Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Kristiansund lørdag 13. april kl 15:30


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Endelig er det duket for årets første hjemmekamp. Posse og jeg er i Tyskland da (faen heller!), og kan ikke komme.

 

Men dere kan! Ta med venner, møt opp på Bekkestua og Onkel Blaa først, og gå tidlig til stadion!

 

Billetter skal etter det jeg forstår kunne kjøpes her: http://www.billettservice.no/event/stabaek-kristiansund-bk-billetter/371915

 

Billetter til ståfeltet kan kjøpes av $$-medlemmer i STB-butikken på Bekkestua.

 

Fra stabak.no:

 

 

 

Lørdag 13. april kl 11:00 - 15:00 stenger vi av Bekkestua sentrum og arrangerer Blaa dag! Flere av sponsorene våre vil være tilstede med aktiviteter for store og små, butikken har storsalg og fra scenen vil det være både musikalske og andre morsomme innslag!
Etter alt dette går vi selvsagt sammen ned til Nadderud stadion og ser de blaa i de vakre, stripete draktene i første hjemmekamp denne sesongen mot Kristiansund kl 15.30!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Judo-Henning is back!!

 

Gleder meg sykt mye til kamp på lørdag! Det kommer jo til å ta helt av!

 

Heldigvis har vi kort vei fra Onkel Blaa til stadion, så her skal det ralles til vi er UR

 

Sjæl ass!

 

Jeg var så jævlig UR etter Kammamatchen, og skal bli minst like UR på lørdag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen forandringer må vel skje siden sist? Sortevik inn på venstre for Haidar?

Jeg har ikke sett mange kampene i år, men Sortevik gjorde det veldig godt på venstre mot Fredrikstad. Haidar gjorde ikke mye bra ut av seg på kanten mot kamma. Jeg tror han må spille sentralt eller ingen steder.

Jeg er imot for store forandringer på en gang, men muligens dette vil være vår beste 11er etterhvert?

----- Sayouba------

Brustad--Næss--Jalasto--Timmi

Kassi-- Haidar-- Trondsen--Sortevik

----Boli---- Stokkelien----

 

Har ikke sett Timmi spille, men forhåpentligvis gjør han en bedre jobb enn Hammer på venstrebacken. Mange angrep stopper opp ved at Hammer må snu seg, legge den på høyrefoten og spille støttepasning.
Brustad har fart, styrke og gode avslutningsferdigheter. Det er verre med teknikken på små flater, så hvis Kassi klarer å stabilisere toppnivået sitt kan han holde på ballen og spille igjennom Brustad på løp. Evt. Haugsdal eller Stengel på kort sikt, men jeg tror Kassi har potensialet til å toppe disse to etterhvert.
Jeg vil ha Haidar inn istedenfor Stengel sentralt, da jeg føler Stengel fortsatt sliter litt med tempoet da motstanderen kjører på. Han har fin teknikk, overblikk og helt klart et stort talent, men det er nok fortsatt litt tidlig for han. Haidar har tempoet inne, er uforutsigbar og jeg tror han kan skape mer offensivt for oss enn Stengel. Trondsen imponerer defensivt og det har vi trengt sårt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg trodde Lange skulle være førstevalg på venstrebacken, noen som vet hvorfor han ikke starter kampene - er han vurdert som for ung/uerfaren i forhold til Hammer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan da neppe skade å bruke Hammer på høyreback og så eventuelt ha Haugsdal på benken?

 

Ellers: jeg fikk ikke hentet sesongkortet mitt sist. Muligheter for å hente det på lørdag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hammer spilte seg ut av laget nå sist.

 

Ja, det blir det muligheter for. Både på fredag på kick-off og på lørdag formiddag på Bekkestua/ Onkel Blaa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pussig.

 

Datter holder på med en opptaksprøve som innebærer det å levere video med musikk, men irriterer seg over at hun ikke får synkronisert dritten. Hun spør meg i dag om jeg kjenner noen som kan denslags.

 

Njaa - kjenner og kjenner, sier jeg - og refererte til deg. Det er vel nettopp det som kjennetegner snuttene dine. Synkroniseringen og musikaliteten. Keep them coming. Utmerkede saker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å bruke Brustad på back er totalt idiotisk. Et av våre fremste angrepsvåpen, og Haugsdal gjorde seg overhode ikke bort

 

Det vil ikke være sånn at man ved en omskolering av en spiller, f.eks. Brustad, eliminerer han totalt. Det blir bare en justering på hvilke faser av spillet han skal involveres i. En back kan fint bidra med gjennombruddsløp og være med i avslutningen av angrep, som er det Brustad er god på. Han kunne f.eks. like gjerne scoret 2-2-målet mot Hamkam som back ettersom angrepet ble skapt av fire andre på motsatt side av banen. Jeg tror vi faktisk kunne sett flere sånne angrep hvis vi ikke hadde brukt Brustad på den måten vi gjør.

 

Det som ville blitt fjernet er det han ikke er så god på i den offensive delen av spillet: å være oppspillspunkt, drible seg gjennom mann mot mann eller å slå innlegg. Så kunne man i stedet brukt en spiller som er litt bedre på disse tingene på kanten - eksempelvis Haugsdal, som dessuten også har fart til å løpe i bakrom. Jeg tror vi kunne fått et mer dynamisk angrepsspill med Brustad som back. Han ville nok fått mindre ballkontakt og ikke vært like mye med i oppbyggingen av angrepene, men er det noe tap, egentlig? At Haugsdal ikke gjør seg bort defensivt er jeg uenig i. Han minner om Bjarni anno 2012, minus de fysiske forutsetningene.

 

Uansett er det for sent for i år.

 

Regner ikke med de helt store endringene mot Kristiansund i forhold til laget som startet mot Hamkam. Kan tenke meg at Timmi starter hvis treningene tyder på at han er i ok form. I tillegg kan det tenkes at Haidar enten flyttes inn sentralt eller til benken. Da er det vel Sortevik som evetuelt tar plassen hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vet ikke om det er musikken som gjør det, men ser ikke de fleste veldig triste ut på lagbildet i filmen?

Synes de fleste ser spente ut, som unge soldater som skal i krigen for første gang med pappa Petter ved sin side. Og de skal gå inn sammen, med oss i ryggen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Signeringen er en konspirasjon! Man ble enige om at det var greit å føre opp navnet til Martin Andresen på spillertroppen som sendes inn til NFF slik at vi møter minimumskravet for lisens. Martin betales av Skeidar, hvor han fortsetter å jobbe, og pådrar seg "tilfeldigvis" en skade ved første anledning så man har en unnskyldning for at han verken spiller eller trener med laget. Håper ikke TV2 lukter lunta...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bedre med en fult restituert Martin enn at han hinker rundt på midtbanen til ingen nytte. Han får spille sin rolle når han er god og klar. I mellomtiden får jo unggutta spilt på seg litt erfaring og forhåpentligvis litt selvtillit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Budstikka: Stabæk har solgt 2.000 sesongkort

Stabæk bikker snart 2.000 solgte sesongkort. Også løssalget av billetter er bra foran lørdagens hjemmekamp mot Kristiansund.

 

http://www.budstikka.no/sport/stab%C3%A6k/stabek-har-solgt-2-000-sesongkort-1.7843960

3 busser kristiansund supportere er jo ganske imponerende...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er god stemning i Kr.sund omdagen, dette er noe de har ventet lenge på.
Første bortekamp i 1. divisjon, mot en storklubb som Stabæk, gode treningskamp resultater og det
Har vært en imponerende økning i interessen om klubben de siste årene etter at CFK+KFK supporterne klarte å legge stoltheten til siden og støtte ett felles lag som var vansklig for mange etter opprettelsen av KBK i 2003.

Er også mange Kristiansundere i Oslo området, som alle er stolte av byen og laget sitt så det blir nok godt oppmøte.

Må innrømme at selv for meg blir det en smårar kamp for undertegnede også, da jeg aldri hadde trodd at disse lagene skulle møtes i en ligakamp.
STB er desidert mitt lag, men KBK er familie og slekt sin stolthet.

Så håper på god kamp av gutta, sånn at man kan gå med hode hevet til neste møte 29 juli i kr.sund.

 

EDIT:
Fra tk.no hvor Christian Michelsen (nå assistent trener i KBK) forteller om tiden i Stabæk, om Belsvik, Klubben og hvordan de ser for seg kampen imorgen.
Ganske morro å se og høre.
http://www.tk.no/video/article6599260.ece

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Kristiansund lørdag 13. april kl 15:30
×
×
  • Opprett ny...