Gå til innhold

Kamptråd: Hødd - Stabæk søndag 28. april kl 18:00


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Faen ta ass.... Få en seier snart, da løsner det! Kommer neste kamp, jeg gleder meg!

 

Edit: hjalp litt å se RBK tape mot Ulf, og Nicke Bille får rødt kort på overtid og velger å rive istykker drakta si. Hehe, det er en crowdpleaser!

Endret av axe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen ta ass.... Få en seier snart, da løsner det! Kommer neste kamp, jeg gleder meg!

 

Edit: hjalp litt å se RBK tape mot Ulf, og Nicke Bille får rødt kort på overtid og velger å rive istykker drakta si. Hehe, det er en crowdpleaser!

 

Drittkamp..... elendig spill og innsats..... dritt alt sammen!

 

Tror vi at det ville blitt bedre med MA som hovedtrener? Ja?

 

Og... NEI! Ingenting hjelper på humøret nå, ikke at RBK taper engang. Men hvis Godset taper så kanskje :wacko:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slutt og klag på Belsvik, støtt heller HELE laget og støtteapparatet.

la de få en sesong, ihvertfall sesongstart, sette laget, sette spillet.

La gresset gro rundt på jordene i landet sånn at vi kan spille vårt spill.

Se om MA på benken/banen/treningsfeltet kan ha en effekt.

 

Er så MØKK lei av å høre på at PB må Gå hver gang vi taper eller det går litt imot.

 

trenger å STØTTE laget like mye i år som i fjor.

 

Skjerpings folkens.

Se på resultatene med Belsvik da. Så klart en vansklig oppgave men det her er elendig! Få han byttet ut!

Endret av Mikkel
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slutt og klag på Belsvik, støtt heller HELE laget og støtteapparatet la de få en sesong, ihvertfall sesongstart, sette laget, sette spillet.

La gresset gro rundt på jordene i landet sånn at vi kan spille vårt spill. Se om MA på benken/banen/treningsfeltet kan ha en effekt.

Er så MØKK lei av å høre på at PB må Gå hver gang vi taper eller det går litt imot.trenger å STØTTE laget like mye i år som i fjor.

 

Skjerpings folkens.

 

Ikke helt enig.

Vi har møtt Ham-Kam, Kongsvinger, Kristiansund og Hødd og står med 3 poeng! Lov til ikke å være helt fornøyd da.

Men kanskje PB kunne være ydmyk nok til å spørre MA om litt hjelp, det koster så lite og kan hjelpe så mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slutt og klag på Belsvik, støtt heller HELE laget og støtteapparatet.

la de få en sesong, ihvertfall sesongstart, sette laget, sette spillet.

La gresset gro rundt på jordene i landet sånn at vi kan spille vårt spill.

Se om MA på benken/banen/treningsfeltet kan ha en effekt.

 

Er så MØKK lei av å høre på at PB må Gå hver gang vi taper eller det går litt imot.

 

trenger å STØTTE laget like mye i år som i fjor.

 

Skjerpings folkens.

Sette spillet?? Det er noe av det dummeste jeg har lest noensinne! Han fikk for faen ikke til noe i fjor heller og er ikke i nærheten nå. Han har virkelig ikke peiling!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da stiller vi det spørsmålet som aldri får noe svar, uansett hvor bestemte folk er på at Belsvik skal ut:

Hvem faen skal ta over som vi har råd til? Jeg er ikke så frelst på Martin at jeg tror han kan snu skuta på en femøring dersom han tar over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett trenerbytte ville uansett vært ett positivt løft for hele klubben, det ville vist at vi faktisk har noen ambisjoner.

Vi har ikke penger til å si opp Petter Belsvik. Vi har knapt penger til kokt skinke fra first price på brødskivene gutta spiser etter trening.

 

Kan folk være så snille å slutte å rope etter trenerbytte?

 

Petter Belsvik kommer til å trene Stabæk til kontrakten hans går ut. Punktum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En trener på et satsende lag forventer gjerne tre ting:

- Penger (både til egen lønn og til å skaffe lag).

- En del gode og rutinerte spillere som kan løfte laget når det butter litt i mot.

- Et betydelig støtteapparat.

- Krav fra supportere.

 

 

Belsvik har fått nei på de tre første, men "vær så god" på det siste punktet.

 

Gratulerer Petter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da stiller vi det spørsmålet som aldri får noe svar, uansett hvor bestemte folk er på at Belsvik skal ut:

 

Hvem faen skal ta over som vi har råd til? Jeg er ikke så frelst på Martin at jeg tror han kan snu skuta på en femøring dersom han tar over.

 

Det er styrets jobb å kartlegge aktuelle kandidater frem mot neste sesong. Og det er ikke bare trenerkandidater som må letes frem; Belsvik er bare ett av flere svake ledd i klubben.

 

Spørsmålet som må stilles aller først er om Belsvik og IAO er de rette personene å ha i viktige stillinger når vi skal forsøke å utvikle klubben til på ny å bli et stabilt eliteserielag, så får man sørge for å gjøre en skikkelig jobb for å finne noen mer kvalifiserte hvis man mener de ikke er det. Man kan ikke begynne med spørsmålet om hvem som skal overta og la eventuelt manglende svar på det avgjøre konklusjonen på hvorvidt de som er i klubben pt er de rette - en sånn bakvendt tilnærmelse til problemene er oppskriften på handlingslammelse.

 

Det vil være vanskelig, for ikke å si umulig, å bygge en toppklubb med Inge André Olsen som sportssjef og Petter Belsvik som trener. Utviklingen de senere årene og hva de har prestert på alle fronter er bevis nok - om man ikke mente kvalifikasjonene deres var det i utgangspunktet.

 

Uavhengig av økonomisk handlingsrom synes jeg det er helt på sin plass å legge press på styret for å starte letingen etter nye, dyktigere folk. Klubben er såpass full av resirkulerte eks-spillere og folk som har kjent hverandre i årtier at uten litt pisk fra utsiden kan lojaliteten til gamle venner fort være sterkere enn lojaliteten til klubbens beste - uten at det er en bevisst, villet handling. Supportere har en rolle som vaktbikkjer ved siden av å bidra med uforbeholden støtte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At PB ikke er riktig mann for å ta Stabæk inn i en ny era er det vel etter hvert bred enighet om.


Men ærlig talt, MA? Hvilke trenermeritter kan han vise til? Han klarte prestasjonen å skape TLs dårligst trente og minst motiverte spillergruppe i VIF.


MA er best som spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slutt og klag på Belsvik, støtt heller HELE laget og støtteapparatet.

la de få en sesong, ihvertfall sesongstart, sette laget, sette spillet.

La gresset gro rundt på jordene i landet sånn at vi kan spille vårt spill.

Se om MA på benken/banen/treningsfeltet kan ha en effekt.

 

Er så MØKK lei av å høre på at PB må Gå hver gang vi taper eller det går litt imot.

 

trenger å STØTTE laget like mye i år som i fjor.

 

Skjerpings folkens.

Jeg elsker slikt lesestoff ♥

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oj,

 

Litt oppspart frustrasjon her ja... Pussig at det får utløp etter hva som spillemessig må ha vært årsbeste.

 

Poeng på Høddvoll var uansett å betrakte som ren bonus i forkant av kampen. Så kan man selvfølgelig argumentere for at slik kampen utviklet seg så burde vi ha fått med oss et resultat, men etter min mening hadde det vært større grunn til å hive Belsvik på bålet for prestasjonene tidligere i sesongen.

 

Spørsmålet er hva vi egentlig har lov til å forvente oss. Vi tapte 23 av 30 kamper i fjor og var i realiteten aldri i nærheten. Vi har ikke lykkes å forsterke laget i vinter. De spillerene som har kommet til, har vært på omtrent samme nivå som de vi hadde her fra før. Etter min mening er det først og fremst her det har sviktet, og da først og fremst blandt de som skulle skaffe inntekter til klubben. Det var mye høy sigarføring i kulissene tidlig i vinter, men det konkretiserte seg aldri. Sport hadde bra spillere på hånda de, men fikk aldri midlene som skulle til. Derimot måtte vi ty til å loppet lommepengene til 17-åringer for å skrape sammen nok spillere til å fylle lisenskravet. Så hva har vi egentlig lov å forvente?

 

Envidere, har vi egentlig noe i Tippeligaen å gjøre så lenge økonomien er så dårlig som den er?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spørsmålet er hva vi egentlig har lov til å forvente oss. Vi tapte 23 av 30 kamper i fjor og var i realiteten aldri i nærheten. Vi har ikke lykkes å forsterke laget i vinter.

 

Jeg mener vi har lov til å forvente mer enn det som oppsummeres i de to setningene som følger etter spørsmålet du stiller. Det som har blitt levert over tid av IAO og Belsvik er rett og slett altfor dårlig på alle måter, selv om man justerer forventningene aldri så mye i forhold til rammebetingelser.

 

Det er f.eks. ikke sånn at vi ikke har brukt millioner av kroner på spillere under IAO - det er bare det at vi ikke sitter igjen med noe som helst for de pengene som har blitt brukt fordi vi har gjort en så vanvittig dårlig jobb på overgangsmarkedet. Og det er ikke bare det at Belsvik førte oss til nedrykk med en svak stall, vi rykket ned som kanskje tidenes mest håpløse Tippeliga-lag uten særlig progresjon i løpet av sesongen eller tegn til at man hadde tatt lærdom av foregående sesongoppkjøring da man holdt på med denne sesongens.

 

At vi har små ressurser rettferdiggjør ikke at de brukes dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Hødd - Stabæk søndag 28. april kl 18:00
×
×
  • Opprett ny...