Gå til innhold

Kamptråd: Elverum-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Deilig å få en seier idag. Men må si at jeg syntes spillet vårt til tider var elendig. Ekstremt mange pasningsfeil hele kampen. Starten av 2.omgang er noe av det verste jeg har sett, men heldigvis klarte Boli å krangle et mål inn for oss i en dårlig periode.

 

Morsomt å se at vi tar en frisparkvariant som fører til mål. .

 

For et fantastisk mål av Stokkelien, ser ut som han har gått til innkjøp av en trampoline i Bærum også nå

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan kan de få godkjent mål når kaster ballen inn i mål???

Ballen endrer retning som jeg kan se på videoen, så noen er nær den. Utifra det jeg klarer å se, så ser det ut som et selvmål, men oppløsningen til csport er rimelig elendig så det er vanskelig å være helt sikker på hvem som header ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke helt hvorfor Granli ble signert... Har fortsatt til gode å se hva han er god på, bortsett fra feilpasninger.

Og der gikk han av gitt.

 

Han er 18 år, han var okay mot Ull/Kisa og hele laget var av i dag.

 

Ellers, jeg fulgte bare matchen med et halvt øye. Vi vinner på en elendig dag, det er positivt, men spillet...virkelig. Vi vinner ikke på torsdag med dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det nevnes at vi spiller med en diamant, men for meg var det til tider mer en 4-1-3-2-formasjon.

Når vi presset backfireren så det ut som en slags diamant hvor Stian ble den offensive som havnet rett bak spissene, men vi ligger så tett med Trondsen og Granli på sidene at det blir en trekantaktig form med et stort rom mellom de tre på midten og Stengel i den dype sammen med forsvaret.

Videre virket det som om at Elverum var farligst når de kom på vår venstreside, noe jeg vil tro skyldes at vi er såpass smale på midten, og får ikke flyttet midtbanen raskt nok når Elverum flyttet spillet dit.

Likevel tror jeg at 4-1-3-2 kan bli en ok formasjon utifra hva stallen består av, selv om jeg helst hadde sett at vi spilte 4-2-3-1 og dermed er bedre rustet i det defensive arbeidet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En forferdelig kamp, men tre poeng smaker alltid godt!


Synes for øvrig IA og co kunne vært litt rausere med informasjonen. Takket være Csports fikk jeg greie på at Haidar er ute i 6-8 uker (som flere andre her allerede har nevnt), men hvordan ligger det an med Benjaminsen? Hva feiler Brustad? Er det noe noen flere skader vi bør få vite om?

Endret av DerBomber
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For meg beskriver det første(?) målet til Elverum(der han ene blokker utsparket til mande og ballen går i mål) forskjellen på oss og de andre. Elverum hadde full fart på de løpene de tok, inkludert de kjedelige løpene som er for å presse mptstander, mens vi lunter oppi. Dette gjør at elverum har bedre tid enn oss gjennom hele kampen. Da er det ikke rart vi sliter med å slå et sinnsykt dårlig fotballag.

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


uenig. begge målene til Boli kommer av hardt press og jobbing. At vi sliter med å slå et "sinnsykt dårlig" fotballag er mer fordi vi inviterer dem inn i kampen med urutinert forsvarsarbeid

 

Hvordan inviterer vi de inn i kampen hvis det ikke er stillestående spillere og dårlig press som fører til det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hadde ikke Elverum slurvet såpass som de gjorde i forsvar hadde vi aldri fått poeng i denne kampen. 1 omgang var lagene jevndårlige i 2 omgang var hjemmelaget klart best. Vi fikk ikke se noe av det kampbildet Belsvik snakket om på forhånd. Knapt nok tilløp.

 

Treneren deres var forbannet etter kampen. Jeg forstår han godt - de følte nok at de ble frarøvet poeng her. Dog får de skylde seg selv, når de byr på mål på den måten de gjør. Men når sant skal sies var jo forsvaret vårt, vel anført av en nært sagt sedvanlig svak Hammer, minst like gavmilde som gutta fra Elverum.

 

Det er dessverre ikke sammenheng mellom teori og praksis i dette laget vårt. Det er ikke bare på administrasjonssiden vi sliter med kommunkasjonen. Her er det mange grep som må taes freomver. Pussig nok peker poengkurven vår motsatt vei av prestasjonskurven. Kanskje det finnes en Blaa gud likevel?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes poengfangsten til nå har vært helt ok og som forventet. burde kanskje hatt tre poeng mot bryne, men. Som nevnt til det kjedsommelige kommer laget til å svinge i prestasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


uenig. begge målene til Boli kommer av hardt press og jobbing. At vi sliter med å slå et "sinnsykt dårlig" fotballag er mer fordi vi inviterer dem inn i kampen med urutinert forsvarsarbeid

 

Dårlig press på ballfører er urutinert forsvarsarbeid. Det viser seg jo i kampen at de gangene vi går hardt i presset og det er nogenlunde samkjørt så får det resultater.

 

Hva poengfangsten angår er jo den helt strålende! Men så erdet det med å se bak resultatene da..

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En forferdelig kamp, men tre poeng smaker alltid godt!

 

Synes for øvrig IA og co kunne vært litt rausere med informasjonen. Takket være Csports fikk jeg greie på at Haidar er ute i 6-8 uker (som flere andre her allerede har nevnt), men hvordan ligger det an med Benjaminsen? Hva feiler Brustad? Er det noe noen flere skader vi bør få vite om?

 

Benjaminsen har operert tåa, er nok ikke tilbake før høstsesongen tidligst..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

uenig. begge målene til Boli kommer av hardt press og jobbing. At vi sliter med å slå et "sinnsykt dårlig" fotballag er mer fordi vi inviterer dem inn i kampen med urutinert forsvarsarbeid

 

Hvordan inviterer vi de inn i kampen hvis det ikke er stillestående spillere og dårlig press som fører til det?

Det var et svar på inlegget om forskjellen på stabæk og elverum og målene som kom. Forsvarsleddet til stabæk var tidvis alt for stillestående/passive og inviterte elverum inn i kampen. Store deler av kampen var derimot angrepsleddet på hugget, og skapte mål og sjanser som følge av høyt press.

 

Edit: leif

Endret av vikingen - blaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå får vi tid til å finne ut av ting, både på kontoret og på treningsfeltet, og så får vi håpe at den tiden brukes godt - TL2015 bør i løpet av sesongen fremstå som et troverdig mål.

 

Spot on.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tanke på resultater er det derfor kun en ting som er interessant, å holde seg godt unna nedrykk.

......

At det spillemessig er mye å utsette, er en annen sak, men et nedrykk til Oddsen-ligaen hadde blitt en så vanvittig katastrofe at nedrykket vi nettopp har vært gjennom ville vært for barnemat å regne. Nå får vi tid til å finne ut av ting, både på kontoret og på treningsfeltet, og så får vi håpe at den tiden brukes godt - TL2015 bør i løpet av sesongen fremstå som et troverdig mål.

 

Bra innlegg Geirti.

 

Likevel synes jeg det er en ting som er (nesten) like interessant som "å holde seg unna nedrykk", dog ikke like kritiskt. I min mening er siste setning i quoten også høyst interessant og meget viktig. Skal vi klare å komme oss opp igjen er vi avhengig av å gjøre en god sesong for å være attraktive nok til å beholde spillere og sponsorer samt skaffe nye, beholde engasjementet i og rundt klubben, få ny driv og optimisme, og for å ha et springbrett å ta sats fra i neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Elverum-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...