Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Fredrikstad (CUP)


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Vi skal spille vår første cupmatch på hjemmebane siden føkkings 2010, og vår første på Nadderud siden 2008. Det kan ha noe å gjøre med at vi ikke har kommet lenger enn 3. runde siden 2009...

Værvarsel: Delvis skyet, 18. Mye regn tidligere på dagen, så banen kommer til å være dritt.

Er det en ting man lærer ved å være Stabæk-supporter er det at stabilitet er teit. 0-4, 1-0, 4-3 er fasiten vår de siste tre kampene. Mads Stokkelien har vært matchvinner i to kamper på rad, kan vi håpe på en tredje? Ingen god kamp av oss på Elverum, men vi vant likevel. Vi kan være rimelig sikre på at vi slår ethvert lag i Adecco om vi har dagen. Kan vi gjøre det her også?

Fredrikstad er et lag vi kjenner godt. De er i likhet med oss et lag som ikke har hatt en optimal start på årets Adeccoliga, dog er de muligens i større trøbbel enn oss med lønnsproblemer og enda dårligere sesongstart. De slo oss likevel 4-0 på 16. mai og vi har anledning til å reise kjerringa her. Bortsett fra 4-0-seieren har FFK faktisk vært brukbart elendige i årets Adecco og har klart tilsammen 10 poeng. Spillet har heller ikke vært mye å skryte av.

Cupmessig: vi har en oppskriftsmessig overkjøring av Ørn-Horten (5-0) og en litt for nervepirrende kamp mot Kjelsås (4-3) på samvittigheten. Fredrikstad har 6-1 mot Kråkerøy (der alt løsnet i slutten av 2. omg) og 2-0 mot Moss.

Vi har møtt dem i cupen én gang, i 2005. Mulig det er flere møter litt lengre bakover i tid, men jeg orker ikke å leite. Da vant vi 4-2.

Fem siste:
Stabæk: VVTVV
Fredrikstad: UTVT? (spiller mot HamKam i kveld)

Siden vi plutselig er forbanna skadeskutte forventer jeg dette laget:
Sayouba
Haugsdal-Hammar-Jalasto-Timmi
Trondsen
Granli-Sortevik
Stengel
Stokkelien-Boli

Sist Fredrikstad spilte var borte mot Strømmen, tap 1-2:
Masalin
Aleesami-Madrigal-Grorud-Strømsborg
Halvorsen-Ramberg-Adaramola-Standerholen
Stene-Anier

Mange kjente navn her, for en gangs skyld. Det viktigste her tror jeg er å kneble Standerholen, som rundspilte oss på 16. mai. Spissene er ikke spesielt imponerende så langt. Ellers, 100% innsats og skjerpings dersom vi får en imot. Og det frisparktrekket må vi gjerne prøve på igjen.

Vil til 4. runde gutta, kom an!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er kanskje usannsynlig, men et cup-eventyr er akkurat det vi trenger i en sesong hvor vi antageligvis ikke rykker opp. Det er lov til å ha tro på at gutta våre vokser med oppgaven utover i sesongen. Når ting fungerer og spillet sitter så viser de at det bor mye god fotball i laget. Slik Stabæk ser ut per dags dato skal en seier mot FFK på Nadderud være innen rekkevidde.

 

Oppmøte på tribunen i god tid før kampstart. Skikkelig bruk av to-stangs, vifteflagg og megaflagg ved innmarsj. Maks innsats på tribunen! Det er det eneste som gjelder dersom man skal kunne synge "blø for drakta" med rett rygg. Det budskapet går faktisk begge veier.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med dette laget?

 

abERaTnabD.jpg

 

Tanken er at Stengel skal fôre baller til Brustad og Haugsdal på løp i bakrom. Primæroppgaven til de tre offensive sentralt - Kassi/Trondsen, Boli og Stokkelien - er å jobbe foran Stengel for å trekke på seg forsvarere og åpne rom for pasninger/løp på kantene, sekundært å fylle på med press i og rundt sekstenmeteren i angrepets andre bølge hvis Brustad/Haugsdal ikke får avsluttet angrepet direkte.

 

Timmi vil være den med mest offensivt ansvar av de fire bak og sørge for å fylle på i angrep i en tredje bølge, hvis nødvendig. Hammer synes jeg har gjort sine beste kamper som høyreback; han så tryggere ut i den posisjonen på høsten i fjor enn han noen gang har gjort som midtstopper.

 

Tillegg: Dersom Brustad fremdeles er ute med skade, kan Boli ta venstrekanten og Kassi eller eventuelt Sortevik gå inn i Bolis posisjon.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Brustad klar til kamp? Føler det er ganske viktig.

 

Regner forøvrig med at spillerne er tente på å vise seg fra en bedre side enn den bedritne kampen i Fredrikstad.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nok en gang slipper vi inn et unødvendig mål. Hovedproblemet synes jeg riktignok er at vi til tider blir veldig stillestående. De gangene vi setter fart på ballen viser FFK seg som et dårlig lag defensivt, og vi klarer å komme oss gjennom.

 

Videre, når vi er inne på det med tregt spill; hvorfor er det slik at Haugsdal skal ta absolutt alle innkast på høyresiden? Hadde han vært ekstremt farlig så hadde det vært OK i nærheten av mål, men ved mange anledninger burde nærmeste person heller plukket opp ballen og satt fort i gang før motstanderen kan få organisert seg. Nå blir hvert innkast til oss på høyresiden en mulighet for FFK til å få organisert seg (gjelder primært i overgangsfasen midt på banen)...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig deilig at gutta igjen klarer å snu kampen etter å ligge under.
Streamen hoppet ut når 1 målet vårt kom, ellers så synes jeg 2 omgang fram til haugsdal ble skadet var meget bra.

Etter dette legger vi oss veldig bakpå og kontrer inn det avgjørende målet.
Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor Sortevik blir valgt i steden for Kassi, da jeg synes det er mer fart og tempratur hos kassi.

Synes Sortevik gjør seg bort gang på gang og er ellers usynlig.
Holder lenge på ballen og prøver noen merkelige passninger.

Ellers Cudos til SS idag og ikke minst budstikka som streamet kampen for oss som oppholder seg i fjernere himmelstrøk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grattis gutter, jævlig stolt av hvordan dere klarer å komme dere tilbake i kamper! Synes ikke Kassi har prestert så mye bedre enn sortevik i år. Sortevik er sterkere defensivt og når man snakker om rutine har han litt mer.. Jager bedre og stresser motspiller mer, men er enig i at han ikke alltid er helt venn med ballen... Uansett, jævlig viktig å få revansj mot snekkerne og avansement i cupen! To tommler opp fra meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Fredrikstad (CUP)
×
×
  • Opprett ny...