Gå til innhold

Stabæk-Strømmen Søndag 23.06 kl 1800


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


http://www.stabak.no/news/article/6by9is8f9qtp1oichqp8sd4gy/title/for-kampen-stabaek---strommen


Før kampen: Stabæk - Strømmen

Søndag kl 18:00 tar vi imot laget vi slo 4-1 i generalprøven, på et Nadderudgress der vi enda ikke har tapt i år. Velkommen!

strommen-hjemme_dgaba2xjq24x104ei4na23p4

Vi har ikke møtt Strømmen i obligatorisk kamp siden 1980, men i mars møtte vi dem på Strømmen Stadion til generalprøve, før serieåpningen borte mot HamKam. Det endte med 1-4 og borteseier, Se høydepunktene i videovinduet nedenfor.



Nå er det altså duket for et gjensyn med klubben fra andre siden av Oslo, og selv om hovedtrener Erlend Johnsen brått sa opp stillingen sin i dag, fredag, må vi være skjerpet for å sikre nok en hjemmeseier på Nadderud.

Strømmen ligger på 12. plass og står med 2 seire, 4 uavgjort og 6 tap på 12 kamper. De ligger i dag 9 poeng bak oss, med en målforskjell på 9-19. På de siste seks kampene har fem endt med tap.

– Enkeltspillere kan avgjøre

Mads Nesjan, trener for G-13 elite, har analysert søndagens motstander.

– Vi møter et lag som har slitt. De har en del tap og ligger rett over streken med 10 poeng. Så langt i år har de ikke tatt noen trepoengere på bortebane, men de har slått Fredrikstad og Vard hjemme. De har enkeltspillere som kan avgjøre matcher «alene», i for eksempel en Stian Rasch. Rasch kommer fra Asker, og han skal vi være våkne på. Han kan gjøre ting helt alene, forteller Nesjan.

Les også: Strømmens supporterklubb Grayhounds sin forhåndsanalyse

– I tillegg har de en meget god keeper i Østbø som kommer rett fra storspill i U-21 EM med Norge. Laget har imidlertid to sentrale spillere ute med langtidsskader. Vi skal ha gode muligheter mot et Strømmenlag som vi slo klart rett før seriestart.

– Får vi til godt pasningsspill med litt fart, skal det gi oss mange og gode muligheter, fortsetter Nesjan. – Nøkkelen ligger i å være nøyaktige, konsentrerte og sette sjansene. Selv om vi tapte i Bodø og ikke gikk videre i cupen er det god stemning og bra selvtillit i hele troppen.

– Vi er et bedre lag

Hjemmestatistikken skal ikke ødelegges før ferien. Det fastslår midtbaneduoen Herman Stengel og Anders Trondsen.

– Dette er et lag vi skal slå, vi må bare være på hugget alle mann så skal vi ta dem. Vi er et mye bedre lag og her på Nadderud skal de tas, sier Trondsen til stabak.no

Mads Stokkelien har tilbrakt en ekstra dag i hjembyen Kristiansand, og forklarer etter fredagstreningen hvordan han synes det gikk på onsdag.

– Det ble for mye styr. Eksamen og rett i helikopter og så Sør Arena. Jo, det ble litt mye. Jeg har nok hatt bedre oppladninger til en kamp.

– Det var en veldig stor og tøff eksamen jeg var igjennom, og siste del av helikopterturen ble litt dansing og snurring i det dårlige været. Så jeg må bare innrømme at det nok preget innsatsen min onsdag.

Til søndagens kamp blir det derimot 100 % innsats.

– Nå er jeg klar og gleder meg til søndag. Da skal vi ta Strømmen på Nadderud, sier Stokkelien bestemt.

– Skal holde nullen

Sisteskansen Mande Sayouba har levert flotte redninger i de siste kampene, men måtte likevel hente ut et par baller av nettet både i Bodø og i Kristiansand.

– Jeg gleder meg og vil holde nullen igjen. Vi skal vinne søndag mot Strømmen, og her på Nadderud har det jo gått fint så langt. Jeg utvikler meg hele tiden og er i god form, sammen med gutta skal vi ta de, avslutter Sayouba.

Vi ønsker hjertelig velkommen til hjemmekamp mot Strømmen på søndag! Avspark er kl 18:00 og billetter kankjøpes på nett eller i billettlukene utenfor porten.

Vel møtt!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lagoppstillingen er vel ganske gitt:

 

Boli - Stokken

Sortevik-Trondsen-Stengel-Brustad

Timmi-Hammer-Ville-Haugsdal

Sayouba

 

Og med dette forventer jeg ikke bare at vi vinner, men at vi vinner med mer enn et mål - dette skal ikke være spennende mot slutten. Sånn, da var det sagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Førsteomgang godkjent, andreomgang årsverste etter kampen mot Fredrikstad, dommern håper jeg nesten kjører i fylla så han havner bak lås og slå fordi han er en fare for alle redelige fotballspillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig svak 2.omgang, men Andresen sin rutine og evne til å holde i ballen var med på å redde seieren i dag. Det var sikkert godt for nervene til noen av unggutta at presset plutselig var på MA. Forresten veldig Deilig å se Stengel med 2 sklitaklinger første 20!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dagens beholdning: Forarbeidet til Timmi, Stokkeliens brasse og Martin på banen.

Godt at Haugsdal har åpnet målkontoen, og at Kassi viste seg fra igjen. Med Martin på banen igjen så har vi faktisk litt bredde i troppen nå, og minst 3 spillere på benken som holder nivået (om enn litt rustent tempo på en eldre herremann med hovmesterblikk og silkepasninger)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt med seier etter årsverste i 2. omgang. Vi trenger ferie nå.. Martin sliter med tempoet, men viser blikk og spilleforståelse som har vært mangelvare, særlig i sesonginnledningen. Det virket som han klarte å skape ro i laget da Strømmen stressa oss som verst. Stokkelien har jeg sett bedre. Kan vindforholdene være det som gjør den enorme forskjellen på 1. og 2. omgang?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pluss: Den første halvtimen vår og at Martin spiller siste 25. Samtidig er det herlig å se hvor mye bedre Haugsdal fungerer når han slipper å spille forsvar.

 

Minus: det laveste nivået vårt er helt der nede med nivået på dommeren i dag. Hvorfor fortsetter man ikke bare å kjøre over Strømmen? Vi skal da kunne ballbesitte dem i hjel? Istedet begynner vi med lange håpløse oppspill fra forsvaret. Her spiller vi oss selv jævlig dårlige utover i kampen. Det virker som om unggutta våre (det vil si stort sett hele laget) plutselig blir livredde for å gi fra seg seieren de får ned i lomma ganske tidlig.

 

 

Jeg vil likevel avslutte med den følelsen jeg hadde etter 25 minutter - himmel så gode vi er når vi er på topp. Helt fantastisk!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt rart at Stian Rasch ikke har fått en større karriere. Under riktig trener i riktig klubb (les: passende rolle og spillestil), tror jeg han kunne gjort det bra på Tippeliga-nivå. Hadde likt å se han på midtbanen vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Strømmen Søndag 23.06 kl 1800
×
×
  • Opprett ny...