Gå til innhold

Alt om rettssaken tar vi i denne tråden.


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Kaller du det å spre eder og galle, når jeg sier at jeg har full forståelse og sympati i forhold til hva som er gjort pga klubbens situasjon?

 

 

At du selv påstår at du har "full forståelse og sympati" betyr ikke nødvendigvis at du har det. Disse påstandene dine faller, for meg, i samme kategori som det bildet du forsøkte å male av deg selv som moralsk overlegen oss Stabæk-supportere. Dette er kan hende nytt for deg, men den personligheten du selv insisterer på at du har samsvarer ikke med omverdenes syn på din fremferd.

 

For øvrig vrir du på sannheten for å forsvare gråsonevirksomhet i din egen klubb på akkurat samme måte som du mener vi Stabæk-supportere gjør når du påstår at IAO hadde godkjent kontraktsforhandlingene mellom Veigar og RBK. Enda et punkt der dine påståtte holdninger ikke samsvarer med praksis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Siden dere vil fjerne ansatt som ikke gjør en god jobb:

Er det derfor Svendsen ikke er styreformann lenger, og at Skutle slutter?

Men hvorfor sitter sportslig leder Hoftun, han som gikk bak ryggen på Stabæk og inngikk forhandlinger med agenten til Veigar uten lov? Er det "en god jobb" og ærlighet og redlighet som du forfekter?

 

 

 

Hoftun sitter på tross av supporterne. Han er ansatt, og det er bare styre som kan si han opp. Hadde han vært valgt, hadde han vært ute mange år før denne saken startet.

 

RBK hadde lov til å snakke med VPG. Det har IAO bekreftet.

 

Og hvis du prøver å påstå at Stabæk forhandler med forslag frem og tilbake og masse kommunikasjon, i en og en halv måned, uten å ha sjekka med spilleren om han vil til klubben, om man er omtrent på linje hva gjelder lønn og kontraktslengde, da er du naiv. Vinduene, spesielt sommervinduet er kort, og ingen klubb kan kaste bort masse ressurser på å forhandle om spillere uten å vite om spilleren vil.

 

Hvor ofte ser du at klubber blir enige, og at spiller og klubb ikke blir enig etterpå?

 

 

OK, jeg er naiv.... men du derimot er den eneste som har rett i dine fremstilling av saken.

Ja ja, sånn kan det sies når man ikke har noen form for antenner og mener at man er den eneste med "riktige oppfattning" av saken. Et velment råd fra den naive... rall på eget forum i fremtiden du.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Forhåndsdømming er like ille som etterpåklokskap? Et vanvittig utsagn, vil jeg påstå. Hva er det som er så galt med etterpåklokskap? Det verste med etterpåklokskap er å mangle det, og dermed aldri lære. Hvis det stemmer at "idioter lærer av sine feil, de smart lærer av andres", kan jeg knapt forestille meg hvor ille det må stå til med dem som sidestiller etterpåklokskap med forhåndsdømming. Du mener altså at evnen til å analysere hendelser i etterkant og innse hva man kunne gjort bedre er like ille som å forhåndsdømme noen så deres rennomé, karriere, mentale helse og mere til settes på spill. Hva slags syk jævel er du, egentlig?

 

Beklager dårlig formulering. I denne saken blir etterpåklokskap like ille, for det fordreier saken så voldsomt. I 2011 var VPG en toppspiller. Som Alzheimer sa, en av nordens beste. Nå er han vrakgods. Da blir etterpåklokskap ille når man bruker det til å forsvare en lav verdi i 2011.

 

Ellers er selvfølgelig din beskrivelse av etterpåklokskap riktig, når det gjelder å lære av sine feil.

Jeg er av gamleskolen og kommenterer alltid i eget navn. Hva heter du RBKfan og hvem trener du? Du får ti poeng hvis du tør å svare!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og er det ikke på tide at moderator for forumet tar ansvar? Jeg HATER rosenborg og orker ikke se RÆVbk patrioter på dette forumet! Hva godt har trønderene gitt oss? Dårlig musikk og tore strømøy?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og er det ikke på tide at moderator for forumet tar ansvar? Jeg HATER rosenborg og orker ikke se RÆVbk patrioter på dette forumet! Hva godt har trønderene gitt oss? Dårlig musikk og tore strømøy?

Vil vi synke til Tv2's nivå å innskrenke ytringsfriheten? RBKfan kommer med sitt syn på saken, men bryter ingen lover.

De som ikke liker det kan "ignore user" men la oss holde Forumet åpnet for "saklig" diskusjon? eh?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


RBKfan kommer med sitt syn på saken, men bryter ingen lover.

 

Ingen skrevne lover i hvertfall, trolling omfattes ikke av regelverket, men jeg føler at han samtidig med å trolle her har en angenda om å provosere, altså at det er en sammenheng, men det er bare noe jeg tror, og da må det vel å bli begått noe kriminelt? Stene, hvor er du?

Jeg skal ved legge et vedlegg, eh, nei det forsvant, vent litt jeg skal bare justere bordet mitt først...

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haha,

 

Vel, det later til at det provoserer noen at vi velger å stå samlet og slå ring rundt de tiltalte inntil de er funnet skyldige uten rimlig tvil. Sett fra mitt ståsted er dette samholdet noe vi bør være stolte over. Brønnpissing ala det rbk supporterne driver med rundt sin egen sportssjef er ikke et eksempel til etterfølgelse. Så får vi heller ta det til etterretning om de mot formodning skulle bli dømt.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men jeg føler en merkelig form for tilknytning til Enga etter denne saken.

 

Oss mot resten liksom..

 

Rar følelse.

 

Jeg drømmer om at Trøim slenger noen mill på bordet og spanderer et felles søksmål av TV2 for de to klubbene, dersom vi blir frifunnet!

 

Hevn er deilig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vel egentlig generelt VIF har blitt en mye mer likandes klubb - med det sagt at jeg fremdeles hater dem!
Bare ikke på topp 3 av hatklubber lengre.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Drevland: - Når en spiller går fra klubb A til klubb B hvordan får du vite om overgangssummer?

 

Walltin: - Jeg får vite det gjennom media.

 

Hvorfor vitner du, Walltin?

 

 

"Walltin forklarer at han som NISO-leder ikke har tilgang på overgangspapirer."

 

så.... da har du hva å si om saken? Aktors vitner er virkelig gode vitner må jeg si... Morten "krapyl" Stene kan dette med vitner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jansson hjalp vel ikke Stabæks sak nevneverdig, selvom det er opplest og vedtatt at spillere blir priset skyhøyt som utgangspunkt for forhandling.

 

Joda, han underbygget jo at det var to separate avtaler ved å fortelle at de bare fikk tilbud om Gunnarsson.

 

http://www.nrk.no/sport/fotball/breen_-_-alle-burde-vaert-tiltalt-1.11211650

 

Her kommer det en litt ålreit ting fram. I VIF ble Breen nærmest stående alene, og trakk seg som kjent fra stillingen sin like etterpå. I Stabæk har folk stått sammen. Dét skal vi huske på neste gang vi er i en eller annen form for mediestorm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I VIF ble Breen nærmest stående alene, og trakk seg som kjent fra stillingen sin like etterpå.

 

Og det i en klubb hvor en av de mest kjente sangene er "Du gåkke aleine i Vål`enga" (alt. "Du går ikke alene i Vålerengen", som vi som er vant med kniv og gaffel nok ville sagt).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takket være Skutle/Hoftun, TV2, NFF og Håvard Lunde har VIF kvitta seg med noen av sine beste ledere. Det er faen meg uhørt at Skutle ringer til Breen - for et rasshøl.

 

Man tror jo at saken ikke kan bli mer ufrivillig komisk og indisiene tynnere, men i dag overgikk Stene seg selv. Imponerende.

 

Jeg heller forresten mer og mer til at Jarl Øverbys løsning med å betale ekstra til Nancy var mildt sagt dårlig håndverk og ikke egnet til noe annet enn å så mer tvil om STBs intensjoner med avtalen med VIF.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg heller forresten mer og mer til at Jarl Øverbys løsning med å betale ekstra til Nancy var mildt sagt dårlig håndverk og ikke egnet til noe annet enn å så mer tvil om STBs intensjoner med avtalen med VIF.

 

I ettertid og med tanke på opinionens syn på skyldspørsmålet har du nok helt rett i det. Av hensyn til mentalhelsen til dem som ble nedringt og -rent av presse, sponsorer, politi og utenforstående der og da var det kan hende likevel en riktig beslutning, og det var vel først og fremst det hensynet man tok da man valgte å gjøre det. Det kan ha vært helt avgjørende for flere av de rammede å føle at de i hvert fall hadde kontroll på noe og kunne rydde én sak ut av verden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Alt om rettssaken tar vi i denne tråden.
×
×
  • Opprett ny...