Gå til innhold

Kamptråd: Strømmen - Stabæk søndag 11. august


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Rall på stabak.no: http://www.stabak.no/news/article/182dckv3fhfh51iachn96v0j6d/title/for-kampen-strommen---stabaek

 

Vi har slått Strømmen et par ganger tidligere i år, men vi har også sluppet inn mål i begge kampene. Strømmen har satt totalt 15 kasser i år, som er minst av alle i Adecco og Tippeligaen. (men faktisk flere enn vi hadde scoret etter 17 runder i fjor........)

 

Strømmen har hatt trenerbytte og de to kampene de har spilt etter det har endt 2-0 (hjemme mot Bryne!) og 2-2 (borte mot Mjøndalen). I Brynekampen kom målene i det 48. og 64. minutt, mens mot Mjøndalen utlignet de både i det 57. og i det 81. minutt.

 

Strømmen har scoret kun 1 av sine 15 mål i første omgang. Av baklengsmålene har 10 av 23 kommet i første. 9 har kommet i det siste kvarteret.

 

Jeg er spent på hvem som danner midtbanen fra start, nå som både Stengel og Trondsen er ute.

 

Tipper disse 11, om Haidar er kampklar

 

Sayouba

Haugsdal - Jalasto - Hammer - Johansen

Brustad - Sortevik - Haidar - Kassi

Boli - Stokkis

 

Hvis ikke kan det fort bli slik på midten:

 

Sayouba

Haugsdal - Jalasto - Hammer - Johansen

Brustad - Sortevik - Kassi - Granli

Boli - Stokkis

 

Eller kanskje med Næss:

 

Sayouba

Haugsdal - Jalasto - Hammer - Johansen

Næss

Brustad - Granli

Sortevik

Boli - Stokkis

 

Eller kanskje Anene blir klar? I så fall kunne jeg tenkt meg å se Boli dypere i banen, som ballfordeler. Som spiss blir han fort pakket inn, men med to spisser foran seg han få rommet og tiden han trenger til å gjøre som han gjør på treningene.

 

Sayouba

Haugsdal - Jalasto - Hammer - Johansen

Næss

Brustad - Granli

Boli

Anene - Stokkis

 

For offensivt?

 

Kjør debatt!

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes mange spennende muligheter og du er jo innom et godt utvalg der.

 

Personlig har jeg sansen for idéen om å få Boli lenger ned i banen. Som sagt tidligere ser han i mine øyne mer ut som en offensiv midtbaneterrier som kan tilføre et element av fysisk tilstedeværelse og individuell gjennombruddskraft på midtbanen vår.

 

Næss (eller kanskje Hammer?) i en ankerrolle er også en interessant tanke. I utgangspunktet kanskje ikke så nødvendig mot Strømmen, men de har jo et par offensive spillere som har vist prov på å kunne leke seg med forsvaret vårt tidligere. (Dessuten kjenner jeg at jeg ikke er kjemegira på Haidar og Sortevik sammen sentralt...)

 

Jeg er ikke helt med på at Granli har vist noe som skal gi han en startplass fremfor Kassi - eller på bekostning av noen som helst, egentlig. Granli kan sikkert bli bra på litt lengre sikt. Foreløpig synes jeg at de andre juniorene som har fått spilletid på a-laget ser ut til å ha litt kortere vei opp til førstedivisjonsnivå. Men dette er noe som kan forandre seg fra sesong til sesong, spesielt for så unge spillere, så det er bare å være tålmodig.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Enig i at det kunne vært artig å se Boli på midtbanen, men kant eller sentralt? Jeg er redd det umiddelbart kan bli litt tynt defensivt om han stilles sentralt?

 

Samtidig er Kassi veldig ofte innvolvert i de gode, målgivende angrepene våre. Han tilfører energi og kreativitet. Jeg skulle veldig gjerne sett han i en 10'er rolle på midten, med 1 eller 2 spillere forran seg.

 

Hva er status for Brustad og Haidar egentlig er de 100% fit?

 

Kjenner jeg Bels rett så kjører han Anene inn på kant og beholder Boli på topp.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min tanke om Boli er at han ville vært spennende som en smal, offensiv venstrekant, eller kanskje rettere sagt i stedet for å bruke en venstrekant. En form for offensiv indreløper i 4-4-2. For øvrig enig med deg angående Kassi. Jeg tror dette i kombinasjonen kunne blitt bra også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det snakkes mye om midtbanen, men jeg synes det er mer vrient å få til noe man kan tro på i de bakre rekker. Det er vel kun to spillere i stallen jeg føler meg trygg med å ha bak der. Ville og Timmi. Alt annet føler jeg er en gambling. Hammer, Næss og Haugsdal føler jeg har defensive kvaliteter som kun rekker til for midtbanen.

 

Offensivt har vi to glimrende vinger: Brustad og Haugsdal. I tillegg til at Næss og Hammer kan brukes på midten, har vi Stengel og Trondsen som kan ta defensive oppgaver sentralt. Offensivt har vi Boli, Stokken, Kassi og nå Anene.

 

Vi har jo også spillere som f.eks. Hjort og Granli, men de er i en bås med spillere som må få vokse en stund til før de får førsteelleveransvar.

 

Men altså: skal det lånes inn noe, må det være en rutinert midtstopper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det snakkes mye om midtbanen, men jeg synes det er mer vrient å få til noe man kan tro på i de bakre rekker. Det er vel kun to spillere i stallen jeg føler meg trygg med å ha bak der. Ville og Timmi. Alt annet føler jeg er en gambling. Hammer, Næss og Haugsdal føler jeg har defensive kvaliteter som kun rekker til for midtbanen.

 

Offensivt har vi to glimrende vinger: Brustad og Haugsdal. I tillegg til at Næss og Hammer kan brukes på midten, har vi Stengel og Trondsen som kan ta defensive oppgaver sentralt. Offensivt har vi Boli, Stokken, Kassi og nå Anene.

 

Vi har jo også spillere som f.eks. Hjort og Granli, men de er i en bås med spillere som må få vokse en stund til før de får førsteelleveransvar.

 

Men altså: skal det lånes inn noe, må det være en rutinert midtstopper.

 

Stengel og Trondsen er vel ute, er vel også derfor det er mye snakk om midten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boli på benken. Anene og Stokkis på topp. Sortevik og Haidar sentralt på midten.

 

Næss trente lett med joggesko. Haugsdal ga seg like før treningen var over, mens Brustad trente for fullt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ser ut som om Strømmen har forsterket litt før kveldens kamp de også...

 

Fra Odd Grenland sine hjemmesider:

George White Agwuocha kom til Odd sommeren 2011 og har så langt spilt 17 kamper og scoret 2 mål i sort og hvitt. Oppholdet i Odd har kanskje ikke vært helt som forventet for den unge angriperen, og det har blitt lite spilletid på øverste nivå.

I kveld har Odd og Strømmen blitt enige om en utlånsavtale for nigerianeren. Avtalen varer ut sesongen, og George er spilleklar for Strømmen allerede til søndagens kamp mot Stabæk.

 

og dermed har vel Fagermo endelig nådd målsetningen sin om kun å ha norske spiller i stallen. Det ser jo ut til å funke også, de er vel helt oppe på en oppsiktsvekkende 7. plass. Dog bare 4 poeng foran 12. plassen...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk,

 

Vi klarer aldri å rette opp målforskjellen... Men, men 3 poeng og en god debut av Anene. Belsvik burde latt Anene spille på topp og satt inn Boli på høyre. Nå ble det for mange rokkeringer og vi mistet all offensiv sting!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi har ganske bra trøkk på tribunen i dag - takket være en haug med forsangere. Bra!

 

Men hva er greia med å disse "hovis" så jævlig hver gang man vil ha dem med på kasterop? Noe av det mest upedagogiske jeg har hørt på lenge...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Strømmen - Stabæk søndag 11. august
×
×
  • Opprett ny...