Gå til innhold

Stabæk - Elverum mandag 21. oktober kl 19:00


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Ville er skadet, ja. Belsvik sa at de håpet å få han klar til torsdag.

 

Surt å tape to poeng her, men uansett så skal det gå fint å ta fire poeng på de tre siste kampene. Og med en tropp som ikke har vært i lignende situasjoner før og en snittalder på 20,7 år i dagens startellever så er det kanskje ikke så rart at skuldrene ble litt høye og at enkle feil feller oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Surt å tape to poeng her, men uansett så skal det gå fint å ta fire poeng på de tre siste kampene.

 

Basert på det vi gjør bakover på banen i dag begriper jeg ikke denne påstanden. Jeg er stygt redd for at de to poengene vi tapte i dag blir fatale i opprykkskampen. Pessimister blir sjelden skuffa..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ett poeng nærmere drømmen. Vil understreke at øvrigheten presterer langt dårligere enn oss. Dette går veien. Må tåle at den unge troppen slingrer litt. Nå er det ikke store endringene man kan gjøre lenger, så nå må vi bare stå på, støtte opp og holde god stemning. Forza og sees i Haugeby!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir dyrt å rykke opp om vi skal få på plass et lag som kan holde plassen i tippeligaen. Eller er bare den defensive organiseringa helt på trynet? Vi spiller jo jevnt med ALLE antatt svakere lag.

 

facepalm

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Surt å tape to poeng her, men uansett så skal det gå fint å ta fire poeng på de tre siste kampene. Og med en tropp som ikke har vært i lignende situasjoner før og en snittalder på 20,7 år i dagens startellever så er det kanskje ikke så rart at skuldrene ble litt høye og at enkle feil feller oss.

Elverum, som kjempet seg til poeng i dag, hadde ingenting å spille for. Både Vard og Ranheim har mye å spille for, og kommer sannsynligvis til å være enda mer tent.

 

Og det å gi vekk ledelsen i en kamp ikke èn gang, ikke to ganger, men TRE jævla ganger er intet mindre enn uakseptabelt. Uavhengig av alder og nivå. Når vi først greier å ta ledelsen med en ung tropp, får vi faen meg klare å holde på den og. Tipper det er flere som sover dårlig i natt.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skuffet - og litt forbannet.

 

Men likevel - med det utgangspunktet vi hadde før sesong, så er den posisjonen vi er i nå faktisk ganske utrolig.

 

Jyplinger kombinert med spillere på lån fra lag som ikke finner dem verdige i eget lag kjemper om opprykk.

 

Noe må ha blitt gjort veldig riktig.

 

Stolt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg titteter over baklengsmålene ser jeg noen gjengangere.

Første målet, Jørgen Hammer klarer ikke hindre Eriksen i å ta ned ei lompe av ett innkast, han klarer ikke følge Eriksen som får skutt fart og fiser forbi Haugsdal.

Forløper til straffen, Jørgen Hammer, Næss, og Haugsdal sover, Eriksen får lov til å ha oscar forestilling i vår 16 og straffe idømmes.

Corneren er generelt preget av kaos og dårlig markering.

Tredje målet, Haugsdal bommer på i ett forsøk på å klarere og sender ballen rett i føttene på en Elverum spiller, som sender Eriksen inn bak Haugsdal. Eriksen totalt parkerer Hammer som ikke evner å holde følge.

 

Jeg tror vi trenger defensive forsterkninger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hammer. Næss. Haugsdal får STRYK. Hammer og Næss skal aldri danne et midtstopperpar sammen igjen. Det er to altfor vinglete spillere. Mye elementært som svikter. Jalasto må være klar mot Vard, hvis ikke så har vi et stort problem. Thor Lange får evt prøve seg. Stokkelien, Stengel og Trondsen er bra.

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det handler vel så mye om at en forsvarslinje ikke kan ligge rett på linje i hver eneste situasjon...

 

Fler eksempler i dag der vi står ekstremt høyt og straffer denne Eriksen for det, jeg tipper 7-8 ganger hvor han ble avblåst for offside. Men vi ser også skremmeskudd når det kommer løp fra andre i samme rom og han involverer seg først i de neste trekkene, samt de gangene han faktisk kommer igjennom som på 3-3 målet.

 

Næss og Hammer kan gjerne støte da det er dueller på midten, men da MÅ en av de på midten falle av.

 

Når så ikke dette skjer er det så ekstremt viktig at vi har ferdigdefinerte roller; en stopper som tar dueller og en i sikring bak og spesielt i denne kampen da det så ut til å være det eneste trekket Elverum spilte på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så på målene en gang til nå, hva er det egentlig Stokkelien driver med på 2-2-målet? Ser ut som om han burde klare å flytte kroppen for å få stoppet ballen der. Og hvis han ikke hadde vært der, eller bare holdt seg nærmere stolpen, så er jeg 100 % sikker på at Sayouba hadde tatt den. Han er jo på vei til å slenge seg, men stopper opp fordi Stokkelien er i veien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det merkeligste med denne kampen var videointervjuene på stabak.no for et par dager siden hvor alle var utrolig opptatte av hvor vanskelig det kom til å bli å spille hjemmekamp mot seriens dårligste lag. Hva slags innstilling er det? Det var noe inni meg som døde i løpet av de intervjuene. Hjemmekamp mot et bunnlag som ikke engang har noe å spille for er, foruten de første rundene i cupen, årets minst vanskelige kamp. Hva skal det være godt for å bruke et par uker på mantraet "dette blir vanskelig, dette blir vanskelig, dette blir utrolig vanskelig"?

 

En ting er å være bevisst på at selv de enkleste arbeidsoppgaver krever 100% fokus og innsats uansett hvem man spiller mot, noe helt annet er det å psyke seg ned med sånt tull som man helt sikkert ikke engang tror på i utgangspunktet. Skal ikke påstå at det hadde noen innvirkning på kamputfallet, men i min verden er det iallfall helt feil fokus og innstilling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugsdal sliter voldsomt med at han har Anene uten ett defensivt fiber foran seg, og blir ofte hengende imellom i et forsøk på å gjøre to manns defensive jobb. Næss og Hammer er tydelig ikke samspilte overhodet. Timmi leverer godkjent.

 

Tror fortsatt Næss kan bli en kjempestopper, og skulle også ønske vi kunne utnytte skuddbeinet hans litt mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Elverum minte meg egentlig om de andre nedrykkslagene fra Hedmark litt lengre ned i divisjonene. Spilt dårlig store deler sv sessongen, men har hatt gode enkeltkamper mot topplagene helt på slutten, da nedrykket har vært klart. Men alikevell skal vi klare å slå de hjemme på Nadderud. Får håpe Ville er tilbake mot Vard! Men likte ikke det som skjedde med Trondsen der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ville hadde rett. Hadde vi satt 1-0 tidligere så hadde det vært game, set, match. Når vi gir dem troa på at det kan gå, og det i tillegg begynner å snø, så gir vi dem akkurat det de vil ha...

 

For øvrig utrolig tåpelig oppslag i budstikka. Skjønner ikke alt det negative fokuset all den tid vi kanskje bare trenger 3p på 3 kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var det siste jeg mente. Jeg tror verken Hødd eller HamKam tar 6p. Alle som var på Nedre Eiker vet hvor tøft Hødd får det der. Og Follo har plutselig snudd formen på hodet etter den økonomiske redningen, de vil svette blod borte mot Hødd nå til helgen all den tid de faktisk har en fair sjanse til å overleve. Kamma møter desverre to lag med lite å spille for, men verken strømmen eller Ranheim er enkle kamper. Kamma har vel for øvrig ikke penger til å rykke opp. De tåler vel en måned til i rød sone før det er slutt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forøvrig: kontringsforsvaret vårt er egentlig ganske bra. Jeg kan nesten ikke huske at vi har sluppet inn mål på kontring i år. Men hvordan er det mulig å spille så elendig i etablert forsvar? Har de ikke jobbet med ansvarsroller overhodet? Understøtte, grunnleggende markering, den typen ting? Både 1-1 og 3-3 er jo kroneksempler på det. Det er jo nesten farligere for oss å avslutte angrepene enn å miste ballen. Og ikke nevn cornere engang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

De etablerte forsvarsproblemene starter vel med at vi bare har en god midtstopper og han spillte ikke i går.

 

@ringo

Trøsten får være at vi etter et eventuelt opprykk vet hvor vi må forsterke først...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Elverum mandag 21. oktober kl 19:00
×
×
  • Opprett ny...