Gå til innhold

Stallen 2014


Perfect 7
 Del

Anbefalte innlegg


 

Seriøst, signerte vi Timmi på ettårskontrakt? Jaja...

Helt rett av ledelsen, hans skadehistorikk tatt i betraktning. Nå som vi ser at han har klart å holde en hel sesong, er det bare å få frem penn og papir.

 

Helt enig.

Men samtidig kan adm. finne fram langtidskontrakter for de unggutta som sitter på kun ett/to års kontrakter. Da er det muligheter for å få tilbake noen kroner ved eventuelle salg i fremtiden.

 

ps! Se til Godset: 19-åringen Martin Rønning avtale med Strømsgodset går ut etter 2014-sesongen, men nå har klubben valgt å forlenge kontrakten med Rønning Ovenstad med to år til ut 2016.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns vi burde beholde f.eks. Sortevik. (Spørs helt på betingelsene da, men han er en ok squadspiller).

 

Støtter deg her. Vet andre har annet inntrykk av ham, men det har vært OK ferdigheter og stor innsats i de kampene jeg har sett. Det blir neppe den høyeste lønna, vi trenger dog bredde på stallen også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke så mange vi "må beholde", men Ville, Timmi, Stokkegoal, Sayouba, Trondsen og Stengel må vi beholde (hvis vi klarer).

 

Flere andre er det greit å beholde.

 

Noen er det helt greit å slippe til annet.

 

Av ren høflighet deler jeg ikke inn spillerne i de to siste kategoriene.

 

Vi har vel tidligere sett hvordan det går med store utskiftninger (f.eks. oss for to år siden og LSK for omtrent like lenge siden), det blir en lang innkjøringsperiode pepret med underpresteringer. Kanskje vi klarer å holde antall utskiftninger under fem? Alle som skal inn må enten komme fra egne jr-rekker eller kunne forsterke førsteelleveren. Alt annet er bortkastet tid og penger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg syns vi burde beholde f.eks. Sortevik. (Spørs helt på betingelsene da, men han er en ok squadspiller).

 

Støtter deg her. Vet andre har annet inntrykk av ham, men det har vært OK ferdigheter og stor innsats i de kampene jeg har sett. Det blir neppe den høyeste lønna, vi trenger dog bredde på stallen også.

 

 

Jeg har blitt litt mer positiv til Sortevik i løpet av høsten. Han har hatt flere gode kamper, når han finner frem den rette aggressiviteten, og vist seg som en nyttig spiller blant de 8-10 beste i stallen når Kassi er såpass varierende og Brustad har vært endel ute. Tidligere ville jeg sagt at det beste for alle er om han finner seg en ny klubb i førstedivisjon for å se om han kan utvikle seg mer der enn han har gjort her. Jeg synes fremdeles at han ikke har hatt stor nok fremgang og ennå er altfor ustabil i prestasjonene. Like fullt tror jeg han kan være en nyttig spiller å ta med videre, gitt at han er ordentlig motivert. Det må være forutsetningen, han må gi klart uttrykk for at han faktisk ønsker å yte 100% for å bli bedre. Det virker for meg som om det er der han mangler litt. Det blir for mange kamper for halv maskin. Han kan bli god nok hvis han virkelig vil jobbe for det. Nå eller aldri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er vel ikke så mange vi "må beholde", men Ville, Timmi, Stokkegoal, Sayouba, Trondsen og Stengel må vi beholde (hvis vi klarer).

 

 

 

Kassi er etter min mening også i denne kategorien.

 

Kassi og Brustad er min mening. Begge kan endre kampbildet og legge press på motstanderens forsvar. Ingen av dem blir faste i min start 11-er om de spiller som i høst, men de får garantert bra med spilletid. Tenk dere Brustad mot Kippe!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Like fullt tror jeg han kan være en nyttig spiller å ta med videre, gitt at han er ordentlig motivert. Det må være forutsetningen, han må gi klart uttrykk for at han faktisk ønsker å yte 100% for å bli bedre. Det virker for meg som om det er der han mangler litt. Det blir for mange kamper for halv maskin. Han kan bli god nok hvis han virkelig vil jobbe for det. Nå eller aldri.

 

Motivasjonen er vel en forutsettning for alle spillere som kommer med i troppen til neste år, å yte 100%. Det holder ikke engang med 95% når man ikke er et vidunderbarn i utgangspunktet, og det er det ingen i STB som er! Regner med at det vil bli flere, hardere, tøffere og bedre treninger når gutta setter i gang igjen. Det er vel derfor Stokkegoal lurer på om han ikke må ta et hvileår fra studiene neste år, det er motivasjon det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan du si, men jeg tror vi får en tynn stall hvis vi skal luke ut de som ikke gir 100% for å bli best mulig. Det er en grunn til at norske spillere gjerne får et lite treningskultursjokk når de drar til f.eks. Tyskland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner ikke med at STB legger opp til treningskultur ala Tyskland, Men at treningene neste år både blir tøffere og flere både håper jeg på og regner med.

Og ærlig talt, skal vi ha proffesjonelle spillere bør man kunne forlange 100% i alle fall mens gutta er på trening og jobb. Skal vi satse på studenter og deltidsjobbende spillere i TL neste år må selvfølgelig forventningene og ambisjonene settes deretter.

 

100%, les det som "hva trenerene forventer og forlanger av hver enklet til enhver tid"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Godt sagt. Helt enig i alt du sier der. Dette med prosenter ble kanskje litt dårlig formulert fra min side. Meningen var å gjøre et poeng av at jeg mener vi må kreve mer av Sortevik for at han skal få ny kontrakt fordi det han har gjort til nå åpenbart ikke har vært nok til å gi særlig utvikling i løpet av de to årene han har vært her. Synes vi må kreve større utvikling og mer stabilitet hos spillere midt i 20-årene. Han har jo ferdigheter og spiller bra i de kampene han virkelig gir jernet så jeg tror han har mye å gå på og at det er rimelig å kreve mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner ikke med at STB legger opp til treningskultur ala Tyskland, Men at treningene neste år både blir tøffere og flere både håper jeg på og regner med.

Og ærlig talt, skal vi ha proffesjonelle spillere bør man kunne forlange 100% i alle fall mens gutta er på trening og jobb. Skal vi satse på studenter og deltidsjobbende spillere i TL neste år må selvfølgelig forventningene og ambisjonene settes deretter.

 

100%, les det som "hva trenerene forventer og forlanger av hver enklet til enhver tid"

 

Jeg tror i stor grad man kan ha deltids-jobb/studier ved siden av såfremt det er fleksibelt nok til at man får med seg alle kamper og treninger. De fleste godt av både noe annet å tenke på og litt trening av hjernebarken :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Regner ikke med at STB legger opp til treningskultur ala Tyskland, Men at treningene neste år både blir tøffere og flere både håper jeg på og regner med.

Og ærlig talt, skal vi ha proffesjonelle spillere bør man kunne forlange 100% i alle fall mens gutta er på trening og jobb. Skal vi satse på studenter og deltidsjobbende spillere i TL neste år må selvfølgelig forventningene og ambisjonene settes deretter.

 

100%, les det som "hva trenerene forventer og forlanger av hver enklet til enhver tid"

 

Jeg tror i stor grad man kan ha deltids-jobb/studier ved siden av såfremt det er fleksibelt nok til at man får med seg alle kamper og treninger. De fleste godt av både noe annet å tenke på og litt trening av hjernebarken :-)

 

 

At spillerne kan ha godt av annet enn sløvende TV-spill og slaraffenliv på fritiden er jeg enig i, men tror nok at en event. deltidsjobb i så fall må være meeeget fleksibel da et liv i TL krever mer av spillerne på alle plan. Kanskje STB skal jobbe for å bli en foregangsklubb mht spillernes personlige utvikling samtidig som de er spillere i TL. Og ja, gjerne i deltidsjobber hvis de er forenlige med trening og restitusjon, treningsleire, reiser/overnattinger ifm kamper i TL etc etc.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballspillere er interessert i å være fotballspillere, ikke låseansvarlige på Kiwi. Nå - tilbake til tema.

 

Min ønskeliste er som følger:

Midtstopper - Rutinert og smart. Flink til å falle av og god med ballen i beina. Vatshaug hadde vært episk.

Høyreback - Stor arbeidskapasitet og bra innleggsfot. Dette trengs da innleggene som kommer fra Brustad sjeldent holder noen særlig klasse, og det hadde vært kjekt å få utnyttet duellstyrken til Stokkelien enda mer.

Sentral midtbanespiller - Kreativ og treffsikker. Gjerne god til å avslutte også..

Kantspiller - God defensivt da Brustad og spesielt Kassi ofte blir litt i overkant offensive. En rolle som også kan fylles av Haugsdal, men vil ha et alternativ til.

Spiss - Hurtig og klinisk. I stand til å true bakrom. Gjerne teknisk dyktig.

 

-------------Sayouba

NY------NY------Ville------Timmi

Brustad-Trondsen-Herman-NY

----------Stokkelien-NY

 

Benk: Rasheed, Hammer, Granli, Haugsdal, NY, Kassi, Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke enn 4-2-3-1 for å utnytte det materiellet vi har av spillere nå?

 

Haugsdal - Næss - Ville - Timmi

 

Stengel - Haidar

 

Brustad - Trondsen - Kassi

 

Stokkelien

 

Trondsen har jo en finfin skuddfot hvis vi får han litt lenger frem i banen. Vi har egentlig ikke to spisser for tiden, så hvorfor spille med to? Med stokkis alene på topp og 5 på midten istedenfor 4 får vi kanskje et bedre overtak der, samt at rollefordelingen stengel/trondsen blir litt tydligere markert. Vært et forsøk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke enn 4-2-3-1 for å utnytte det materiellet vi har av spillere nå?

 

Haugsdal - Næss - Ville - Timmi

 

Stengel - Haidar

 

Brustad - Trondsen - Kassi

 

Stokkelien

 

Trondsen har jo en finfin skuddfot hvis vi får han litt lenger frem i banen. Vi har egentlig ikke to spisser for tiden, så hvorfor spille med to? Med stokkis alene på topp og 5 på midten istedenfor 4 får vi kanskje et bedre overtak der, samt at rollefordelingen stengel/trondsen blir litt tydligere markert. Vært et forsøk!

Skal haidar spille fast i Tippeligaen er det bare å forberede seg på en ny sesong i adecco.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor ikke enn 4-2-3-1 for å utnytte det materiellet vi har av spillere nå?

 

Haugsdal - Næss - Ville - Timmi

 

Stengel - Haidar

 

Brustad - Trondsen - Kassi

 

Stokkelien

 

Trondsen har jo en finfin skuddfot hvis vi får han litt lenger frem i banen. Vi har egentlig ikke to spisser for tiden, så hvorfor spille med to? Med stokkis alene på topp og 5 på midten istedenfor 4 får vi kanskje et bedre overtak der, samt at rollefordelingen stengel/trondsen blir litt tydligere markert. Vært et forsøk!

 

Ville og Timmi er de eneste to fra dagens forsvar som kan ugjøre forsvaret i vår tippeliga-ellever. Er derfor helt enig i det som ble skrevet over at vi trenger en ny midtstopper og en ny høyreback. Næss, Hammer, Lange og Granli må godta å være alternativer når det oppstår skade eller karantener - eventuelt beholder man ikke alle. De to unge klubbtalentene (Lange og Granli) vil vel da være de prioriterte å beholde?

 

Haugsdal mener jeg må kunne flyttes opp på kant i stedet. Han har gode innlegg, og er mer en god nok defensivt for en kantspiller. Som back synes jeg ikke han helt holder. Fra backposisjon får vi også altfor sjelden se hans gode offensive egenskaper. Da har vi tre kanter (Kassi, Brustad og Haugsdal) på godt nivå, og det er sentralt vi muligens trenger betydelige forsterkninger - med mindre Stengel og Trondsen begge blir, da trenger vi vel bare en. Med rutine.

 

Framover er jeg veldig usikker på hva vi skal beholde, og hva vi trenger av forsterkninger. Stokkegoal blir selvfølgelig. Både Boli og Anene er jeg veldig usikre på, Kassi er jo et alternativ også her. Vi trenger hvertfall en spiss som kan fungere godt sammen med Stokken og henvise de andre til benken.

 

Jeg lander derfor på følgende:

Sayouba

NY - NY - Ville - Timmi

Haugsdal - Stengel?/NY - Trondsen - Kassi/Brustad

Stokken - NY

 

Jeg ser at jeg lander på at vi trenger kun fire (fem hvis Stengel forsvinner) nye spillere, men alle disse må kunne gå rett inn på førstelaget. Av disse fire, er det vel spesielt midtstopperen og den sentrale midtbanespilleren som må ha godt med rutine. Her blir det mye å ta tak i neste år, og da trenger man noen som kan føre an når det går litt imot.

 

Resten av laget:

Keeper (1) : Rasheed

Forsvar (3) : Lange, Granli, Hammer eller Næss

Midtbane (4) : NY (sentral midtbane), Kassi/Brustad, Haugstad, Thorsby

Spisser (2) : Boli eller Anene, Hjorth

 

Totalt blir dette 21 spillere. Skal man ha en 22. spiller, blir vel det en tredje keeper. Større stall en dette tviler jeg på at vi skal ha.

 

Edit: det betyr følgende spillere ut:

Hammer eller Næss, Boli eller Anene, Sortevik, Haidar, Benjaminsen. Dette virker som en grei mengde utskiftninger. Nok til å forbedre laget kraftig, men ikke så mye at man må bruke halve sesongen på å spille det inn.

 

Dette forutsetter selvfølgelig at forsterkningene kommer tidlig på plass (dvs. før nyttår). Dette er vel nesten det aller viktigste.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ingo har vel sagt at det bør skje ting relativt kjapt. Jeg tror i grunn det viktigste er å finne de 2 forsvarspillerne vi trenger først. Så kan det heller drøye litt med resten, vi har ikker råd til å gjøre feil på overgangsmarkedet.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener hammer bør få bli. Han er kanskje ikke den beste vi har, men i mine øyne er han den spilleren i stallen nå som virkelig er stabæk. Alt utenomsportslig han bidrar med og måten han opptrer ovenfor fans/media/medspillere teller ganske mye i mine øyne.

Han er ett bra ansikt utad for nye fans/unger som begynner å bli intressert i STB og skaper entusiasme.

 

Å ikke ha Hammer i stallen ser jeg ihvertfall på som ett tap for Stabæk som klubb

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er helt enig i at Hammer er veldig Stabæk, og jeg tror han fikk min stemme for ølkassa i fjor. Men det var da også et år hvor samhold og klubbfølelse etterhvert var viktigere enn det sportslige - nedrykket var jo klart rimelig tidlig. Nå vil jeg først og fremst ha spillere som leverer gode prestasjoner på trening og i kamp. Vi kan ikke ha spillere i stallen på grunn av deres evner på andre arenaer enn disse to.

 

For å sette det på spissen: Dersom det er det utenomsportslige som er hans arena, høres det mer ut som en arvtager til Anders C, enn en som skal styre vår viktigste lagdel neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugsdal mener jeg må kunne flyttes opp på kant i stedet. Han har gode innlegg, og er mer en god nok defensivt for en kantspiller. Som back synes jeg ikke han helt holder. Fra backposisjon får vi også altfor sjelden se hans gode offensive egenskaper. Da har vi tre kanter (Kassi, Brustad og Haugsdal) på godt nivå, og det er sentralt vi muligens trenger betydelige forsterkninger - med mindre Stengel og Trondsen begge blir, da trenger vi vel bare en. Med rutine.

Det er jo ikke sikkert at Haugsdal er her til neste år: http://www.budstikka.no/sport/stabek-kapteinen-er-usikker-pa-om-han-blir-med-videre-1.8147573

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballspillere er interessert i å være fotballspillere, ikke låseansvarlige på Kiwi. Nå - tilbake til tema.

Jeg mener det ikke er så enkelt. Har de mulighet til å gjøre annet ved siden av så kan det forsvare en lavere lønn. Det er vel ingen som tror at vi har lommer uten bunn til å kjøpe fri spillere og betale lønninger..

 

Ville og Timmi er de eneste to fra dagens forsvar som kan ugjøre forsvaret i vår tippeliga-ellever. Er derfor helt enig i det som ble skrevet over at vi trenger en ny midtstopper og en ny høyreback. Næss, Hammer, Lange og Granli må godta å være alternativer når det oppstår skade eller karantener - eventuelt beholder man ikke alle. De to unge klubbtalentene (Lange og Granli) vil vel da være de prioriterte å beholde?

 

Haugsdal mener jeg må kunne flyttes opp på kant i stedet. Han har gode innlegg, og er mer en god nok defensivt for en kantspiller. Som back synes jeg ikke han helt holder. Fra backposisjon får vi også altfor sjelden se hans gode offensive egenskaper. Da har vi tre kanter (Kassi, Brustad og Haugsdal) på godt nivå, og det er sentralt vi muligens trenger betydelige forsterkninger - med mindre Stengel og Trondsen begge blir, da trenger vi vel bare en. Med rutine.

 

Framover er jeg veldig usikker på hva vi skal beholde, og hva vi trenger av forsterkninger. Stokkegoal blir selvfølgelig. Både Boli og Anene er jeg veldig usikre på, Kassi er jo et alternativ også her. Vi trenger hvertfall en spiss som kan fungere godt sammen med Stokken og henvise de andre til benken.

 

Jeg lander derfor på følgende:

Sayouba

NY - NY - Ville - Timmi

Haugsdal - Stengel?/NY - Trondsen - Kassi/Brustad

Stokken - NY

 

Jeg ser at jeg lander på at vi trenger kun fire (fem hvis Stengel forsvinner) nye spillere, men alle disse må kunne gå rett inn på førstelaget. Av disse fire, er det vel spesielt midtstopperen og den sentrale midtbanespilleren som må ha godt med rutine. Her blir det mye å ta tak i neste år, og da trenger man noen som kan føre an når det går litt imot.

 

Resten av laget:

Keeper (1) : Rasheed

Forsvar (3) : Lange, Granli, Hammer eller Næss

Midtbane (4) : NY (sentral midtbane), Kassi/Brustad, Haugstad, Thorsby

Spisser (2) : Boli eller Anene, Hjorth

 

Totalt blir dette 21 spillere. Skal man ha en 22. spiller, blir vel det en tredje keeper. Større stall en dette tviler jeg på at vi skal ha.

 

Edit: det betyr følgende spillere ut:

Hammer eller Næss, Boli eller Anene, Sortevik, Haidar, Benjaminsen. Dette virker som en grei mengde utskiftninger. Nok til å forbedre laget kraftig, men ikke så mye at man må bruke halve sesongen på å spille det inn.

 

Dette forutsetter selvfølgelig at forsterkningene kommer tidlig på plass (dvs. før nyttår). Dette er vel nesten det aller viktigste.

 

Ville sterkt vurdert å beholde Sortevik. Vi kan vente til slutten av januar med å signere de siste spillerne, og fortsatt ha greit med tid til å få spilt dem inn. Bortsett fra det er jeg helt enig med deg, og tror også dette blir veldig nærme fasit av hva ledelsen kommer til å prøve på. Støtter spesielt opp om at det å sikre nye talenter skal ha veldig lav prioritet neste år, nå må vi bruke tid på foredling av de vi allerede har!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om vi skal velge mellom Hammer eller Næss så ville jeg faktisk valgt Næss. Greit at Hammer har klubbfølelse etc, men jeg synes Næss er en like god/nesten like god stopper, en mye bedre leder i forsvaret, og mer seriøs. I tillegg er han fortsatt til de grader under utvikling, kommer bare til å bli bedre, og vi kan tjene gode penger for ham om noen år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Næss hadde fått all den tilitten som Hammer har fått i år så er jeg overbevist om at han hadde prestert bedre. Er forsåvidt enig i betydningen av hammer utenfor banen, men er usikker på om det er rom for begge to. Konklusjon: usikker

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er forsåvidt enig i betydningen av hammer utenfor banen

 

Enda en fordel ved å utvikle egne juniorer er at det stadig dukker opp slike. En Skjønsberg, en Hedenstad, en Hammer. Skal ikke se helt bort fra at det finnes noen sympatiske gutter blant de som har kommet opp i a-stallen etter Hammer også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ønsker å beholde følgende:

Sayobi

Timmi

Ville

Haugsdal

Hammer

Brustad

Trondsen

Stengel

Kassi

Stokkelien

Sortevik (en god innbytter, han kan bekle flere roller)

Anene (innbyttermateriale, matchvinner gen)

 

Ønskeliste:

* Henning Hauger (elfborg)

* Bojan (vif)

* Thomas Sørum (godset)

* Emil Dahle (ham kam)

* Miika Koppinen (tromsø)

* Ondrazek (tromsø)

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Ønskeliste:

* Henning Hauger (elfborg)

* Bojan (vif)

* Thomas Sørum (godset)

* Emil Dahle (ham kam)

* Miika Koppinen (tromsø)

* Ondrazek (tromsø)

 

Tror du må justere forhåpningene dine ørlite gran...

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2014
×
×
  • Opprett ny...