Gå til innhold

Tippeligaen 2014 - hvordan skal det gå?


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


 

Nemlig, så da var det Hoftun som lurte til seg Annan i sin tid også.

Jepp, og det var han som "tok en kopp kaffe" med JJJ.

 

 

Såvidt jeg skjønner er det noe av det siste fornuftige Hoftun har gjort. Altså, dette er mannen som klarte å bruke sju millioner på Alexander Søderlund. Kom an.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Nemlig, så da var det Hoftun som lurte til seg Annan i sin tid også.

Jepp, og det var han som "tok en kopp kaffe" med JJJ.

Såvidt jeg skjønner er det noe av det siste fornuftige Hoftun har gjort. Altså, dette er mannen som klarte å bruke sju millioner på Alexander Søderlund. Kom an.

Og? Søderlund var jo en god spiller. Han er ikke den første som drar dit og stagnerer.Hoftun er jævla flink til å hente gode spillere fra andre Tippeligaklubber, mest for å svekke resten av Tippeligaen. Hoftun er en råtten kraftidiot, og alt tyder på at han vil være det i fremtiden også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet at alle her inne er skuffet over tapet mot Ulf, men tenk positivt! Vi har tatt ni poeng på seks kamper, noe som gir et snitt på 1,5 poeng/kamp. Så om vi i teorien plukker like mange poeng fremover, vil vi ende på 5-6 plass om en ser på tabellene siden årtusenskiftet. I 2006 endte vi som kjent på femteplass, med et snitt på nøyaktig 1,5 poeng/kamp. Det var starten på noe som endte i seriegull to år senere. Så denne starten virker å være starten på noe stort, mulig et nytt seriegull om en er glad i tall og statistikk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

19 559

Hmm,

 

Vi må nok innse at det er på Nadderud vi må gjøre jobben. Som sagt har vi ikke tatt flere poeng enn vi må så langt, vi har på ingen måter overprestert slik jeg ser det. Vi har i grunn bare periodevis vært gode og jeg synes generellt vi er for lite retningsfokusert. Det går for mye til siden og bakover. Men det kan sikkert føles slik at vi har overprestert i innledningen, fordi våre egne og alle andres forventninger til oss var så lave i utgangspunktet, og fordi en samlet over tabloid fotballpresse har gått fra å dømme oss nord og ned til en litt overdrevet hyllest.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 274

Nå er det hvertfall på tide å begynne å se langt nedover tabellen. Her er formtabell for vår elendige periode (siste fem kampene):

 

15p : Molde

 

13p : Viking

12p : Godset

 

10p : Engen , RBK

 

 

7p : LSK, Særp, Odd

 

5p : Start

4p : AaFK, Glimt, FKH, Brann, S/Ulf

3P : Safthuene, STB

 

Vi er riktignok nederst på denne tabellen, men det er hele 6 andre lag som har fått bare 3-4 poeng i denne perioden.

 

Noen av disse lagene kommer helt klart til å forbli nede i sumpa. Vi skal "bare" ta tre poeng på søndag, og få litt mer avstand til dem. For etter den har vi flere tøffe kamper på rad. Legg merke til at selv om Ulf klarte å krige seg til en hårfin seier mot oss, og Sogndal sjokkerte med seier i Haugesund, så er disse lagene nå helt nederst på tabellen.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 poeng på 8 kamper, fett nok. Hva er nesten like viktig? At 9 av dem er tatt fra lag som også fort kan havne i bunnstriden. Vi tapte riktignok mot Sandnes Ulf, men tok istedenfor tre poeng mot Brann som kommer til å bli langt bedre utover høsten.

 

Vi plukker ikke bare greit med poeng, vi plukker dem også mot de rette lagene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 poeng på 8 kamper, fett nok. Hva er nesten like viktig? At 9 av dem er tatt fra lag som også fort kan havne i bunnstriden. Vi tapte riktignok mot Sandnes Ulf, men tok istedenfor tre poeng mot Brann som kommer til å bli langt bedre utover høsten.

 

Vi plukker ikke bare greit med poeng, vi plukker dem også mot de rette lagene!

 

Øvre halvdel av tabellen, og bare 2 poeng bak femte-plassen "vår". Godt med litt luft til mange nedenfor også, men synd at Brann og Sogndal vant sine kamper så det ikke ble en stor "sump" der nede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere som visste at to lag med 6 poeng etter to kamper har rykket ned fra Tippeligaen: Har noen med 12 poeng etter 8 gått ned, tro? Ellers deilig energi i dag, tror jeg har funnet nøkkelen til tre poeng: Spise middag på Bekkestuene før match. Gjorde før Sogndal hjemme, Brann borte, Bodø-Glimt hjemme og i dag, men har sviktet i de fire kampene som har endt med nederlag. Gjett hvor du finner meg 16. mai på ettermiddagen :-)

 

Overtroisk. You bet!

Hvordan bør man kjøre i rundkjøringa på bekkestua om dagen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dere som visste at to lag med 6 poeng etter to kamper har rykket ned fra Tippeligaen: Har noen med 12 poeng etter 8 gått ned, tro? Ellers deilig energi i dag, tror jeg har funnet nøkkelen til tre poeng: Spise middag på Bekkestuene før match. Gjorde før Sogndal hjemme, Brann borte, Bodø-Glimt hjemme og i dag, men har sviktet i de fire kampene som har endt med nederlag. Gjett hvor du finner meg 16. mai på ettermiddagen :-)

 

Overtroisk. You bet!

Hvordan bør man kjøre i rundkjøringa på bekkestua om dagen?

Jeg prøver konsekvent å unngå rundkjøringa. Tar heller en tunnel !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For oss Rosenborghatere var det selvfølgelig litt trist med resultatet i går, men ikke så galt at det er godt for noe, Sandnes Ulf har nå 7 poeng opp til oss etter bare 8 runder. Begynner å like at det er såpass mange lag som gjør det såpass dårlig. Bare synd at vi var nødt til å prestere årsverste mot nettopp Ulf.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg begynner nesten å tro på at vi ikke rykker ned.

 

Jeg tror 2-2 i Bergen er det eneste som gjør at dette ikke ble en 100% perfekt runde for oss. Glimt og Odd var de eneste (av 10!) lagene som tok tre poeng i dag, og Odd tror jeg ender opp over oss. Det hadde vært brillefint med uavgjort for Glimt og dermed færre poeng delt ut; men damn.

 

Går alle rundene vår vei i så stor favør som denne blir sesongen bra! Dog, det blir vanskelig at alle under oss taper når vi ligger på femteplassen vår... Heia uavgjort over hele linja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 Molde
21
20 Strømsgodset
19
18
17 Viking
16
15 Vålerenga, Rosenborg, Stabæk
14 Lillestrøm, Odd
13
12
11 Bodø/Glimt, Sarpsborg 08
10
9 Start
8 Sogndal, Brann
7 Aalesund
6 Sandnes Ulf
5 Haugesund

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er halveis til 30 poeng på under en-tredjedel av kampene, fantastisk!

Også kult å se nærmest fullsatte tribuner landet rundt, bra for norsk fotball! Hvertfall når det ble minimum tre mål i alle kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må være tidenes comeback det Stabæk leverer i år. Og da mener jeg helt fra måten vi rykka ned på til hvordan vi herjer nå. Helt uvirkelig å se hva foregikk på Nadderud i kveld. Unggutta spiller med en enorm selvtillit og sjokkerer fotball-Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi ikke roer ned snart, så tar vi like mange poeng i år som vi tok i Adecco i fjor. Opprykket i år fikk vi helt utrolig billig, og det var jævlig mye flaks involvert. "Forsøket" vårt på å berge plassen i år er helt fantastisk overlegent. Vi har nå nådd den samme magiske grensen som (jeg tror) vi nådde borte mot Elverum i fjor: det er nå minst ti poeng ned til nedrykksplassene

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja,

 

Jeg har fundert litt i det siste på om vi ikke har undervurdert prestasjonen i fjor. Fundamentet i spillere som f.eks. Brustad, Boli, Trondsen, Næss og Luc er godt.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 Molde

24

23

22

21

20 Strømsgodset

19

18 Stabæk

17 Viking, Odd

16 Vålerenga, Rosenborg

15 Lillestrøm

14 Bodø/Glimt

13

12 Sarpsborg 08

11 Sogndal

10

9 Start

8 Brann

7 Aalesund, Sandnes Ulf

6 Haugesund
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2014 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...