Gå til innhold

larsen007
 Del

Anbefalte innlegg


Bob Bradley blir ny trener. Velkommen!

Listen ble lagt meget høyt med dette innlegget som starten på tråden.

 

Men vi må ikke glemme at vi er STB i Tippeligaen i lille Norge.

Det skal mye til for at han skal velge oss, vi fikk forhåpninger og kanskje en positiv overaskelse.

 

Men om vi ikke hører noen verdens ting om trener situasjonen eller nye spillere innen utgangen av denne uken da begynner jeg å tvile litt på SU må jeg virkelig innrømme.

 

Mye løfter ingen handling

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

http://espnfc.com/blog/_/name/soccerusa/id/3856?cc=5739 Her nevnes Sheffield Wedensday som en mulig kandidat til en jobb i Europa. Ingenting om Stabæk.

Vancouver har tilbudt han 1 million USD i året. Står mellom Vancouver og europa. Det kan da være alt fra oss til Sheffield Wedensday

 

Det står vel ikke noe om at han skal til Sheffield W? Såvidt jeg kan se skriver de bare at jobben der er ledig, men at de har tre andre kandidater. I tillegg tror (eller håper er kanskje mer riktig) jeg at han blir fortere lagt merke til om han får til noe med Stabæk enn med en bakgårdsklubb i England, ikke fordi vi er så gode men fordi han isåfall klarer noe ingen hadde trodd. Mens for å bli lagt merke til i England (da tenker jeg Championship) må han nok rykke opp med en av klubbene.

Eller så velger han STB, for kanskje han har lyst til å være nærmere sin sønn Michael Bradley som spiller i AS Roma...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

http://espnfc.com/blog/_/name/soccerusa/id/3856?cc=5739 Her nevnes Sheffield Wedensday som en mulig kandidat til en jobb i Europa. Ingenting om Stabæk.

 

Vancouver har tilbudt han 1 million USD i året. Står mellom Vancouver og europa. Det kan da være alt fra oss til Sheffield Wedensday

Det står vel ikke noe om at han skal til Sheffield W? Såvidt jeg kan se skriver de bare at jobben der er ledig, men at de har tre andre kandidater. I tillegg tror (eller håper er kanskje mer riktig) jeg at han blir fortere lagt merke til om han får til noe med Stabæk enn med en bakgårdsklubb i England, ikke fordi vi er så gode men fordi han isåfall klarer noe ingen hadde trodd. Mens for å bli lagt merke til i England (da tenker jeg Championship) må han nok rykke opp med en av klubbene.

 

 

Dette tror du ikke på selv engang. Selvsagt er det mye lettere å bygge seg et navn i en av de store fotballnasjonene enn i lille Norge. SW er en tradisjonsrik klubb som snart er 150 år gammel og har en stadion som rommer 40000, i et land der vi tidligere har sett hvor kort veien er fra suksess i småklubber til ansettelse i større klubber (Rodgers, Martinez etc.). Hva har vi å stille opp med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

http://espnfc.com/blog/_/name/soccerusa/id/3856?cc=5739 Her nevnes Sheffield Wedensday som en mulig kandidat til en jobb i Europa. Ingenting om Stabæk.

 

Vancouver har tilbudt han 1 million USD i året. Står mellom Vancouver og europa. Det kan da være alt fra oss til Sheffield Wedensday

Det står vel ikke noe om at han skal til Sheffield W? Såvidt jeg kan se skriver de bare at jobben der er ledig, men at de har tre andre kandidater. I tillegg tror (eller håper er kanskje mer riktig) jeg at han blir fortere lagt merke til om han får til noe med Stabæk enn med en bakgårdsklubb i England, ikke fordi vi er så gode men fordi han isåfall klarer noe ingen hadde trodd. Mens for å bli lagt merke til i England (da tenker jeg Championship) må han nok rykke opp med en av klubbene.

 

 

Dette tror du ikke på selv engang. Selvsagt er det mye lettere å bygge seg et navn i en av de store fotballnasjonene enn i lille Norge. SW er en tradisjonsrik klubb som snart er 150 år gammel og har en stadion som rommer 40000, i et land der vi tidligere har sett hvor kort veien er fra suksess i småklubber til ansettelse i større klubber (Rodgers, Martinez etc.). Hva har vi å stille opp med?

 

 

Jeg sier ikke at det er sannynlig, men noe jeg håper. Dessuten har eksemplene du bruker klart akkurat det jeg sier at må til for å komme til en større klubb... For all del så er jeg enig i at om man har suksess med f.eks. SW så er det enklere å komme seg videre enn det er fra Stabæk, men det er for det første mye vanskeligere å ha suksess, og det er fort å bli glemt om man ikke får det til. Når var f.eks sist du hørte om manageren i Bournemouth? Og for alt jeg vet er det ikke sikkert han vil til England! La oss si (og igjen dette er bare et eksempel) at han vil til Italia. Og kanskje AC Milan, da er det en fordel med oss. Evt om han vil til en annen italiensk klubb så er det lettere fra oss, hvertfall om Milan sender over noen talenter som kan gjøre at Stabæk blir skrevet om i italienske aviser.

 

I tillegg kan han vel ikke tape noe på å være i Stabæk, rykker han ned er det forventet med stallen han har til rådighet, berger han oss er det en stor prestasjon. I England, f.eks SW, er det forventet å holde seg oppe og han får mest sannsynlig sparken om de rykker ned, da blir veien videre hvertfall lang!

 

Men for all del, om han klarer å rykke opp med en klubb i England så er det større enn å klare å holde plassen med Stabæk. Men fallhøyden er som sagt mye høyere!

Endret av BlaaChristian
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden prosessen med ny hovedtrener ser ut til å ta tid, da det ikke kommer noe positive tilbakemeldinger fra ansvarlige i systemet, må jeg ærlig innrømme at jeg begynner å miste troen på SU. Hva tenker de på mht å la PB gå, uten at de sitter med altenative trenere som kan signes ila kort tid.

Laget er nå ferdig med første treningsuke uten hovedtrener. 3 spillere fra årets tropp har ikke fått fornye, ingen nye spillere er signet mens flere teller på knappene om de skal "gidde" å være med STB neste sesong.

Er det ingen som kan komme med noen positive meldinger snart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Siden prosessen med ny hovedtrener ser ut til å ta tid, da det ikke kommer noe positive tilbakemeldinger fra ansvarlige i systemet, må jeg ærlig innrømme at jeg begynner å miste troen på SU. Hva tenker de på mht å la PB gå, uten at de sitter med altenative trenere som kan signes ila kort tid.

Laget er nå ferdig med første treningsuke uten hovedtrener. 3 spillere fra årets tropp har ikke fått fornye, ingen nye spillere er signet mens flere teller på knappene om de skal "gidde" å være med STB neste sesong.

Er det ingen som kan komme med noen positive meldinger snart?

 

Larsen007 skrev: Antoni er klar som plan B. Laget trenes pt. av Jalland. Plan A har vel kanskje "ennå ikke bestemt seg" for om han vil trene Vancouver for 6.000.000/år eller STB for 600.000/år. Det er selvsagt et utrolig vanskelig valg, og vi må forstå at det trekker ut i tid.

 

Videre må vi være klar over at siden STB er i "rød sone" takket være sirkuset på Fornebu, må enhver nyanskaffelse på spiller/trenersiden godkjennes både av styret i STB og NFF, med mindre det finansieres utenfor klubben. Derfor kan klubben ikke gå ut med hvilke avtaler som er i ferd med å bli inngått før disse to organene har godkjent avtalene.

 

At Inge Andre Olsen i en slik kontekst holder kjeft for å unngå media på hvem vi jobber med når signeringsprosessen er så tidkrevende er både 100% riktig og jævlig viktig for at ikke de vi jobber med skal snappes opp av konkurrenter.

 

Det blir helt feil at IAO til stadighet skal få tyn og pepper på grunn av forhold som utelukkende skyldes klubbens kritisk svake økonomi. Det betyr selvsagt ikke at man ikke kan diskutere disposisjonene som blir gjort innenfor disse trange rammene. Jeg har fremholdt at jeg ikke ser at trenerløsningen Plan B som noe bedre enn å la Belsvik fortsette, evt. med Antoni som ass. trener eller sidestilt trener, men jeg kjenner ikke alle omstendighetene (mange tror jo at Petter, som hadde et stående alternativ i Larvik, ble sparket) Det er ikke sikkert at det vi ender opp med nå er hva noen i klubben helst ønsket. Vi kan jo alle drømme om store navn på trenersida, men gode trenere med fet track record koster deretter, og vi må hente inn en trener som er villig til å ta på seg tidenes utfordring mot (relativt sett) lav lønn ift. våre konkurrenter i TL.

 

2014 er året vi må sette vår lit til mirakler for å berge plassen, og håpe på at 2015 gir romsligere rammer og større handlefrihet (ute av fy-sonene til NFF). I forhold til mirakler får folk kontakte sine guder i massiv forbønn og jeg kontakter Satan (som ingen guder ennå har klart å knekke etter at gudene oppdaget jorda for ca 6000 år siden og har sendt sønner og slektninger og utallige profeter hit i kampen), og så satser vi på at disse utenomjordiske maktene og unggutter som presterer over evne sørger for at vi spiller TL i 2015 også. Jobben er 33 poeng i 2014

 

Bra skrevet!

Endret av Mattis
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ikke sikkert at det vi ender opp med nå er hva noen i klubben helst ønsket. Vi kan jo alle drømme om store navn på trenersida, men gode trenere med fet track record koster deretter, og vi må hente inn en trener som er villig til å ta på seg tidenes utfordring mot (relativt sett) lav lønn ift. våre konkurrenter i TL.

 

Nettopp!

Tar det for gitt at SU har hatt en dialog gående med PB i høst siden hans kontrakt var utgående og det drøyde såpass lenge før en "avtale var i boks." Så gikk det et par uker, og så skar det seg! Men i løpet av høsten har vel klubben både kartlagt og event. undersøkt/snakket med event. andre aktuelle trenere som kunne være aktuelle hvis PB ikke skulle ønske å være med videre, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Videre må vi være klar over at siden STB er i "rød sone" takket være sirkuset på Fornebu, må enhver nyanskaffelse på spiller/trenersiden godkjennes både av styret i STB og NFF, med mindre det finansieres utenfor klubben. Derfor kan klubben ikke gå ut med hvilke avtaler som er i ferd med å bli inngått før disse to organene har godkjent avtalene.

 

At Inge Andre Olsen i en slik kontekst holder kjeft for å unngå media på hvem vi jobber med når signeringsprosessen er så tidkrevende er både 100% riktig og jævlig viktig for at ikke de vi jobber med skal snappes opp av konkurrenter.

 

Det blir helt feil at IAO til stadighet skal få tyn og pepper på grunn av forhold som utelukkende skyldes klubbens kritisk svake økonomi.

 

2014 er året vi må sette vår lit til mirakler for å berge plassen, og håpe på at 2015 gir romsligere rammer og større handlefrihet (ute av fy-sonene til NFF). Jobben er 33 poeng i 2014

 

 

Noe av det beste og viktigste som er skrevet her på leeeenge.

 

Veldig bra!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

At Inge Andre Olsen i en slik kontekst holder kjeft for å unngå media på hvem vi jobber med når signeringsprosessen er så tidkrevende er både 100% riktig og jævlig viktig for at ikke de vi jobber med skal snappes opp av konkurrenter.

 

Det blir helt feil at IAO til stadighet skal få tyn og pepper på grunn av forhold som utelukkende skyldes klubbens kritisk svake økonomi. Det betyr selvsagt ikke at man ikke kan diskutere disposisjonene som blir gjort innenfor disse trange rammene. Jeg har fremholdt at jeg ikke ser at trenerløsningen Plan B som noe bedre enn å la Belsvik fortsette, evt. med Antoni som ass. trener eller sidestilt trener, men jeg kjenner ikke alle omstendighetene (mange tror jo at Petter, som hadde et stående alternativ i Larvik, ble sparket) Det er ikke sikkert at det vi ender opp med nå er hva noen i klubben helst ønsket. Vi kan jo alle drømme om store navn på trenersida, men gode trenere med fet track record koster deretter, og vi må hente inn en trener som er villig til å ta på seg tidenes utfordring mot (relativt sett) lav lønn ift. våre konkurrenter i TL.

 

 

 

Vel talt!

 

Er mange her som har lært av andre klubber når det gjelder å rakke ned på klubbens ansatte, samt styre. IAO har stått sammen med Stabæk igjennom tynt, og stort sett tynt. Han fikk all dritten i media rundt overgangssaken, og opplevde et personlig helvete. Han har allikevel jobbet rævva av seg for å gjør at vi er der vi er i dag. Inge Andre Olsen er en sann blaa helt. Jeg vil gjerne se noen gjøre jobben hans bedre enn det han gjør i dag. Det er ganske mye lettere å signere free-transfer spillere på FM enn det er i virkeligheten. Kan man ikke bare ha lit til Inge Andre Olsen og SU

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fullstendig uenig. Jeg synes IAO har sluppet forbausende lett unna. Med all nedbemanning og utskiftninger av ansatte de senere årene er det et lite under at IAO er den som har fått bli sittende i jobben. Flåsete sagt så kan det nesten virke som at oppskriften på å sitte trygt i Stabæk er å gjøre en så dårlig jobb at ingen tør kritisere det som blir gjort fordi det blir å sparke en som ligger nede.

 

Jeg er enig i at han skal ha respekt og ros for hvordan han har klart seg gjennom den ene stormen etter den andre. Han er sterk og robust. Men man skal ikke glemme at det tross alt er IAO som har stått bak brorpartene av stormene, urolighetene og skandalene som har rammet klubben de siste årene. Det han har prestert på overgangsmarkedet og i den ene sesongoppkjøringen etter den andre er ille nok til at han ikke burde fått fortsette; med alt kontraktsrot og annet tull som har kommet i tillegg, skjønner jeg ikke at det er mulig å være positiv til hva han har gjort for og med klubben. Synes det blir i overkant jovialt og altfor lite prestasjonsorientert for en toppidrettsorganisasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skrev ikke noe sted at IAO ikke kan kritiseres. Jeg skrev heller ikke noen vurdering av om han har gjort en god jobb som sportslig leder. Det jeg skrev var at folk ikke skal kritisere ham for de forholdene jeg nevnte: Holde kjeft om nysigneringer av spillere/trener til avtalene er ratifisert/godkjent av STB/NFF.

 

Det er svært lett å si at det har vært bratt utforbakke siden 2010, med mange mildt sagt svært underlige avgjørelser ift. spillere/trenere. Men vi vet ikke hvordan rammebetingelsene har vært. Jeg ønsker meg fx Kovacs på topp, men om rammebetingelsene er at vi skal kutte 250.000 i spillerlønninger hadde heller ikke jeg klart å få Kovacs til STB.

 

Klubben er pt. langt unna å ha gjort de grepene som etter alle solemerker må til for å holde plassen i 2014.

 

Det går utmerket å ha disse to tankene i hodet samtidig.

 

Også vi supportere er laaangt unna å ha gjort det vi må for å sikre rammevilkårene for 2014: Løp og kjøp sesongkort nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så avgjørelsen drøyer fordi valget er tatt? Det blir Bradley om han selv vil og han har fått ubegrenset tid til å bestemme seg? Hvis han ikke vil likevel så blir det Atonio som mange mener har mange bra kvaliteter, men som ikke har erfaring fra dette nivået whatsoever.

 

Noen som vet noe om hvilke tanker spillerne i A-stallen har om Antonio?

 

Når man seriøst har vurdert Arne Erlandsen og Arne Sandstø så kan jeg ikke skjønne at ledelsen skal være så negativ til Tom Nordlie som i mine øyne ville vært ett mye bedre alternativ enn de to med fornavn Arne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Antonio er fortsatt andrevalget, men vi må huske på at han kun har vært i Norge i kort tid og kjenner ikke norsk fotball så godt. Jeg mener han trenger mer tid i den stillingen han har og så kan han eventuelt være et alternativ senere. Han er selvsagt også aktuell fordi han blir den desidert billigste løsningen.

 

 

Det har også vært røster som har ønsket en ny svensk trener, som sikker ikke kjenner norsk fotball bedre enn Antonio i hvertfall. Min påstand er at alle trenere som kommer fra andre steder enn Norge har liten eller ingen kjennskap til norsk fotball generelt. Derfor er Antonio bedre alternativ enn alle andre utenlandske trenere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Antonio er fortsatt andrevalget, men vi må huske på at han kun har vært i Norge i kort tid og kjenner ikke norsk fotball så godt. Jeg mener han trenger mer tid i den stillingen han har og så kan han eventuelt være et alternativ senere. Han er selvsagt også aktuell fordi han blir den desidert billigste løsningen.

 

 

Det har også vært røster som har ønsket en ny svensk trener, som sikker ikke kjenner norsk fotball bedre enn Antonio i hvertfall. Min påstand er at alle trenere som kommer fra andre steder enn Norge har liten eller ingen kjennskap til norsk fotball generelt. Derfor er Antonio bedre alternativ enn alle andre utenlandske trenere.

 

 

Davy Wathne og Arne Scheie kjenner norsk fotball godt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Antonio er fortsatt andrevalget, men vi må huske på at han kun har vært i Norge i kort tid og kjenner ikke norsk fotball så godt. Jeg mener han trenger mer tid i den stillingen han har og så kan han eventuelt være et alternativ senere. Han er selvsagt også aktuell fordi han blir den desidert billigste løsningen.

 

 

Det har også vært røster som har ønsket en ny svensk trener, som sikker ikke kjenner norsk fotball bedre enn Antonio i hvertfall. Min påstand er at alle trenere som kommer fra andre steder enn Norge har liten eller ingen kjennskap til norsk fotball generelt. Derfor er Antonio bedre alternativ enn alle andre utenlandske trenere.

 

 

Davy Wathne og Arne Scheie kjenner norsk fotball godt...

 

 

Ehh, javel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes nå det er riktig å gi Stabæk julefred i førjulstiden på jakten etter ny trener og ser frem til å debattere den nye treneren når alt er klart. Nå som vi går inn i adventstiden så vil ordet "ventetid" bli brukt i dobbel forstand. Barna venter på julaften og vi andre venter på ny trener. Ser frem til at ny trener blir annonsert når kontrakten er signert. Ønsker alle en god adventstid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny trener
×
×
  • Opprett ny...