Gå til innhold

larsen007
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Slik jeg ser det står vi ved et aldri så lite sportslig veiskille. Enten takker den rutinerte og meriterte treneren ja, eller så går jobben til den populære spillerutvikleren. Mulig det bare er meg, men for meg virker alle å være forelsket i ideen om Bob Bradley som ny trener. Så mye at jeg mistenker at man vil være mer villig til å gamble på dyrere spillere for å sikre seg underskriften hans og at dersom vi ender med 2. valget så vil viljen til å investere i stallen være mindre. Bradley har mer å tape på denne jobben en Antoni og vil nødvendigvis stille strengere krav til oss. Er det verdt det?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det fremstår som veldig fri synsing her. Å få inn en trener som har bedre fokus på det defensive enn Petter (hvertfall slik jeg tolker det) må da være bra. Jeg klynger meg også til det håpet som bl.a. Ingo presenterer: det blir ikke noen polsk sjømannsgang i budsjetteringa (for i år).

 

Jeg velger å tro at dersom vi klarer å lande mr Bob, så er det en kombinasjon av god timing og andre heldige omstendigheter. Og at det blir bra. Jeg har ikke noe absolutt krav til at vi skal holde plassen, bare et absolutt krav om at vi skal drive forsvarlig og fortsette den fantastiske utviklingen på juniorene våre.

 

Apropos det siste: noen som har et inntrykk av hvordan Bob forholder seg til dette med å la unge spillere prøve seg? La oss håpe han ikke er helt "Skarsfjord".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, han var manager for Princetons Collage lag i elleve år, startet allerede som 26 (!!) åring. Han slapp visst til flere nye unge spillere på landslaget da han tok over i 2006, så det virker som han har rimelig god erfaring med yngre spillere. Virker som han faktisk ikke har noe spillerefaring selv, men studerte sport management i stedet. Høres litt spesielt ut, siden han da ikke vet på kroppen hvordan det er å være ung spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SS kommer til å ha medlemssalg i Stabækbutikken på torsdag 19.12 fra kl 18-21, og kl 20 kommer daglig leder Lars Hjorth for å fortelle litt om ståa framover. Han kommer rett fra styremøte i etasjen over, så hvis noen er keen på fersk info og sesongkort/medlemskap, er dette stedet å være på torsdag. Kommer et nyhetsbrev om dette om litt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har klubben satt noe tak på når svaret senest må komme eller når klubben skal ha ny trener på plass?

Har snart gått 1 mnd siden tråden ble startet med "Bob Bradley blir ny trener. Velkommen!"

Synes det tar litt vel lang tid, og er lei av å vente.

Liker framtoningen på denne fyren her ihvertfall http://www.youtube.com/watch?v=oZGwilGn_Ug

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


NBC Sports drøfter Bradleys vei videre: http://prosoccertalk.nbcsports.com/2013/12/16/thinking-about-bob-bradley-and-his-potential-new-landing-spots/

 

Jeg har registrert flere steder at han har dukket opp som "en av favorittene" i forbindelse med den ledige WBA-jobben, men som det skrives så ble han intervjuet allerede før sparkingen av Clarke, og da tyder det på at han ikke er ønsket når det ennå ikke er skjedd noe.

Endret av ShermanCostello
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Går han rett til en Premier League-klubb, vil jeg nesten si det er like overraskende som at han kan være aktuell for oss. Det er ikke mange europeiske trenere med bakgrunn fra ligaer på samme nivå som MLS som går rett inn på øverste nivå i England. Kanskje det europeiske nåløyet ikke er så trangt for amerikanske trenere likevel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er som å få seg en på trynet uten å kunne forsvare seg, men det tar en måned før neven treffer.

 

 

Muligheten vår for å berge plassen neste år siger sakte men sikkert utfor stupet nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA og en annen Stabæk representant er nylig observert i et møte med Henning Berg.

 

Hva tenker dere om dette?

Kjedelig fotball, men mye erfaring som spiller på høyt nivå og som trener kan jo ikke være annet enn positivt.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA og en annen Stabæk representant er nylig observert i et møte med Henning Berg.

 

Hva tenker dere om dette?

 

At så lenge det står mellom et Bob Bradley-rykte uten kilder og et Henning Berg-rykte uten kilder foretrekker jeg førstnevnte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA og en annen Stabæk representant er nylig observert i et møte med Henning Berg.

 

Hva tenker dere om dette?

 

Jeg tenker: NEINEINEINEI

Fotballens svar på Morten Harket klarer jeg meg fint uten: En mester i tåkeprat og dårlig humør

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IA og en annen Stabæk representant er nylig observert i et møte med Henning Berg.

 

Hva tenker dere om dette?

 

At vi er på vei til å miste nok en spiller?

 

*****

 

Skulle Henning Berg komme til Stabæk blir jeg fornøyd. Fikk et godt inntrykk av ham etter tiden i Lyn.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk et dårlig inntrykk av ham etter tiden i Lyn, og enda dårligere etter LSK. Mulig resultatene han oppnådde i Lyn var greie, men som kuk skriver, er han en mester i tåkeprat og dårlig humør. Har ikke noe tro på at han står for den fotballen vi ønsker å spille heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil mye heller ha Henning Berg enn Bob Bradley som ny hovedtrener. Han har ekstremt mye og relevant erfaring.
Faktisk så mener jeg han vil være midt i blinken for oss. Fikk vel fyken i LSK som alle andre fordi han ikke mente det samme som Byggmester Berg.

 

Kanskje det finnes en julenisse likevel?

 

Endelig gleder jeg meg til nyheter i denne tråden igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

IA og en annen Stabæk representant er nylig observert i et møte med Henning Berg.

 

Hva tenker dere om dette?

At vi er på vei til å miste nok en spiller?

Hvem skulle i så fall Blackburn vært interessert i? Tviler på at dette dreier seg om noe annet enn en trenerjobb, dersom møteryktet stemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Twitter: @Magnuspho: Henning Berg hadde så og si skrevet under for HBK, men glapp i siste liten da han fikk et tilbud fra en annen klubb! #HBK #2fx

@Magnuspho: @DagIdarJ @TommyTee10 Det veit jeg ikke, men det jeg har hørt er at det er en klubb som har vært/skal/er involvert i Europaligaen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra Twitter: @Magnuspho: Henning Berg hadde så og si skrevet under for HBK, men glapp i siste liten da han fikk et tilbud fra en annen klubb! #HBK #2fx

Samme fyr skriver at denne andre klubben har vært, skal eller er involvert i Europaligaen. Enten har klubben store ambisjoner for neste år eller så er ikke Berg på vei likevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Henning Berg fremstår for meg som relativt uintelligent fotballfaglig, men en som hevder seg gjennom hersketeknikker og en viss grad av ærefrykt hos andre. Flink til å fremme floskler som geniale poenger. På den andre siden tror jeg han har en viktig autoritet på treningsfeltet, som kan være viktig for vår unge gjeng. Så får noen andre ta seg av det faglige - Antoni?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny trener
×
×
  • Opprett ny...