Gå til innhold

larsen007
 Del

Anbefalte innlegg


Jörgen ville vært morsomt å sett i klubben igjen! Men er det der med lønn da. Tom Nordlie og Rune Skarsfjord vil jeg også tro at hever ganske stor lønn. Håper klubben får på plass noen så fort som mulig. Skulle helst sett at vi hadde ny trener på plass før 1.desember.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka ramser opp følgende:

 

Bob Bradley

Øyvind Eide

Jan Peder Jalland

Jörgen Lennartson

Tom Nordlie

Antonio Ordinas Pau

Arne Sandstø

Rune Skarsfjord

 

Det virker dog muligens som det meste er tatt ut av løse luften.

Hepp,

 

Mulig at neste års trener finnes på listen, men det er en merkelig liste med et sammensurium av fotballfilosofi og lederstil. Det virker nærmest som om man har sittet på kammerset og dratt en haug med navn ut av ræva!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikka ramser opp følgende:

 

Bob Bradley

Øyvind Eide

Jan Peder Jalland

Jörgen Lennartson

Tom Nordlie

Antonio Ordinas Pau

Arne Sandstø

Rune Skarsfjord

 

Det virker dog muligens som det meste er tatt ut av løse luften.

 

Ja

Nei

Nei

JAAAAA

Tja

Kanskje

Nei

Supernei

 

Begynner faktisk å grine om Skarsfjord blir vår nye trener. Ser folk utelukker det grunnet lønn, men kan aldri se for meg at han har en posisjon der han kan kreve mye etter den forferdelige jobben han har gjort med Brann. Jeg kan si så mye som at folk her borte jeg snakker med ikke lenger er interessert i Brann, og at interessen har forsvunnet under Skarsfjord og hans defensivt orienterte og lite suksessfulle spillestil. Da tar jeg faktisk heller Erlandsen, selv om det blir pest eller kolera.

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste akseptable på den listen er Bob Bradley og Antonio Ordenas Pau, bortsett fra at Bradley er for dyr og Ordenas etterlater seg et stort hull i stillingen han i så fall forlater. Glad det ikke er min jobb å skaffe oss ny trener...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eide har vært diskutert i hele høst, det vet jeg. MEN, han er den feige løsningen og jeg mister all respekt for ledelsen dersom de velger han. IKKE fordi han ikke er kompetent, for Eide er en sabla dyktig mann. MEN, da viser ledelsen at de totalt driter i damelaget og kun er ute etter den billigste løsningen. Eide har gjort en fantastisk jobb med damelaget, utrolig god på å analysere motstanderen og velge taktikk som gjør at man får det resultatet man er ute etter. Litt feig spillestil innimellom, men får de resultatene som trengs, bl.a. 0-0 hjemme mot LSK som gjorde at seriegullet i teorien ble sikret.

 

Ved å velge Eide så går lønnsposten ned i forhold til Belsvik og man kan gi en annen ansvaret for damelaget som igjen får mindre lønn enn Eide (og dermed enda en lønnspost ned). MEN, man ødelegger damelaget. Jeg tror dog ikke Eide blir valgt for den som skulle erstatte han har sluttet i klubben.

 

Antonio er også en billig løsning, MEN man ødelegger i stor grad juniorlaget og det man holder på med der (som er svært vellykket).

 

Så la Eide bli hos damelaget og Antonio bli hos juniorlaget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


med den dugnadsånden som er i stabæk må vel supporterne trene laget, det er gratis og vil gå på skift, ikke bestemt om det vil være ukes eller mnds skift, men alt tyder på at stabæk support for hovedansvaret, og jr support tar assistentjobben.. europa here we come

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjære klubbledelse, nå som det så smått begynner å nærme seg jul og semesterslutt, skal dere få en liten underveisvurdering på kompetansemålet

 

"Klubben skal kunne ha oversikt over potensielle trenere, ha god dialog med til enhver tid sittende trener og skaffe ny trener uten ugrunnet opphold når trener fratrer. Klubben skal klare dette med størst mulig grad av åpenhet ovenfor klubbens tilhengere, dog uten at det betydelig forringer prosessene."

 

På tross av overraskende lykkelige omstendigheter med direkte opprykk i en situasjon hvor det å berge kvalikk var ansett som tilstrekkelig måloppnåelse, og bare å unngå nedrykk var å anse for bestått fra trenerteamets side, har man endt opp med forhandlinger som delvis har blitt ført i media. Trener har, på tross av tabellplassering demonstrert tydelig frustrasjon over situasjonen. En frustrasjon som ble offentlig på verst tenkelige tidspunkt, og som endog kan ha bidratt til at det direkte opprykket nesten ble sølt bort på slutten. Man får til slutt lagt lokk på situasjonen, berget opprykket takket være hjelp fra noen brunskjorter og feiret det som seg hør og bør. Like etter falt likevel lokket av igjen, og ansettelsesforholdet med trener opphørte. Dette i en situasjon preget av særdeles liten åpenhet ovenfor klubbens tilhengere. Det aller verste, er endog at man viser seg såpass uforberedt på denne situasjonen. Ny trener virker overhodet ikke å være på vei, dårlige nødløsninger ryktes å være på tegnebrettet, og oppgaven med å signere spiller for neste år synes betydelig forverret.

 

Foreløpig vurdering: ikke bestått.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg tviler på at Eide er interessert og jeg er heller ikke sikker på at Antoni er interessert, begge har gode og trygge jobber og det vil være lite klokt å velge den uriasposten det ser ut til å være å lede Stabæk A-lag herrer i 2014.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom Nordlie har jo akkurat fått ny jobb, så han er neppe aktuell.

Når det gjelder Skarsfjord så hadde han en helt annen rolle i Brann enn det en trener vil få i stb. I Brann tapte han garderoben til alle egoistene (Piotr Leciejewski, soko og fler). Han ønsket også å satse ungt og "starte på nytt" med unggutta men ledelsen og eiere ville heller bruke cash og tilfredstille publikum.

 

Stb er jo i noe av samme situasjon som godset var for noen år siden da Deila tok over ansvaret, så jeg vil gjerne ha en ala han inn i stedet for å gunne på med noe som ikke ligger i vår filosofi. Så en uredd, uten press og tør å gi ungutta flere sjanser bør være prioriteringer. Så de tre som allerede kjenner stb godt ville vært en god ide

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tom Nordlie har jo akkurat fått ny jobb, så han er neppe aktuell.

 

Han har klausul om å kunne gå på dagen om han velger å bli trener igjen.

Når det er sagt er det 2 sterke argumenter mot at han blir ny STB-trener:

1 Han er antagelig for dyr, men hvem vet?

2 Jeg kan ikke se for meg i mine villeste feberfantasier at ledelsen i SU vil ha ham som trener. Dels fordi han er frittalende og usedvanlig engasjert (omtrent som Nils Arne Eggen), i tillegg til at han ikke sverger troskap til 442 og posession (det gjelder også Eide btw). At jeg tror at han er en av få trenere som kan sørge for at vi også spiller i TL i 2015 samtidig som vi får lang mer mediaomtale, betyr selvsagt ingenting.

 

Med våre rammer, økonomisk og sportslig, vrimler det ikke med gode aktuelle kandidater. Det kan fort bli vrakgods fra Norge eller Sverige.

 

Teorien om at Belsvik skalha "fått sparken" svekkes for hver dag som går uten at det foreligger noen avtale med ny trener. Det verste scenariet er 4 måneders uvisshet og at Jalland blir overrasket med i slutten av mars at han blir vår hovedtrener i 2014.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere takker nei til Eide og Antonio med begrunnelsen at de er viktige der de er nå. Hva er det for slags tøysete grunn?

Man må jo:

1. Først av alt legge til grunn om de er kvalifisert til jobben med A-laget.

2. Så må man sjekke hva de selv vil.

 

Om begge deler stemmer, er det bare å ansette den av dem man finner best ASAP.

- Stemmer 1 men man ikke sjekker 2 (slik flere sier) risikerer vi bare å miste dem til andre klubber. Mange har lagt merke til dem.

- Stemmer 2 men ikke 1, vel da må vi ikke ansette dem som A-trener men håpe de blir der de er lengst mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet med Tom Nordlie er vel først og fremst at han har slitt ut både spillere og ledere med det du kaller "frittalenhet". Men dersom vi gjør det klart at han skal ha et korttidsengasjement, kan han fort være grei nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan da vel ikke fremdeles ha 4-4-2 som et krav til trenerne vi ansetter? Greit nok at en gjeng entusiaster uten særlig fotballkunnskap kunne finne på å formulere slike krav en gang i tiden fordi de ikke helt skjønte at det er meningsløst å snakke om formasjon blant tingene som skiller "typisk norsk Drillo-fotball" fra "offensiv, attraktiv fotball", men vi må da ha vokst fra oss det nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4-4-2 burde ikke Være noe krav til ny trener. Men ballbesittende fotball med hurtig kombinasjonsspill burde Være det. Defensiv terping blir ekstra viktig denne sesongen!

 

Ballbesittende spillestil betinger at man har spillere på et høyere teknisk nivå enn motstanderen. Fx Alanzinho og Veigar. Dersom man har et svakere teknisk nivå enn motstanderen blir det som å ha hara kiri som fremste våpen. Jeg kan ikke se ift. hvilket lag i TL vi per dd. har et høyere teknisk ferdighetsnivå.

 

At man ønsker å se ballbesittende underholdende angrepsfotball er selvsagt en annen sak. Men gitt de rammene klubben har er dette helt urealistisk. Vi trenger kynisme. Vi må spille "moneyball" med den troppen vi har og de få tilvekstene vi får.

 

Det vi trenger er primært seire på Nadderud. Hvilken taktikk som legges opp er underordnet. Nok seire til trygg plass i 2014. Så får finspillet komme seinere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

4-4-2 burde ikke Være noe krav til ny trener. Men ballbesittende fotball med hurtig kombinasjonsspill burde Være det. Defensiv terping blir ekstra viktig denne sesongen!

Ballbesittende spillestil betinger at man har spillere på et høyere teknisk nivå enn motstanderen. Fx Alanzinho og Veigar. Dersom man har et svakere teknisk nivå enn motstanderen blir det som å ha hara kiri som fremste våpen. Jeg kan ikke se ift. hvilket lag i TL vi per dd. har et høyere teknisk ferdighetsnivå.

 

At man ønsker å se ballbesittende underholdende angrepsfotball er selvsagt en annen sak. Men gitt de rammene klubben har er dette helt urealistisk. Vi trenger kynisme. Vi må spille "moneyball" med den troppen vi har og de få tilvekstene vi får.

 

Det vi trenger er primært seire på Nadderud. Hvilken taktikk som legges opp er underordnet. Nok seire til trygg plass i 2014. Så får finspillet komme seinere.

Enig. Men vi skal alltid prøve å spille så attraktivt som mulig! Plassen først - finspillet senere. Med det sagt så er det viktig at vi prøverå spille også. Gjør vi et skikkelig forsøk på å trille kule vil det i værste fall Være at vi driter oss ut noen ganger og rykker ned med spillere som har tatt steg og fått erfaring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

4-4-2 burde ikke Være noe krav til ny trener. Men ballbesittende fotball med hurtig kombinasjonsspill burde Være det. Defensiv terping blir ekstra viktig denne sesongen!

 

Ballbesittende spillestil betinger at man har spillere på et høyere teknisk nivå enn motstanderen. Fx Alanzinho og Veigar. Dersom man har et svakere teknisk nivå enn motstanderen blir det som å ha hara kiri som fremste våpen. Jeg kan ikke se ift. hvilket lag i TL vi per dd. har et høyere teknisk ferdighetsnivå.

 

At man ønsker å se ballbesittende underholdende angrepsfotball er selvsagt en annen sak. Men gitt de rammene klubben har er dette helt urealistisk. Vi trenger kynisme. Vi må spille "moneyball" med den troppen vi har og de få tilvekstene vi får.

 

Det vi trenger er primært seire på Nadderud. Hvilken taktikk som legges opp er underordnet. Nok seire til trygg plass i 2014. Så får finspillet komme seinere.

 

 

Arne Erlandsen, formoder jeg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er virkelig det å spille gampefotball på nadderud, hale i land 30 poeng og berge plassen "det vi trenger"? Og så får finspillet komme senere?

Det må jeg rett og slett si meg komplett uenig i!

 

Som Ringo sier har vi sklidd på et bananskall gjennom 1.div. Første match mot Kamma var vel eneste stedet vi så snurten av finspill og et forsvar som så nogenlunde sammenlimt ut. Etter det har det vært en sesong med ymse spede forsøk på å få en etablert spillestil som ikke har fungert. Er det ikke viktigere å tenke langsiktig, bygge opp system med en rød tråd gjennom Stabæk fra juniorgutta og opp til A-laget som bygger på den samme spillestilen og samme spillertyper? Så kan første halvdel av sesongen gå relativt dårlig mens man setter et spill som klarer den ønskelige stilen vi vil spille, før høstsesongen kan innbringe nok poeng til at man holder plassen. Eventuelt så rykker man da ned men med en definert stil, et lag som er samkjørte og holder til et soleklart opprykk uten at man må fore veien opp igjen med bananskall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg tror nok at det er fullt mulig å ha to tanker i hodet samtidig. En god trener skal kunne organisere et godt forsvar OG få på plass et kjapt kombinasjonsspill offensivt. Men man må kanskje ta det litt stegvis. Jeg tror at dersom vi går tilbake og ser på den første tiden under JJ så slo vi mye langt fra backrekka. Men det er jo ikke hva vi assosierer Jannes fotballfilosofi med i dag...

 

Haugesund har hatt suksess med en modell hvor de spiller direkte gjennom midten og kombinerer med småspill på siste 3.del.

 

Man trenger ikke å gjøre som Sogndal å kjøre 4-6-0 på hjemmebane for å overleve i TL. Lennartsson sa mye rart da han trente oss, men en ting hadde han rett i og det er at fotball spilles best med balanse. Balanse mellom angrep og forsvar, balanse mellom smalt og bredt, balanse mellom direkte og kortpasning osv.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Ny trener
×
×
  • Opprett ny...