Jump to content

Bob Bradley

Slum
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå skrev Luringen:

Finnes ingen taktikk på dette nivået som gjør at du slipper inn 5 på 30 minutter. Spiller-problem først og fremst

Og hvem har ansvaret for tropp og det mentale?

I teorien er det vel sportssjefen, men sikkert ikke det du ville høre, for nå har du funnet ut at alt er Bradleys feil?

5 minutter siden skrev Luringen:

Finnes ingen taktikk på dette nivået som gjør at du slipper inn 5 på 30 minutter. Spiller-problem først og fremst

Der tror jeg du tar feil. Vår svakeste bit er uten tvil forsvar. Valget ved å gjøre mer av det vi er dårlige på de siste 60.minutt er rett og slett ræva coaching. Riktig løsning hadde vært å holde trykket oppe offensivt. 

Stallen mangler mye muskler og rutine. Skal vi rykke opp må det hentes rutinerte spillere, da kan unggutta vokse i trygge rammer. Vi får fantastiske øyeblikk med mange unggutter, men ikke opprykk.

5 minutter siden skrev odd:

I teorien er det vel sportssjefen, men sikkert ikke det du ville høre, for nå har du funnet ut at alt er Bradleys feil?

Jeg har vært litt skeptisk til Bob fra dag en. Du kan gjerne droppe hersketeknikk. Tror vi hadde vært godt tjent med å rullert troppen mye mer og lært av tidligere feil når det kommer til bytter og det taktiske i slutten av kampene...

*er vel treneren som har siste ordet på overganger? og er vel ikke sportssjefen som har ansvaret for det mentale?

2 minutter siden skrev kuk:

Der tror jeg du tar feil. Vår svakeste bit er uten tvil forsvar. Valget ved å gjøre mer av det vi er dårlige på de siste 60.minutt er rett og slett ræva coaching. Riktig løsning hadde vært å holde trykket oppe offensivt. 

For slitne til opprettholde det, og det vi har å bytte inn fra benken er direkte drit.

Det er alvor, tape 4-5 etter å ha leder 4-0. Kommer på en rekke med 3-0 tap mot Ranheim, 2-2 etter ledet 2-1 mor Lyn og 3-3 mot Moss med 0-3 ledelse. Pinlig. 

4 minutter siden skrev fexter:

Det er alvor, tape 4-5 etter å ha leder 4-0. Kommer på en rekke med 3-0 tap mot Ranheim, 2-2 etter ledet 2-1 mor Lyn og 3-3 mot Moss med 0-3 ledelse. Pinlig. 

Ikke glem Alta.

0-4 til 3-4. 

5 minutter siden skrev Nr14:

Her var det ikke mye selvransakelse fra BB på egne veien 

https://www.stabak.no/nyheter/rotet-bort-poengene-pa-nadderud

Vi snakket i pausen om å forsvare oss og ikke la dem komme inn i kampen igjen. Men vi må finne en måte å utføre det på banen, sier Bradley.

Forsvare seg til seier. Det laget her har jo bevist at man ikke klarer å forsvare seg og nå satser de på det nok en gang. Flaut. 

Vi er Stabæk, vi har aldri vært gode til å forsvare ledelser men vi er alltid gode når vi går for neste mål.  

Vi har rett og slett ikke spillere til det. Vi begynner sakte men sikkert med litt ekstra støttepasninger, deretter vlir vi passive og slutter å gå i press og ta duellene. Slik har vi vært hver eneste gang vi bestemmer oss for å safe inn.

27 minutter siden skrev Pompel:

Jeg har vært litt skeptisk til Bob fra dag en. Du kan gjerne droppe hersketeknikk. Tror vi hadde vært godt tjent med å rullert troppen mye mer og lært av tidligere feil når det kommer til bytter og det taktiske i slutten av kampene...

*er vel treneren som har siste ordet på overganger? og er vel ikke sportssjefen som har ansvaret for det mentale?

Du snakker om å rullere tropp, feil bytter osv, hvem faen skal han rullere med som hadde vært bedre? Hvem skal han bytte inn som ikke er langt svakere enn de som allerede er der? Næss, Christensen, og Pedersen som burde stått foran å kriget for harde livet hele kampen, gjør ikke det i det hele tatt. Næss hadde forresten 3 grove feil i 1 omgang også. Vi blir knust på fysikk, og det ansvaret ligger vel først og fremst på sportsjefen. Det mentale i midten av en kamp burde også være Næss sin oppgave som kaptein å få orden på. 

Akkurat nå skrev kantmiss:

Du snakker om å rullere tropp, feil bytter osv, hvem faen skal han rullere med som hadde vært bedre? Hvem skal han bytte inn som ikke er langt svakere enn de som allerede er der? Næss, Christensen, og Pedersen som burde stått foran å kriget for harde livet hele kampen, gjør ikke det i det hele tatt. Næss hadde forresten 3 grove feil i 1 omgang også. Vi blir knust på fysikk, og det ansvaret ligger vel først og fremst på sportsjefen. Det mentale i midten av en kamp burde også være Næss sin oppgave som kaptein å få orden på. 

Dønn enig at det er lite å rullere på bak og det Næss driver med oftere og oftere er bekymringsfullt. Det jeg mener med å rullere, er at vi burde ha brukt flere spillere i de tidligere kampene, vi har vært veldig spisset og samme start 11. Jo mer matchtrening på flere tror jeg gagner oss. Idag igjen, så kollapser det fordi trenerteamet velger å parkere bussen istedet for å opprettholde intensitet. Vi burde byttet inn mer friske bein på midten og fremover med et mål om å jage rævva av seg i press og forstyrre og ikke legge oss bakpå og la motstanderen legge legg og måtte stå i fysiske dueller som vi behersker dårlig...

12 minutter siden skrev kantmiss:

Hva med å sette inn en kant på kanten? F.eks Wendt! Hva med å flytte Christensen ned i forsvar og sette Brages/hammy sentralt?

1 minutt siden skrev Pompel:

Dønn enig at det er lite å rullere på bak og det Næss driver med oftere og oftere er bekymringsfullt. Det jeg mener med å rullere, er at vi burde ha brukt flere spillere i de tidligere kampene, vi har vært veldig spisset og samme start 11. Jo mer matchtrening på flere tror jeg gagner oss. Idag igjen, så kollapser det fordi trenerteamet velger å parkere bussen istedet for å opprettholde intensitet. Vi burde byttet inn mer friske bein på midten og fremover med et mål om å jage rævva av seg i press og forstyrre og ikke legge oss bakpå og la motstanderen legge legg og måtte stå i fysiske dueller som vi behersker dårlig...

Problemet der igjen er vel at de spillerne som eventuelt skal rulleres inn enten er alt for dårlige eller skada

5 minutter siden skrev Luringen:

Problemet der igjen er vel at de spillerne som eventuelt skal rulleres inn enten er alt for dårlige eller skada

Joda troppen er feil balansert. Men jeg tar utgangspunkt i det vi har. Er redd det kan komme flere skader også om vi ikke rullerer...

Troppen skal uansett være god nok mot Egersund å lede 4-0 etter 60min..

1 minutt siden skrev Pompel:

Joda troppen er feil balansert. Men jeg tar utgangspunkt i det vi har. Er redd det kan komme flere skader også om vi ikke rullerer...

Støtter denne 100%, spesielt ungdommen som sparkes ned mange ganger i løpet av en kamp. Er ikke sunt at unge spillere kastes rett inn i voksenfotball, spesielt når den er så fysisk som den er i obos. Ideelt sett hadde vi hatt mye mer rullering

10 minutter siden skrev Pompel:

Det med å parkere busse er jeg helt enig i! Laget vårt er best på angrep, og da er det beste forsvar, å angripe. Gutta bak der må klare å holde på ballen lengre,  "Hvile" unggutta på topp litt. Virker som all parametere blinker på MAX hos spillerne i 50 minutter, og etter det er de en skygge av seg selv. Men bortsett fra Wendt ( hvor var han i dag?) Så er det lite forsterkninger på benken av det jeg har sett. Lurer også på om å bytte ut Roberts med Hegardt i start 11ern, og sette han inn i 60 min for Olderheim kunne vært noe. Roberts er god fremover, og en silkefin venstrefot, men litt lett i duellspillet. Tenker han kan passe bra i samme rolle som Olderheim er kongen av. Christensen kan settes på benken/ bytte plass med Næss for min del, mye rart bakover for han i det siste. Føler meg som Ludvik i flåklypa når jeg sitter å ser på etter det 60 min, det blåser nordavind fra alle kanter, det er fali det!

Det kan jo samarbeides mellom herre- og damelaget. Janne er bra på defensiv struktur og kan sikkert gi noen gode råd.

11 timer siden skrev fexter:

Vi snakket i pausen om å forsvare oss og ikke la dem komme inn i kampen igjen. Men vi må finne en måte å utføre det på banen, sier Bradley.

Forsvare seg til seier. Det laget her har jo bevist at man ikke klarer å forsvare seg og nå satser de på det nok en gang. Flaut. 

Etter kampen i Moss ble dette etterlyst "kynisme". Er ikke "hvordan vi ikke skal la dem komme inn i kampen" akkurat dette? Det andre alternativet er jo logisk sett at de ikke snakket om det og heller snakket om hvordan de skulle fortsette som før?

• 3 weeks later...

Hvorfor fortsetter vi med denne formasjonen når det er så åpenbare strukturelle problemer uansett hvor dårlig motstand vi møter?