Jump to content

Bob Bradley

Slum
 Share

Recommended Posts

40 minutes ago, mbh said:

Vi har et gedigent problem hvis ingen i klubben tør å ta en tøff prat med Bob nå. Resultatene hans gir ingen grunn for noen til å stå med hodet bøyd og grue seg til responsen. Han er dessverre ikke Gud.

Synes dette er et litt merkelig synspunkt. Det er ikke som om BB mener at det er greit å tape 7-1. Hva skal en slik samtale dreie seg om: Listen Mr Bradley we as a club do not like losing football matches 7-1. We prefer winning matches with 5-0 as we did playing Kongsvinger...

Nei, men det går kanskje an å spørre om hvilken tilnærming han skal ha til kampene. Det virker jo ikke som han har spesielt peiling på hvordan motstanderen kommer til å fremstå.

1 time siden skrev InaB:

Jeg gir BB en sesong til. Forumet skal ha trenerbytte alltid når det går dårlig og det hjelper aldri. Vi har et nytt lag med unge gutter og ligger rundt midten av tabellen. Jeg synes ellers at veteranene Skjælvik og Næss var svakest i dag 

Spiller vi som vi gjorde i dag og Moss fremover så er han neppe her neste sesong. Noe av det som blir levert på banen i år er ikke bare års verste fotball, men det verste noensinne for Stabæk. En trener må ta ansvar for det. Kan godt være med på se etter en bedre team rundt Bob også, men det må vi kanskje gjøre NÅ!

Viktige uker fremover! Ranheim hjemme, Sandnes Ulf borte og Åsane hjemme i neste 3. Vi bør og skal ha 9 poeng her!

Igjen tenker jeg at vi må ha noen andre trenere rundt BB. Sønnen hans har så vidt begynt på en trener karriere, og jeg ville aldri ha Loberto inn i klubben, og hvert fall ikke at han ble værende... Tror vi skal starte med 1 trener ut, og kanskje 2 nye tøffe typer inn? 

Finstad burde gjøre 2 nye kjøp, en midtbanespiller og en ren spiss. Olderheim har som jeg nevnte sist, ikke noe å gjøre på topp! 

Hvor er Dansken vi kjøpte, fortsatt skadet? 

1 minutt siden skrev kantmiss:

Igjen tenker jeg at vi må ha noen andre trenere rundt BB. Sønnen hans har så vidt begynt på en trener karriere, og jeg ville aldri ha Loberto inn i klubben, og hvert fall ikke at han ble værende... Tror vi skal starte med 1 trener ut, og kanskje 2 nye tøffe typer inn? 

Finstad burde gjøre 2 nye kjøp, en midtbanespiller og en ren spiss. Olderheim har som jeg nevnte sist, ikke noe å gjøre på topp! 

Hvor er Dansken vi kjøpte, fortsatt skadet? 

image.thumb.png.6340d514322df346e18f0a784e6f39d7.png

2 minutter siden skrev @ringo:

Det er ingen vits i å hente fler trenere rundt Bradley, de slipper ikke til. Det er en grunn til at Karadas stakk.

og Torgeir Bjarmann..

33 minutter siden skrev @ringo:

Det er ingen vits i å hente fler trenere rundt Bradley, de slipper ikke til. Det er en grunn til at Karadas stakk.

Nei, la oss gjøre som vi alltid gjør, bytte trener igjen.. Greit at de to stakk, selvom jeg gjerne skulle hatt Karadas her, og greit han er autoritær, men det betyr ikke at han ikke klarer å jobbe bra med de riktige folka. Noen som kan fylle manglene han har spesielt på det defensive.  

Kanskje ikke - men spektakulært dårlig er det!

Selv jeg som aldri har hatt trua på Bob er overrasket over hvor dårlig det her er.

Hvor ofte får man egentlig slike resultater i de to øverste divisjonene? Ikke ofte. Man er ikke spesielt negativ hvis man mener at dagens kamp var spektakulært ræva.

1 minutt siden skrev @ringo:

Kanskje ikke - men spektakulært dårlig er det!

Hva syns du Stabæk burde gjøre? Du har jo vært kritisk til Bob fra starten, og det kan være du har hatt rett. Du har veldig ofte rett og du har veldig gode resonnementer og logiske forklaringer. Så jeg spør oppriktig hva ser du for deg hadde vært best å gjøre nå? Sparke Bob? I så fall, hvem tar over? Michael? Eller andre potensielle du har i tankene?

5 minutes ago, mbh said:

Hvor ofte får man egentlig slike resultater i de to øverste divisjonene? Ikke ofte. Man er ikke spesielt negativ hvis man mener at dagens kamp var spektakulært ræva.

Det skjer overraskelser i fotball. Vi slo Rosenborg 1-6 på Lerkendal i 2003 og Kjernen forlangte trenerens avgang og ledern gikk til avisene og sippa.Rosenborg vant Tippeligaen det året. 

2 minutter siden skrev InaB:

Det skjer overraskelser i fotball. Vi slo Rosenborg 1-6 på Lerkendal i 2003 og Kjernen forlangte trenerens avgang og ledern gikk til avisene og sippa.Rosenborg vant Tippeligaen det året. 

At du må 21 år tilbake for å finne et passende eksempel sier vel det meste:)

Forøvrig håper jeg selvfølgelig at vi rykker opp i år og ser tilbake til dagens kamp med et smil. Men, jeg tror dessverre ikke at det skjer.

3 minutter siden skrev Nøfyse:

Jeg mener det er en edruelig karakteristikk av det vi har prestert denne sesongen. Å bli gruset 7-1 mot Lyn er spektakulært elendig. 1-4 hjemme for Moss var spektakulært elendig. Å lede 4-0 over Egersund(!) med en halvtime igjen å spille og så prestere å tape 4-5 - det er spektakulært elendig. Forrige sesong var vi i Eliteserien og de i PostNord-ligaen. Tenk det. Og den prestasjonen kom kun kort tid etter at vi mot Moss gav bort en tremålsledelse med et kvarter igjen å spille. Litt glemt er det kanskje at vi var skremmende nær noe lignende mot Alta i cupen også.

Hver og en av disse representerer noen bunnpunkter av historisk kaliber. Og vi leverer dem på løpene bånd i én og samme sesong. I OBOS-ligaen, til alt overmål. Det er et vesentlig poeng. Vi har forutsetninger på et helt annet nivå enn dem vi konkurrerer mot på dette nivået. Det finnes så klart mange svake lag som knapt har sanket poeng i løpet av en sesong i toppdivisjonen, men da er også forutsetningene noen helt andre.

Det kan sikkert finnes en eller annen norsk-fotball-savant som kan vise til tilfeller der et presumptivt overlegent lag har levert en lignende serie med, i fotballsammenheng, fadeser av historiske dimensjoner, men jeg står fullt og helt inne for at dette må være blant de aller dårligste trenerprestasjonene i norsk fotball, forutsetninger og styrkeforhold tatt i betraktning.

Helt enig, når en trener av hans kaliber ikke evner å få resultater på nest høyeste nivå i Norsk fotball tror jeg dessverre det er over og ut for ham. Han er helt sikkert en flott fyr på alle måter og han jobber helt sikkert steinhardt for å få dette til, men det går jo bare ikke. Jo fortere klubben innser det jo bedre, akkurat nå synker vi bare dypere og dypere ned i myra.

I sammenheng med at man roper om trenerens avgang, så må man først se på alternativene. Hvilke langsiktige alternativer har vi på trenersiden? Og hva er transaksjonskostnaden? 

Kosten er nok relativt dyrebar, vil jeg tro. Og jeg kan ikke peke på noen åpenbar trener som er tilgjengelig.

39 minutes ago, mbh said:

At du må 21 år tilbake for å finne et passende eksempel sier vel det meste:)

Forøvrig håper jeg selvfølgelig at vi rykker opp i år og ser tilbake til dagens kamp med et smil. Men, jeg tror dessverre ikke at det skjer.

Overraskelser skjer. At vi banker Kongsvinger 5-0 i en ganske jevn OBOS liga ble kalt sensasjonelt i Nettavisen. Før sesongen sa flere eksperter at Stabæks prestasjoner kom til å variere på grunn av at vi har et ungt lag. Vi har etter min mening gjort det noe dårligere enn forventet. Det mener jeg skyldes flere ting - kanskje mest Diabetes skade.

2 minutter siden skrev InaB:

Vi har etter min mening gjort det noe dårligere enn forventet. 

Herlig understatement!

18 minutter siden skrev InaB:

Vi ligger bare 6 poeng fra direkte opprykk...

Eller 7 poeng pga målforskjell🥲8.plass etter 17 kamper og raua formkurve

5 minutes ago, boie said:

Den troppen her skal ikke tape 1-7 mot Lyn. Det er sikkert masse å ta taktikken og trenerne på, men ikke kom å si at alle på banen i dag gir 100% hele tiden. De gir opp, og jeg mener det faktisk er et aktivt valg man tar som menneske.

Jeg forundrer meg stadig over at man snakker om at treneren «mistet garderoben», men det er faen meg en gjeng spillere som også må se seg i speilet.  

Jeg er helt enig. Så akkurat kampen på nytt og vi tapte masse andre baller og var utrolig svake i presset.