arni 9,130 Share Posted August 4 Share Posted August 4 «We were bad at everything», sier Bob. Fullbragt Link to post Share on other sites More sharing options...
InaB 254 Share Posted August 4 Share Posted August 4 40 minutes ago, mbh said: Vi har et gedigent problem hvis ingen i klubben tør å ta en tøff prat med Bob nå. Resultatene hans gir ingen grunn for noen til å stå med hodet bøyd og grue seg til responsen. Han er dessverre ikke Gud. Synes dette er et litt merkelig synspunkt. Det er ikke som om BB mener at det er greit å tape 7-1. Hva skal en slik samtale dreie seg om: Listen Mr Bradley we as a club do not like losing football matches 7-1. We prefer winning matches with 5-0 as we did playing Kongsvinger... 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
mbh 7,832 Share Posted August 4 Share Posted August 4 Nei, men det går kanskje an å spørre om hvilken tilnærming han skal ha til kampene. Det virker jo ikke som han har spesielt peiling på hvordan motstanderen kommer til å fremstå. 4 Link to post Share on other sites More sharing options...
stbS 2,340 Share Posted August 4 Share Posted August 4 1 time siden skrev InaB: Jeg gir BB en sesong til. Forumet skal ha trenerbytte alltid når det går dårlig og det hjelper aldri. Vi har et nytt lag med unge gutter og ligger rundt midten av tabellen. Jeg synes ellers at veteranene Skjælvik og Næss var svakest i dag Spiller vi som vi gjorde i dag og Moss fremover så er han neppe her neste sesong. Noe av det som blir levert på banen i år er ikke bare års verste fotball, men det verste noensinne for Stabæk. En trener må ta ansvar for det. Kan godt være med på se etter en bedre team rundt Bob også, men det må vi kanskje gjøre NÅ! Viktige uker fremover! Ranheim hjemme, Sandnes Ulf borte og Åsane hjemme i neste 3. Vi bør og skal ha 9 poeng her! 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
kantmiss 742 Share Posted August 4 Share Posted August 4 Igjen tenker jeg at vi må ha noen andre trenere rundt BB. Sønnen hans har så vidt begynt på en trener karriere, og jeg ville aldri ha Loberto inn i klubben, og hvert fall ikke at han ble værende... Tror vi skal starte med 1 trener ut, og kanskje 2 nye tøffe typer inn? Finstad burde gjøre 2 nye kjøp, en midtbanespiller og en ren spiss. Olderheim har som jeg nevnte sist, ikke noe å gjøre på topp! Hvor er Dansken vi kjøpte, fortsatt skadet? 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Nr14 553 Share Posted August 4 Share Posted August 4 1 minutt siden skrev kantmiss: Igjen tenker jeg at vi må ha noen andre trenere rundt BB. Sønnen hans har så vidt begynt på en trener karriere, og jeg ville aldri ha Loberto inn i klubben, og hvert fall ikke at han ble værende... Tror vi skal starte med 1 trener ut, og kanskje 2 nye tøffe typer inn? Finstad burde gjøre 2 nye kjøp, en midtbanespiller og en ren spiss. Olderheim har som jeg nevnte sist, ikke noe å gjøre på topp! Hvor er Dansken vi kjøpte, fortsatt skadet? 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
@ringo 21,421 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 Det er ingen vits i å hente fler trenere rundt Bradley, de slipper ikke til. Det er en grunn til at Karadas stakk. 12 Link to post Share on other sites More sharing options...
arni 9,130 Share Posted August 4 Share Posted August 4 2 minutter siden skrev @ringo: Det er ingen vits i å hente fler trenere rundt Bradley, de slipper ikke til. Det er en grunn til at Karadas stakk. og Torgeir Bjarmann.. 6 Link to post Share on other sites More sharing options...
kantmiss 742 Share Posted August 4 Share Posted August 4 33 minutter siden skrev @ringo: Det er ingen vits i å hente fler trenere rundt Bradley, de slipper ikke til. Det er en grunn til at Karadas stakk. Nei, la oss gjøre som vi alltid gjør, bytte trener igjen.. Greit at de to stakk, selvom jeg gjerne skulle hatt Karadas her, og greit han er autoritær, men det betyr ikke at han ikke klarer å jobbe bra med de riktige folka. Noen som kan fylle manglene han har spesielt på det defensive. 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaizer Alphonse 3,132 Share Posted August 4 Share Posted August 4 51 minutter siden skrev @ringo: Det er ingen vits i å hente fler trenere rundt Bradley, de slipper ikke til. Det er en grunn til at Karadas stakk. Vet du dette? 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
@ringo 21,421 Share Posted August 4 Share Posted August 4 Nei det er en påstand, men det virker suspekt først u-landslag og så Start. 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
Nøfyse 2,338 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 Selvfølgelig er det helt riktig og nødvendig å bytte trener. Igjen. Hvor kjipt det enn er. Bob får det rett og slett ikke til. Det er nesten en underdrivelse. Kjønø fikk det ikke til. Bob får det ikke til på et spektakulært vis vi har aldri har sett maken til. Den sesongen vi er inne i nå er kanskje tidens aller dårligste trenerprestasjon i norsk fotball. Vi har forutsetninger som er minst en divisjon over de andre i OBOS, men likevel har vi levert noen av de flaueste og mest oppsiktsvekkende resultatene i norsk fotballs historie. Ikke bare én gang, men flere. At vi har vært nødt til å bytte trenere alt for mange ganger tidligere betyr ikke at det er noe mindre riktig eller nødvendig nå. Den underliggende feilen er at det er stort sett den samme gjengen som har plukket ut alle disse trenerne og sportssjefene som har mislyktes. Gang på gang. Som vi har mast om i årevis så behøver klubben en grundig opprydding fra kjeller til loft. Klubbledelsen sitter og håper at denne sannheten skal forsvinne med noen kortere perioder med oppturer og individuelle lysglimt her og der. Og kritikken mot dem gjør nok det, i hvert fall i tilstrekkelig grad til at det føles komfortabelt nok, men den vil alltid blusse opp igjen. For det underliggende problemet vil aldri forsvinne av seg selv. 21 Link to post Share on other sites More sharing options...
InaB 254 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 "Tidenes dårligste trener presentasjon i norsk fotball". Det er greit og lov å være skuffet, men prøv å holde føttene i nærheten jorda. Det blir bedre debatt når en ikke tar av helt og prøver å holde seg litt edruelig i sin argumentasjon. 21 Link to post Share on other sites More sharing options...
@ringo 21,421 Share Posted August 4 Share Posted August 4 Kanskje ikke - men spektakulært dårlig er det! Selv jeg som aldri har hatt trua på Bob er overrasket over hvor dårlig det her er. 7 Link to post Share on other sites More sharing options...
mbh 7,832 Share Posted August 4 Share Posted August 4 Hvor ofte får man egentlig slike resultater i de to øverste divisjonene? Ikke ofte. Man er ikke spesielt negativ hvis man mener at dagens kamp var spektakulært ræva. 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Anderson 271 Share Posted August 4 Share Posted August 4 1 minutt siden skrev @ringo: Kanskje ikke - men spektakulært dårlig er det! Hva syns du Stabæk burde gjøre? Du har jo vært kritisk til Bob fra starten, og det kan være du har hatt rett. Du har veldig ofte rett og du har veldig gode resonnementer og logiske forklaringer. Så jeg spør oppriktig hva ser du for deg hadde vært best å gjøre nå? Sparke Bob? I så fall, hvem tar over? Michael? Eller andre potensielle du har i tankene? 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
InaB 254 Share Posted August 4 Share Posted August 4 5 minutes ago, mbh said: Hvor ofte får man egentlig slike resultater i de to øverste divisjonene? Ikke ofte. Man er ikke spesielt negativ hvis man mener at dagens kamp var spektakulært ræva. Det skjer overraskelser i fotball. Vi slo Rosenborg 1-6 på Lerkendal i 2003 og Kjernen forlangte trenerens avgang og ledern gikk til avisene og sippa.Rosenborg vant Tippeligaen det året. 5 Link to post Share on other sites More sharing options...
mbh 7,832 Share Posted August 4 Share Posted August 4 2 minutter siden skrev InaB: Det skjer overraskelser i fotball. Vi slo Rosenborg 1-6 på Lerkendal i 2003 og Kjernen forlangte trenerens avgang og ledern gikk til avisene og sippa.Rosenborg vant Tippeligaen det året. At du må 21 år tilbake for å finne et passende eksempel sier vel det meste:) Forøvrig håper jeg selvfølgelig at vi rykker opp i år og ser tilbake til dagens kamp med et smil. Men, jeg tror dessverre ikke at det skjer. 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Ace 10,655 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 5 minutter siden skrev InaB: Det skjer overraskelser i fotball. Vi slo Rosenborg 1-6 på Lerkendal i 2003 og Kjernen forlangte trenerens avgang og ledern gikk til avisene og sippa.Rosenborg vant Tippeligaen det året. Dette er ikke et spesielt godt eksempel. Rosenborg skulle feire seier i Tippeligaen mot oss, men måtte utsette det én kamp. Selv om det ble dårlig stemning i Trondheim etter 1-6 hjemme var det et engangstilfelle og et arbeidsuhell. Hadde vi ledet serien og plutselig røket 1-7 i en enkeltkamp hadde det vært en hump på veien, men vi har sett ut som et takras i kamp etter kamp. Tre baklengs er jo omtrent et best case for oss. 10 Link to post Share on other sites More sharing options...
지소차 599 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 Selv om det virket som mye var feil i dag taktisk, så føler jeg at det er én stor forskjell på lagene i dag. Det er hvordan lagene kontrollerer rom. Lyn er oppi oss hver gang vi har ballen, fra keeper til spiss så får Stabæk spillerne nesten aldri god tid med ballen. Det er sånn det skal være på dette nivået, selv om det er noen unntak for top og bunn lag. Når Lyn har ballen, så lar vi de gå akkurat hvor de vil, og hvis noen prøver å presse, så er det en Lyn spiller i ledig rom rett vedsiden av som ikke er dekket opp. Dette fører ikke bare til at vi blir rundspilt i overganger, men når Lyn er i skuddposisjon så får du ufattelig god tid med ballen. Stabæk kunne fint scoret 4-5 mål i dag med litt giftige avslutninger, men når vi er i en avsluttings position så er de under masse press. Hvis vi har noen planer om å bli bedre, så må taktikken når motstanderen har ballen bli en eller to divisjoner bedre enn det vi driver med i dag, og vi må også bruke spillere som klarer å skyte bra under press (Spiten/Diabate), Hammy og Vinge har dessverre ikke denne evnen etter det jeg har sett, og burde ikke spille spiss. Ellers må vi også finjustere vår offensive taktikk til å spille fri folk i boksen bedre. Jeg er spent på å se hva Bob finner på for å løse disse problemene, dette handler ikke bare om å bytte de som spiller, men å drille inn et bedre system. Det er ikke bare bare midt i en sesong. 12 Link to post Share on other sites More sharing options...
Nøfyse 2,338 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 50 minutter siden skrev InaB: "Tidenes dårligste trener presentasjon i norsk fotball". Det er greit og lov å være skuffet, men prøv å holde føttene i nærheten jorda. Det blir bedre debatt når en ikke tar av helt og prøver å holde seg litt edruelig i sin argumentasjon. Jeg mener det er en edruelig karakteristikk av det vi har prestert denne sesongen. Å bli gruset 7-1 mot Lyn er spektakulært elendig. 1-4 hjemme for Moss var spektakulært elendig. Å lede 4-0 over Egersund(!) med en halvtime igjen å spille og så prestere å tape 4-5 - det er spektakulært elendig. Forrige sesong var vi i Eliteserien og de i PostNord-ligaen. Tenk det. Og den prestasjonen kom kun kort tid etter at vi mot Moss gav bort en tremålsledelse med et kvarter igjen å spille. Litt glemt er det kanskje at vi var skremmende nær noe lignende mot Alta i cupen også. Hver og en av disse representerer noen bunnpunkter av historisk kaliber. Og vi leverer dem på løpene bånd i én og samme sesong. I OBOS-ligaen, til alt overmål. Det er et vesentlig poeng. Vi har forutsetninger på et helt annet nivå enn dem vi konkurrerer mot på dette nivået. At RBK en gang tapte for oss med sifrene 6-1 i en ellers god sesong er ikke i nærheten av samme kategori. Det finnes så klart mange svake lag som knapt har sanket poeng i løpet av en sesong i toppdivisjonen, men da er også forutsetningene noen helt andre. Det kan sikkert finnes en eller annen norsk-fotball-savant som kan vise til tilfeller der et presumptivt overlegent lag har levert en lignende serie med, i fotballsammenheng, fadeser av historiske dimensjoner, men jeg står fullt og helt inne for at dette må være blant de aller dårligste trenerprestasjonene i norsk fotball, forutsetninger og styrkeforhold tatt i betraktning. 12 Link to post Share on other sites More sharing options...
Path 405 Share Posted August 4 Share Posted August 4 3 minutter siden skrev Nøfyse: Jeg mener det er en edruelig karakteristikk av det vi har prestert denne sesongen. Å bli gruset 7-1 mot Lyn er spektakulært elendig. 1-4 hjemme for Moss var spektakulært elendig. Å lede 4-0 over Egersund(!) med en halvtime igjen å spille og så prestere å tape 4-5 - det er spektakulært elendig. Forrige sesong var vi i Eliteserien og de i PostNord-ligaen. Tenk det. Og den prestasjonen kom kun kort tid etter at vi mot Moss gav bort en tremålsledelse med et kvarter igjen å spille. Litt glemt er det kanskje at vi var skremmende nær noe lignende mot Alta i cupen også. Hver og en av disse representerer noen bunnpunkter av historisk kaliber. Og vi leverer dem på løpene bånd i én og samme sesong. I OBOS-ligaen, til alt overmål. Det er et vesentlig poeng. Vi har forutsetninger på et helt annet nivå enn dem vi konkurrerer mot på dette nivået. Det finnes så klart mange svake lag som knapt har sanket poeng i løpet av en sesong i toppdivisjonen, men da er også forutsetningene noen helt andre. Det kan sikkert finnes en eller annen norsk-fotball-savant som kan vise til tilfeller der et presumptivt overlegent lag har levert en lignende serie med, i fotballsammenheng, fadeser av historiske dimensjoner, men jeg står fullt og helt inne for at dette må være blant de aller dårligste trenerprestasjonene i norsk fotball, forutsetninger og styrkeforhold tatt i betraktning. Helt enig, når en trener av hans kaliber ikke evner å få resultater på nest høyeste nivå i Norsk fotball tror jeg dessverre det er over og ut for ham. Han er helt sikkert en flott fyr på alle måter og han jobber helt sikkert steinhardt for å få dette til, men det går jo bare ikke. Jo fortere klubben innser det jo bedre, akkurat nå synker vi bare dypere og dypere ned i myra. 4 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kongen23 812 Share Posted August 4 Share Posted August 4 I sammenheng med at man roper om trenerens avgang, så må man først se på alternativene. Hvilke langsiktige alternativer har vi på trenersiden? Og hva er transaksjonskostnaden? Kosten er nok relativt dyrebar, vil jeg tro. Og jeg kan ikke peke på noen åpenbar trener som er tilgjengelig. 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
Luringen 2,897 Share Posted August 4 Share Posted August 4 Jeg stoler ikke på denne gjengens evne til å finne en god erstatter 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
InaB 254 Share Posted August 4 Share Posted August 4 39 minutes ago, mbh said: At du må 21 år tilbake for å finne et passende eksempel sier vel det meste:) Forøvrig håper jeg selvfølgelig at vi rykker opp i år og ser tilbake til dagens kamp med et smil. Men, jeg tror dessverre ikke at det skjer. Overraskelser skjer. At vi banker Kongsvinger 5-0 i en ganske jevn OBOS liga ble kalt sensasjonelt i Nettavisen. Før sesongen sa flere eksperter at Stabæks prestasjoner kom til å variere på grunn av at vi har et ungt lag. Vi har etter min mening gjort det noe dårligere enn forventet. Det mener jeg skyldes flere ting - kanskje mest Diabetes skade. 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
arni 9,130 Share Posted August 4 Share Posted August 4 2 minutter siden skrev InaB: Vi har etter min mening gjort det noe dårligere enn forventet. Herlig understatement! 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
InaB 254 Share Posted August 4 Share Posted August 4 18 minutes ago, arni said: Herlig understatement! Vi ligger bare 6 poeng fra direkte opprykk... 3 Link to post Share on other sites More sharing options...
boie 2,335 Popular Post Share Posted August 4 Popular Post Share Posted August 4 Den troppen her skal ikke tape 1-7 mot Lyn. Det er sikkert masse å ta taktikken og trenerne på, men ikke kom å si at alle på banen i dag gir 100% hele tiden. De gir opp, og jeg mener det faktisk er et aktivt valg man tar som menneske. Jeg forundrer meg stadig over at man snakker om at treneren «mistet garderoben», men det er faen meg en gjeng spillere som også må se seg i speilet. 11 Link to post Share on other sites More sharing options...
arni 9,130 Share Posted August 4 Share Posted August 4 18 minutter siden skrev InaB: Vi ligger bare 6 poeng fra direkte opprykk... Eller 7 poeng pga målforskjell🥲8.plass etter 17 kamper og raua formkurve 2 Link to post Share on other sites More sharing options...
InaB 254 Share Posted August 4 Share Posted August 4 5 minutes ago, boie said: Den troppen her skal ikke tape 1-7 mot Lyn. Det er sikkert masse å ta taktikken og trenerne på, men ikke kom å si at alle på banen i dag gir 100% hele tiden. De gir opp, og jeg mener det faktisk er et aktivt valg man tar som menneske. Jeg forundrer meg stadig over at man snakker om at treneren «mistet garderoben», men det er faen meg en gjeng spillere som også må se seg i speilet. Jeg er helt enig. Så akkurat kampen på nytt og vi tapte masse andre baller og var utrolig svake i presset. 1 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts