Gå til innhold

Sarpsborg 08-Stabæk, fredag 31. jan kl 14:00


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Nå er det altså etablert en gang for alle at Bob Bradley ikke kan trylle. Vi får likevel satse på at det er noen ting som er forbedret siden sist fredag. Sarpsborg 08 er i utgangspunktet en av våre hovedkonkurrenter i årets Tippeliga, og har i likhet med oss et til tider fullstendig fraværende forsvar.

 

Kampstart 14:00, kampen vises på TV2 Sumo. Hvem vil folk se utpå der?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampstart 14:00, kampen vises på TV2 Sumo. Hvem vil folk se utpå der?

 

Jeg vil se to spillere fra USA og en fra Egypt som er sultne på å vise seg frem, en av dem må være høyreback. Og jeg vil se Henning på midten.

 

Får vi ikke noen nye, må det bli noe slik:

Saboya - Timmi, Ville, JIH, Næss - Kassi, Granli, Trondsen, Brustad - Emil, Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kampstart 14:00, kampen vises på TV2 Sumo. Hvem vil folk se utpå der?

 

Jeg vil se to spillere fra USA og en fra Egypt som er sultne på å vise seg frem, en av dem må være høyreback. Og jeg vil se Henning på midten.

 

Får vi ikke noen nye, må det bli noe slik:

Saboya - Timmi, Ville, JIH, Næss - Kassi, Granli, Trondsen, Brustad - Emil, Boli

 

Luc har mange ganger vist at han er best som innbytter (hvilket selvfølgelig kan ha endret seg). Sortvik fra start og Luc på etter 60 minutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kampstart 14:00, kampen vises på TV2 Sumo. Hvem vil folk se utpå der?

 

Jeg vil se to spillere fra USA og en fra Egypt som er sultne på å vise seg frem, en av dem må være høyreback. Og jeg vil se Henning på midten.

 

Får vi ikke noen nye, må det bli noe slik:

Saboya - Timmi, Ville, JIH, Næss - Kassi, Granli, Trondsen, Brustad - Emil, Boli

 

Luc har mange ganger vist at han er best som innbytter (hvilket selvfølgelig kan ha endret seg). Sortvik fra start og Luc på etter 60 minutter.

 

Luc var da en av de soleklart beste mot Bærum? Selv om han periodevis forsvinner litt så vil han i det minste ha ball, og han gjlør noe med den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, det er vel greit å stikke hodet i jorda og innrømme at vi pr. idag faktisk har et svakere lag enn ved sesongstart 2012.

 

Med to eller tre spillere inn til førsteelleveren (Stokkelien kan være én) kan det endre seg.

 

Frem til det håper jeg Bob konsentrerer seg om å drille inn en distinkt spillestil, noe vi aldri hadde under Belsvik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, det er vel greit å stikke hodet i jorda og innrømme at vi pr. idag faktisk har et svakere lag enn ved sesongstart 2012.

 

Med to eller tre spillere inn til førsteelleveren (Stokkelien kan være én) kan det endre seg.

 

Frem til det håper jeg Bob konsentrerer seg om å drille inn en distinkt spillestil, noe vi aldri hadde under Belsvik.

 

Hvis vi skal sammenligne med 2012, er det vel naturlig å sammenligne med januar 2012? På det tidspunktet hadde vi faktisk ikke et lag i det hele tatt. Vi hadde kanskje et sted mellom 5 og 10 spillere i slutten av januar?

 

Laget i 2012 var så inn i gamperæva skremmende dårlig langt ut i sesongen, at jeg håper virkelig vi skal legge oss et nivå eller to over det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er ingen selvfølge at vi klarer det dessverre.

 

Vi visste allerede i høst at uansett om treneren vår kom til å hete Petter, Antoni eller Bob så var behovene de samme. Vi skal liksom ikke fine-tune laget ved å lete etter en venstrebent midtstopper slik at vi kan variere oppspillene. Nei, vi skal bygge en ny sentrallinje og de spillertypene vi trenger til det var relativt alment kjent.

 

Så 3-4 uker inn i den nye sesongen har vi fremdeles ikke funnet en god sentral midtbanespiller. Enda vi visste allerede i månedsskiftet oktober/november at vi ville ha behov av minst en slik spiller. Uten hjertet i laget på plass, kan man jo faktisk diskutere hensikten og avkastningen av å spille treningskamper.

 

Derimot hanker vi inn en offensiv midtbanespiller/kant som om han signeres vil konkurrere med to av de mest interessante spillerne vi alt har i stallen. Intet vondt om Craig Henderson, men det virker jo nærmest som om han er på prøvespill bare fordi han tilfeldigvis er tilgjengelig og har vært en god college spiller? Sorry, men jeg ser ikke planen her.

 

Så kan jeg jo godt akseptere at det ikke er så lett å finne spillere, men vi har blitt fortalt at det nærmest renner inn med spillere som er interessert i å spille for Stabæk og at vi har penger tilgjengelig til å signere spillere fra rett hylle.

 

Over til kampen. Når vi får fik av Bærum og Kisa så skal vi etter alle solemerker bli massakrert av S08. Jeg funderte på å tegne et nytt sumo abonement, men jeg tror faktisk jeg dropper det. Jeg har ikke trua gitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har ikke råd til å signe feil spiller, men har vi har råd til å bruke store deler av den verdifulle oppkjøringstiden uten riktig spiller?

 

Enten er det logikken, eller så er det handlekraften/evnen det skorter på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Joda, men tre måneder????????

Da bør man kanskje oppgradere "søkemotoren"?

 

@ringo

Det er vel også sagt at vi hadde de spillerne vi ville ha i samtaler.

Men når det plutselig ble realistisk at vi kunne få Bob stoppet disse samtalene så han kunne bestemme og åpne ett nytt marked for oss før vi startet å signere spillere.

 

Så tror det er Bob som skal få siste ordet, derfor det kanskje tar mer tid en vi ønsker.

 

Synes uansett som andre har nevnt tidligere at det er rart å kjøre så mange treningskamper uten å ha lime i laget på plass.

 

Men uansett så får vi tenke at det er en plan med dette, men skulle gjerne sett det kommer prøvespillere inn.

 

og gjerne litt informasjon om hvem disse er. (kan ta eksempel med KBK som har 4 prøvespillere inne, og forteller litt om hver spiller på facebook og på nettsiden sin) dette skaper litt mer interesse hos eventuelt sesongkort kjøpere og lager litt positiv blest om laget nå som LMW/LLK har kjørt oss ned i negativiteten med sin pr kåthet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ingenting annet en POSITIVT ( ved mindre en faller og brekker foten) at det blir kjørt så mange treningskamper. BB kjenner virkelig lite til systemet i Stabæk, selv om han har sett på video av tidligere kamper, man lærer best av og observere selv. Som han sa selv så er første andre og junior laget et "kombinert" lag så han blir kjent med så mye som mulig, gi han tid. Slapp av. Vi tar ikke seriegull i år. Målet er og komme så høyt som mulig uten og gå inn med en innstilling om at man suger, for det smitter. Se på Man United som et eksempel.

 

heia de blaa

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel også sagt at vi hadde de spillerne vi ville ha i samtaler.

Men når det plutselig ble realistisk at vi kunne få Bob stoppet disse samtalene så han kunne bestemme og åpne ett nytt marked for oss før vi startet å signere spillere.

 

Så tror det er Bob som skal få siste ordet, derfor det kanskje tar mer tid en vi ønsker.

 

Det ser ut som en tabbe at vi forkastet de to-tre spillerne som tidlig i vinter var klare for presentasjon "innen en ukes tid". Det er jo sant som @ringo nevner: Behovene våre ville være de samme med eller uten Bradley. Det vitner kanskje om litt liten tro på egen kompetanse når de som har ansvaret for spillerstallen dropper spillerne de har funnet og dytter hele ansvaret over på en nyansatt trener som kjenner verken klubben eller ligaen? Greit nok at Bradley kan bidra med innsikt i andre markeder og sikkert har sine ønsker, men hvis vi allerede hadde funnet mye av det vi trengte og ville ha, kunne man ventet med "hans" signeringer og brukt tiden frem til sommervinduet på å gjøre en skikkelig jobb i de markedene han kjenner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Kampstart 14:00, kampen vises på TV2 Sumo. Hvem vil folk se utpå der?

 

Jeg vil se to spillere fra USA og en fra Egypt som er sultne på å vise seg frem, en av dem må være høyreback. Og jeg vil se Henning på midten.

 

Får vi ikke noen nye, må det bli noe slik:

Saboya - Timmi, Ville, JIH, Næss - Kassi, Granli, Trondsen, Brustad - Emil, Boli

 

Luc har mange ganger vist at han er best som innbytter (hvilket selvfølgelig kan ha endret seg). Sortvik fra start og Luc på etter 60 minutter.

 

Luc var da en av de soleklart beste mot Bærum? Selv om han periodevis forsvinner litt så vil han i det minste ha ball, og han gjlør noe med den.

 

Harald Holter gjorde også en bra figur utpå der.

 

96 årgang som viste at han har blikk, ro og en bra pasningsfot. Hadde vært interessant å se hans pasningsprosent kontra de andre utpå der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Harald Holter gjorde også en bra figur utpå der.

 

 

96 årgang som viste at han har blikk, ro og en bra pasningsfot. Hadde vært interessant å se hans pasningsprosent kontra de andre utpå der.

 

Enig, Harald Holter var den som imponerte meg mest. Faktisk den eneste som imponerte. De andre hadde jeg forventet langt mer av. Vet ikke om jeg er helt enig i at Kassi kom så veldig godt ut av det i den sentrale rollen. Pasningskvaliteten var ikke mye å skryte av; altfor løse sprettpasninger som var enkle for Bærum å flytte laget etter og dermed ikke bidro til å skape rom, overtall og ubalanse, som liksom er hele poenget. Dessuten blir det etter mitt syn for stor grad av anti-godfot over det når den ene spilleren som har offensive ferdigheter en divisjon over resten av laget settes til å fordele baller i en defensiv rolle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stokkelien rekker vel neppe kampen? Hvem blir makker til boli da? Hjort?

 

 

Stokkelien lar seg vel friste av dollars og gode greier i USA, så han uansett ikke er aktuell til kampen.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er troppen:

Mande Sayouba
Jonathan Rasheed
Ville Jalasto
Jørgen Hammer
Nicolay Næss
Timmi Johansen
Thor Lange
Fredrik Brustad
Anders Trondsen
Luc Kassi
Morten Thorsby
Harald Holter
Stian Sortevik
Emil Dahle
Franck Boli
Mike Stephens (prøvespill)
Eirik Haugstad
Sondre Johansen
Asgeir Sigurgeirsson

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er troppen:

Mande Sayouba

Jonathan Rasheed

Ville Jalasto

Jørgen Hammer

Nicolay Næss

Timmi Johansen

Thor Lange

Fredrik Brustad

Anders Trondsen

Luc Kassi

Morten Thorsby

Harald Holter

Stian Sortevik

Emil Dahle

Franck Boli

Mike Stephens (prøvespill)

Eirik Haugstad

Sondre Johansen

Asgeir Sigurgeirsson

Hvorfor er ikke Jon Inge Høiland med ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Sarpsborg 08-Stabæk, fredag 31. jan kl 14:00
×
×
  • Opprett ny...