Gå til innhold

Kongsvinger - Stabæk i Kongsvingerhallen Lørdag 15. Mars


Anbefalte innlegg


STB har kontroll store deler av kampen, men som vanlig skorter det på avslutningsferdigheter og nest-siste-pasninger kombinert med noen tilfeller av rullgardin i de bakre rekker.

 

Stephens ikke svak, men heller ikke dominerende. Bra overblikk, posisjonerer seg bra, dekker store rom.

 

Adu sterk og god på midten, men har 2-3 stygge feilpasninger som fører til farlige kontringer.

 

Kassi var god i store deler av kampen, ser veldig rolig og trygg ut med ball. Men trekker innover i banen nesten hver gang og blir forutsigbar. Savner at han tør å utfordre og dra av en mann ute på kant, spesielt når det ikke er dekning bak backen.

 

Lenge så det ut som alle angrep skulle gå sentralt, begge kantene trakk innover i banen med ball. Det ble flere og større muligheter siste halvdel av 2. omg med mer vinkling ut på kantene og bakromsballer for Brustad å løpe på.

 

KILs beste: Rasheed

 

Alt i alt ikke særlig oppløftende å tape for 2.div-lag 2 uker før seriestart, men akkurat denne kampen kunne like gjerne endt med seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Ingo kan få lov til å gå i samme bane som ISS om han ønsker. (Ingo minutt for minutt, hadde det vært noe, NRK? Hadde neppe blit "slow TV", men...) Folk må få gjøre det de er best på. Ingo er best når hårmanken(?) er nærmere skyene enn føttene fast grunn.

 

IAO og Bradley kan derimot med fordel få føttene ned på jorden og rette alt fokus på hva som må til for å kjempe og stjele seg til en 13. plass. Det er ikke helt betryggende at de snakker som om vi kan finspille oss på kryss og tvers av banen til en plass på øvre halvdel av tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


. Og så er det litt trøst i treningskamper, da. Spør Godset, som tapte 1-6 hjemme mot Vålerenga i dag...

Hepp,

 

Sant det, men KIL er altså 2. div...

 

Uansett, dere som etterlyser tabelltips. Vålerenga er den mørke hesten i feltet. Det er et år for tidlig for de, men får de en god start....

 

@ringo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var på dagens kamp på Kongsvinger (dessverre), i dag manglet absolutt alt! Hvor var Stabæk Support og andre Blaa for den sakens skyld? Maksimum ca. 10 Blaa på siste mulighet til å se gutta på "hjemlige" trakter før seriestarten. Innsats, vilje, tæl og spill stort sett totalt fraværende mot et lag fra 2.div. vi ikke kan bortforklare at vi bør og skal rundspille 2 uker før seriestraten. Om jeg er bekymret? Nei etter det jeg så i dag er det mye verre og det er bare å beklage! På garderobeveggene bør det henge lapper med arbeidsmoral, jobb, løp riv og slit før seriestarten. Det er det som gir poeng i de første 4-6 seriekampene I TL og ikke feiende flott football. Dog har jeg full tillit til at BOB. IA med flere fikser dette!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Anders! Du så kampen, det gjorde ikke jeg, så dine ord veier mye tyngre enn mine idag. Hva gir du meg i odds på serieledelse etter tre runder?

Fiks en spiss, så skal du få 55;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FAKTA OM KAMPEN I GÅR.

 

Hei igjen, fikk en mail fra trenerteamet (om noe helt annet, egentlig, men med litt oppsummering av kampen i går vedlagt) som kanskje kan nyansere bildet litt, selv om unisone tilbakemledinger fra dere åpenbart viser at den var langt under pari for vårt vedkommende.

 

Trenerteamet skriver:

 

- Kongsvinger var bedre nå enn i fjor i Adeccoligaen.

- Forrige sesong ble vi nesten rundspilt på Gjemselund i seriekampen mot dem, og spilte en heldig uavgjort i treningskamp før seriestart da.

- Vi hadde et stort spillemessig overtak i går, på et helt annet nivå enn i fjor.

- Vi hadde 12-4 i sjanser

- Med normal uttelling hadde vi vunnet med tre-fire mål.

 

Det betyr selvsagt ikke at kampen dere så i går, ikke var slik dere så den. Men den var kanskje ikke så gjennomført beksvart og elendig som det kan oppfattes hvis man bare leser Forum?

 

Uansett.

 

Ingo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FAKTA OM KAMPEN I GÅR.

 

Hei igjen, fikk en mail fra trenerteamet (om noe helt annet, egentlig, men med litt oppsummering av kampen i går vedlagt) som kanskje kan nyansere bildet litt.

 

 

 

Nyheter on en kvalitetsspiss og keeper ville vært mer betryggende.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo siterer trenerteamet:

 

"- ........ og spilte en heldig uavgjort i treningskamp før seriestart da (2013)."

 

Rett skal være rett: Stabæk vant 2-1 over KIL i treningsmatchen ifjor vinter etter en herlig suser av Nico Næss, rart ikke teamet husker den......

 

 

En viss forskjell mellom heldig uavgjort og seier vil jeg si :)

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjerpings...

 

Vet ikke om noen registrerte at Start tapte mot Hobro i går... SIF 1-6 i går samt sirkuskampen mot russerne. + hundre andre eksempler som kan tas ut av løse lufta bare i år

 

Nå må vi slutte med å se oss blind på tall i treningskamper. Ronny Deila hadde startet sesongen med straffarbeid på Mjøndalen Grustak dersom våre venner lenger sørvest hadde vært så dårlige til å lese pre-season.

Enig. Vent med kritikk av spill, sjanser, uttelling og innstats til vi har spilt kampen mot Sogndal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FAKTA OM KAMPEN I GÅR.

 

 

- Vi hadde 12-4 i sjanser

- Med normal uttelling hadde vi vunnet med tre-fire mål.

 

 

 

Ingo

Problemet er jo at for Stabæks del (de siste to-tre sesongene) er det jo dette som er normal uttelling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjerpings...

 

Vet ikke om noen registrerte at Start tapte mot Hobro i går... SIF 1-6 i går samt sirkuskampen mot russerne. + hundre andre eksempler som kan tas ut av løse lufta bare i år

 

Nå må vi slutte med å se oss blind på tall i treningskamper. Ronny Deila hadde startet sesongen med straffarbeid på Mjøndalen Grustak dersom våre venner lenger sørvest hadde vært så dårlige til å lese pre-season.

 

Du har rett i at man må se på andre ting enn bare resultater, men det tror jeg da også de fleste gjør. Det er ikke bare å feie under stol at vinteren totalt sett ikke gir grunn til å tro noe annet enn at vi vil være et av fire, fem lag som må kjempe om å unngå de to bunnplassene.

 

Det positive er at det har vært forholdsvis enkelt å se hva Bradley vil med laget og at det har vært fremgang på flere av disse tingene, selv om laget ennå ikke klarer gjennomføre det i en hel kamp, og langt mindre flere kamper på rad. Litt mindre betryggende er det at det ser ut til at han vil at vi skal spille på en måte laget neppe er godt nok til i en liga som fokuserer veldig mye om brudd og kontringer. Sett i sammenheng med hvordan både Bradley og IAO uttaler seg om mål for sesongen og mulige tabellplasseringer, er jeg ikke overbevist om at fokus er riktig eller at oppskriften passer helt til oppgaven.

 

Ellers synes jeg det er en del pussige disposisjoner og litt vel mye eksperimentering med anti-godfot fremfor å få på plass mer godfot.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Relasjoner og skader

Når seriestart nærmer seg bør man selvfølgelig begynne å se mer en konturen av en 11er. Jeg har skjønt at man har vært litt plaget av skader. Jeg har stusset litt over dette. I gullårene var ett av kjennetegnene fraværet av skader. Har regime rundt skadeforebygging endret seg, må man her litt tilbake til noen av prinsippene fra noen år tilbake? Når desverre skadene kommer som nå virker det som man ikke får de gode relasjonen inn mellom de forskjellige leddene da det er konstant endringer på 11er og posisjoner.

 

Jeg håper nå at man kan sette et lag, kjøre dette å selv om noen kommer tilbake fra skader skal det ikke umiddelbart endres hvis ting går i riktig retning. Det hjelper ikke med større stall hvis de aldri finner hverandre over tid på banen. Utover dette så ser jeg faktisk frem til en spennende sesong som helt sikkert vil gi store opp og nedturer men når høstmørket senker seg vil Stabæk fortsatt kunne se frem til 2015 i TIppeligaen. Lykke til til både spillere, ledere og supportere og Ingo beina må gjerne noen ganger være litt over gresset ALLTID UANSETT

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oisann, litt skuffende men jeg har troen på gutta! Ang du som skrev det med hvor Stabæk supporter var, vanskelig og mobilisere på 24 timer når man jobber ikke får fri på en dags varsel

Nå har vel denne kampen stått på terminlisten til Stabæk et par måneder, så helt overraskende burde den ikke komme. Den er bl.a. omtalt her:http://www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=6878&p=319259
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dere som så kampen, hva tror dere om Brustad som spiss? Ser jo ut som dette blir realiteten.

Har ikke fotballkunnskapene til en del andre her på forumet, men jeg mener hans spisskompetanse (farten) ikke kommer til sin rett i en slik kamp. Vi førte denne kampen mot en tett organisert forsvarsfirer, og det var i en høy grad Stephens som diurigerte angrepet; i hvert fall verbalt.

Brustad som spiss i kamper der vi kontrer mye, vil ha potensiale for mange scoringer. Og det kan fort bli en del sånne kamper i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brustad trenger ikke være spiss for å dra avgårde på kontringer. Ute på kanten er det åpenbart at han får bedre bruk for farta enn i den (ofte) overbefolkede midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ving eller spiss er vel litt underordnet, det essensielle er som dere nevner kontringer og bakrom. Det har vært veldig lite, om noe, fokus på kontringsspill i vinter. Spillestilen det har vært jobbet med har snarere vært det motsatte. Dermed blir det litt pussig at Brustad flyttes opp som spiss i èn kamp to uker før serien starter, endatil mot et andredivisjonslag. Vanskelig å se hva hensikten skulle være.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Brustad kommer til å spille spiss i løpet av sesongen virker ikke veldig usannsynlig, med tanke på at vi per dags dato har en spiss i troppen. Synes det er helt på sin plass at han testes ut der nå, i stedet for at det skjer for første gang i en viktig tippeligakamp.

 

Jeg driter forresten også i at vi tapte mot KIL. Hvem bryr seg om slikt når serien er i gang? Uten at jeg sitter med noe statistikk på dette, så er det vel ikke i helt ukjent Stabækstil å vise under pari prestasjoner i sesongoppkjøringen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

FAKTA OM KAMPEN I GÅR.

 

Hei igjen, fikk en mail fra trenerteamet (om noe helt annet, egentlig, men med litt oppsummering av kampen i går vedlagt) som kanskje kan nyansere bildet litt.

 

 

 

Nyheter on en kvalitetsspiss og keeper ville vært mer betryggende.

 

 

Keeper? Hva er galt med keeperen vi har?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kongsvinger - Stabæk i Kongsvingerhallen Lørdag 15. Mars
×
×
  • Opprett ny...