Gå til innhold

Akademiet


Chr.
 Del

Anbefalte innlegg


Tre Blaa fra start når Norge G16 møter Romania i Nederland nå kl 12; Christopher Hurleen, Harald Martin Hauso og Oskar Opsahl.

 

Helmer Rusten og Oscar Aga stater på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uttak til landsdelssamling:

 

G15:

Christian Bergh

Nicolas Pignatel Jenssen

Herman Geelmuyden

 

G14:

Kristian Arnstad

Kristian Bernt Torgersen

August Frobenius

 

Ingen andre klubber i Norge har med flere enn fire spillere totalt på de to årgangene.

 

https://www.fotball.no/barn-og-ungdom/spillerutvikling/2017/uttak-til-landsdelssamling-gutter/

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk G15 tar imorgen (tirsdag) kl 2015 imot Vålerenga til seriedebut i G16 interkrets på Nadderud kg.

 

Kom og støtt De Blaa!

 

Stabæk G15 – Vålerenga G15 1-3 (1-0)

 

1-0 Emil Vuillaume (Kristoffer Lassen Harrison)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fredrikstad 1-4 Stabæk G16

 

Blaa mål:

 

0-1 Oscar Aga

0-2 Lars Petter Hotvedt

1-2

1-3 Kristoffer Lassen Harrison (G15)

1-4 Christopher Cheng

 

"Etter en dårlig førsteomgang, hever vi oss noe i andre, men har alt for mange balltap gjennom kampen", kommenterer Garborg rett etter kampslutt.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


AKADEMI-HELGEN: Enkelte av Akademi-lagene er igang med serien, andre er fortsatt i "pre season". Slik ser programmet for Akademi-lagene ut denne helgen:

 

G19 starter serien idag med bortekamp mot sterke Sarpsborg 08 kl. 13. Følg kampen via liveoppdateringer på G19's FB-side.

 

G16 har frihelg. Laget har spilt mange treningskamper mot god motstand i vinter og forbereder seg nå til å møte topp britisk motstand i Liverpool i begynnelsen av april. Nasjonal serie G16 starter først i begynnelsen av mai. Laget møter Gran IL i første mellomrunde i NM G16, 26. mars borte.

 

G15 er allerede igang med serien. Laget måtte gi tapt for Vålerenga mot slutten av serieåpningen tirsdag denne uken. Kampen endte 1-3. Laget trener på Nadderud søndag kl. 14 og møter Oppsal borte i G16 Interkrets på tirsdag.

 

G14, med en god del G13-spillere, møter Bærum G15 til treningskamp på Nadderud idag kl. 16. Laget møter Kolbotn G15 imorgen kl. 18. Også den kampen på Nadderud.

 

G13 har fri denne helgen, idet deres kampmotstander trakk seg. Deres serieoppsett har foreløpig ikke blitt offentliggjort.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


NFF har en delikat rolle i denne saken. På den ene siden kritiseres Stabæks Akademi indirekte for høy egenbetaling, samtidig er Stabæks Akademi den største leverandøren til aldersbestemte landslag.

 

Kanskje det er slik også i dette markedet at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet på produktet...?

 

Hvis NFF ønsker å opprettholde kvaliteten og redusere egenbetalingen, bør det være enkelt å beslutte økte økonomiske bidrag til 'akademiene', størrelsesmessig rangert feks etter den forestående akademisertifiseringsordningen.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


NFF har en delikat rolle i denne saken. På den ene siden kritiseres Stabæks Akademi indirekte for høy egenbetaling, samtidig er Stabæks Akademi den største leverandøren til aldersbestemte landslag.

 

Kanskje det er slik også i dette markedet at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet på produktet...?

 

Hvis NFF ønsker å opprettholde kvaliteten og redusere egenbetalingen, bør det være enkelt å beslutte økte økonomiske bidrag til 'akademiene', størrelsesmessig rangert feks etter den forestående akademisertifiseringsordningen.

Det er jo ikke NFF som kritiserer den høye egenbetalingen. Dessuten synes jeg ikke den er spesielt høy. Det som koster er utenlandsreiser til div turneringer, men sånn er det i alle idretter.

Forøvrig er jeg veldig bekymret for alle de som er store talenter innen motorsport, som aldri får mulighet pga kostnadene. De får faktisk ikke prøvd det og har derfor et u-oppdaget talent.

Selv er jeg sikker på at jeg har et stort talent innen akrobatikk flyving.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

NFF har en delikat rolle i denne saken. På den ene siden kritiseres Stabæks Akademi indirekte for høy egenbetaling, samtidig er Stabæks Akademi den største leverandøren til aldersbestemte landslag.

 

Kanskje det er slik også i dette markedet at det er en sammenheng mellom pris og kvalitet på produktet...?

 

Hvis NFF ønsker å opprettholde kvaliteten og redusere egenbetalingen, bør det være enkelt å beslutte økte økonomiske bidrag til 'akademiene', størrelsesmessig rangert feks etter den forestående akademisertifiseringsordningen.

Det er jo ikke NFF som kritiserer den høye egenbetalingen. Dessuten synes jeg ikke den er spesielt høy. Det som koster er utenlandsreiser til div turneringer, men sånn er det i alle idretter.

Forøvrig er jeg veldig bekymret for alle de som er store talenter innen motorsport, som aldri får mulighet pga kostnadene. De får faktisk ikke prøvd det og har derfor et u-oppdaget talent.

Selv er jeg sikker på at jeg har et stort talent innen akrobatikk flyving.

Jeg synes hele denne debatten blir dust,ingen klubb kommer til å sette til side en ny Maradona pga treningsavgift!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2/Frode Lia har kanskje fått debatten dit de ønsker: Stabæk klubbeen der rike kjøper seg talent på bekostning av de virkelige talentene. Mulig jeg er paranoid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er jeg det også. TV2 har tydeligvis fortsatt behov for å kjøre på med sine spekulative vinklinger. Skulle tro de hadde lært etter Stengelsaken, men det er vel ikke bare bare og endre en kultur. At de heller ikke er med i faktasamarbeidet med NRK, VG og Dagbladet er vel også naturlig. Da fakta som kjent kan ødelegge den gode historien. Litt på siden kanskje, men ser vi på A-laget de siste årene så er jo flere av de mest markante profilene fra Oslo-Øst; Næss, Dio, Moussa, Ohi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei alle Blaa. Jeg har i lengre tid vært nysgjerrig og til dels imponert over hva Stabæk har fått til ift sitt akademi. Dere har mange landslagsspillere på u lagene, og alle aldersbestemte lag har gode resultater de seneste årene. Men nå er jeg litt skeptisk til hvordan fremtiden vil bli! Jeg registrerer at flere og flere unge talenter velger andre klubber fremfor Stabæk. Hva er grunnen til det? Junior stallen virker på meg veldig liten. Gjennom hele vinteren har det vært veldig tynt med spillere på treningene, og i dag tror jeg det ikke var mer en 5 eller 6 spillere på jr treningen. Er dette fordi mange er med a laget? Og når jeg er inne på a laget. Er det en styrke for Stabæk sitt a lag at så mange jr spillere er med a laget? Vi snakker om en eliteserie klubb! Det ser/ høres bra ut når mann skriver at vi i dagen tropp til en treningskamp hadde 12 spillere som har kommet gjennom akademiet, men er disse spillerne virkelig gode nok for Norsk eliteserie? Spillere som Bohinen, Pedersen, Børkeeiet, Løken og Vetlesen er alle gode spillere, men holder de virkelig eliteserie nivå? Jeg har vært innom både LSK hallen, Marienlyst og Vallhall i vinter for og observere junior og G16 treningene, og hos alle disse har det vært 20 - 25 spillere på treningene. Dette bør være et tankekors for Stabæk. Og ut i fra det jeg har sett av treninger og treningskamper ligger ikke noen av disse lagene noe tilbake for Stabæk. (så en treningskamp i vinter der Vålerenga G19 slo Stabæk G19 5-3) Mitt spørsmål er om ingen av dere ser det samme? Hilsen en skeptisk gjest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klassifiseringsarbeidet som nevnes i artikkelen er godt i gang. Jeg tror vi kommer til å gjøre det gjennomgående bra innenfor de ulike kriteriene. Vi i styret har de ta siste årene hatt et særlig fokus på akademiet, arbeidet som gjøres der, interne strategidokumenter etc slik at vi har et sterkt eierskap til det produktet som leveres - både til klubben og til gutta som velger vårt akademi. Akademiet er ekstremt viktig for Stabæk, og relativt sett mye viktigere for oss enn for mange andre klubber.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klassifiseringen har startet. Vi hadde en runde med "avkrysningsprøve" for et par uker siden som var rettet mot ulike folk i klubben. Prøven var tilskåret den rollen man har i klubben slik at en del spørsmål kun ble stillet til noen roller. Tok vel omtrent 30 minutter for min del å gjennomføre, mens det for andre roller vil ta opp til en time. Jeg opplevde testen som gjennomtenkt og relevant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Akademiet
×
×
  • Opprett ny...