Gå til innhold

Akademiet


Chr.
 Del

Anbefalte innlegg


 

Idag er det kretssamling for G01 og G00 på Tørteberg kg. Stabæk er sterkt representert;

 

11 av 35 spillere på G01 er Blaa.

8 av 35 spillere på G00 er Blaa.

christian, kunne du fortalt en uvitende om hvilke område som inngår i interkrets i dag?

Såvidt jeg vet består interkrets av kretsene i vår region; Oslo, Akershus, Buskerud, Østfold, Indre Østland og kanskje Vestfold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


i dag spiller Stabæk 2000 mot Årvoll 1999 kl. 18.00 på Nadderud nye kunsgress. Stabæk er ubeseiret i 1 divisjon 1999. Men i dag blir det tøft.

G14 tapte 1-2 for Årvoll G15.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mens tjuvpakket rundstjal Stabæk-garderoben, vant Stabæk G16 4-0 over Bærum i G19, 1. div., på Kadettangen.

 

Idet en del av lagets spillere var utilgjengelige pga 2. div.-kamp og oppkjøring til G15-cup, fikk laget bidrag fra noen JR-spillere.

 

0-1, Martin Thomassen (Mathias Mikalsen)

0-2, Oskar Løken (Athit Berg)

0-3, Mathias Mikalsen (str.) Ola Eide felt på 15 meter.

0-4, Frisparkperle fra 30 meter - Martin Thomassen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Stabæk G16 møter Bærum til lokalderby i serien (G19, 1. div.) på Kadettangen i dag kl. 2030.

Laget ble rundstjålet i følge budstikka, trist at slikt skal skje.

http://www.budstikka.no/nyheter/guttelag-rundstjalet-mens-de-spilte-kamp-1.8447251

Dette skjer dessverre ofte nå. 16. mai ble flere av de samme spillerne frastjålet pc'er, mobiltelefoner o.a. i JR-garderoben på Nadderud. For noen uker siden ble noen 01-gutter rundstjålet mens de trente på kunstgresset på Nadderud. Åtte IPhones ble stjålet. Ullern har opplevd det samme nylig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Imorgen kl 0500 reiser G14 og G15 fra Nadderud med buss og ferge til Esbjerg for å delta i Esbjerg fB Kia Elitecup. Øvrige norske lag er FK Haugesund og Vålerengens Idrætsforening.

 

Vi ønsker gutta lykke til!

Alltid. Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


G15-lagets trener, André Wilsgård om forventninger til Esbjerg fB Kia Elitecup som for Stabæk starter imorgen (torsdag):

 

- Dagen i dag har vi brukt på reise, få reisen ut av bein og hoder, spist middag og kveldsmat, planlagt morgendagen nøye, samt at trenerteamet har sett Esbjerg spille mot Roskilde. En meget bra kamp, med høyt tempo, mange spillere med gode ferdigheter og generelt god kvalitet kampen gjennom. Vi vet godt hva som møter oss disse dagene når det gjelder tempo og nivå, det gjelder bare for oss å komme opp på vårt beste nivå! Våre forventninger er at vi skal spille jevnt med de fleste lagene her, og forhåpentligvis bikke flere kamper vår vei til slutt. Det er jevnt, høyt nivå, som gjør at veldig mange av lagene kan gå langt, og det er detaljer som avgjør. I tillegg spiller vi disse kampene for at vi skal få god matching og flere gode referanser som lag og enkeltspillere. Vi håper at vi kan se fortsatt utvikling spillemessig, og at vi kan ta noen nye steg underveis i oppholdet.

 

- Vi er spente, men ikke mer enn det burde være. Dette har gutta vært med på mange ganger før! Første kamp mot MFK Dubnica (SLO) i morgen kl. 10.50, vi er klare!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


G15 slo nettopp Esbjerg 4-1. Det er et sterkt resultat!

 

Mål ved Ola Brynhildsen, Magnus Reistad og Felix Boe-Tangen x2.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


G15-trener, André Wilsgård, oppsummerer første dag i Esbjerg slik:

 

- Den første dagen i Esbjerg er over, og vi må kunne si oss strålende fornøyde med utbytte fra dag 1! God matching, gode prestasjoner fra våre, solide bakover, effektive og gode framover! Strålende offensivt til tider har gitt oss mange fine angrep og syv mål. I tillegg har ikke motstanderen sluppet til mye, og ett baklengs er mer enn godkjent. Alt fokus nå er på å gjenskape prestasjonene i morgen. Vi møter et meget bra lag i Roskilde, som jeg synes var det beste laget mot Esbjerg, til tross for tap. Med en god prestasjon og poeng i morgen tidlig, betyr det i så fall semifinale og topp fire av seksten lag, noe som vil være en fjær i hatten. På kveldens møte har vi snakket om viktigheten av å være offensive i hodet i inngangen til kampen, sånn at vi spiller opp mot potensialet vårt nok en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


G13 slo nettopp AIK 4-2 i Lennart Johansson Trophy i Stockholm.

Mål ved Kristoffer Askildsen x2, Oskar Opsahl og Herman Geelmuyden (str.)

 

Neste kamp kl 17 mot Rapid Wien streames live: http://streaming.sportsground.tv/?page=player&pid=4721&cid=6121&caid=0&rcaid=0&hideTop=0&hideRight=0&hideAd=0&tid=3&sid=121

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


G15 tapte 1-0 for Roskilde, men vant likevel gruppen og er klare for semi mot Randers ikveld kl 19.

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


G13 dominerte fullstendig, ledet 3-0 etter 12 min., og vant 5-0 over Rapid Wien!

Hei,

 

Jeg har sett RW G97 for 2 år siden. I Ungarn. Høy klasse. Morsomme enkeltspillere.

RW for ulike årganger har også ved flere anledninger gjort seg bemerket i Nike cup international (sluttspill for nasjonale vinnere) med pene plasseringer.

De driver bra. Kanskje den beste talentklubben i Østerrike. (Sturm Graz også?).

 

Jeg skal ikke si hva som har skjedd i det konkrete tilfellet. Det kan ha vært RW II eller III de har sendt til Danmark, ikke sikkert det er de beste spillerne i RW. Husk på at de får mange invitasjoner rundt omkring i Europa! Eller andre forklaringer jeg ikke har oversikt over.

 

Med all respekt for Stabæks prestasjon, selvsagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Idag er det kretssamling for G01 og G00 på Tørteberg kg. Stabæk er sterkt representert;

 

11 av 35 spillere på G01 er Blaa.

8 av 35 spillere på G00 er Blaa.

christian, kunne du fortalt en uvitende om hvilke område som inngår i interkrets i dag?

Såvidt jeg vet består interkrets av kretsene i vår region; Oslo, Akershus, Buskerud, Østfold, Indre Østland og kanskje Vestfold.

 

Svar:

 

Kretssamling er for Oslo fotballkrets.

 

Regionsamling er for: Oslo, Akershus, Østfold, Hedmark, Oppland.

 

Interkrets (G16 og G19) er: Oslo, Akershus, Østfold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

G13 dominerte fullstendig, ledet 3-0 etter 12 min., og vant 5-0 over Rapid Wien!

Hei,

 

Jeg har sett RW G97 for 2 år siden. I Ungarn. Høy klasse. Morsomme enkeltspillere.

RW for ulike årganger har også ved flere anledninger gjort seg bemerket i Nike cup international (sluttspill for nasjonale vinnere) med pene plasseringer.

De driver bra. Kanskje den beste talentklubben i Østerrike. (Sturm Graz også?).

 

Jeg skal ikke si hva som har skjedd i det konkrete tilfellet. Det kan ha vært RW II eller III de har sendt til Danmark, ikke sikkert det er de beste spillerne i RW. Husk på at de får mange invitasjoner rundt omkring i Europa! Eller andre forklaringer jeg ikke har oversikt over.

 

Med all respekt for Stabæks prestasjon, selvsagt.

Du mener det er utenkelig at Stabæk kan slå RW's førstelag?

Det er ingenting som tyder på at noen klubb sender sitt andre- eller tredjelag til denne turneringen. I Stockholm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

G13 dominerte fullstendig, ledet 3-0 etter 12 min., og vant 5-0 over Rapid Wien!

Hei,

 

Jeg har sett RW G97 for 2 år siden. I Ungarn. Høy klasse. Morsomme enkeltspillere.

RW for ulike årganger har også ved flere anledninger gjort seg bemerket i Nike cup international (sluttspill for nasjonale vinnere) med pene plasseringer.

De driver bra. Kanskje den beste talentklubben i Østerrike. (Sturm Graz også?).

 

Jeg skal ikke si hva som har skjedd i det konkrete tilfellet. Det kan ha vært RW II eller III de har sendt til Danmark, ikke sikkert det er de beste spillerne i RW. Husk på at de får mange invitasjoner rundt omkring i Europa! Eller andre forklaringer jeg ikke har oversikt over.

 

Med all respekt for Stabæks prestasjon, selvsagt.

Du mener det er utenkelig at Stabæk kan slå RW's førstelag?

Det er ingenting som tyder på at noen klubb sender sitt andre- eller tredjelag til denne turneringen. I Stockholm.

 

Det vet jeg ikke.

Jeg har faktisk vært der. Jeg tror ikke nødvendigvis Barcelona sender sine beste!

 

Christian, du er alt for resultatfokusert!

 

Se heller til hvor mange spillere Stabæk får frem til:

1. A-stallen

2. Aldersbestemte landslag

3. Overgang til andre klubber

4. Generell utvikling for spillere (kollektivt) i turneringer

5. Har Stabæks spillere de nødvendige individuelle ferdigheter når de blir kanskje 18 år?

 

Chr.: I går tapte G14 6-1 til Viborg, en klubb de færreste supportere har hørt om. I dag ble det 3-4 til et finsk lag (Turku).

 

Stabæk er veldig bra på noen årganger (hver annen årgang faktisk, G95, G97, G99, G01?), det samme bilde for mange andre klubber.

 

Sånn er fotballen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

G13 dominerte fullstendig, ledet 3-0 etter 12 min., og vant 5-0 over Rapid Wien!

Hei,

 

Jeg har sett RW G97 for 2 år siden. I Ungarn. Høy klasse. Morsomme enkeltspillere.

RW for ulike årganger har også ved flere anledninger gjort seg bemerket i Nike cup international (sluttspill for nasjonale vinnere) med pene plasseringer.

De driver bra. Kanskje den beste talentklubben i Østerrike. (Sturm Graz også?).

 

Jeg skal ikke si hva som har skjedd i det konkrete tilfellet. Det kan ha vært RW II eller III de har sendt til Danmark, ikke sikkert det er de beste spillerne i RW. Husk på at de får mange invitasjoner rundt omkring i Europa! Eller andre forklaringer jeg ikke har oversikt over.

 

Med all respekt for Stabæks prestasjon, selvsagt.

Du mener det er utenkelig at Stabæk kan slå RW's førstelag?

Det er ingenting som tyder på at noen klubb sender sitt andre- eller tredjelag til denne turneringen. I Stockholm.

Det vet jeg ikke.

Jeg har faktisk vært der. Jeg tror ikke nødvendigvis Barcelona sender sine beste!

 

Christian, du er alt for resultatfokusert!

 

Se heller til hvor mange spillere Stabæk får frem til:

1. A-stallen

2. Aldersbestemte landslag

3. Overgang til andre klubber

4. Generell utvikling for spillere (kollektivt) i turneringer

5. Har Stabæks spillere de nødvendige individuelle ferdigheter når de blir kanskje 18 år?

 

Chr.: I går tapte G14 6-1 til Viborg, en klubb de færreste supportere har hørt om. I dag ble det 3-4 til et finsk lag (Turku).

 

Stabæk er veldig bra på noen årganger (hver annen årgang faktisk, G95, G97, G99, G01?), det samme bilde for mange andre klubber.

 

Sånn er fotballen!

Jeg rapporterer resultater fra kamper i cuper som pågår og overlater analyser til trenere.

Fortsett som før Chr. moro å få med seg resultater til de yngre lagene. Og så lenge laget heter Stabæk, kan man slå hvem som helst! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk G15 1-1 Randers Freja i semi ved pause.

 

Det ble en dramatisk slutt, der Stabæk scorte 2-2 målet på overtid. 2x10 golden goal. Randers superspiss med 10 mål på 4 kamper, forserte Stabæk-Forsvaret og fastsatte sluttresultatet til 2-3.

 

Trener André Wilsgård gir en nærmere analyse...

 

Stabæk G15 tok dermed en delt tredjeplass med nederlandske Groningen av seksten lag. Meget bra plassering!

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vet jeg ikke.

Jeg har faktisk vært der. Jeg tror ikke nødvendigvis Barcelona sender sine beste!

 

Christian, du er alt for resultatfokusert!

 

Se heller til hvor mange spillere Stabæk får frem til:

1. A-stallen

2. Aldersbestemte landslag

3. Overgang til andre klubber

4. Generell utvikling for spillere (kollektivt) i turneringer

5. Har Stabæks spillere de nødvendige individuelle ferdigheter når de blir kanskje 18 år?

 

Chr.: I går tapte G14 6-1 til Viborg, en klubb de færreste supportere har hørt om. I dag ble det 3-4 til et finsk lag (Turku).

 

Stabæk er veldig bra på noen årganger (hver annen årgang faktisk, G95, G97, G99, G01?), det samme bilde for mange andre klubber.

 

Sånn er fotballen!

Ikke glem det at mye har skjedd på juniornivå hos oss de siste årene. Jeg har hvertfall ingen problemer med å tro på at Stabæk slo RW sitt førstelag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Akademiet
×
×
  • Opprett ny...