Gå til innhold

Akademiet


Chr.
 Del

Anbefalte innlegg


På 26.3.2019 den 17.26 skrev nichb:

Younes Amer banker vel straks på? 

Spilte vel u-17 ifjor.. 

Younes Amer banker på døren til u18 landslaget. Han er nok ikke helt på nivået til u19 enda. Peder Vogt derimot, tror jeg ikke er altfor langt unna til å komme seg inn i landslagsvarmen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Dette-er-de-12-storste-talentene-i-Eliteserien-270971b.html

(Listen er ikke rangert)

1. Ola Brynhildsen, Stabæk (født 1999):

– Jeg forventer mye av Brynhildsen denne sesongen. Jeg tror fort han kan bli en skikkelig profil i år, om han holder seg skadefri. Han er veldig uredd i spillestilen. Han tror på egne ferdigheter og tør å utfordre. Han er sjanseskapende og en målscorer. Han har alt som skal til og jeg tror han får sitt store gjennombrudd denne sesongen, sier Fredheim.

2. Kristian Thorstvedt, Viking (født 1999):

– Han er en veldig spennende spiller, som var utrolig god for Viking da de rykket opp til Eliteserien. Han er ikke den mest temposterke, men han dekker utrolig mye rom som indreløper, og er flink til å komme på disse gode løpene inn i motstanderens 16-meter. Han er en målscorende midtbanespiller. Jeg tror han vil ta nivået i Eliteserien, han har sett enda bedre ut i vinter, sier Huseklepp.

3. Joshua Kitolano, Odd (født 2001)

4. Onni Valakari, Tromsø (født 1999)

5. Tobias Børkeeiet, Stabæk (født 1999)

– Bjørkeeiet topper min personlige liste. Han er så god tross ung alder, at han allerede preger kamper. Jeg liker hele pakken til Børkeeiet. Han er en midtbanespiller som er klok i alt han foretar seg, samt at han har en god pasningsfot. Han besitter også en autoritet, og er allerede en ledertype. Om han presterer bra denne sesongen skal man ikke se bort ifra at Stabæk blir nødt til å selge etter hvert. Om to-tre år tror jeg vi får se ham på A-landslaget, sier Tjærnås.
 
6. Jørgen Strand Larsen, Sarpsborg 08 (født 2000)

7. Hugo Vetlesen, Stabæk (født 2000)

– Vetlesen går litt under samme kategorien som Børkeeiet. Han er en veldig bra midtbanespiller, som har den voksne mentaliteten. Han er ikke redd for å gjøre feil, og har god fysikk til å være så liten. Han har sine største styrker offensivt, han er flink til å finne farlige rom og har et godt overblikk med ballen, sier Huseklepp.

8. Johan Hove, Strømsgodset (født 2000)

9. Marcus Holmgren Pedersen, Tromsø (født 2000)

10. Erik Tobias Sandberg, Lillestrøm (født 2000)

11. Felix Horn Myhre, Vålerenga (født 1999)

12. Aboubacar Dit Boubou Konte, Sarpsborg (født 2001)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Norge U17 tapte igår 3-0 for et meget godt Belgia, og har dermed ikke mulighet til å nå EM-sluttspillet i Irland i mai.

Pignatel og Herman spilte hele kampen.

Norge møter Bosnia på mandag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev kkh94:

Anders Johansen skal være klar for Asker?

Ja, det stemmer. Mer info her.

"- Anders var borte store deler av fjorårssesongen med en alvorlig korsbåndskade. Han har vært opptatt av å finne seg en klubb hvor han kan kick-starte karrieren sin igjen, og da falt valget på Asker ..."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alltid moro de gangene Chr eller Kh94 eller hvem det er som virkelig følger med på de yngre, kan dele lagoppstilling eller målscorere. Da lærer vi talentene å kjenne fra ung alder. Bare et blaatt ønske.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Chr.:

Seriestart G12 i G13-serien:

Stabæk vs Grüner G13 16-0!

Stabæks 07-årgang er visstnok fantastisk. Trolig den beste årgangen noensinne.

Tenk disse gutta briljere på nye Nadderud Arena i framtiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 timer siden skrev Chr.:

Seriestart G12 i G13-serien:

Stabæk vs Grüner G13 16-0!

Stabæks 07-årgang er visstnok fantastisk. Trolig den beste årgangen noensinne.

Og disse gutta kommer til å være i starten av 20-åra når nye Nadderud åpner...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev testapen:

Ja, la oss skitne til den utelukkende positive nyheten. Herreminhatt

Det var vel ikke så langt unna sannheten :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når klubben ikke kommuniserer tydelig nok ut til kundene/supportere så blir det fort mye spekulasjoner, murring, kritikk og teorier. Det må klubben leve med. Når de sier at et år stadion skal stå ferdig og uka etter står det noe annet i media. Eller snakker om topp 6 og uka etter sier treneren at det handler om å holde oss, Sier at vi skal ha langsiktig signeringer for å gi stabilitet 3-4 års kontrakt på midstopper og kort tid etter sitter vi med 5 lån og ett års kontrakter, osv,osv... Med din bakgrunn så vet jeg at du forstår dette forholdet mellom hva man lover og prøver å selge inn og det kunden får ikke samsvarer.....ærlighet, kommunikasjon og ord til handling takk.

Blir spennende å se når vi vet når spaden går i jorda og kan glede oss til å vite hvilke talentenr som spiller for å laget på Nye Naddderd !

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det vil alltid være en del frem og tilbake i store offentlige byggeprosjekter. Og Stabæk Fotball kan ikke annet enn å informere om ståa til enhver tid. I tillegg har klubben ambisjoner utover det som lykkes hver gang, og det skal vi være glade for. Klubben velger å gå høyt ut for å engasjere, heller enn å være forsiktig i kommunikasjonen. Selv synes jeg det er helt greit, sikkert fordi jeg er vant til det og legger inn en klype salt hver gang, men jeg forstår at andre reagerer annerledes enn meg.

Men jeg tror frustrasjonene og amperheten på de fleste av oss henger mye tettere sammen med resultater og usikkerhet om disse, enn med kommunikasjon om stadion. Vi har et lag med mange unge spillere, en del nye spillere og spillere som har kommet tilbake etter lang tids skadeavbrekk. Det er umulig å spå om noenting i år. Slår tre spillere skikkelig til, kan de dra med seg resten og gi oss en knallsesong. Kommer ikke samspillet, selvtilliten og prestasjonene kan vi fort rykke ned før sommeren. I 2012 var det åpenbart for alle at det ville bli tøft. De fleste av oss var forberedt på nedrykk. Jeg husker at jeg aldri tenkte annet enn at jeg skulle dra og se Stabæk tape, med bare et lite snev av håp om at det vi kanskje kom til å ha flaks. Det var mindre frustrerende enn å ikke ane hva man har i vente, selv etter to spilte kamper.

Kommer det noen gode resultater fremover, driter jeg litt i hva som kommer av informasjon om prossesser klubben uansett ikke har full kontroll på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev enda en jævla islending:

Det vil alltid være en del frem og tilbake i store offentlige byggeprosjekter. Og Stabæk Fotball kan ikke annet enn å informere om ståa til enhver tid. I tillegg har klubben ambisjoner utover det som lykkes hver gang, og det skal vi være glade for. Klubben velger å gå høyt ut for å engasjere, heller enn å være forsiktig i kommunikasjonen. Selv synes jeg det er helt greit, sikkert fordi jeg er vant til det og legger inn en klype salt hver gang, men jeg forstår at andre reagerer annerledes enn meg.

Men jeg tror frustrasjonene og amperheten på de fleste av oss henger mye tettere sammen med resultater og usikkerhet om disse, enn med kommunikasjon om stadion. Vi har et lag med mange unge spillere, en del nye spillere og spillere som har kommet tilbake etter lang tids skadeavbrekk. Det er umulig å spå om noenting i år. Slår tre spillere skikkelig til, kan de dra med seg resten og gi oss en knallsesong. Kommer ikke samspillet, selvtilliten og prestasjonene kan vi fort rykke ned før sommeren. I 2012 var det åpenbart for alle at det ville bli tøft. De fleste av oss var forberedt på nedrykk. Jeg husker at jeg aldri tenkte annet enn at jeg skulle dra og se Stabæk tape, med bare et lite snev av håp om at det vi kanskje kom til å ha flaks. Det var mindre frustrerende enn å ikke ane hva man har i vente, selv etter to spilte kamper.

Kommer det noen gode resultater fremover, driter jeg litt i hva som kommer av informasjon om prossesser klubben uansett ikke har full kontroll på.

Wow ... høyt presisjonsnivå der ... støttes 110%

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Akademiet
×
×
  • Opprett ny...