Gå til innhold

Generalprøven RBK - STB


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Så nærmer sesongpremiæren seg med stormskritt kun en siste test gjenstår. RBK har etter min mening vunnet overgangsmarkedet om man kan kåre vinnere der, og er nok mange "eksperters", inkludert meg selv :), favoritter til å vinne ligaen. Det finnes dog et alvorlig skjær i sjøen som kan grunnstøtte det tipset.Per Joar Hansen er for tredjesortering å regne og det er egentlig en falitterklæring at en klubb av RBKs størrelse ikke klarer å finne en skikkelig trener. Selv die hard RBK supportere innrømmer at de hadde marginene med seg i fjor og da fløt de nok en god del på grunnlaget fra Janne. I år skal de klare seg på Perry alene, det kan bli stygt. Men de har landets beste spillerstall og har som sagt forsterket bra, dessuten har Molde ansatt en, om mulig, enda svakere trener og Godset har gjort litt mange endringer i vinter. Det er et år for tidlig for VIF som i øyeblikket, ihvertfall i mine øyne, er landets mest spennende lag. Vestlandsduoen AaFK og HFK mangler nok litt på å utfordre tronen, selv om begge er potensielle medaljekandidater. Brann har, igjen etter min mening, gjort vinteren beste trenersignering, men som for VIF er det sannsynligvis litt tidlig.

 

Men det var nok avsporing.

 

Jeg håper at vi nå snart får en liten formutløsning og viser at vi har noe i denne ligaen å gjøre. Da må prestasjonene opp mange hakk fra forrige helgs flaue opptreden mot Start. Vi bør vel også se mer en konturene av en 1. 11,er. Synd vi valgte å teste Sortevik som back istedenfor spiss i de siste kampene, nå er tiden for eksperimenter over.

 

Hvordan bør laget se ut?

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper ikke Sortevik skal spille alt for mye i forsvar. Hadde likt å se han i 10er rollen eventuelt på kanten

Mitt tips:

 

Mande

Høiland, Næss, ville, Trondsen

Kassi, Torsby, adu, Sortevik

Stephens

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ikke at det kommer til å skje, men slik stallen ser ut i øyeblikket burde vi kanskje prøve oss med 3 stoppere?

 

F.eks.

 

Jalasto, Næss, Høiland

 

Når laget går fremover kan Næss pushe opp og legg seg som en defensiv midtbanespiller.

 

På høyre vingback har vi Haugstad eller Brustad og hvis jeg forstår det rett er Timmi tilbake i trening og kan ta venstre vingback. Da kommer han høyere i banen og kan bruke sine gode offensive egenskaper.

 

Sentralt får vi en trio med Adu som sentral playmaker. Stephens (høyre) og Trondsen (venstre) i klassiske indreløperoller hvor begge får benyttet sine egenskaper best.

 

Luc eller Dahle som bindeledd og foreløpig Boli lengst fremme.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høiland er både for beste stopper og vår beste høyreback, det blir kanskje høyre midtstopper av slikt? Timmi tar vel venstreback, Vi gjør ikke akkurat Trondsen bedre av å sette ham på backen, så jeg håper han får en plass litt høyere i banen. Hvem av Ville og Næss som skal skyves ut på backen er jeg jaggu ikke sikker på. Det midtstopperparet vi kan ha er nok Ville og Jon Inge, men Næss på høyre? Kankje Brustad hadde vært det greieste valget der?

 

Sentralt har vi mange å velge mellom, kanskje vi bør prøve med tre sentralt en del kamper? F.eks. mot lag som er oss såpass overlegne som vi må forvente at "trønderne" er. Adu, Torsby og Trondsen hadde vel kunne ryddet ganske bra opp?

 

Offensivt har vi hvertfall Sortevik, Boli, Luc og Dahle og velge mellom. Hva med Sortevik som spiss og Luc og Boli på kantene?

 

Her har jeg sikkert glemt noen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Ja jeg tenker at med de defensive problemer vi har så må vi tenke litt nytt. Vi har ikke penger til å kjøpe oss ut av problemene, det virker ikke som vi klarer å utvikle oss kjapt nok, så da gjenstår det å organisere seg ut av problemene.

 

Italienerne har vel stort sett lagt om til 3 mann bak. De bruker å være foregangsland for defensiv utvikling.

 

Jeg tror ikke det vil påvirke offensiven vår så mye heller.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troppen mot Rosenborg

  • Mande Sayouba
  • Jonathan Rasheed
  • Ville Jallasto
  • Jon Inge Høiland - skadet
  • Nicolay Næss
  • Stian Sortevik
  • Michael Stephens
  • Enoch Koffi Adu
  • Anders Trondsen
  • Luc Kassi
  • Frank Sylvestre Boli
  • Fredrik Brustad
  • Craig Henderson
  • Emil Dahle
  • Eirik Haugstad
  • Morten Thorsby
  • Daniel Granli
  • Sondre Johansen
  • Timmi Johansen – skadet
  • Jørgen Hammer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmmm,

 

kiipt med Høiland og Timmi. Vel for å holde meg til 352 temaet, så ville jeg overlatt mellomrommet til Dahle, trukket Luc ned som venstre indreløper og Trondsen ned på backen. Sondre Johansen inn for Jon Inge i midtforsvaret.

 

Men det blir uansett 4231 tenker jeg...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Bob snakker om å tilpasse treningene til at det nå er match. Er det lov å håpe at det kan utløse litt ekstra energi og at vi får se et mer sprudlende lag enn i de to siste kampene? Med tanke på det vi presterte borte mot Start kan det i utgangspunktet virke litt fjernt å snakke om resultat mot RBK, men RBK har heller ikke vært strålende i vinter og det er nok enkelte deroppe som er litt usikre på formen selv om de nok likevel regner med lett match mot oss. Det gir et godt utgangspunktet for oss synes jeg. Når ingen forventer noe av oss kan vi kanskj slippe oss løs og skape en overraskelse.

 

Jeg vil se et lag som viser at de vil noe i årets serie. Spillere som tar offensive valg og spiller i lengderetningen med få touch og høyt tempo. Ikke et lag som dveler med ballen, spiller på tvers og forsøker å brodere seg gjennom et RBK i balanse. Et lag som jobber hardt defensivt og viser ærgjerrighet og stolthet i forsvar av egen boks.

 

Får vi det er egentlig ikke resultatet avgjørende.

 

Den beste treningskampen jeg noensinne har sett var av Molde under Jonevret, mot LSK. De tapte, jeg ble imponert, tippet de som seriemestere og havnet på forsiden av RBnett.no. Molde tok sølv både i serie og cup og var totalt sett landets beste lag den sesongen.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke 3 forsvarsspillere vil være en god løsning før vi får forsvarsspillet til og sitte.

 

Tja, litt av poenget med 3-5-2 er jo at om nødvendig kan man justere til 5-3-2 ganske raskt. Men vi trenger i så fall en fungerende trio baki der, ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Generalprøven RBK - STB
×
×
  • Opprett ny...