Gå til innhold

Hvordan fyller vi Nadderud til kamp mot Molde?


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Da er hardwaren på plass iallefall, men det kan fortsatt være at det er mye jobb å implementere en mobilløsning. Det kan oså være at løsningen er såpass dyr at det ikke er verdt å gå over på den. dvs at man sitter igjen med mye mindre kroner per solgte billett.

 

Til sammenligning har SS nå fått på plass en løsning hvor man kan melde seg inn via SMS (lansering rett rundt hjørnet) samt donere penger til tifo via sms (som noen kanskje har sett på både face og video fra tifoen mot sogndal). Her blir det en vesentlig prisendring på hva vi sitter igjen med fra 1.5 når operatørene setter ned prisene sine på denne typen tjenester. Det kan godt være at noe slikt er tilfelle for stabæk også og at de dermed venter eller ikke vil bruke løsningen

 

Uansett så er det helt forjævlig at man nå ikke kan kjøpe billett til moldekampen på stabak.no

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er et innlegg jeg skrev i fremtidstråden i fjor:

 

Jeg skrev et annet sted på forumet her at jeg tror en fotballklubb bygges best med supportere og tilskuere i fokus. Da er publikumsundersøkelser et viktig verktøy.

 

Her er Sponsor Insight sin spørreundersøkelse fra i år, på bestilling fra NTF (wow, ikke alt de gjør er rævva!):

 

Kundeundersøkelsen 2013 - Publikum og potensielt publikum.pdf (73 sider)

..."

Lite av den infoen som faktisk kan brukes til noe håndfast. Når man først skal lage en så omfattende undersøkelse burde man prøve å etablere prissensiviteten til kundene, ikke bare hva de der og da synes de burde betale. Det er sjelden best.

 

Tallene om hva tilskuere vil ha er derimot god info, selv om jeg ikke er kjempefan av sirkus!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett så er det helt forjævlig at man nå ikke kan kjøpe billett til moldekampen på stabak.no

Registrerte en bruker for å spørre om dette. Har ikke vært på kamp på flere år, men interessen har blomstret opp igjen den siste tiden og tenkte å ta med kjærsten på kampen mot Molde. Men hvor får jeg kjøpt billetter? Finner ikke på Stabæk sine sider eller på billettservice.

Endret av Ivers
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil tro det er litt publikum å hente på å lage en familie rabatt. De ivrigste har nok sesongkort til alle, men om man bare skal se en og annen kamp blir det raskt dyrt om en skal gå m en familie på 5. Da er det nødvendigvis ikke prisen for en enkeltbillett som blir avgjørende, men den totale kostnaden (og m barn øker jo også utgiftene i kiosken)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du verden - det stemmer, jo!

 

Man får ikke kjøpt billett - eller informert om hvordan på stabak.no. Selv en gammel skrotnisse som meg oppfatter det som noe underlig, for å si det mildt. Eller er det noe skrotnissen har gått glipp av her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi og Norwegian Wood har tilbudt Stabæk å kjøre delte flyere og plakater til siste helgen i april - altså; Bodø/Glimt-kamp-promo (27.04) på den ene siden og promo for warmup-en vår med Phone Joan på flekken (26.04) på den andre.

Vi kan trykke tusenvis av eks av begge deler og har team til å pushe overalt. Minimal kostnad (2-3 000). Helt sikker på at mange her også kunne bidratt til å dytte litt. Men har så langt ikke fått svar fra klubben, så vi må nesten trykke uten nå. Synd, vi som begge/alle selger publikumsopplevelser burde kunne dra god nytte av å hjelpe hverandre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg tror på mer synlighet, plakater, flagg etc. Jobber et par dager i uka i musikksjappe i sandvika, kunne gjerne hatt en poster for neste hjemmekamp hengende her. Ellers kunne jo Stabæk Fotball lekt med ideen om pauseunderholdning. Mener også Stabæk-effekter kunne blitt solgt i andre sjapper i Bærum. Tror også en vandrende selger på stadion kunne kvittet seg med et par skjerf og flagg.

 

Vet det ikke er opp til klubben, men øl-servering.. Det hadde vært stas!

 

Når det gjelder plakater så er det stort sett ambassadørene som henger opp disse. Alle andre som har lyst og mulighet til å henge opp kan hente plakater på brakka hver onsdag før hjemmekamp - men dette bør avtaltes med Henriette Bråthen først. Henriette har sagt opp sin stilling, så anbefaler deg og andre som ønsker å henge opp plakater å få dette på plass så raskt som mulig slik at bunken med plakater blir stor nok :)

 

 

Feil innstilling! Det burde være nok å gi en beskjed til Henriette eller hennes etterfølger slik at ambassadørene å stikke innom aktuelle steder/forretninger som er villige til å avsette vindusplass eller et annen synlig sted for en plakat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg tror på mer synlighet, plakater, flagg etc. Jobber et par dager i uka i musikksjappe i sandvika, kunne gjerne hatt en poster for neste hjemmekamp hengende her. Ellers kunne jo Stabæk Fotball lekt med ideen om pauseunderholdning. Mener også Stabæk-effekter kunne blitt solgt i andre sjapper i Bærum. Tror også en vandrende selger på stadion kunne kvittet seg med et par skjerf og flagg.

 

Vet det ikke er opp til klubben, men øl-servering.. Det hadde vært stas!

 

Når det gjelder plakater så er det stort sett ambassadørene som henger opp disse. Alle andre som har lyst og mulighet til å henge opp kan hente plakater på brakka hver onsdag før hjemmekamp - men dette bør avtaltes med Henriette Bråthen først. Henriette har sagt opp sin stilling, så anbefaler deg og andre som ønsker å henge opp plakater å få dette på plass så raskt som mulig slik at bunken med plakater blir stor nok :)

 

 

Feil innstilling! Det burde være nok å gi en beskjed til Henriette eller hennes etterfølger slik at ambassadørene å stikke innom aktuelle steder/forretninger som er villige til å avsette vindusplass eller et annen synlig sted for en plakat.

 

 

Tja, mulig du har rett der. Jeg videreformidlet kun informasjon om hvordan man får tak i plakater per i dag, jeg skrev ikke at dette er eneste måten å løse det på. Eneste forskjell på det du skriver og det jeg skriver er at ambassadørene leverer de istedefor at man henter de selv. Ambassadørene er sikkert mer enn villige til å ta på seg dette, men er sikkert ikke veldig vanskelig for andre Stabæksupportere å plukke opp disse på Nadderud. Er vel bare å gi beskjed til Henriette, uansett hvilket alternativ man velger :)

Endret av marbor
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lite av den infoen som faktisk kan brukes til noe håndfast. Når man først skal lage en så omfattende undersøkelse burde man prøve å etablere prissensiviteten til kundene, ikke bare hva de der og da synes de burde betale. Det er sjelden best.

 

Tallene om hva tilskuere vil ha er derimot god info, selv om jeg ikke er kjempefan av sirkus!

 

Skal det først være sirkus må det i hvert fall være noe som kan trekke folk, hvis ikke blir den en tap-tap situasjon.

 

Musikk-korps eller en fallskjermhopper er neppe noe som får folk ut av godstolen. Monstertruck eller Lingeri-football er eksempler som hadde dratt en del, uten at jeg mener det er noe vi verken kan eller skal kjøre.

 

Hva hadde dratt barnefamilier om det er det vi ønsker oss? Justin B og Asgeir, sjefen over alle sjefer? Mulighet for lokal lag å vise seg fram vil hel sikkert dra med antall deltagere ganger 3-4, vi hadde noe lignende i fjor med småtasser. Kunne ha vært noe å utvide - det er jo nesten relevant for oss også å se morgendagens helter :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Jeg tror på mer synlighet, plakater, flagg etc. Jobber et par dager i uka i musikksjappe i sandvika, kunne gjerne hatt en poster for neste hjemmekamp hengende her. Ellers kunne jo Stabæk Fotball lekt med ideen om pauseunderholdning. Mener også Stabæk-effekter kunne blitt solgt i andre sjapper i Bærum. Tror også en vandrende selger på stadion kunne kvittet seg med et par skjerf og flagg.

 

Vet det ikke er opp til klubben, men øl-servering.. Det hadde vært stas!

 

Når det gjelder plakater så er det stort sett ambassadørene som henger opp disse. Alle andre som har lyst og mulighet til å henge opp kan hente plakater på brakka hver onsdag før hjemmekamp - men dette bør avtaltes med Henriette Bråthen først. Henriette har sagt opp sin stilling, så anbefaler deg og andre som ønsker å henge opp plakater å få dette på plass så raskt som mulig slik at bunken med plakater blir stor nok :)

 

 

Feil innstilling! Det burde være nok å gi en beskjed til Henriette eller hennes etterfølger slik at ambassadørene å stikke innom aktuelle steder/forretninger som er villige til å avsette vindusplass eller et annen synlig sted for en plakat.

 

 

Tja, mulig du har rett der. Jeg videreformidlet kun informasjon om hvordan man får tak i plakater per i dag, jeg skrev ikke at dette er eneste måten å løse det på. Eneste forskjell på det du skriver og det jeg skriver er at ambassadørene leverer de istedefor at man henter de selv. Ambassadørene er sikkert mer enn villige til å ta på seg dette, men er sikkert ikke veldig vanskelig for andre Stabæksupportere å plukke opp disse på Nadderud. Er vel bare å gi beskjed til Henriette, uansett hvilket alternativ man velger :)

 

Nettopp. For det første så burde nedslagsfeltet til STB være større enn kun Bærum. Det burde henge plakater i Asker, Heggedal og ut til Slemmestad.

Det er vel mest naturlig at arrangøren av et arrangement er den som er både mest interessert og den som er ansvarlig for å få formidlet dette gjennom f.eks plakater i nedslagsfeltet. Det å be en selvstendig næringsdrivende å kjøre til Nadderud for å hente en plakat til hver av de 15 hjemmekampene pr år (+ event cupkamper) tror jeg ville resultere i få ekstra plakater satt opp. Gjør det så enkelt som mulig for de som kunne tenke seg en plakat så blir det nok flere som setter dem opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Jeg tror på mer synlighet, plakater, flagg etc. Jobber et par dager i uka i musikksjappe i sandvika, kunne gjerne hatt en poster for neste hjemmekamp hengende her. Ellers kunne jo Stabæk Fotball lekt med ideen om pauseunderholdning. Mener også Stabæk-effekter kunne blitt solgt i andre sjapper i Bærum. Tror også en vandrende selger på stadion kunne kvittet seg med et par skjerf og flagg.

 

Vet det ikke er opp til klubben, men øl-servering.. Det hadde vært stas!

 

Når det gjelder plakater så er det stort sett ambassadørene som henger opp disse. Alle andre som har lyst og mulighet til å henge opp kan hente plakater på brakka hver onsdag før hjemmekamp - men dette bør avtaltes med Henriette Bråthen først. Henriette har sagt opp sin stilling, så anbefaler deg og andre som ønsker å henge opp plakater å få dette på plass så raskt som mulig slik at bunken med plakater blir stor nok :)

 

 

Feil innstilling! Det burde være nok å gi en beskjed til Henriette eller hennes etterfølger slik at ambassadørene å stikke innom aktuelle steder/forretninger som er villige til å avsette vindusplass eller et annen synlig sted for en plakat.

 

 

Tja, mulig du har rett der. Jeg videreformidlet kun informasjon om hvordan man får tak i plakater per i dag, jeg skrev ikke at dette er eneste måten å løse det på. Eneste forskjell på det du skriver og det jeg skriver er at ambassadørene leverer de istedefor at man henter de selv. Ambassadørene er sikkert mer enn villige til å ta på seg dette, men er sikkert ikke veldig vanskelig for andre Stabæksupportere å plukke opp disse på Nadderud. Er vel bare å gi beskjed til Henriette, uansett hvilket alternativ man velger :)

 

Nettopp. For det første så burde nedslagsfeltet til STB være større enn kun Bærum. Det burde henge plakater i Asker, Heggedal og ut til Slemmestad.

Det er vel mest naturlig at arrangøren av et arrangement er den som er både mest interessert og den som er ansvarlig for å få formidlet dette gjennom f.eks plakater i nedslagsfeltet. Det å be en selvstendig næringsdrivende å kjøre til Nadderud for å hente en plakat til hver av de 15 hjemmekampene pr år (+ event cupkamper) tror jeg ville resultere i få ekstra plakater satt opp. Gjør det så enkelt som mulig for de som kunne tenke seg en plakat så blir det nok flere som setter dem opp.

 

 

Det har i flere år blitt hengt opp i både Asker og Heggedal, det er det ambassadørene som har stått for. Jeg diskuterer ikke dette noe videre her, plakater blir hengt opp per i dag - hvis andre ønsker å bidra for å få opp flere plakater bør man kontakte Henriette eller ambassadørene direkte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det være en ide å selge billetter til neste kamp i pausen og etter kamp? På bra dager, som mot Sogndal, vil man kunne selge en del billetter vil jeg anta, - og om dersom en del av disse er av typen som blir hjemme på regnværsdager, - drar på hytta etc. vil de ha et påskudd for å dra på kamp allikevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Plakater blir hengt opp så den jobben føler jeg er bra.
Men å ikke selge biletter til match er jo håpløst. Sammen med å ikke lese koder de sender ut på epost med kortleseren direkte på mobil!
Sherman; at stabæk ikke svarer på sånne henvendelser er normalen, så det må du ikke ta tungt. Bra forsøk og keep trying, plutselig er det en på brakka som tar tak i det:)

 

Edit; Innser jo nå at kanskje grunnen til at billetter ikke er til salgs er at man prøver å programmere QR/strekkode slik at den kan leses rett fra mobilen.

Hvis det er tilfelle så er det jo veldig bra =)

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sherman; at stabæk ikke svarer på sånne henvendelser er normalen, så det må du ikke ta tungt. Bra forsøk og keep trying, plutselig er det en på brakka som tar tak i det:)

 

Det er likefullt ræva og ikke så rent lite arrogant å ikke svare når folk tar kontakt for å tilby sin hjelp, all den tid denne klubben er tuftet på frivillig arbeid og lokalt engasjement.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi og Norwegian Wood har tilbudt Stabæk å kjøre delte flyere og plakater til siste helgen i april - altså; Bodø/Glimt-kamp-promo (27.04) på den ene siden og promo for warmup-en vår med Phone Joan på flekken (26.04) på den andre.

Vi kan trykke tusenvis av eks av begge deler og har team til å pushe overalt. Minimal kostnad (2-3 000). Helt sikker på at mange her også kunne bidratt til å dytte litt. Men har så langt ikke fått svar fra klubben, så vi må nesten trykke uten nå. Synd, vi som begge/alle selger publikumsopplevelser burde kunne dra god nytte av å hjelpe hverandre.

 

Ta kontakt med SS neste gang en slik mulighet dukker opp. Er sikker på at vi kunne fått til noe på egenhånd som hadde vært reklame for både Dere, NW, Stabæk og SS

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

Jeg tror på mer synlighet, plakater, flagg etc. Jobber et par dager i uka i musikksjappe i sandvika, kunne gjerne hatt en poster for neste hjemmekamp hengende her. Ellers kunne jo Stabæk Fotball lekt med ideen om pauseunderholdning. Mener også Stabæk-effekter kunne blitt solgt i andre sjapper i Bærum. Tror også en vandrende selger på stadion kunne kvittet seg med et par skjerf og flagg.

 

Vet det ikke er opp til klubben, men øl-servering.. Det hadde vært stas!

 

Når det gjelder plakater så er det stort sett ambassadørene som henger opp disse. Alle andre som har lyst og mulighet til å henge opp kan hente plakater på brakka hver onsdag før hjemmekamp - men dette bør avtaltes med Henriette Bråthen først. Henriette har sagt opp sin stilling, så anbefaler deg og andre som ønsker å henge opp plakater å få dette på plass så raskt som mulig slik at bunken med plakater blir stor nok :)

 

 

Feil innstilling! Det burde være nok å gi en beskjed til Henriette eller hennes etterfølger slik at ambassadørene å stikke innom aktuelle steder/forretninger som er villige til å avsette vindusplass eller et annen synlig sted for en plakat.

 

 

Tja, mulig du har rett der. Jeg videreformidlet kun informasjon om hvordan man får tak i plakater per i dag, jeg skrev ikke at dette er eneste måten å løse det på. Eneste forskjell på det du skriver og det jeg skriver er at ambassadørene leverer de istedefor at man henter de selv. Ambassadørene er sikkert mer enn villige til å ta på seg dette, men er sikkert ikke veldig vanskelig for andre Stabæksupportere å plukke opp disse på Nadderud. Er vel bare å gi beskjed til Henriette, uansett hvilket alternativ man velger :)

 

Nettopp. For det første så burde nedslagsfeltet til STB være større enn kun Bærum. Det burde henge plakater i Asker, Heggedal og ut til Slemmestad.

Det er vel mest naturlig at arrangøren av et arrangement er den som er både mest interessert og den som er ansvarlig for å få formidlet dette gjennom f.eks plakater i nedslagsfeltet. Det å be en selvstendig næringsdrivende å kjøre til Nadderud for å hente en plakat til hver av de 15 hjemmekampene pr år (+ event cupkamper) tror jeg ville resultere i få ekstra plakater satt opp. Gjør det så enkelt som mulig for de som kunne tenke seg en plakat så blir det nok flere som setter dem opp.

 

 

Det har i flere år blitt hengt opp i både Asker og Heggedal, det er det ambassadørene som har stått for. Jeg diskuterer ikke dette noe videre her, plakater blir hengt opp per i dag - hvis andre ønsker å bidra for å få opp flere plakater bør man kontakte Henriette eller ambassadørene direkte.

 

 

Hva med Bærum Øst: Jar, Eiksmarka, Østerås, Fossum og ikke minst Fornebu? Eller Oslo Vest nå som Lyn er nede (Bogstad, Røa) ?

 

Jeg bor i ett av områdene over og har ikke sett en eneste plakat, flagg eller logo... Jeg ser dog mange BR,BS-biler med Stabæk-klistremerke i bakruten. Da jeg syklet hjem fra kampen på søndag så var det oppsiktsvekkende få (nesten ingen) som skulle samme vei. Jeg mistenker at det er en stor tilhengerskare i disse områdene som ikke drar på kamp, men som aktivt følger med på klubben vår. Det bør ikke være så vanskelig å få disse til å dra på Nadderud annenhver søndag med litt enkel aktivering.

 

Størsteparten er også barnefamilier. Bør vi være mer synlig på barneskolene? Ofte er det barna som drar med seg foreldrene på kamp!

Endret av Kongen23
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis folk synes det mangler plakater kan de jo sende en e-post til henriette og si at de vil henge opp et par plakater, så kan de dra til brakka, få en liten bunke, og henge opp i sitt nærmiljø! Eller be ambasadørene gjøre det.

Værre er det ikke, plakater henges opp av frivillige, så da er det bare å trå til!

 

husk: We're in this together!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Lite av den infoen som faktisk kan brukes til noe håndfast. Når man først skal lage en så omfattende undersøkelse burde man prøve å etablere prissensiviteten til kundene, ikke bare hva de der og da synes de burde betale. Det er sjelden best.

 

Tallene om hva tilskuere vil ha er derimot god info, selv om jeg ikke er kjempefan av sirkus!

 

Hva hadde dratt barnefamilier om det er det vi ønsker oss? Justin B og Asgeir, sjefen over alle sjefer? Mulighet for lokal lag å vise seg fram vil hel sikkert dra med antall deltagere ganger 3-4, vi hadde noe lignende i fjor med småtasser. Kunne ha vært noe å utvide - det er jo nesten relevant for oss også å se morgendagens helter :rolleyes:

 

 

Det går jo an å gjøre Jr Support enda kulere, men utfordringen er jo at det ikke må ta fokuset vekk fra kampen. Jeg er vert for Jr Support og tar gjerne i mot tips og innspill hvis noen kommer på noe artig (og billig). :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har i hvert fall distro i alle områdene som blir nevnt her, så et samarbeid burde være lukrativt.

Pratet med Gjermund, men vi ble enig om at det er Stabæk Fotball som bør stå som adressat da det er det generelle publikumstilbudet vi bør selge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jr tifo hadde vært dritkult.. Samarbeid av tifo mellom ss og sjrs..

 

DET hadde vært stilig, og blitt satt stor pris på av mine tre på Jr.Support. Lettere å sette av tid til Tifo om ungene er med å lager sin egen, for ikke å snakke om hvilke lojalitet man vil bygge med det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og da er det hvertfall avklart at bilettene som blir lagt ut snart er mulige å scanne både fra en papirutskrift eller fra skjermen på din android/apple - telefon.

Så da blir det nok utsolgt på pamlesøndag og relativt køfritt over alt=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jr tifo hadde vært dritkult.. Samarbeid av tifo mellom ss og sjrs..

 

DET hadde vært stilig, og blitt satt stor pris på av mine tre på Jr.Support. Lettere å sette av tid til Tifo om ungene er med å lager sin egen, for ikke å snakke om hvilke lojalitet man vil bygge med det!

 

Jeg synes iallefall det var en veldig kul ide, jeg tar den med videre til de andre. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jr tifo hadde vært dritkult.. Samarbeid av tifo mellom ss og sjrs..

 

DET hadde vært stilig, og blitt satt stor pris på av mine tre på Jr.Support. Lettere å sette av tid til Tifo om ungene er med å lager sin egen, for ikke å snakke om hvilke lojalitet man vil bygge med det!

 

Jeg synes iallefall det var en veldig kul ide, jeg tar den med videre til de andre. :)

 

 

Vi prøver å få til dette. Hvor mange tror du vil møte opp om vi har JR-tifodugnad tidlig på søndag før Molde? Evt lørdag, hvis det skal males?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hvordan fyller vi Nadderud til kamp mot Molde?
×
×
  • Opprett ny...