Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Molde søndag 13. april kl 15:30


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Hmm,

 

Ikke at det betyr så mye, men på det forste målet ser det ikke ut til at BBS er borti ballen før Gulbrandsen får den og Gulbrandsen er offside når pasningen fra midtbanen går, så det skulle nok ha vært avblåst. Men jeg måtte sjekke reprisen 3 ganger før jeg var sikker. Vi skal uansett kunne avverge situasjonen.

 

Det andre målet er rett og slett svakt spill av Fontanello.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Betenkelig at første hjemmetap kom allerede nå og foran fullsatt stadion som vel egentlig skulle ha gitt et løft!

 

Molde muligens topp 3 iår, men ikke gitt at de havner der

 

Hvorfor i alle dager er det betenkelig at vi taper mot en av gullfavorittene på en off-day?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår ikke taktikken i dag, spesielt i andre omgang. Lemping i bakrom med vind imot og to sterke fysiske stoppere mot "lille" Boli er dømt til å mislykkes. Vet ikke om dette var Bobs plan, men uansett sløvt. Adu skal ta en del av skylda her. Også merkelig å sette Brustad på topp da det var meget store rom på kantene.

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår ikke taktikken i dag, spesielt i andre omgang. Lemping i bakrom med vind imot og to sterke fysiske stoppere mot "lille" Boli er dømt til å mislykkes. Vet ikke om dette var Bobs plan, men uansett sløvt. Adu skal ta en del av skylda her. Også merkelig å sette Brustad på topp da det var meget store rom på kantene.

 

Tror ikke det var Bobs plan, han sa i intervjuet etter match at gutta ikke hadde troa på seg selv i dag. Da er det lett å falle tilbake i gamle synder og spille som i fjor. Dette var særlig synlig i 2. omgang, da vi nesten ikke tok en eneste overgangsmulighet.

 

Stephens synes jeg også slet mye med å ta nivået i denne kampen, kanskje pga nerver? Mens Adu bør begynne å løse ting litt enklere istedenfor å gå av 2-3 mann bare for å vise at han kan. Det er artig for publikum, men det er ikke alltid nødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Betenkelig at første hjemmetap kom allerede nå og foran fullsatt stadion som vel egentlig skulle ha gitt et løft!

 

Molde muligens topp 3 iår, men ikke gitt at de havner der

 

Hvorfor i alle dager er det betenkelig at vi taper mot en av gullfavorittene på en off-day?

 

Hadde vært viktig å beholde Nadderud som fortet til Stabæk lengst mulig, veit du. Nå varte det like lenge som i 2012.

Bradley mener at gutta spilte så bra at det bør gi selvtillit, så off-day?

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lurer på hvilken klode du har kommet på... Som flere har skrevet gjør vi en god første omgang, dårlig annen. Ut fra det vi viste i går, rykker vi ikke ned, selv om det er litt tidelig å si. Vil gjerne ha Næss tilbake som stopper jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Betenkelig at første hjemmetap kom allerede nå og foran fullsatt stadion som vel egentlig skulle ha gitt et løft!

 

Molde muligens topp 3 iår, men ikke gitt at de havner der

 

Hvorfor i alle dager er det betenkelig at vi taper mot en av gullfavorittene på en off-day?

 

Hadde vært viktig å beholde Nadderud som fortet til Stabæk lengst mulig, veit du. Nå varte det like lenge som i 2012.

Bradley mener at gutta spilte så bra at det bør gi selvtillit, så off-day?

 

Ærlig talt, det er ikke betenkelig å tape mot Molde som kanskje er den største seriefavoritten. Særlig tatt i betraktning at vi spillemessig var fullt på høyde, og vel så det. Greit å ikke miste bakkekontakten helt etter et par gode resultater. Var ikke noen off-day prestasjonsmessig, men det var en dag ballen ikke rullet helt vår vei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eksempelvis hos Unibet har RBK 2.50 (pga navnet spør du meg), mens både Molde og Godset har 3.50 i odds på å bli seriemester. Tror jeg har mitt på det tørre når jeg sier at Molde KANSKJE er den største favoritten.

 

Poenget var uansett at det ikke er betenkelig å tape mot Molde. Det hadde for ordens skyld heller ikke vært betenkelig å tape mot Godset eller RBK. Hadde vi blitt rævkjørt og tapt 5-0 hadde det vært betenkelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sier litt om hvordan ting har snudd seg fra opprykket til nå når man forlater Nadderud skuffet etter å ha vært på høyde med Molde store deler av matchen og taper 0-2 mot ett lag som kommer til å kjempe om medalje.

 

Dessverre ble det litt for upresist når Molde la seg bakpå og lot STB føre matchen. De klarte å demme bra opp for Luc og Craig evner ikke å skape noe på sin kant. At de demmet opp for spill på sidene førte til at det ble slått lange baller mot Boli som de gangene han vant ballen feilvendt ble altfor alene til å skape noe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Utrolig digg å være på kamp i TL og faktisk tro at vi kan få til noe hver gang vi har ballen.

- Synes Sayoba, Trondsen, Kassi og Boli er bra.

- Fontanello, Stephens og Henderson skuffer litt.

- Synd vi blir stående og lempe lange baller mot Boli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sier litt om hvordan ting har snudd seg fra opprykket til nå når man forlater Nadderud skuffet etter å ha vært på høyde med Molde store deler av matchen og taper 0-2 mot ett lag som kommer til å kjempe om medalje.

 

Dessverre ble det litt for upresist når Molde la seg bakpå og lot STB føre matchen. De klarte å demme bra opp for Luc og Craig evner ikke å skape noe på sin kant. At de demmet opp for spill på sidene førte til at det ble slått lange baller mot Boli som de gangene han vant ballen feilvendt ble altfor alene til å skape noe.

Bra sagt, støtter dette. Adu er fantastisk til å holde på ballen, men også fra ham savner jeg bedre offensive initiativ, og da blir det veldig svakt fra midtbanen..

 

 

 

Fontanello hadde en vanvittig dårlig treffprosent på lange pasninger i går, men var trygg med ball og for en kontroll i luftrommet store deler av kampen. Jeg skjønner hvorfor vi bruker ham! Lurer derimot på hvorfor vi ikke starter med Brustad på høyrekant, han hadde mye å bidra med. Er han fortsatt ikke helt i form igjen?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ut med Henderson, inn med Brustad. Jeg forstår at BB liker å sette inn Brustad i 2. omgang, men føler at Henderson ikke helt tar nivået i TL. I tillegg til at han ikke har noe fart. Syntes det også var rart å ikke sette inn Soko i går, men det er bare mine tanker. Alt alt var prestasjonen i 1.omgang oppløftende. Mange lovord i avisene i dag også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skuffet fordi potensialet i laget er så enormt mye større enn det som ble vist i går og selvtillitt er vel stikkordet.

Føler dog vi har en backfirer som dreper tempo fremover. Høyrebent venstreback blir for temposvakt når han alltid må inn i banen.

Håper på dette laget mot ODD:
Mande
Henderson- Høiland- Fontanello- Timmi
Adu- Soko
Brustad- Trondsen- Kassi/Messi
BOLI

Tvitvi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper selv på dette laget mot Odd:

 

Sayouba

 

Granli Næss JIH Timmi

 

Adu Trondsen

 

Dahle Stephens Kassi

 

Boli

 

Brustad kommer inn etter 65. minutter for Dahle. På dette tidspunktet leder vi 0-1 etter at Timmi har skrudd en corner rett i mål, og Brustad punkterer kampen slik han gjorde mot Sogndal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke Henderson og Stephens har vist nok. Vil gjerne se dette laget.

 

------------Løven---------------

Granli-Høiland-Fontanello-Timmi

---------Adu-Trondsen---------

Brustad---Dahle---Kassi-----

-------------Boli----------------

 

 

Eventuelt Næss for Fontanello og Sortevik for Dahle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke Henderson og Stephens har vist nok. Vil gjerne se dette laget.

 

------------Løven---------------

Granli-Høiland-Fontanello-Timmi

---------Adu-Trondsen---------

Brustad---Dahle---Kassi-----

-------------Boli----------------

 

 

Eventuelt Næss for Fontanello og Sortevik for Dahle.

 

Hvorfor skal sayoba starte på benken egentlig?

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke at folk ønsker å se Dahle fra start. Fikk med meg mange av treningskampene og han var alltid den største skuffelsen. Aldri venn med ballen. Trenger å se et par gode innhopp før jeg føler meg trygg på han. Sortevik er gambling da han varierer veldig, jeg føler vi mangler mest er gode offensive backer og en midtbane som kan fighte, dra av en mann og slå lure pasninger, evt gå for skudd på egenhånd. Selv om Ville ikke er konge offensivt, så gjør han veldig mange bra ting bakover, pr dags dato har vi ingen på den plassen som klarer begge deler noe bedre enn Ville. Ser helst dette laget:



------------Sayouba---------------


Ville-Høiland-Fontanello-Timmi


---------Adu-Trondsen---------


Brustad---Soko---Kassi-----


-------------Boli----------------


Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ville fungerer greit defensivt på back, men ikke like bra fremover. Skulle gjerne likt å se at han og Granli bytter plass slik at Granli kan bidra ennå mer offensivt. Defensivt bør Ville fungere like bra på venstre som på høyre selv om det da blir ennå vanskeligere for han å bidra offensivt. Det vil uansett ikke forandre seg mye på dødballer som er Villes største styrke offensivt

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Molde søndag 13. april kl 15:30
×
×
  • Opprett ny...