Gå til innhold

Kamptråd: Odd - Stabæk mandag 21. april


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Det er vel ikke akkurat her vi må hente poengene vi trenger for å berge plassen, men kampen mot Molde viser at vi kan spille jevnt med de fleste. Så hvilket lag blir best for oss?

 

Sayouba i mål sier seg selv.

 

Jeg er helt klokkeklar på at jeg vil ha Fontanello og Høiland i midtforsvaret. Fontanello vokser for hver kamp, og er jo helt fantastisk på hodet. Strør om seg med ferdigdempede hodepasninger.

 

På backen tror jeg at jeg vil ha Granli og Timmi, men her er det stor usikkerhet.

 

På midten vil jeg selvfølgelig ha Trondsen og Adu sentralt, med Luc på venstrekant. Usikker på høyrekant. Ikke Henderson. Kanskje Dahle eller Sortevik?

 

På topp: Boli er selvsagt (herlig å kunne si det!). Makkeren hans er jeg ikke helt sikker på. Stephens har ikke vært helmaks, men sannsynligvis bedre enn de andre alternativene...

 

Jeg har da tvilt meg fram til (fet skrift = sikker) :

 

Sayouba

Granli-Fontis-Høiland-Timmi

Sortevik-Adu-Trondsen-Luc

Stephens

Boli

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba

Ville-Høiland-Fontanello-Timmi

Brustad-Adu-Trondsen-Kassi

Soko

Boli

 

Disse ville jeg sett, tror det er bra å få Brustad inn med farten sin, og soko som kan strø pasninger. Få en ny fin pass fra Soko til Brustad som putter. Og vi vinner 1-2, med mål fra Brustad og Boli tipper jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liker virkelig ikke Ville på kant, han sleit ORDENTLIG i AAFK også når han spilte kant, sentralt klarer han fint med på kant roter han alt for mye ( så masse eksempler av det også i Bergen )

 

Odd er det beste laget jeg har sett så langt i år, ( utenom STB seff ) og jeg tror det kommer til og bli en skikkelig tøff kamp, vi har ikke råd til og drite oss ut i forsvar, og Fontis har vist at selv om han mangler fart klarer han og sette inn enten en takling eller hode som forhindrer målsjanser, eneste gutten må skjerpe seg litt på er de hodeløse pasningene som blir slått i ny og ne.

 

Jeg håper på

 

abGJSmEacv.png

 

Benk : Thomas, Soko, Ville, Thorsby, Timmi, Næss, Haugstad

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liker virkelig ikke Ville på kant, han sleit ORDENTLIG i AAFK også når han spilte kant, sentralt klarer han fint med på kant roter han alt for mye ( så masse eksempler av det også i Bergen )

 

Odd er det beste laget jeg har sett så langt i år, ( utenom STB seff ) og jeg tror det kommer til og bli en skikkelig tøff kamp, vi har ikke råd til og drite oss ut i forsvar, og Fontis har vist at selv om han mangler fart klarer han og sette inn enten en takling eller hode som forhindrer målsjanser, eneste gutten må skjerpe seg litt på er de hodeløse pasningene som blir slått i ny og ne.

 

Jeg håper på

 

abGJRgiajv.png

 

Benk : Thomas, Soko, Ville, Thorsby, Timmi, Næss, Haugstad

Mike Stephens på back og off midt kan bli vanskelig..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Du glemte at Mike har benyttet enhver mulighet siden til å gjøre det vanskelig for oss.

 

Mot Odd tror jeg dessverre det er lite å hente for oss. Slår vi ikke et lag som Molde hjemme, skal vi normalt ikke klare å klå Odd borte.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liker virkelig ikke Ville på kant, han sleit ORDENTLIG i AAFK også når han spilte kant, sentralt klarer han fint med på kant roter han alt for mye ( så masse eksempler av det også i Bergen )

 

Odd er det beste laget jeg har sett så langt i år, ( utenom STB seff ) og jeg tror det kommer til og bli en skikkelig tøff kamp, vi har ikke råd til og drite oss ut i forsvar, og Fontis har vist at selv om han mangler fart klarer han og sette inn enten en takling eller hode som forhindrer målsjanser, eneste gutten må skjerpe seg litt på er de hodeløse pasningene som blir slått i ny og ne.

 

Jeg håper på

 

abGJSmEacv.png

 

Benk : Thomas, Soko, Ville, Thorsby, Timmi, Næss, Haugstad

D. 10; hvorfor ønsker du å se Granli på venstreback framfor Johansen? Med bakgrunn i det han viste mot Molde, og spesielt mot Brann, aner det meg at han blir altfor sped mot Odd. Henderson og Brustad på høyresiden er ikke helt urealistisk. Og det hadde ikke vært meg imot.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tross inntrykket folk har av Granli hittil, så har han truffet på 8 av 13 innlegg (62%) som er best i ligaen, og vunnet 13 av 16 dueller (81%) som er nest best i ligaen. Så han gjør mye riktig, og jeg tror han bare vil bli bedre og bedre. Han kan flyttes over på høyre og Johansen inn på venstre, men da mister vi også en stor defensiv kapasitet i Jalasto. Jeg tror vi bør fortsette med den rekken vi har hatt til nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er skikkelig deilig at vi endelig har fått så gode spillere på benken igjen at det blir mye diskusjoner rundt hvem som burde spille!

 

Jeg kunne tenkt meg denne 11rn

 

Løven

Ville - JIH - Fontanello - Granli

Soko - Adu

Trondsen - Sortevik - Luc

Boli

 

Med Soko og Adu som to tydlige deffensive spillere sentralt gir det Trondsen mer sjangser til å gå fremover. Likte det jeg så av Stian Sortevik i flere av treningskampene og det hadde vært morro med han fra start selvom jeg tror Stephens får spille der igjen. Stephens har ikke fått gjort like mye med ballen som jeg hadde håpet på men han beveger føttene mye og i bra tempo. Liker jokerrollen Brustad ser ut til å ha fått av Bob også. Med alle småskadene han har slitt med er det bra å være forsiktig også.

 

Brustad, Stephens, Emil,Timmi og Næss er ikke nødvendigvis de som trenger å starte på benken sammen med Thorsby og Haugsdal heller.

 

Emil Dahle var ikke med i troppen engang mot Molde og har sikkert lyst til å vise seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes Henderson har fått sine sjangser nå. Må innrømme at jeg ikke er veldig imponert så langt så her bør noen av de andre på benken slippe til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Odd tror jeg dessverre det er lite å hente for oss. Slår vi ikke et lag som Molde hjemme, skal vi normalt ikke klare å klå Odd borte.

Vi bør normalt slå et lag borte som ikke engang klarer poeng på Lerkendal...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ringo, du undervurderer Molde. De spilte en bortekamp etter alle kunstens regler og forsvarte seg godt.

 

Ville har fungert greit på back hittil. Per nå synes jeg ikke vi trenger rokkeringer i forsvarsfireren.

 

Når det gjelder Henderson har han klart seg greit i mine øyne. Ikke blendende, men langt bedre enn f. eks Dahle gjorde i treningskampene. Dog ser jeg gjerne at sistnevnte får et innhopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns Ville er med for ofte opp. Syns han er så ufarlig offensivt at jeg blir mer nervøs for kontra enn gira for sjanse. Hadde håpet Granli kan bli med opp oftere og Trondsen komplementerer høyresiden, så kan vi heller stå igjen med 3 stoppere. Vi har tilsynelatende uansett overtall på midt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er det ikke umulig at jeg gjør, men jeg er ikke imponert av det jeg har sett av dem så langt. Tyder jeg Bobs kommentarer og kroppsspråk riktig, så mistenker jeg at han ikke var så voldsomt imponert over dem heller. Det første målet skulle jo somsagt også ha vært annullert, og da hadde kanskje resten av matchen hatt en litt annen karakter...

 

Uansett, poenget mitt var at Odd for tiden er et bedre lag enn Molde, særlig hjemme på Skagerak.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så langt i år føler jeg vi har bevist at vi er et lag med mye spennende potensiale. Vi er bedre enn Sogndal, hadde flaks i Bergen og uflaks mot Molde. I første omgang mot Molde var vi best, men luften gikk dessverre sakte, men sikkert ut av oss i andre omgang. I tillegg følte jeg flere spillere hadde en litt off-day, og da særlig ; Kassi, Adu og Stephens. Toppnivået på disse gutta er heldigvis høyt så i lengden blir dette såklart veldig bra!

Ville og Henderson føler jeg drar ned nivået veldig når det kommer til det offensive. Jeg skjønner likevel hvorfor disse gutta har blitt brukt, da begge er ærlige spillertyper som gir alt i duellene og står frem i krigen. Nå som Timmi er tilbake håper jeg likevel at Granli blir flyttet på høyre og Jalasto vist til benken. Jeg synes også Brustad har hatt gode innhopp så kanskje det er på tide å gi han tillit fra start. Han har vel gode minner fra Skien også om jeg husker riktig.

Jeg er enig i at Næss hadde en kongekamp hjemme mot Sogndal, men Fontanello viser opptil flere ganger hvilken klasse han har ved å kontrollert vinne dueller og legge ned ballen til medspillere. Han har noen rotete pasninger og halvslappe involveringer, men jeg tror dette blir bare bedre og bedre utover sesongen. Husk hvordan Segerstrøm var da han kom.

Med det nivået vi av og til viser kan vi slå alle lag i Tippeligaen - borte som hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo samtidig litt trist at vi ikke får plass til "alarm-ville".

 

I fjor var det selvfølgelig mye kamikaze, men mannen reddet oss ekstremt ofte med klareringer og avgjørende tacklinger i pressede situasjoner.

 

Håper Ville fighter seg tilbake på trening og blir et reelt alternativ til midtstopper plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper nesten på å se at Jalasto havner på benken, og Granli tar plassen. Tror det er det som skal til for at finnen vår våkner opp litt. Han trenger hard konkurranse for å få ut det han har av potensialet sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minner også om at vi har slått Odd de seks (!) siste gangene på Skagerrak Arena - selv om de har vært langt bedre enn oss i flere av disse sesongene. Jeg er optimist :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Odd - Stabæk mandag 21. april
×
×
  • Opprett ny...