Gå til innhold

Kamptråd Stabæk - Godset 20/5 kl. 20:05


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Bob, du er minst ti ganger bedre som fotballtrener enn jeg er, men det betyr ikke at alt du gjør er dønn riktig, jeg vil derfor anbefale følgende startellever (forutsatt at alle er friske):

 

Keeper: Mande. (det sier seg selv)

 

Fontanello viste mot Rosenborg at han er en god mann å ha i dueller i midtforsvaret. Han er litt rusten med beina, men helt latterlig god på hue. Blir meget interessant mot Kovacs.

 

Høiland, Næss og Granli mener jeg er selvskrevne etter flere gode kamper, så de utgjør resten av forsvaret. En av Næss sine styrker er at han er såpass god offensivt, det synes jeg er tryggere å ha på backen når vi møter en såpass god motstander.

 

Forsvarsfirer: Næss, Fontis, Høiland, Granli

 

Det aller viktigste med en slik firer, er at den frigir Trondsen til midtbanen (jamført med de to siste kampene). Der er han best. Adu sier også seg selv, på vingene blir det vel Brustad og Kassi. De er hurtige, og målfarlige. Ser ingen konkurrenter til dem som er begge de to tingene.

 

Midtbane: Kassi, Brustad, Adu og Trondsen

 

Boli er selvskreven på topp, jeg synes han var helt sinnsykt god mot RBK. Veldig effektiv i driblingene sine, kommer seg forbi og til farlige posisjoner. Passer ofte ballen når det er det beste alternativet. Men hvem skal ligge bak ham og strø pasningene? Her tror jeg at jeg faktisk vile satset på Thorsby. Likte spesielt godt det jeg så av ham mot Sarp. Gi denne mannen spilletid, og han blir bedre for hver kamp, fra et allerede brukbart nivå.

 

Angrep: Boli og Thorsby.

 

Nærmest å komme i førsteelleveren: Soko.

 

Skulle man måtte bytte ut en forsvarsspiller, eller en ving, flytter man Trondsen til den posisjonen og setter Soko på sentral midt. Dersom man må bytte ut Adu, Trondsen eller Thorsby, tar Soko plassen. Dersom man må bytte ut Boli, flytter man Kassi opp og setter Soko inn. Det er kun dersom Mande går ut at Soko ikke er første innbytter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støtter opp om disse 11.

 

Vært i tvil i tidligere kamper hvorvidt jeg ønsker Brustad fra start eller ikke, men i denne kampen tror jeg det er riktig.

Jeg tror(desverre?) Kassi må se en annen spiller med større defensiv kraft foran seg i køen i denne kampen. Og jeg tror Sokolowski får fortsette etter et par gode kamper nå, og at vi derfor også må se Trondsen på venstre back. Her hadde jeg foretrukket Trondsen.

 

Nå aner ikke jeg status på skadesituasjonene til Næss og Høiland, men vi risikerer en helt ny firer bak i denne kampen noe som på forhånd kan virke som en liten krise gitt motstanderen. Da får vi antakeligvis Granli-Fontanello-Hammer-Trondsen bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ta en liten rundspørring om skadesituasjonen i morra før jeg tipper laget, men dette her er dessverre en kamp all logikk tilsier vi skal tape.

 

På den lyse siden er fotball aldri logisk. Akilleshælen til Godset ligger i forsvaret deres, for de stiller ikke med sin antatt beste backfirer. Vi putta tre mot det som antas å være Norges beste forsvar, så hvorfor skal vi ikke klare det her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayoubas siste kamp før han reiser

Er det bekreftet at han skal reise, og var det ikke uansett meningen at han skulle spille tom kampen mot Lillestrøm?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sayoubas siste kamp før han reiser

Er det bekreftet at han skal reise, og var det ikke uansett meningen at han skulle spille tom kampen mot Lillestrøm?

 

Vet ikke om dette er tilfellet for Elfenbenskysten, men er vel flere land som drar på treningsleir i forkant av mesterskapet med hele bruttotroppen, for å kunne bedømme hvem man vil ha med til mesterskapet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo leverte i forrige uke en god før kampen-sak på stabak.no: Ingen er så gode mot RBK som Stabæk!

 

Håper på noe tilsvarende for morgendagens hjemmekamp :)

 

For vi har faktisk ganske god statistikk mot fjorårets seriemestere. På hjemmebane har vi 10-0-3 de siste 20 årene. Vi har scoret 37 mål, og sluppet inn 11!

 

Sist vi tok dem imot på Nadderud (vadå 2012?) var i 2008. Med Jon Inge Høiland fra start vant vi 6-0 foran 5406 tilskuere.

 

Kanskje møter vi et litt annet lag i år. Kanskje har vi et litt annet lag selv også.

 

Men kan vi slå RBK igjen og igjen så kan vi gjøre det samme med Godset!

 

 

Mitt tips: 3-2. Boli, Brustad og Adu står for målene. Sistnevnte på straffe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayouba kommer kanskje.

Høiland ute ifølge Toni.

Næss usikker ifølge samme.

 

Så i beste fall stiller vi vel følgende lag:

Simba

Granli - Næss - Fontane..o - Trondsen

Sokolowski - Adu

Brustad - Thorsby - Kassi

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skremmende mange forfall, særlig for oss som har vært forskånet for mange skader så langt i år. Hvis Næss er i form klarer vi oss dog greit uten Høiland.

 

Ser ikke bort fra at vi starter uten Kassi igjen, han kan være god å ha som en joker når det drar seg til mot slutten. Både Emil og Sortebill bør ha stått på hardt i det siste og være ivrige etter å vise seg fram – eller har de gitt opp helt nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sayoubas siste kamp før han reiser

Er det bekreftet at han skal reise, og var det ikke uansett meningen at han skulle spille tom kampen mot Lillestrøm?

 

 

 

Sayouba kommer kanskje.

Høiland ute ifølge Toni.

Næss usikker ifølge samme.

 

Så i beste fall stiller vi vel følgende lag:

Simba

Granli - Næss - Fontane..o - Trondsen

Sokolowski - Adu

Brustad - Thorsby - Kassi

Boli

 

Utifra tweeten fruen hans skrev så kommer han hjem til kampen på tirsdag, men reiser videre onsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Sayoubas siste kamp før han reiser

Er det bekreftet at han skal reise, og var det ikke uansett meningen at han skulle spille tom kampen mot Lillestrøm?

 

 

 

Sayouba kommer kanskje.

Høiland ute ifølge Toni.

Næss usikker ifølge samme.

 

Så i beste fall stiller vi vel følgende lag:

Simba

Granli - Næss - Fontane..o - Trondsen

Sokolowski - Adu

Brustad - Thorsby - Kassi

Boli

 

Utifra tweeten fruen hans skrev så kommer han hjem til kampen på tirsdag, men reiser videre onsdag.

 

tweeten er dog slettet så

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Noen herlige dueller i duellen: (Ingos artikkel)

Adu mot Adu. Godsets Adu er bra, vår er bedre! Begge er fra Ghana, vår Adu er ett år eldre (født 1990). Begge sentrale midtbanespillere som sjelden slår bort en ball, gode ”spielführere” og skikkelige pasningssentraler.

 

En annen forskjell er vel at Godsets "Adu" heter "Abu"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rettet nå :ph34r:

 

 

Statistikken min inneholder for øvrig en cup-kamp og en 1. div kamp. Droppet cup-tapet i '92, og tok med bare de siste 20 årene.


På Nadderud har vi følgende resultater:

( 08.07.2012 Tippeligaen 1 - 2 Nadderud Stadion )
14.09.2008 Tippeligaen 6 - 0 Nadderud Stadion
17.08.2008 NM / Kvartfinale 4 - 1 Nadderud Stadion
01.07.2007 Tippeligaen 3 - 2 Nadderud Stadion
08.05.2005 1. divisjon 3 - 1 Nadderud Stadion
29.04.2001 Tippeligaen 4 - 0 Nadderud Stadion
07.07.1999 Tippeligaen 2 - 1 Nadderud Stadion
12.09.1998 Tippeligaen 4 - 0 Nadderud
29.05.1997 Tippeligaen 0 - 1 Nadderud stadion
25.08.1996 Tippeligaen 4 - 0 Nadderud

8 seire, 0 uavgjort og 1 tap. 30-6 i målforskjell.
( 8 seire, 0 uavgjort og 2 tap. 31-8 i målforskjell )

I Skammens Arena:

13.08.2011 Tippeligaen H 2 - 0 Skammens Arena
08.08.2010 Tippeligaen H 1 - 2 Skammens Arena
27.09.2009 Tippeligaen H 3 - 1 Skammens Arena

2 seire, 0 uavgjort og 1 tap. 6-3 i målforskjell.

Totalt: 10 seire, 0 uavgjort og 2 tap. 36-9 i målforskjell.
( 10 seire, 0 uavgjort og 3 tap. 37-11 i målforskjell )

 

Kilde: arkiv.stabak.no

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og skulle Løven være utilgjengelig, er det duket for en skikkelig keeperduell mellom to Godset-keepere, der vi forhåpentlig har den beste...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Adam Larsen Kwarasey er utilgjengelig for Godsets del, han har reist på VM-forberedelser. Marius Høibråten er ute med karantene. Mounir Hamoud og Thomas Sørum er ute med skade, i tillegg er Jørgen Horn langtidsskadet.

 

I tillegg sitter Godset med en liten svarteper i og med at fire nøkkelspillere vil måtte stå over mot Rosenborg med gult kort her. Det er snakk om Lars-Christopher Vilsvik, Martin Ovenstad, Francisco Junior og Lars Sætra. Kanskje de tar det litt med ro?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje de tar det litt med ro?

 

Ingen grunn til å lure oss selv, 3 poeng er 3 poeng, aldri i verden om de kommer til å ta det med ro. Jeg tror ikke engang de kommer til å undervurdere oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser virkelig frem til en spennende kamp i kveld. Jeg håper virkelig at Bob har trent på defensiv dødball. Dette er et av to områder som har skuffet meg så langt i år. 3 corner og mål har blitt en vel stor sannhet. Den andre tingen er å få inn det mentale at vi faktisk kan vinne fotballkamper selv når stillingen er 0-1. Kommer disse to tingene på plass snakker vi faktisk om Stabæk som et stabilt topp 5 lag noe få hadde trodd for 2 mnd siden innkludert meg. Lykke til i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg når det gjelder dødball, men synes ikke gutta på noen måte gir opp når de ligger under. Derimot får vi mindre rom får kontringer når vi ligger under, og så vidt jeg husker har en betydelig del av målene våre kommet på nettopp det.

 

Hang opp flagget 06:20 i morges, begynner endelig å få en litt bedre feeling for kampen i kveld (selv om jeg gjerne taper den om det hadde garantert oss seier mot håndball-laget vi møter i neste runde)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har han vært igjennom de siste dagene?

Det lurte jeg på også, men mulig det er noe som ikke bør nevnes på et åpent forum. Sto et sted at han dro av personlige årsaker, og det kunne jo tolkes som noe mer enn bare å ordne et visum. Dog da litt merksnodig at han kunne reise tilbake med en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker ikke som om han har vært gjennom noe særlig mer enn jævlig lange og slitsomme flyturer.

 

Budstikka:

 

OPPDATERING: Klokken 15.58 gikk Stabæk ut med en mellding om at målvakten var på vei tilbake, etter å ha «vært en svipptur innom hjemlandet for å fikse visum».

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Næss skal være klar, og spiller stopper sammen med Fontanello. Granli og Trondsen på backene. Adu, Boli, Brustad, Sokolowski, Stephens og Thorsby starter også. Dahle, Hammer, Haugstad, Kassi, Johansen og Sortevik på benken. Ingen keeper i troppen ennå.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk - Godset 20/5 kl. 20:05
×
×
  • Opprett ny...