Gå til innhold

SMS-aksjonen. Heretter kalt ADUNELLO!


ingo
 Del

Anbefalte innlegg


For at Næss, Brustad, Thorsby og Trondsen skal utvikle seg å bli gode må vi ha noen rutinerte spillere på høyt nivå - som Adu. Brustad sa netttopp det i et intervju, at Adu gjør de andre gode. Så må det selvsagt ikke kjøre klubben i grøfta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan overtale denne Stabæk supporteren?

 

"jeg elsker stabæk liksom, men dette med økonomi føler jeg virkelig de har dritet seg ut på så har veldig lyst til å hjelpe men føler det blir feil å belaste supporterene for noe ledelsen har dritet seg ut på"

 

Skjønner poenget hans, men allikevel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan overtale denne Stabæk supporteren?

 

"jeg elsker stabæk liksom, men dette med økonomi føler jeg virkelig de har dritet seg ut på så har veldig lyst til å hjelpe men føler det blir feil å belaste supporterene for noe ledelsen har dritet seg ut på"

 

Skjønner poenget hans, men allikevel...

 

Mange klubber har "dritet seg ut på" det med økonomi.

kjøp billett/sesongkort, kom på kamp, kjøp ett og annet i kiosk.

 

ELLER

 

send MAGIC 200/500 til 2434

 

ELLER

 

sett over et ønsket beløp til bankkonto: 9001 17 46 097

 

ELLER

 

Sett over 10,- pr dag til bankkonto: 9001 17 46 097

Endret av Luguber
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvordan overtale denne Stabæk supporteren?

 

"jeg elsker stabæk liksom, men dette med økonomi føler jeg virkelig de har dritet seg ut på så har veldig lyst til å hjelpe men føler det blir feil å belaste supporterene for noe ledelsen har dritet seg ut på"

 

Skjønner poenget hans, men allikevel...

 

Mange klubber har "dritet seg ut på" det med økonomi.

kjøp billett/sesongkort, kom på kamp, kjøp ett og annet i kiosk.

 

OG/ELLER

 

send MAGIC 200/500 til 2434

 

OG/ELLER

 

sett over et ønsket beløp til bankkonto: 9001 17 46 097

 

OG/ELLER

 

Sett over 10,- pr dag til bankkonto: 9001 17 46 097

 

 

Fix'd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan overtale denne Stabæk supporteren?

 

"jeg elsker stabæk liksom, men dette med økonomi føler jeg virkelig de har dritet seg ut på så har veldig lyst til å hjelpe men føler det blir feil å belaste supporterene for noe ledelsen har dritet seg ut på"

 

Skjønner poenget hans, men allikevel...

 

Spørsmålet er ikke hvem som har skylden for ditt og datt. Spørsmålet er om vi ønsker å ha en klubb i (toppen av TL). Hvis svaret på det er ja er det riktig å gi penger til klubben.

 

Ingen penger = ingen toppklubb

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvordan overtale denne Stabæk supporteren?

 

"jeg elsker stabæk liksom, men dette med økonomi føler jeg virkelig de har dritet seg ut på så har veldig lyst til å hjelpe men føler det blir feil å belaste supporterene for noe ledelsen har dritet seg ut på"

 

Skjønner poenget hans, men allikevel...

 

Mange klubber har "dritet seg ut på" det med økonomi.

kjøp billett/sesongkort, kom på kamp, kjøp ett og annet i kiosk.

 

ELLER

 

send MAGIC 200/500 til 2434

 

ELLER

 

sett over et ønsket beløp til bankkonto: 9001 17 46 097

 

ELLER

 

Sett over 10,- pr dag til bankkonto: 9001 17 46 097

 

Akkurat det samme som jeg sa til han, satser på at han skjønner det :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan overtale denne Stabæk supporteren?

 

"jeg elsker stabæk liksom, men dette med økonomi føler jeg virkelig de har dritet seg ut på så har veldig lyst til å hjelpe men føler det blir feil å belaste supporterene for noe ledelsen har dritet seg ut på"

 

Skjønner poenget hans, men allikevel...

Regner med det er min post du kommenterer..

 

Godt forsøk og du skal ha for kreativ omformulering. Hvordan du har fått det til vet jeg ikke...

 

Les posten en gang til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For at Næss, Brustad, Thorsby og Trondsen skal utvikle seg å bli gode må vi ha noen rutinerte spillere på høyt nivå - som Adu. Brustad sa netttopp det i et intervju, at Adu gjør de andre gode. Så må det selvsagt ikke kjøre klubben i grøfta.

Hepp,

 

Det er sant. Men her må vi skille litt. Adu er en kvalitetsspiller som løfter de rundt seg, Fontanello er IKKE det. Det å bruke penger på å sikre seg det som i bestefall er et 3. valg på midtstopperplass i noen måneder til, er etter min mening ikke særlig fornuftig.

 

Hva gjelder Adu så er det vel en balansegang i forhold til hvilken forskjell vi tror han vil gjøre med tanke på tabellplassering denne høsten. Er vurderingen at vi rykker ned uten han, så er svaret gitt, da må vi satse. Men vi begynner å få et bra fundament altså og om Adu er forskjellen på om vi blir nummer 5 eller 6 til slutt er jeg ikke så sikker på om det er en fornuftig investering det heller. Fordi selv om vi klarer å skvise noen dråper til ut av sitronen så er det uansett kortsiktig.

 

Jeg ser helst langsiktige løsninger, og tenker at Sokolowski, som kun er 28 år, er en spiller vi kan ha glede av i så mye som 5 - 7 år til, kanskje til og med lenger. DET er etter min mening en langt mer fornuftig investering.

 

Men så kom vel ikke Stabæk dit vi er i dag ved å være så fornuftige hele tiden heller...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

For at Næss, Brustad, Thorsby og Trondsen skal utvikle seg å bli gode må vi ha noen rutinerte spillere på høyt nivå - som Adu. Brustad sa netttopp det i et intervju, at Adu gjør de andre gode. Så må det selvsagt ikke kjøre klubben i grøfta.

Hepp,

 

Det er sant. Men her må vi skille litt. Adu er en kvalitetsspiller som løfter de rundt seg, Fontanello er IKKE det. Det å bruke penger på å sikre seg det som i bestefall er et 3. valg på midtstopperplass i noen måneder til, er etter min mening ikke særlig fornuftig.

 

Hva gjelder Adu så er det vel en balansegang i forhold til hvilken forskjell vi tror han vil gjøre med tanke på tabellplassering denne høsten. Er vurderingen at vi rykker ned uten han, så er svaret gitt, da må vi satse. Men vi begynner å få et bra fundament altså og om Adu er forskjellen på om vi blir nummer 5 eller 6 til slutt er jeg ikke så sikker på om det er en fornuftig investering det heller. Fordi selv om vi klarer å skvise noen dråper til ut av sitronen så er det uansett kortsiktig.

 

Jeg ser helst langsiktige løsninger, og tenker at Sokolowski, som kun er 28 år, er en spiller vi kan ha glede av i så mye som 5 - 7 år til, kanskje til og med lenger. DET er etter min mening en langt mer fornuftig investering.

 

Men så kom vel ikke Stabæk dit vi er i dag ved å være så fornuftige hele tiden heller...

 

@ringo

 

Jeg støtter deg 100% i vurderingen når det gjelder Adu. Hvis vi skal gå for han må det være for en 2 års kontrakt så vi kan ta ytterligere steg neste år. I et langsiktig løp ville jeg satset på Soko. Jeg synes han har tatt store skritt de siste 4 kampene og det er helt tydelig at han var ganske rusten når han kom fra Brann, han vil jeg gjerne ha med videre.

Når det gjelder Fonta så følger jeg deg ikke helt. Ja han gjør noen blundere innimellom men han har faktisk flere matchavgjørende inngrep i positiv forstand en negativ. Jeg synes vi er ganske skjøre på stopperplass. Høiland er god men har en gammel kropp og vi kan nok fort slite med skadeproblemer på han utover sesongen. Nicolay er nå fast der når Høiland er ut i mine øyne. Hva står vi da igjen med, joda Ville og Hammer som mulig partner og vips da er det mange poeng tapt utover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

For at Næss, Brustad, Thorsby og Trondsen skal utvikle seg å bli gode må vi ha noen rutinerte spillere på høyt nivå - som Adu. Brustad sa netttopp det i et intervju, at Adu gjør de andre gode. Så må det selvsagt ikke kjøre klubben i grøfta.

Hepp,

 

Det er sant. Men her må vi skille litt. Adu er en kvalitetsspiller som løfter de rundt seg, Fontanello er IKKE det. Det å bruke penger på å sikre seg det som i bestefall er et 3. valg på midtstopperplass i noen måneder til, er etter min mening ikke særlig fornuftig.

 

...

 

@ringo

 

 

Dette handler om en total avgjørelse - hvor både kvaliteter/bidrag og kostnader spiller inn. Det er vel utvilsomt Adu som blir det dyreste alternativet å forlenge med. Adu er utvilstomt en kvalitetsspiller, men han er heller ikke perfekt, og har til tider flere sløve feilpasninger.

 

Når det gjelder Fontanello er jeg ytterst uenig med deg. Jeg mener at han er en SÆRDELES viktig bidragsyter i laget. Vi har sluppet inn mål i hver eneste kamp, og vi er avhengig av solide defensive spillere. Høiland er skadet, og mtp alderen kan det skje ofte fremover. Mot Sogndal var jeg livredd hver gang de som et allright dødball-lag hadde frispark fra midtbanen. Det var farlig hver gang! Fontanello har bidratt til å snu denne trenden, og tippeligaens farligste hodespiller Kovacs fikk knapt til noen ting med unntak av scoringen hvor vi manglet press. Fontanello bryter stadig foran angriperen, og skaper farlige brudd. Dette fører til at laget kan være mer fremoverrettet og satse litt mer. Han har også vist flere ganger at han har en veldig god pasningsfot, hvor det siste eksempelet er et nydelig gjennomspill til Granli mot Godset.

 

Hvis ikke Fontanello har bidratt til å heve kvaliteten i dette laget så skjønner jeg ingenting...

 

Jeg er ytterst enig med deg. Fontanello har (minst) to ting jeg har savnet i Stabækforsvaret i mange år:

1. Luftstyrke. Endelig en som klarer å rydde unna i luftrommet bakover på banen.

2. En helvetes god pasningsfot. Endelig en i den bakre fireren som kan slå langpasninger med presisjon.

 

Skrap sammen penger til å gi karen kontrakt. Ikke bare ut sesongen, men et par år fremover. Han er jo i sin beste alder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har også endret syn på Fontanello, noe jeg trodde jeg ville gjøre så fort han ble kjent med laget og kom i kampform igjen.

 

Hodestyrken og pasningsfoten som blir mer og mer presis er kvaliteter vi ikke har i laget fra før av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja,

 

Jeg synes det uansett er meningsløst å kaste penger etter en kortsiktig avtale med et 3. valg i en posisjon hvor vi forøvrig har helt ok dekning, så lenge vi har mulighet til å knytte til oss en solid spiller i et mer langsiktig perspektiv på en posisjon hvor vi ikke har like god dekning.

 

Men meg om det.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Edit; Svarte selv om jeg ikke går under navnet "Ringo" jeg;)

 

Om vi mister adu eller soko må vi få Trondsen frem igjen. Han i tospann med Soko eller Adu tipper jeg blir kanonbra.

 

Anders gjør en satans bra jobb på backen, men han har såpass gode offensive egenskaper at jeg vil ha han fremover når det åpner seg litt plass.

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fontanello har en annen egenskap som jeg føler ofte glemmes. Legg merke til hvor sjeldent han bare pælmer ballen ut av forsvaret. Jeg er helt overbevist om at han er den stopperen i TL med klart færrest klareringer til motspiller eller ut av banen, og klart flest klareringer/pasninger til medspiller i dueller/brudd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

SMS-aksjonen. Heretter kalt ADUNELLO!
×
×
  • Opprett ny...