Gå til innhold

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Fire på rad anyone?

 

Tidspunkt: Lørdag 15:30

Vær: Skyet, 15-20 grader

 

Vi har rett og slett vært en åpenbaring i årets Tippeliga, men Lillestrøm har også fått en bedre sesongstart enn ventet og bør absolutt ikke undervurderes. Dog kan det virke som de er på en litt nedadgående kurve med tap mot Molde og en litt uheldig uavgjort mot Enga. Vi har derimot tre strake seire og søker vår fjerde!

 

Laget fra Godset-kampen bør i mine øyne absolutt fortsette, men kanskje Mande ikke er tilgjengelig? I så fall blir det vel noe sånt:

Thomas

Granli - Næss - Fontanello - Trondsen

Adu - Sokolowski

Stephens - Thorsby - Boli

Brustad

 

Lillestrøm stilte med dette laget mot VIF sist:

Origi

Østli - Ødegaard - Kippe - Ringstad

Ohi - Andersson - Vaagan Moen - Fofana

Palmason

Knudtzon

 

Origi er litt som Sayouba a la 2012-13. Det forsvaret der burde vår offensive kvartett håndtere greit, men de har mye farlig både på midtbanen og i angrep. Johan Andersson er en skygge av sin tidligere Stabæk-figur, så han er ikke mye å bry seg om. Ohi er også høyst varierende, men har han en god dag kommer Trondsen til å bli bra svimmel. Vaagan Moen har en livsfarlig frisparkfot. Fofana spilte en helt utrolig kamp mot Vålerenga, som han kronet med et ganske flott mål. Det kunne virke som om Klanens piping egget ham fram, så av rent Murphyanske årsaker vil jeg oppfordre til å la ham være i fred fra tribunehold. Palmi har også våknet til liv igjen, og kommer til å være en trussel. Erling Knudtzon trenger mange sjanser på å score, men hvis vi spiller med samme forsvarsspill som mot Rosenborg på 16. mai, så kommer han til å få de sjansene.

 

Hvor mange blir vi tribunen? Klarer vi fire på rad? Kan vi revansjere 0-6 fra 2012?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Let's kick som ass!!

 

Det er få jeg vil føle større glede å slå enn håndball-laget fra jernbanestasjonen. Jeg er redd de blir en tøffere oppgave enn RBK i dårlig slag og et skadepreget Godset på naturgress. Samtidig er gutta våre virkelig i siget, og forhåpentligvis er Høiland tilbake fra det lille skadeoppholdet sitt så vi har en til klassespiller til i troppen mot spurvene.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kilder fra pippippmiljøet melder om følgende mulige endringer:

- Gabrielsen inn i midtforsvaret for Ødegaard

- Lundemo inn på sentral midtbane, og dermed dytte Vaagan Moen ut på kant

 

Lundemo er som kjent gammel Bærum-gutt og dermed butde vel en del av gutta våre kjenne godt til ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lsk borte pleier å bety poeng, 6-7-6 totalt og 6-7-4 OM vi kun ser på TL. Totalt har vi 13-12-9 i TL

 

Satser på seier både lørdag og søndag mot lsk, guttungenns fotballag skal møte LSK G9 i en cup på søndagen, dobbeltseier hadde passet far godt :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


BORGER THOMAS borger for kvalitet, og Landstad samlede har en sang til vår nye keeper:

 

Vår Borger er så fast en borg,

han er vårt skjold og verge

han hjelper oss fra nød og sorg

og vet oss vel å berge...

 

Salme skrevet av Martin Luther i 1529, oversatt til norsk av Elias Blix.

 

Det er kraft i de foldede hender, folkens.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg er mest spent på hvordan Thomas kommer til å takle rollen som hovedkeeper i de neste rundene.

 

@ringo

 

Har kun sett han i matchen mot Lyn og der gjorde han ett godt inntrykk. Reddet straffe men var uheldig med at den spratt tilbake til motsatt og endte i mål på retur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra kanari forumet der torsdag tydeligvis er en god dag for å drikke maling til lunsj for så å fylle på med sentralstimulerende før man setter seg ned ved tastaturet.

 

Isåfall er det bare å fyre løs. Likte forslaget om å sette Kippe på topp her og mate på med baller fra flankene. En spiller som Palmi ville også trives med gode legg fra side og kortlinje. Da slipper han jo også å løpe. Men tror også Høiland kan gjøre den jobben. Takknemlig oppgave, å score mål på en urutinert 18-åring. Som å rappe godteri fra små dritunger (som jo søppelfansen til Stabæk er). Synes ellers PVM begynner å vise litt takter, spes på dødball. Vi trenger en som kan slå frispark på denne keeperen.

Melder meg på de som ikke helt kan fatte og begripe at Bradley gidder å ta en slik jobb. Som om Kofi Annan el Barack Obama plutselig finner ut at hmmm...jeg tror det egentlig er septik jeg vil jobbe med. Slik var det, det er DET som er den ultimate drømmen. La meg tømme dasser. Blås i det hvite hus, skitt i FN men gi meg noen belånte Moelven-brakker langt ute i svingen på en eller annen friidrettsbane oppe på polarsirkelen.

Er noe muffens med den ansettelsen. Enten betaler de han sabla mye under bordet, eller så har han noen svin på skogen som hindret ham en ordentlig toppjobb. Kanskje begge dele?

Uansett, kommer selv fra Asker og Stabæk er vel omtrent det siste laget jeg ville betalt surt ervervede spenn for å se live. Da kjører jeg heller forbi Bærum, forbi det skitne hølet i Oslo øst og kommer meg til et sted der det er et skikkelig stadion, bra stemning, et rutinert publikum og et knalltøft lag."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra kanari forumet der torsdag tydeligvis er en god dag for å drikke maling til lunsj for så å fylle på med sentralstimulerende før man setter seg ned ved tastaturet.

 

Isåfall er det bare å fyre løs. Likte forslaget om å sette Kippe på topp her og mate på med baller fra flankene. En spiller som Palmi ville også trives med gode legg fra side og kortlinje. Da slipper han jo også å løpe. Men tror også Høiland kan gjøre den jobben. Takknemlig oppgave, å score mål på en urutinert 18-åring. Som å rappe godteri fra små dritunger (som jo søppelfansen til Stabæk er). Synes ellers PVM begynner å vise litt takter, spes på dødball. Vi trenger en som kan slå frispark på denne keeperen.

 

Melder meg på de som ikke helt kan fatte og begripe at Bradley gidder å ta en slik jobb. Som om Kofi Annan el Barack Obama plutselig finner ut at hmmm...jeg tror det egentlig er septik jeg vil jobbe med. Slik var det, det er DET som er den ultimate drømmen. La meg tømme dasser. Blås i det hvite hus, skitt i FN men gi meg noen belånte Moelven-brakker langt ute i svingen på en eller annen friidrettsbane oppe på polarsirkelen.

 

Er noe muffens med den ansettelsen. Enten betaler de han sabla mye under bordet, eller så har han noen svin på skogen som hindret ham en ordentlig toppjobb. Kanskje begge dele?

 

Uansett, kommer selv fra Asker og Stabæk er vel omtrent det siste laget jeg ville betalt surt ervervede spenn for å se live. Da kjører jeg heller forbi Bærum, forbi det skitne hølet i Oslo øst og kommer meg til et sted der det er et skikkelig stadion, bra stemning, et rutinert publikum og et knalltøft lag."

Denne personen ble nok mistet ett par ganger i bakken når han var liten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra kanari forumet der torsdag tydeligvis er en god dag for å drikke maling til lunsj for så å fylle på med sentralstimulerende før man setter seg ned ved tastaturet.

 

Isåfall er det bare å fyre løs. Likte forslaget om å sette Kippe på topp her og mate på med baller fra flankene. En spiller som Palmi ville også trives med gode legg fra side og kortlinje. Da slipper han jo også å løpe. Men tror også Høiland kan gjøre den jobben. Takknemlig oppgave, å score mål på en urutinert 18-åring. Som å rappe godteri fra små dritunger (som jo søppelfansen til Stabæk er). Synes ellers PVM begynner å vise litt takter, spes på dødball. Vi trenger en som kan slå frispark på denne keeperen.

 

Melder meg på de som ikke helt kan fatte og begripe at Bradley gidder å ta en slik jobb. Som om Kofi Annan el Barack Obama plutselig finner ut at hmmm...jeg tror det egentlig er septik jeg vil jobbe med. Slik var det, det er DET som er den ultimate drømmen. La meg tømme dasser. Blås i det hvite hus, skitt i FN men gi meg noen belånte Moelven-brakker langt ute i svingen på en eller annen friidrettsbane oppe på polarsirkelen.

 

Er noe muffens med den ansettelsen. Enten betaler de han sabla mye under bordet, eller så har han noen svin på skogen som hindret ham en ordentlig toppjobb. Kanskje begge dele?

 

Uansett, kommer selv fra Asker og Stabæk er vel omtrent det siste laget jeg ville betalt surt ervervede spenn for å se live. Da kjører jeg heller forbi Bærum, forbi det skitne hølet i Oslo øst og kommer meg til et sted der det er et skikkelig stadion, bra stemning, et rutinert publikum og et knalltøft lag."

 

Hvorfor da så langt som til Romerike? han kan jo dra til nydelige Føyka, bedre fotball, stemning og supportere der enn borte ved Gjelleråsen. Men selvfølgelig, skal man allikevel innom Martin's for brukerdosen sin, så kan men jo like gjerne ta turen innom Åråsen etterpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Fra kanari forumet der torsdag tydeligvis er en god dag for å drikke maling til lunsj for så å fylle på med sentralstimulerende før man setter seg ned ved tastaturet.

 

Isåfall er det bare å fyre løs. Likte forslaget om å sette Kippe på topp her og mate på med baller fra flankene. En spiller som Palmi ville også trives med gode legg fra side og kortlinje. Da slipper han jo også å løpe. Men tror også Høiland kan gjøre den jobben. Takknemlig oppgave, å score mål på en urutinert 18-åring. Som å rappe godteri fra små dritunger (som jo søppelfansen til Stabæk er). Synes ellers PVM begynner å vise litt takter, spes på dødball. Vi trenger en som kan slå frispark på denne keeperen.

 

Melder meg på de som ikke helt kan fatte og begripe at Bradley gidder å ta en slik jobb. Som om Kofi Annan el Barack Obama plutselig finner ut at hmmm...jeg tror det egentlig er septik jeg vil jobbe med. Slik var det, det er DET som er den ultimate drømmen. La meg tømme dasser. Blås i det hvite hus, skitt i FN men gi meg noen belånte Moelven-brakker langt ute i svingen på en eller annen friidrettsbane oppe på polarsirkelen.

 

Er noe muffens med den ansettelsen. Enten betaler de han sabla mye under bordet, eller så har han noen svin på skogen som hindret ham en ordentlig toppjobb. Kanskje begge dele?

 

Uansett, kommer selv fra Asker og Stabæk er vel omtrent det siste laget jeg ville betalt surt ervervede spenn for å se live. Da kjører jeg heller forbi Bærum, forbi det skitne hølet i Oslo øst og kommer meg til et sted der det er et skikkelig stadion, bra stemning, et rutinert publikum og et knalltøft lag."

Denne personen ble nok mistet ett par ganger i bakken når han var liten.

 

Altså, INGEN har noen gang gått til LSK uten at det har vært kronene som har klirra. Vi kan ikke klandre en stakkars fyr som ikke skjønner at noen velger karrièrevei utifra lyst og utfordring og ikke penger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra kanari forumet der torsdag tydeligvis er en god dag for å drikke maling til lunsj for så å fylle på med sentralstimulerende før man setter seg ned ved tastaturet.

 

Isåfall er det bare å fyre løs. Likte forslaget om å sette Kippe på topp her og mate på med baller fra flankene. En spiller som Palmi ville også trives med gode legg fra side og kortlinje. Da slipper han jo også å løpe. Men tror også Høiland kan gjøre den jobben. Takknemlig oppgave, å score mål på en urutinert 18-åring. Som å rappe godteri fra små dritunger (som jo søppelfansen til Stabæk er). Synes ellers PVM begynner å vise litt takter, spes på dødball. Vi trenger en som kan slå frispark på denne keeperen.

 

Melder meg på de som ikke helt kan fatte og begripe at Bradley gidder å ta en slik jobb. Som om Kofi Annan el Barack Obama plutselig finner ut at hmmm...jeg tror det egentlig er septik jeg vil jobbe med. Slik var det, det er DET som er den ultimate drømmen. La meg tømme dasser. Blås i det hvite hus, skitt i FN men gi meg noen belånte Moelven-brakker langt ute i svingen på en eller annen friidrettsbane oppe på polarsirkelen.

 

Er noe muffens med den ansettelsen. Enten betaler de han sabla mye under bordet, eller så har han noen svin på skogen som hindret ham en ordentlig toppjobb. Kanskje begge dele?

 

Uansett, kommer selv fra Asker og Stabæk er vel omtrent det siste laget jeg ville betalt surt ervervede spenn for å se live. Da kjører jeg heller forbi Bærum, forbi det skitne hølet i Oslo øst og kommer meg til et sted der det er et skikkelig stadion, bra stemning, et rutinert publikum og et knalltøft lag."

 

Jeg synes nesten synd på denne personen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig å lese hvordan Kanarifansen undervurderer Stabæk :D (ok så har han kanskje litt rett ang dødballer men ellers...)

 

"Hehe. Vi møter Stabæk, et nyopprykket lag som har tapt 4 av 10 kamper denne sesongen. De har et målfarlig spisspar, men resten av laget er ikke bedre enn et middels tippeligalag. Her bør og skal vi styre kampen.

Har sett to av kampene til Stabæk i år, den ene imonerte dem ikke, mot VIF så imponerte de meg. De har vel tippeligaens dårligste dødballag, så jeg melder to mål til Lillestrøm på dødball til lørdag."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi får vel være ærlige og si at 0 poeng ikke er en gigantisk nedtur her akkurat. Men det er det åpenbart for enkelte som har inhalert litt for mange avgasser - enten det er i Asker eller på Romerike.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"...De har vel tippeligaens dårligste dødballag, så jeg melder to mål til Lillestrøm på dødball til lørdag."

Det må være så umåtelig sørgelig å være supporter av et lag der dødballer er lagets definisjon på offensiv fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg opplever det alltid som nedtur når LSK tar poeng (bortsett fra mot RBK).

 

Jeg opplever det alltid som nedtur når vi taper poeng.

 

Kombinasjonen er uutholdelig.

 

Selv om jeg ikke kaller det LSK holder på med for fotball, er de vanskelige å spille mot. Bob har en stor jobb å gjøre i å forberede og å motivere gutta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må være deilig å sitte i administrasjonen der borte. Se seg i speilet hver morgen og si til seg selv "Yes, dette med å drive fotballklubb kan du kompis", mens du blunker til degselv i det du går ut døra.

 

Millionlønninger og "satsinger", år etter år, og hva har de å vise til? Herregud, selv BRANN klarte et seriegull for noen år siden!!

 

;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Morsomt at pysegjengen til Stabæk snikleser vårt forum. De lengter vel etter å være flere enn 50 mann som synger på hjemmekampene. Det skjønner jeg godt.

 

Hvordan vet du det uten selv å gå inn på vårt forum. Snakk om å kaste stein i glasshus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er glad i dere alle sammen, både de som er enige og uenige med meg - og for at vi har et aktivt og oppegående forum i motsetning til lavterskeltilbudet på Lillestrøm.

 

Nivået er tidvis generelt høyt her, men vi har også höydare som http://www.stabaek.no/forum/index.php?showtopic=6822&p=312378 . 9 personer likte den til og med.

Endret av NaturligPessimist
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...