Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Aalesund søn 06.07.2014 kl 1800


Maggs
 Del

Anbefalte innlegg


Bare et par timer igjen til kamp og fortsatt ingen kamptråd. Får håpe gutta ikke er i like stort feriemodus og at Bob har fått alle fit for fight igjen etter pausen.

 

Sannsynlig 11er:

Sayouba
Granli, Høiland, Næss, Timmi
Stephens, Adu, Soko, Kassi.
Brustad, Boli.
Aalesund kommer fra et 3-1 tap i cupen mot Lillestrøm, og har ikke vært gode på bortebane. Så her burde det være store muligheter for tre poeng.
Tør vi håpe på mer enn 3000 på Nadderud i dag?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Knallbra og 4 gigasjanser første 20, utrolig at Brustad unngår å score. Så er det mørkt resten av kampen. Hvorfor i all verden må de hele tiden sentre bakover når vi må score? Stevens verst her, men dette gjelder de fleste i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Niko, Jon-Inge og Timmi får godkjent, resten er utespillerne er ufattelig dårlige idag.

 

Trenger nesten minst 4 poeng på de to neste, hvis vi ikke skal ende opp helt nede i sumpa. Etter Engakampen er både Adu og Soko borte hvis ikke noe skjer. Soko spiller vel siste nå neste runde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det mangler en plan etter 25 spilte min. Hvorfor ikke fortsette på brus?

Resten av matchen er det kun ball på feilvendt spiller, støttepasninger og null offensive bevegelser. Samtlige mottak var jo like følsomme som låvedører.

 

Møkkadag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner heller ikke hvordan to spisser fra AaFK klarer å hindre oss hele kampen i gjennom når vi skal sette i gang spillet vårt. Vi er fire eller fem bakerst som blir presset til å trille på tvers og tilbake, elendig og svært enkelt dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Drit i resultatet, vi hadde jo 68% ballbesittelse og 545 vellykkede pasninger i følge vg stats. Ålesund fikk jo knapt låne ballen.

 

(det er viktig å tenke positivt...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tidligere i sesongen har jeg vært glad for at vi ikke tar hver eneste kontringsmulighet, slik enkelte lag gjør. Det er en altfor stor tendens i Norge til at lag tenker at kontringsmuligheter er noe man ta, uansett om det ender opp med at én knøtta spiss møter tre hodesterke forsvarsspillere med en langball.

 

Men nå synes jeg det har gått for langt, gitt...vi utnytter jo én kontringsmulighet i hele kampen. Og når vi ikke kontrer, ender vi opp med småspill på midtbanen, helt til vi enten mister ball eller prøver oss på en langpasning mot Brustad. Hvordan Brustad forvalter de sjansene irriterer meg sjelden, for han gjør det han kan under de omstendighetene. Det som går meg ordentlig på nervene er hvordan vi ender opp med dét som eneste alternativ. Når vi spiller 4-2-3-1, har vi i utgangspunktet ganske mange alternativer offensivt. Likevel er det bare én av disse som evner å gjøre seg spillbar. Vi er avhengige av at motstander er interessert i å gjøre noe mer enn det et bortelag skal gjøre. Tror forresten det kan bli interessant å se hvordan det offensive ser ut uten Adu.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Niko, Jon-Inge og Timmi får godkjent, resten er utespillerne er ufattelig dårlige idag.

 

Trenger nesten minst 4 poeng på de to neste, hvis vi ikke skal ende opp helt nede i sumpa. Etter Engakampen er både Adu og Soko borte hvis ikke noe skjer. Soko spiller vel siste nå neste runde?

Soko var grei i dag, overrasket meg at han ble tatt av. Emil viser lovende takter, tror han blir god hvis han får mer spilletid.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Aalesund søn 06.07.2014 kl 1800
×
×
  • Opprett ny...