Gå til innhold

Kamptråd: Vålerenga-Stabäk 29/7


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Edvardsen skal ha en liten klapp for god hjemmedømming også!

Pøh! Dette er det forsvaret vårt som taper.. Skylde på dommern etter denne kampen blir for dumt..
Så du kampen? Alle 50/50 gikk mot oss, og vi ble snytt for straffe. Edvartsen bør holde seg til hockey. Fotball har han ikke greie på.

Enig i at Edvartsen ikke var patent, men å skylde på dommeren er borti natta.. Bør fokuseres på røv forsvarsspill og ineffektivitet foran mål.. Men for all del, lettere å skylde på "hjemmedømming" - ser den..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er greia med å synge "blø for drakta" når spillerne takker for kampen etter en godt gjennomført bortekamp? Provoserende!

 

Det er nok et utslag av frustrasjon etter 1 fattig poeng på de siste 7 kampene.

Samt at mange ble provosert av måten vi slapp inn 3 billige mål og rotet bort sårt tiltrengte poeng vi burde hatt kontroll på. Det tredje målet til Enga blir scoret mot kortsiden vår, og det er mildt sagt jævlig frustrerende å stå og se på at 3 Enga-spillere får stå å spille ball upressa mot nærmest hele vår 11`er og til slutt får pirka ballen i mål.

 

Sant nok at vi spiller en brukbar bortekamp. Men det hjelper fint lite når vi roter bort alt med ekstremt passivt forsvarsspill. I min bok er det forsvarsspillet mye mer provoserende enn at vi forteller vår mening med å synge "blø for drakta"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Edvardsen skal ha en liten klapp for god hjemmedømming også!

Pøh! Dette er det forsvaret vårt som taper.. Skylde på dommern etter denne kampen blir for dumt..
Så du kampen? Alle 50/50 gikk mot oss, og vi ble snytt for straffe. Edvartsen bør holde seg til hockey. Fotball har han ikke greie på.
Enig i at Edvartsen ikke var patent, men å skylde på dommeren er borti natta.. Bør fokuseres på røv forsvarsspill og ineffektivitet foran mål.. Men for all del, lettere å skylde på "hjemmedømming" - ser den..

Hva mener du? At tre matchavgjørende feil fra dommeren ikke har noen betydning? Alle er enige om at forsvarsspillet var rævva, og at vi kunne scoret flere mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hva er greia med å synge "blø for drakta" når spillerne takker for kampen etter en godt gjennomført bortekamp? Provoserende!

 

Det er nok et utslag av frustrasjon etter 1 fattig poeng på de siste 7 kampene.

Samt at mange ble provosert av måten vi slapp inn 3 billige mål og rotet bort sårt tiltrengte poeng vi burde hatt kontroll på. Det tredje målet til Enga blir scoret mot kortsiden vår, og det er mildt sagt jævlig frustrerende å stå og se på at 3 Enga-spillere får stå å spille ball upressa mot nærmest hele vår 11`er og til slutt får pirka ballen i mål.

 

Sant nok at vi spiller en brukbar bortekamp. Men det hjelper fint lite når vi roter bort alt med ekstremt passivt forsvarsspill. I min bok er det forsvarsspillet mye mer provoserende enn at vi forteller vår mening med å synge "blø for drakta"

Generelt synes jeg at å synge annet enn positive ting akkurat når spillerne møter oss etter kampen er ufattelig destruktivt. Det er greit nok å synge det under kampen, men etterpå behøver vi ikke gni det inn at vi/de tapte. Det tror jeg de vet fra før av. Vi er der tross alt FOR laget.

 

Ellers tipper jeg gårsdagens utrop også hadde sammenheng med at mange fra Vestfrobnten hadde inntatt større mengder alkohol enn det de unge kroppene deres foreløpig tåler ;-)....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir for dumt å dra alle under samme kam når det var to stk som hadde for mye børst i blodet, var heller ikke noen av oss som satt i gang ''blø for drakta'' til spillerne etter kampen. Men det er vell enklest å skylde på de ''yngste gutta'' når det er noe som ikke er som det skal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir for dumt å dra alle under samme kam når det var to stk som hadde for mye børst i blodet, var heller ikke noen av oss som satt i gang ''blø for drakta'' til spillerne etter kampen. Men det er vell enklest å skylde på de ''yngste gutta'' når det er noe som ikke er som det skal.

 

Tja... Det ble forsøkt å dra igang mye rart fra gutta i front, så da er det naturlig å anta de startet alt rart..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir for dumt å dra alle under samme kam når det var to stk som hadde for mye børst i blodet, var heller ikke noen av oss som satt i gang ''blø for drakta'' til spillerne etter kampen. Men det er vell enklest å skylde på de ''yngste gutta'' når det er noe som ikke er som det skal.

Jeg ser du mener jeg skjærer dere over samme kam (som faktisk er det korrekte utrykket). Du fikk altså ikke med deg at jeg la til en ;-).

 

Mitt hovedpoeng er at den typen mottagelse av spillerne er noe jeg mener er utidig, uavhengig av om det kommer fra Vestfronten eller ikke. Faktum er at flere/de fleste av Vestfrontens medlemmer var med på dette, og at flere var synlig fulle.

 

Engasjement på kamp er flott. Men hvis engasjementet blir destruktivt i møtet med spillerne er det kanskje best å holde kjeft. Jeg mener det er helt greit å rope "Blø for drakta" i perioder under kamp om man tror det kan få spillerbe til å våkne opp. Igår etter kamp var det derimot malplassert.

Endret av Bebe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Blir for dumt å dra alle under samme kam når det var to stk som hadde for mye børst i blodet, var heller ikke noen av oss som satt i gang ''blø for drakta'' til spillerne etter kampen. Men det er vell enklest å skylde på de ''yngste gutta'' når det er noe som ikke er som det skal.

 

Tja... Det ble forsøkt å dra igang mye rart fra gutta i front, så da er det naturlig å anta de startet alt rart..

Er det slik at jeg ikke er skyldig i noe dumt om jeg ikke dro det i gang? Jippy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Blir for dumt å dra alle under samme kam når det var to stk som hadde for mye børst i blodet, var heller ikke noen av oss som satt i gang ''blø for drakta'' til spillerne etter kampen. Men det er vell enklest å skylde på de ''yngste gutta'' når det er noe som ikke er som det skal.

 

Tja... Det ble forsøkt å dra igang mye rart fra gutta i front, så da er det naturlig å anta de startet alt rart..

Er det slik at jeg ikke er skyldig i noe dumt om jeg ikke dro det i gang? Jippy!

Da skjønner jeg ikke hvorfor du navngir oss, hvis du mener at alle som synger med er skyldig. Skal uansett ikke benekte for at noen personer var for fulle og det kan sikkert forbedres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ikke navngitt en eneste en av dere, jeg aner ikke hva noen av dere heter. Jeg har påpekt hva jeg så av Vestfronten. Hvem som identifiserer seg med Vestfronten vet jeg ikke. Men jeg antar du er en av dem. Men fint at du er enig i at noen var for fulle. Jeg er ikke ute etter å ta enkeltpersoner. Vil bare at vi som gruppe skal klare å støtte laget, ikke rive det ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ikke navngitt en eneste en av dere, jeg aner ikke hva noen av dere heter. Jeg har påpekt hva jeg så av Vestfronten. Hvem som identifiserer seg med Vestfronten vet jeg ikke. Men jeg antar du er en av dem. Men fint at du er enig i at noen var for fulle. Jeg er ikke ute etter å ta enkeltpersoner. Vil bare at vi som gruppe skal klare å støtte laget, ikke rive det ned.

Så du ser en sammenheng mellom at noen i vestfronten var for fulle og at det ble sunget Blø for drakta? De fleste av oss ble nok med på sangen. Grunnen er vel fordi det er kjipt å slippe inn og tape kampen så sent IGJEN pga dårlig forsvarsspill, da kom frustrasjonen etter match. Ikke bare fra vestfronten. Mange andre også! Blir litt feil å mene at det kanskje var en hovedgrunn til at den sangen ble sunget. Forøvrig bra at det du vil er at vi alle som gruppe skal klare å støtte laget og ikke trekke de ned. Samme ønsker vi!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt innafor at det synges blø for drakta til spillerne etter 1 poeng på 7 matcher og ett forsvarsspill som hører hjemme i 2.div. Foruten blø for drakta ble det også sunget for fredrik brustad. Hva mener du bebe? Skal vi applaudere og leke fornøyde? Spillerne er såpass profesjonelle at de tåler å høre blø for drakta etter en slik rekke med kamper toppet med tap mot det nærmeste vi kommer lokalrival.

 

Hvis man ikke tåler at supporterne forventer og krever innsats så hører de ikke hjemme i Stb.

 

Hvem som var fulle eller ikke driter jeg i, credz til de som kom og bidro til stemningen på feltet som antallet tatt i betraktning var veldig bra. Daigo får terningkast 6 for å servere vann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis man ikke tåler at supporterne forventer og krever innsats så hører de ikke hjemme i Stb.

 

 

Selvsagt kan man kreve innsats av alle spillerne, og det er vel nettopp det blø for drakta-ropet betyr; man er ikke fornøyd med innsatsen. Men du kan ikke seriøst mene at det var mangel på innsats som var grunnen til at Stb tapte denne kampen??

 

Det er greit å rope blø for drakta, men etter den kampen fremstår man ikke bare som lite støttende. Man fremstår også som en gjeng med null peiling på fotball. Stb leverte en meget god bortekamp, og ikke minst var innsatsen upåklagelig. Jeg hadde håpet dette var noe folk ropte i frustrasjon, men det er tydelig at dette ikke var tilfelle...

 

Støtt laget, det er det de trenger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det var kleint da Blø for drakta ble dratt i gang foran applauderende spillere. Jeg er enig med Ace, innsatsen var god. Det var grove feil av enkelte spillere som gjorde at vi tapte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av alle kamper vi har tapt i år så er dette den det har vært minst behov for å rope dette. Jeg synes innsatsen var meget bra, en kamp som får meg til å glede meg til neste år, når alle unggutta har fått enda ett års erfaring med tippeligaen. Desverre var det et par forsvarstabber som fikk fatale konsekvenser, men innsatsen var meget bra. Blø for drakta synger vi når innsattsen på banen er laber, ikke når den er veldig bra, og ikke når spillerne kommer bort etter kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi piper ikke på spillerne våre, men vi roper "blø for drakta" når de kommer bort for å takke for innsatsen?

 

Same shit, different wrapping.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan forstå at man var skuffet over å ha värt så näre å ta poeng borte mot form-Engen. Men var det ikke en bra kamp de hade spilt, og da spesielt andre omgang? Det var da ikke innsatsen det sto på?

 

Ropt er ropt, men det må da kunne gå an å si i etterkant at dette ble kanskje litt feil? Ikke noen krise, og fullt forståelig, men fortsatt litt feil?

 

 

Jeg var ikke der, men har selv värt med på noen langt verre rop. Hjemme mot Dnipr/Dnjepro/hvafaendehet. Og vi brukte store deler av förste omgang på å synge for spillere som ikke var på banen. Men vi innså vel tabben i pausen, og slutta med det. Det endte vel opp med at vi sto og sang gjentatte ganger for Veigar, selv om han svidde to(!) straffer. Jörgen Lennartsson har vel i ettertid sagt at dette var med på å overbevise ham om å signere for klubben like etter.

*med forbehold om at jeg blander sammen to forskjellige kamper her*

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Vålerenga-Stabäk 29/7
×
×
  • Opprett ny...