Gå til innhold

Kamptråd Molde - Stabæk 10/8


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


Greit nok, taktikken i 1.omgang var ikke katastrofe, det var gjennomføringen og mangel på energi og løp fremover i banen. Samt at Granli og Trondsen ikke var gode. Ellers ålreit. Fantastisk med poeng. 4 poeng mot RBK, VIF og Molde lar seg høre det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen for en andreomgang. Bonuspoeng mot Tippeligaens kjøpelag nr.1.

 

Jeg satt bare å nøt de siste 15, i trygg forvisning om at vi uansett utlikning eller ei ville forlate Røkkeløkka med en skikkelig godfølelse. Og jaggu kom ikke den velfortjente utlikninga til slutt...

 

Dette var helt fantastisk! (førsteomgangen er bare så historie)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert et litt rart spørsmål.. Må bare lufte en tanke..

 

Førstemålet...

 

Tommy høiland er helt klar i offisideposisjon når Linnes blir spillt igjennom.. Ballen helt klart ikke mot han, så jeg er enig i at han ikke skal avblåses i det ballen slåes..

 

MEN, får han ikke fordel av sin offisde posisjon i og med at han er 5 meter foran forsvarlinjen i det Linnes spilles igjennom? Siden ingen reagerer, så er det sikkert greit, men jeg blir litt usikker.. I og med at han tjuvstarter, trenger han ikke å beinfly for å komme i posisjon og kan "jogge" til 16 metern og sette ballen i mål, med stopperne halsende flere meter etter..

 

Var bedre i gamledager da spiller i offiside når pasningen ble slått resulterte i offside - uavhengig av om spilleren får ballen eller ei..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert et litt rart spørsmål.. Må bare lufte en tanke..

 

Førstemålet...

 

Tommy høiland er helt klar i offisideposisjon når Linnes blir spillt igjennom.. Ballen helt klart ikke mot han, så jeg er enig i at han ikke skal avblåses i det ballen slåes..

 

MEN, får han ikke fordel av sin offisde posisjon i og med at han er 5 meter foran forsvarlinjen i det Linnes spilles igjennom? Siden ingen reagerer, så er det sikkert greit, men jeg blir litt usikker.. I og med at han tjuvstarter, trenger han ikke å beinfly for å komme i posisjon og kan "jogge" til 16 metern og sette ballen i mål, med stopperne halsende flere meter etter..

 

Var bedre i gamledager da spiller i offiside når pasningen ble slått resulterte i offside - uavhengig av om spilleren får ballen eller ei..

 

Et kompromiss hadde kanskje vært det beste; at spilleren blir avblåst i det han drar fordel av en (nåverende eller) tidligere offside. Dersom en spiller er i offside og aldri blir med i spillet synes jeg det derimot er greit at det ikke blir avblåst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Sikkert et litt rart spørsmål.. Må bare lufte en tanke..

 

Førstemålet...

 

Tommy høiland er helt klar i offisideposisjon når Linnes blir spillt igjennom.. Ballen helt klart ikke mot han, så jeg er enig i at han ikke skal avblåses i det ballen slåes..

 

MEN, får han ikke fordel av sin offisde posisjon i og med at han er 5 meter foran forsvarlinjen i det Linnes spilles igjennom? Siden ingen reagerer, så er det sikkert greit, men jeg blir litt usikker.. I og med at han tjuvstarter, trenger han ikke å beinfly for å komme i posisjon og kan "jogge" til 16 metern og sette ballen i mål, med stopperne halsende flere meter etter..

 

Var bedre i gamledager da spiller i offiside når pasningen ble slått resulterte i offside - uavhengig av om spilleren får ballen eller ei..

Et kompromiss hadde kanskje vært det beste; at spilleren blir avblåst i det han drar fordel av en (nåverende eller) tidligere offside. Dersom en spiller er i offside og aldri blir med i spillet synes jeg det derimot er greit at det ikke blir avblåst.

Ja, med bedre mente jeg nok egentlig enklere å bedømme...

 

Hvis målet til høiland er ok, åpner det jo for å ha en 220cm høy spiller som bare henger i 16 meteren og venter på at overlegent raske spillere som brustad skal gå på bakrommsløp på kanten og legge inn til en spiller som aldri hadde rukket å være i den posisjonen hvis han skulle måtte starte bak forsvarslinjen.. Han vil da måtte duellere i luften med stoppere som har måttet beinfly hjem for å dekke rom og ha syre langt over skuldrene.. ( hvis man i det hele tatt rekker hjem i tide)

 

Teoretisk scenario.. Jeg vet.. Men likevel ikke helt innafor slik jeg ser det..

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvis målet til høiland er ok, åpner det jo for å ha en 220cm høy spiller som bare henger i 16 meteren og venter på at overlegent raske spillere som brustad skal gå på bakrommsløp på kanten og legge inn til en spiller som aldri hadde rukket å være i den posisjonen hvis han skulle måtte starte bak forsvarslinjen.. Han vil da måtte duellere i luften med stoppere som har måttet beinfly hjem for å dekke rom og ha syre langt over skuldrene.. ( hvis man i det hele tatt rekker hjem i tide)

 

Teoretisk scenario.. Jeg vet.. Men likevel ikke helt innafor slik jeg ser det..

 

 

Det hadde kanskje greid seg med Kovács?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Molde - Stabæk 10/8
×
×
  • Opprett ny...