Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Odd


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest Nr14

Har ikke før sagt det så kom de jammen igjennom atter en gang på venstre litt frem og tilbake og vips 1-2. Tydelig at Fagermo har funnet vårt svake punkt

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 strålende minutter er det vi bør ta med oss videre fra denne kampen. Fire poeng på de tre første av fire kamper vi regnet med at skulle gi oss null, og en halvtimes elegant eierskap av kampen mot laget som ligger på andreplass... Det mer enn holder til godkjent, og antyder at vi virkelig har noe på gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takeaways:

1) aldri mer Kassi som anker

2) når motstanderen pakker seg ned rundt eget felt så er nøkkelen å komme rundt på kant. Bra å sette inn to offensive sidebacker. Men da MÅ tempoet opp så backene ikke rekker å demme opp for løpene. Powerplay rundt feltet når alt skal gå på to-tre-touch funker ikke veldig bra.

3) Bob må fortelle Stephens at han ikke på liv og død MÅ inn i banen hver gang han får ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes denne kampen viser godt hvor viktig Trondsen og Soko er for oss. Vi faller mange hakk når de ikke er med . TImmi med enda mer spilletid tror jeg kan være et valg på backen når Trondsen bør opp på midten. Vi får ta med oss det positive fra starten av kampen men desverre ser vi at vi mangler stabiliteten over 90 min og flere kamper på rad men ingen katastrofe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må nesten bare berømme den defensive organsieringen til Odd i andre omgang. Fantes ikke rom noe sted, hverken i midten eller på kantene. Vil påstå at det ikke finnes et norsk lag som hadde klart å score der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med Costello om at Kassi ikke må være anker på midten, løs kanon! Stephens må slutte å avbryte hver ENESTE kontringsmulighet også kan Boli gi fra seg ballen og selv ta plass i boksen og prøve å få en fot på et innlegg istedenfor å gå seg fast! Greit å tape, men ikke for Odd, de har TL jævligste trener og spiller kjedelig fotball. Takk for meg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns Ville var god på backen idag, mange gode innlegg!

 

Syns fortsatt Trondsen er den beste venstrebacken i klubben!

Enig i begge punktene men han er enda mer ønsket på midten når Soko er skadet så kan luc ta plassen til Stephens og han ut på benken

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi kan nok bli en bra sentral midtbanespiller på sikt, men for umoden foreløpig. Ikke god nok til å vurdere risiko.

 

Ellers en kamp vi er best i 80 av 90 min. Odd vinner på den ekstreme flyten de er i for tiden. Synes ikke dette var noen spillemessig katastrofe totalt sett. Dette tåler vi!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes nesten det værste med kampen var dommer Moen. Hans ego og konstante behov for å markere seg gjør at det blåses hvert 2. Minutt. Ofte skjønte ingen av lagene hvem han blåste for og ethvert forsøk på å spille ball stoppes. Dreper ivertfall min glede med fotball selv om det var like jævlig begge veier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt pussig egentlig. Vi har vel sjelden styrt en kamp så bra som vi gjorde den første halvtimen. Og at lag klapper sammen etter et baklengsmål er vel ikke helt uvanlig, men for meg virket det som det var en av Kassis merkelige feilpasninger som slo luften ut av oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glimrende spill i første omgang, unntatt siste 10 minutter som var katastrofe. Greit i annen omgang, men vi burde dominert mer siden vi var i overtall. Og hatt flere sjanser, hadde vel egentlig ingen store i annen omgang? Odd var utrolig effektive i de ti minuttene de fikk låne ballen i første, og snørte igjen sekken og drøyde tid i annen (akkurat som vi ville gjort i samme situasjon). Var skikkelig ille å se Fagermo juble etter kampen, TLs i særklasse mest klysete trener. Synes Timmi hadde et meget godt innhopp, det var hyggelig for ham som jo har slitt "litt" med manglende spilletid under Bob. Dommer ødela tempoet i kampen med sine stadige avblåsninger for bagatellmessige forseelser, men vi kan ikke skylde på ham for at vi tapte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt pussig egentlig. Vi har vel sjelden styrt en kamp så bra som vi gjorde den første halvtimen. Og at lag klapper sammen etter et baklengsmål er vel ikke helt uvanlig, men for meg virket det som det var en av Kassis merkelige feilpasninger som slo luften ut av oss?

 

Drøy påstand! At én pasning slo luften ut av hele laget og førte til tre baklengsmål. Den pasningen var riktignok horribel, men det får være grenser...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Litt pussig egentlig. Vi har vel sjelden styrt en kamp så bra som vi gjorde den første halvtimen. Og at lag klapper sammen etter et baklengsmål er vel ikke helt uvanlig, men for meg virket det som det var en av Kassis merkelige feilpasninger som slo luften ut av oss?

 

Drøy påstand! At én pasning slo luften ut av hele laget og førte til tre baklengsmål. Den pasningen var riktignok horribel, men det får være grenser...

Det var kommentaren til IA på Cmore også. Det virket som det snek seg inn en passivitet etter den feilpasningen. Hvorfor? Aner ikke.

Men det gir oss ca ti katastrofale minutter.

 

Fagermo uttalte forøvrig etter kampen at dette var Odd sterkeste seier i år.

 

Det er ca 80 minutter man kan være rimelig fornøyd med. Det er ikke sikkert utvisningen var en fordel for oss. Odd sluttet riktignok å angripe, men blottla seg dermed aldri i forsvar.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Litt pussig egentlig. Vi har vel sjelden styrt en kamp så bra som vi gjorde den første halvtimen. Og at lag klapper sammen etter et baklengsmål er vel ikke helt uvanlig, men for meg virket det som det var en av Kassis merkelige feilpasninger som slo luften ut av oss?

 

Drøy påstand! At én pasning slo luften ut av hele laget og førte til tre baklengsmål. Den pasningen var riktignok horribel, men det får være grenser...

 

 

Det var faktisk to pasninger like etter hverandre - fortsatt rart. Vi kommenterte det dog på tribunen under kampen, og flere hos Odd har sagt det samme etterpå, så noe er det nok i det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tabben til Kassi kom jo som en konsekvens av den kollektive kollapsen og passiviteten som allerede hadde preget hele laget noen minutter, å gjøre den til en årsak holder jeg med islendingen i at er en drøy påstand.

 

Odd har det med å skru opp aggressiviteten når de får et mål i mot. Sånn jeg så det var det dette som tok oss på senga: Vi klarte ikke henge med på omstillingen fra en ganske daff kamp som vi fikk lov til å styre til plutselig å møte en langt høyere intesitet, og dermed kollapset hele laget under press. At vi var spesielt gode de første 30 mener jeg er feil, det var Odd som var reserverte, som de har en tendens til å være på 0-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Odd
×
×
  • Opprett ny...