Gå til innhold

NM kvartfinale. LSK borte 3. september kl19:00


Hantro76
 Del

Anbefalte innlegg


Vi kan vel ikke akkurat si at vi har vært heldig med trekningene i det siste.

LSK borte i NM kvartfinalen og Wolfsburg i Champions League var ikke akkurat drømmme kulene som kom opp av bollene.

Vi har ett enormt potesiale i laget og vi kan vel så gjerne vinne disse oppgjørende.


Kvartfinalen mot LSK spilles i LSK hallen onsdag 3 september kl 1900.

For at Chixa skal få best mulig støtte setter Stabæk Support i svært godt samarbeide med Buss1 Marius opp transport til denne kampen.

Dette for at flest mulig skal kunne komme seg dit på en enkel måte.


Bussen vil gå fra Bekkestua kl 17:45 og koster kun 50 kr.


Som Marius skriver i Norgesmesterskapet 2014 tråden vil det være mulig å gå på også på f.eks Lysaker, Skøyen/Sjølyst,

Bygdøylokket og Helsfyr (en av holdeplassene under broen).


For at vi skal kunne ha en oversikt over hvem som skal være med er det fint om det sendes en påmelding på sms med navn til Trond på tlf 40039927.



Lenke til innlegg
Del på andre sider


Chixa har klart å hente inn fem poengs forspranget på LSK i serien og overtatt tabelltoppen.

Onsdag denne uken har vi sjans til å sende dem ut at køppen når kvartfinalen spilles i LSK hallen kl 19.

 

Fortsatt plasser ledig på bussen. Meld dere på nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel like gjerne ta dette som kamptråd også?

 

 

Jeg ser muligheter for en skikkelig kjempeuke for oss nå (og tilsvarende drittuke for LSKKFK) :

Onsdag :

LSK - STB borteseier

=> Plutselig er bare vi kjempefavoritter og LSKKFK får nok en fiasko i NM.

 

Lørdag :

Arna/B - LSKKFK stor hjemmeseier

Medkila - STB betydelig borteseier

 

Plutselig er vi 3 poeng og en haug med med mål foran eneste utfordrer i kampen om seriegullet.

 

(jaja, jinx, jinx, men jeg bare måtte)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det at budstikka skal prøve å streame kampen, betyr jo ikke at det er sikkert det er mulig å se den på nett... :lol:

 

 

Jeg velger helt klart tilstedeværelse, til tross for at en litt sliten hals neppe tillater særlig mye synging fra min side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen streames også på www.rb.no.

Vet ikke om det fungerer bedre

Takk - den fungerte mye bedre. Selv om det tilsynelatende er samme stream...?

 

Alt for mange personlige feil i det jeg har sett til nå. Om det skal bli The Double i år må jentene virkelig blø for drakta.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Kampen streames også på www.rb.no.

Vet ikke om det fungerer bedre

Takk - den fungerte mye bedre. Selv om det tilsynelatende er samme stream...?

 

Like dårlig hos meg. - Same shit, different wrapping.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Triste greier men dessverre fullt fortjent. Mye rakner når trine må ut. skjønner forøvrig lite av trenerteamets grep i løpet av kampen også basert på det jeg har sett av innsats og prestasjoner på treninger.

 

Mangel på dekning på ulike plasser blir ganske åpenbart når nøkkelspillere må ut. Kanskje på tide å se litt fremover og gi benken litt toppserie erfaring på relevante plasser...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel like gjerne ta dette som kamptråd også?

 

Jeg ser muligheter for en skikkelig kjempeuke for oss nå (og tilsvarende drittuke for LSKKFK) :

 

Plutselig er vi 3 poeng og en haug med med mål foran eneste utfordrer i kampen om seriegullet.

 

(jaja, jinx, jinx, men jeg bare måtte)

Takk for den.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny sjanse imorgen da våre egne juniorer skal opp mot Grand Bodø og deres toppseriespillere i semi-finalen i NM J19. De blør for drakta!

Men er Cecilie klar til kampen i morgen? Syk i dag, og Silje Anette Hagen fikk sin første kamp på benken for A-laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må rett og slett bli mer voldelige, gå hardere inn i taklingene, være mer fysiske, ikke stå der med lua i hånda. Det virker som om de ikke vil være uhøffelige og ta ballen når en LSK spiller sentrer til en annen LSK spiller, samtidig så blir de ikke forbannet når en LSK spiller kommer bakfra og snapper en sentring fra en STB spiller rett for nesa på dem.

LSK var det klart beste laget og vant fullt fortjent.

Jeg tror det beste vi kan håpe på i seriekampen i LSK hallen er uavgjort, mot det som for øyeblikket er norges beste lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønte ikke en dritt av hva trenerteamet foretok seg etter Trines skade. Først rokkerer en om ved å sette Siri som midtstopper, trekke dekker ned på høyre back og sette inn Julie (normalt spiss) på midten (Line bytter til venstre).Dette til tross for at Celine som tross alt er midtstopper/back med J19 landslagserfaring sitter på benken og er i form. Tipper hun nå gjør som IK og stikker umiddelbart. Deretter går dekker ut og det kommer en ny omrokkering. Ida (vår kanskje mest offensive kraft) trekkes ned på høyre back og Marie inn på høyre kant. Celine blir sittende på benken. Marie har vært skadet og har ikke trent på flere uker, noe hun bar preg av. Lurer på om det gjør godt for selvtilliten. På benken sitter både kristin, Melissa og rikke, hvorav sistnevnte er i storform og var en av BB i første omgang mot Grand (men av en eller annen grunn ble ofret). Jeg har fulgt en del treninger og er ikke veldig overrasket over resultatet idag. Uansett prestasjoner, form og småskader er det de samme som spiller. Mangel på konkurranse gir mindre motivasjon for å hente ut det lille ekstra. Det lille ekstra har LSK også fordi de er i angrepsposisjon i forhold til både cup og seriemesterskapet. Idag underpresterte de antatt beste og trenerteamet må ta sin del av æren for å ikke å evne å utvikle de spillerne en har tilgjengelig og dermed skape konkurranse på alle plasser. Til syvende og sist handler det vel om manglende mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skrev ingenting på forumet i går, fordi jeg var så innihelvetesforbanna at jeg fryktet hva jeg ville enda opp med å skrive. Nå har jeg roet meg en smule ned, og tør prøve meg:

 

1. Rævva innsats etter at Trine måtte ut. Null vilje, null presisjon, null glede.

 

2. Øyvind må gå - å tape 4-2 i hallen er ikke noen krise i seg selv. At kampen blir som den ble i går, er derimot en krise. Hva er i ferd med å skje på dette laget? Her trenger vi å få inn en lagbygger, som gjør at jentene får tilbake gleden og troen på egne evner. Og hvorfor evner vi overhodet ikke å slippe opp en eneste av våre juniorspillere? Vi har jo åpenbart et strålende juniorlag, siden de kvalifiserer seg for NM-finale uten hjelp av A-lagsspillere. Men hos oss får de likevel ikke prøve seg mer enn symbolske innhopp hver 10. kamp. Rævva!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skrev ingenting på forumet i går, fordi jeg var så innihelvetesforbanna at jeg fryktet hva jeg ville enda opp med å skrive. Nå har jeg roet meg en smule ned, og tør prøve meg:

 

1. Rævva innsats etter at Trine måtte ut. Null vilje, null presisjon, null glede.

 

2. Øyvind må gå - å tape 4-2 i hallen er ikke noen krise i seg selv. at kampen blir som den blir i går, er derimot en krise. Hva er i ferd med å skje på dette laget? Her trenger vi å få inn en lagbygger, som gjør at jentene får tilbake gleden og troen på egne evner. Og hvorfor evner vi overhodet ikke å slippe opp en eneste av våre juniorspillere? Vi har jo åpenbart et strålende juniorlag, siden de kvalifiserer seg for NM-finale uten hjelp av A-lagsspillere. Men hos oss får de likevel ikke prøve seg mer enn symbolske innhopp hver 10. kamp. Rævva!

Jeg er vel enig i det du skriver her. Vi har hatt en meget bra trener i 2 år, men i år synes jeg det er mye som ikke stemmer. Sportslig ledelse bør i alle fall ta en skikkelig evaluering ang trener. Når er han vel på utgående kontrakt også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Undrer meg litt over følgende sitat fra Trine, som er brukt som overskrift i papir-budstikka:

-Vi har endelig lært oss å krige

 

Spør du meg, så var det vel krigingen som var totalt fraværende i går, i hvert fall etter at Trine forsvant ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skrev ingenting på forumet i går, fordi jeg var så innihelvetesforbanna at jeg fryktet hva jeg ville enda opp med å skrive. Nå har jeg roet meg en smule ned, og tør prøve meg:

 

1. Rævva innsats etter at Trine måtte ut. Null vilje, null presisjon, null glede.

 

2. Øyvind må gå - å tape 4-2 i hallen er ikke noen krise i seg selv. At kampen blir som den ble i går, er derimot en krise. Hva er i ferd med å skje på dette laget? Her trenger vi å få inn en lagbygger, som gjør at jentene får tilbake gleden og troen på egne evner. Og hvorfor evner vi overhodet ikke å slippe opp en eneste av våre juniorspillere? Vi har jo åpenbart et strålende juniorlag, siden de kvalifiserer seg for NM-finale uten hjelp av A-lagsspillere. Men hos oss får de likevel ikke prøve seg mer enn symbolske innhopp hver 10. kamp. Rævva!

Skal ikke ta for meg det andre, men det med juniorlaget kan jeg jo ta. Semifinalen skal spilles først før man er klare for en finale, og man er ihvertfall ikke favoritter. Møter et lag som slo ut et lag Stabæk tapte 7-0! for. Merk også at to av de beste spillerne er lånt ut til Amazon, men de får ikke spilletid der. Er det da å forvente at de skal være gode nok for vårt lag? Juniorene vår er bra som lag, men skal dog sies at det også der har variert veldig i prestasjonene i år, men det er ingen enkeltspillere som utmerker seg spesielt. Dessverre. Så at juniorene ikke slipper til tror jeg vi lar foreldrene klage på.

 

Hanna hadde nok fått en god del spilletid denne sesongen, men hun har jo vært ute siden kampen mot Arna/Bjørnar ifjor, som hun startet i. Forhåpentligvis er hun tilbake for fullt neste sesong.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sexxes: vi var i finalen for to år siden. Hvor mange av de som var med der har fått en skikkelig sjanse på A-laget?

 

 

Personlig har jeg slutta helt å følge juniorlaget, det er jo ikke der de kommende Stabækspillerne spiller.... sukk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

NM kvartfinale. LSK borte 3. september kl19:00
×
×
  • Opprett ny...