Jump to content

Kamptråd: Aafk - Stabæk 21. september

blaamann
 Share

Recommended Posts

Meldt duskregn og 11 grader.

Aalesund har ikke tapt hjemme siden 0-1-tap mot Molde 11. juli, og jeg frykter at den rekka forlenges mot et Stabæk-lag litt i ingenmannsland på tabellen og med fokus og nerver opp mot semifinalen på onsdag. Aalesund ligger bare 4 poeng over direkte nedrykk og har alt å spille for i denne kampen.

Håper jeg tar feil med hensyn til mine bange anelser, og dersom vi for eksempel får et tidlig mål så er det mulig å se annerledes på det også: vi spiller kanskje med lavere skuldre og høyere selvtillit når vi ikke er så fryktelig redd for å tape, og vi er i god borteform: 7 poeng på de tre siste bortekampene.

Morten er i hvert fall klar for bortekamp borte: http://www.stabak.no/news/article/1eb44wtrxxhu411jfuln9nc44p/title/--stjeler-gjerne-tre-poeng-fra-jonsson

(legg merke til diver-talentet til personen i bakgrunnen etter rundt 25 sekunder av videoen).

Bob tenker av uante grunner mye på en person ved navn Alison (Cooper?), og er ellers inne på at laget nok rulleres på inn mot denne kampen for å ha friske nok bein på flest mulig til onsdagens rysare: http://www.stabak.no/news/article/1qlcyq897tmhd1ap4gafa7htw2/title/vil-klatre-pa-tabellen

Hva tror folket om denne kampen? Vanskelig å gjette på lagoppstilling her, men hva med:

Løven

Haugstad-Høiland-MMS-Timmi

Sokolowski-Jacobson

Gorozia-Sortevik-Kassi

Boli

Edited by blaamann

Etter oppturen mot Start sist bør man kunne tro at vi kan klare noe lignende mot Aalesund. Men semien i Cupen sitter nok også i bakhodet vårt. Ingen stor nedrykksfare hvis vi taper nå på søndag, men ett poeng bør vi minst kunne klare? :)

Edited by veigarP

"Søndag 21. september kl. 18:00 reiser Stabæk til Aalesund og Color Line stadion for den 24. runden i årets Tippeligasesong."

Jeg vet ikke nøyaktig hvor lang tid det tar å komme seg til Ålesund, men det ser ut til at fleecegenserentusiastene vinner denne på walk-over.

Vi spiller som et middels tippeligalag og det er jo det vi er, så dette er vel som forventet.

Dagens mulighet er å sette inn Brustad i 70 minutt mot slitne Ålesund ben. Regner med Jönsson fortsatt ikke iverksetter en plan B når laget hans ikke gir resultater, så har en liten følelse at dette kan gå.

Edited by Rasta