Gå til innhold

Kamptråd, Stabæk-Lillestrøm


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Nå kan vi konstatere at nedrykkspøkelse har lagt seg. Utrolig godt å få LSK ut av medaljeformen, hehe. Litt for få kamper til at vi kan blande oss oppe i der, men plasseringer er morsomt. Tror vi kan klatre et par plasser nå mot slutten når vi har fått senket skuldrene. Kanskje passere Vålerenga også. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå kan vi konstatere at nedrykkspøkelse har lagt seg. Utrolig godt å få LSK ut av medaljeformen, hehe. Litt for få kamper til at vi kan blande oss oppe i der, men plasseringer er morsomt. Tror vi kan klatre et par plasser nå mot slutten når vi har fått senket skuldrene. Kanskje passere Vålerenga også. :D

 

Ikke for å være en evig pessimist, men nedrykk er fortsatt matematisk fult mulig.

Vi har 33 poeng, det er 7 kamper igjen å spille = 21 poeng å hente.

Sogndal er 9 poeng bak oss, og Brann er 10.

 

Greit nok så har vi, ut ifra hva jeg kan forstå, enklere kamper forran oss, enn det Sogndal og Brann har.

Og jeg har større tro på at vi tar poeng enn at Sogndal og Brann skorer full pott på alt.

Brann og Sogndal tar tross alt i gjennomsnitt 1.04 poeng per kamp.

Men fotballen er rund og kan trille alle veier!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Nå kan vi konstatere at nedrykkspøkelse har lagt seg. Utrolig godt å få LSK ut av medaljeformen, hehe. Litt for få kamper til at vi kan blande oss oppe i der, men plasseringer er morsomt. Tror vi kan klatre et par plasser nå mot slutten når vi har fått senket skuldrene. Kanskje passere Vålerenga også. :D

 

Ikke for å være en evig pessimist, men nedrykk er fortsatt matematisk fult mulig.

Vi har 33 poeng, det er 7 kamper igjen å spille = 21 poeng å hente.

Sogndal er 9 poeng bak oss, og Brann er 10.

 

Greit nok så har vi, ut ifra hva jeg kan forstå, enklere kamper forran oss, enn det Sogndal og Brann har.

Og jeg har større tro på at vi tar poeng enn at Sogndal og Brann skorer full pott på alt.

Brann og Sogndal tar tross alt i gjennomsnitt 1.04 poeng per kamp.

Men fotballen er rund og kan trille alle veier!

 

 

7 kamper igjen? WAT?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Nå kan vi konstatere at nedrykkspøkelse har lagt seg. Utrolig godt å få LSK ut av medaljeformen, hehe. Litt for få kamper til at vi kan blande oss oppe i der, men plasseringer er morsomt. Tror vi kan klatre et par plasser nå mot slutten når vi har fått senket skuldrene. Kanskje passere Vålerenga også. :D

Ikke for å være en evig pessimist, men nedrykk er fortsatt matematisk fult mulig.

Vi har 33 poeng, det er 7 kamper igjen å spille = 21 poeng å hente.

Sogndal er 9 poeng bak oss, og Brann er 10.

 

Greit nok så har vi, ut ifra hva jeg kan forstå, enklere kamper forran oss, enn det Sogndal og Brann har.

Og jeg har større tro på at vi tar poeng enn at Sogndal og Brann skorer full pott på alt.

Brann og Sogndal tar tross alt i gjennomsnitt 1.04 poeng per kamp.

Men fotballen er rund og kan trille alle veier!

7 kamper igjen? WAT?!

Sorry, jeg som talte helt feil gitt.

5 er det jo!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig bra gjennomført kamp av oss, og med litt tur så kontrollerer vi inn seieren mot et av årets sterkeste lag. Vi gjør mange av de små tingene som gjør det vanskelig for motstander å skape sjanser - alt fra å avslutte i dårlig posisjon, istedenfor å prøve å komme seg til en bedre og få kontring imot; til å heller ta frispark på midten slik at vi kan få laget ned i posisjon.

 

Litt småpirk, som Villes defensive innsats og Sokos overdrevent myke pasninger, men ellers en kamp jeg trivdes med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Nedrykk er fortsatt matematsik mulig

 

 

Ja, kan vi det? Ja, vi kan bli tatt igjen av Sogndal som har 24 poeng, men siden det er hele 6 lag mellom oss og Sogndal, så er det muligheter for at disse lagene skal møtes et par ganger, noe som reduserer sjansne for at vi rykker ned. Å nei, vi skal ikke tenke nedrykk nå. Vi skal tenke 6.plass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rettferdigheten seiret! Haglund sier han ikke sett en merkeligere kamp i år...han må ha glemt kampen mot oss tidligere i år.

Sånn Lillestrøm, det er sånn det går når dere møter 11 Stabæk spillere i 90 minutter! Mot Lillestrøm er det alltid resultatet som teller, ikke stilen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Rettferdig at Palmason ikke traff mot gamle lagkompiser!

Også ufattelig urettferdig at Hoseth misset straffe. Egentlig skulle det stått 3-0 når fløytemannen blåste av.

Var det egentlig straffe?
Definitivt ikke. De slapp dog et soleklart gult kort og vi satte den ikke, så ingenting å klage over i ettertid.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


TV2 ass.. Hvilken kamp så de? Hatet til stabæk lever vel fortsatt i beste vellgående... http://www.tv2.no/2014/09/28/sport/stabaek/lillestrom/6062035

 

Jeg så nettopp på videosnutten og skummet over artikkelen, og det eneste jeg sitter igjen med er: Hvordan i alle dager kan de kalle det journalistikk?

"Journalistikk er arbeidet med å dokumentere hendelser i samtiden og produktet av denne prosessen."

Skal ikke journalister forholde seg objektive?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt klart feil idømt straffe, fellingen skjer jo et godt stykke utenfor boksen. Rart at ikke LSK-spilleren(e) protesterer. Vi hadde en god dose med flaks i denne kampen, og det veier opp noe av uflaksen vi hadde i bortekampen i vår. Da skulle LSK ikke hatt straffe og vi ikke fått Borger utvist. Slike ting har det med å jevne seg ut over en sesong.

Endret av Drosselmeyer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Nedrykk er fortsatt matematsik mulig

 

 

Ja, kan vi det? Ja, vi kan bli tatt igjen av Sogndal som har 24 poeng, men siden det er hele 6 lag mellom oss og Sogndal, så er det muligheter for at disse lagene skal møtes et par ganger, noe som reduserer sjansne for at vi rykker ned. Å nei, vi skal ikke tenke nedrykk nå. Vi skal tenke 6.plass!

 

 

Ja, faktisk er direkte nedrykk samt sisteplassen teoretisk mulig, men da snakker vi om en sannsynlighet som må være på godt under 1 promille. :-) I tillegg skal de nevnes at godt over halvparten av kampene lagene bak oss på tabellen har er oppgjør dem i mellom.

 

Helt enig med deg om at nå er det sjetteplassen vi bør sikte oss inn på.

 

Må bare avslutte med å si at det er få lag det er så deilig å slå som Lillestrøm, særlig etter resultatene mot de i det siste. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Øh...hva? Syntes både referatet og videoen var ganske objektive jeg.

 

Så du mener setningen "Lillestrøm var nemlig fullstendig dominerende i den første omgangen." er helt riktig? Hvis de er fullstendig dominerende i 1. omgang, hvordan kan vi da lede 2-0? Ja de hadde sine gode sjanser, men fullstendig dominerende?

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men altså. Det får da være grenser for hva vi skal klage på ...

 

Bradley og gutta la om taktikken etter 30 minutter nettopp for å demme opp for dominansen til Lillestrøm. Vi løp i mellom, vi havnet på etterskudd og det var alt annet enn en god omgang. Det sier jo gutta i ettertid også.

 

2 muligheter, 2 mål. Vi ligger helt på grensen til hvor heldige vi skal få lov til å være før pause. Og deilig er det, for all del. Spesielt når vi løfter oss voldsomt når Lillestrøm blir slitne.

 

Det er kanskje det viktigste for min del. Vi er bedre enn motstanderen på slutten av kampen. Det er godt å se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Øh...hva? Syntes både referatet og videoen var ganske objektive jeg.

 

Så du mener setningen "Lillestrøm var nemlig fullstendig dominerende i den første omgangen." er helt riktig? Hvis de er fullstendig dominerende i 1. omgang, hvordan kan vi da lede 2-0? Ja de hadde sine gode sjanser, men fullstendig dominerende?

 

 

Fullstendig dominerende er en ganske god beskrivelse. At et lag "dominerer" en kamp gjør det ikke umulig for dem å slippe til kontringer o.l.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Øh...hva? Syntes både referatet og videoen var ganske objektive jeg.

 

Så du mener setningen "Lillestrøm var nemlig fullstendig dominerende i den første omgangen." er helt riktig? Hvis de er fullstendig dominerende i 1. omgang, hvordan kan vi da lede 2-0? Ja de hadde sine gode sjanser, men fullstendig dominerende?

 

 

Fullstendig dominerende er en ganske god beskrivelse. At et lag "dominerer" en kamp gjør det ikke umulig for dem å slippe til kontringer o.l.

 

 

Jeje... Kontrett vi inn 1-0 målet? Nope. 2-0 kommer etter at kontringen er over og LSK er etablert igjen. Det mer "fullestendig" jeg reagerte på, ikke at de dominerte. Uansett altomfotball gitt spillerene våre 69 poeng til sammen og Lillestrøm 62. I videooppsummeringen vises det 5 sjanser inkl mål om oss, de viser 4 av Lillestrøm. Vi hadde 7 skudd på mål Lillestrøm hadde 3. Ja lillestrøm hadde ballen mer og en del flere skudd... Men det er et typisk kampbilde når en er så flink og scorer etter 3 min. Mål preger kamper. Men uansett. Vi vant!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kunne jo fort vunnet 4-0 om Brustad hadde scoret på de to siste mulighetene...

 

Og hadde Hoseth scoret på straffe kunne det vært 5-0. Men det har ikke så mye å gjøre med om lsk dominerte banespillet i 1 omgang. For det gjorde de, uavhengig av om vi hadde vunnet 20-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er litt herlig dette her, og det hadde vært enda herligere med 5-0.

 

Det var en sesongåpning hvor jeg pga utlandsreise måtte høre kampen på NRKs 4-4-2. Stadig vekk brøt det en fyr inn og kunne fortelle om nettopp LSK som mot spillets gang hadde scoret. Noe sånt som sju ganger.

 

Dominans og effektivitet er ofte ikke det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd, Stabæk-Lillestrøm
×
×
  • Opprett ny...