Gå til innhold

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Disse 11 startet mot Rosenborg i 16. mai kampen i fjor da vi vant 3-1.


Mandé, Granli, Næss,Høiland, Trondsen, Sokolowski, Adu, Stephens, Thorsby, Boli,Brustad



Kun tre mann igjen !
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har en oversikt over utskiftingene vi har hatt i troppen siden 1. Januar 2014? Må jo være opp mot 15 spillere?

 

Kommer i farten på

Fontanello

Høiland

Lange

Timmi

Stephens

Soko

Adu

Hoseth

Trondsen

Jacobsen

Boli

Brustad

 

De 12 jeg kommer på som har forlatt oss i løpet av det siste året

Borger Thomas og Omholt-Jensen(?)

 

I 2014 fikk 29 spillere spilletid. Av disse er 15 (utenom Isaksen) ikke i stallen nå. De som er borte har stått for 247 plasser i start 11'ern (pluss mange bytter) og 45 av 59 mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor var jeg sikker på en god sesong. 2015 ser bekmørkt ut per nå.

Det er dessverre mer enn bekmørkt det er rett før kullsvart

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Deres hus og hoteller brenner, rykk tilbake til start...

 

Slik føles det ihvertfall :)

 

@ringo

Det er jo tydeligvis monopol ledelsen er vant å spille så dette rimer bra :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I fjor var jeg sikker på en god sesong. 2015 ser bekmørkt ut per nå.

Det er dessverre mer enn bekmørkt det er rett før kullsvart

 

 

Nja, og så signerer vi et par offensive spillere og slår Sandefjord i helga, så ser det helt annerledes ut igjen... og slik går dagene frem til seriestart.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er status på troppen nå da?

 

Målvakter

- Løven og Tigern

- Status: Vi har to gode keepere. Mande vet vi hva står for og Singh har i hvert fall imponert meg i treningskampene.

 

Forsvar

- Skjønsberg, Næss, Jalasto, Mæling, Granli, Kirisov, Hammer

- Skjønsberg og Ville er solide, sistnevnte holdt et bra nivå i slutten av forrige sesong som har virker å ha tatt med seg inn i det nye året. Næss har jeg stor tro på at kan ta nivået på en overbevisende måte.

- Bak disse tre er det litt mer usikkert. Meling overbeviste i USA, Granli det motsatte. Kirisov vet vi ingenting om, men kan ikke sies å ha voldsomme meritter (og sportslig ledelse var ikke sikrere enn at de holdt seg til 4 mnd kontrakt)

- Summa sumarum: potensiale til å skru sammen en habil forsvarsrekke, men veldig usikkert på benken.

- PS: Noen som vet hvordan Hammer ligger an? Han er vel skadefri, men har ikke fått spilletid så vidt jeg kan huske?

 

Midtbane

- Kassi, Gorozia, Grossman, Dahle, Haugstad, Issah,

- Her er det mye usikkert, og få klare førstevalg. Kassi imponerte veldig framover i USA, håper Bob fortsetter å bruke han på vingen. Og Gorozia virket veldig bra sentralt. Hvis disse får ut potensialet kan vi ha noe bra på gang!

Nysigneringen Issah overbeviste ikke i USA, i hvert fall ikke meg. Så ut som om han sleit med tempoet, blir spennende å se om han klarer å ta noen steg fram mot seriestart.

 

Angrep

- Det trenger vi vel ikke, eller?

Edit: Vi har jo Ekblom!

 

Hva tenker dere? Enige? Uenige? Noen jeg har glemt (det er det antagelig)?

Endret av GeirSJ
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målvakter

- Løven og Tigern

 

Egentlig blir det Løven og Løven. Singh betyr løve, med opprinnelse i samme ord som ga navnet til Simba i Løvenes Konge. Sayouba Mufasa og Singh Simba.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er status på troppen nå da?

 

Målvakter

- Løven og Tigern

- Status: Vi har to gode keepere. Mande vet vi hva står for og Singh har i hvert fall imponert meg i treningskampene.

 

Forsvar

- Skjønsberg, Næss, Jalasto, Mæling, Granli, Kirisov, Hammer

- Skjønsberg og Ville er solide, sistnevnte holdt et bra nivå i slutten av forrige sesong som har virker å ha tatt med seg inn i det nye året. Næss har jeg stor tro på at kan ta nivået på en overbevisende måte.

- Bak disse tre er det litt mer usikkert. Meling overbeviste i USA, Granli det motsatte. Kirisov vet vi ingenting om, men kan ikke sies å ha voldsomme meritter (og sportslig ledelse var ikke sikrere enn at de holdt seg til 4 mnd kontrakt)

- Summa sumarum: potensiale til å skru sammen en habil forsvarsrekke, men veldig usikkert på benken.

- PS: Noen som vet hvordan Hammer ligger an? Han er vel skadefri, men har ikke fått spilletid så vidt jeg kan huske?

 

Midtbane

- Kassi, Gorozia, Grossman, Dahle, Haugstad, Issah,

- Her er det mye usikkert, og få klare førstevalg. Kassi imponerte veldig framover i USA, håper Bob fortsetter å bruke han på vingen. Og Gorozia virket veldig bra sentralt. Hvis disse får ut potensialet kan vi ha noe bra på gang!

Nysigneringen Issah overbeviste ikke i USA, i hvert fall ikke meg. Så ut som om han sleit med tempoet, blir spennende å se om han klarer å ta noen steg fram mot seriestart.

 

Angrep

- Det trenger vi vel ikke, eller?

Edit: Vi har jo Ekblom!

 

Hva tenker dere? Enige? Uenige? Noen jeg har glemt (det er det antagelig)?

Mener forsvarer er det vell det vi har best dekning, vil gjerne se to nye spisser og en offensiv midtbane og kanskje en ny defensiv midtbanespiller!

Dette er jo ønsketenkning, men WE NEED A SPISS!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målsettingen pleier vel å bli fastsatt av spillere og sportslige ledere i fellesskap? Det er nok et par karer på vei inn som vil ha en finger med i spiller før det blir uttalt noe offentlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har en oversikt over utskiftingene vi har hatt i troppen siden 1. Januar 2014? Må jo være opp mot 15 spillere?

 

Kommer i farten på

B. Thomas

Fontanello

Høiland

Lange

Timmi

Stephens

Soko

Sortevik

Adu

Hoseth

Trondsen

Jacobsen

Thorsby

Boli

Brustad

 

De 15* jeg kommer på som har forlatt oss i løpet av det siste året

 

*Edit: la til Borger, Sortevik og Thorsby

Espen Isaksen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Likevel, det ser MYE bedre ut enn det gjorde på samme tid i fjor. Vi vet dessuten at det kommer noen offensive forsterkninger, så med mindre det kuker seg til noe alvorlig frem mot seriestart så tror jeg vi at vi kommer til å få en helt ok sesong.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke bekymret i det hele tatt, Stabæk skulle jo trossalt spille 1 div i år ifølge disse mektige "fotballekspertene" vi har her til lands. IAO og ledelsen har gjort så ufattelig mye bra de siste 2 sesongene, bare bob får spissene sine asap så er jeg overbevist om at dette blir en bra sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Likevel, det ser MYE bedre ut enn det gjorde på samme tid i fjor. Vi vet dessuten at det kommer noen offensive forsterkninger, så med mindre det kuker seg til noe alvorlig frem mot seriestart så tror jeg vi at vi kommer til å få en helt ok sesong.

 

@ringo

 

 

Synes du? Jeg synes vi per nå er svakere enn det jeg kan huske vi var i fjor. Dårligere pasningsspill, mindre ballsikre individuelt og som lag, og dårligere i presset. Forsvaret muligens et lite hakk vassere nå, men det renner fortsatt inn ganske mye bakover. Jeg håper du har rett, og at hukommelsen min er farget av en positiv overraskelse av å plutselig se et lag som spilte fotball igjen sist vinter, men jeg er ikke overbevist. Uten Bob ved roret hadde jeg antakeligvis satt pengene mine på det unevnelige. Tror vi er avhengige av solide forsterkninger om vi skal nå fjorårets tabellposisjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Likevel, det ser MYE bedre ut enn det gjorde på samme tid i fjor. Vi vet dessuten at det kommer noen offensive forsterkninger, så med mindre det kuker seg til noe alvorlig frem mot seriestart så tror jeg vi at vi kommer til å få en helt ok sesong.

 

@ringo

 

 

Blir det noe tabelltips iår? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Likevel, det ser MYE bedre ut enn det gjorde på samme tid i fjor. Vi vet dessuten at det kommer noen offensive forsterkninger, så med mindre det kuker seg til noe alvorlig frem mot seriestart så tror jeg vi at vi kommer til å få en helt ok sesong.

 

@ringo

Liker at dette kommer fra deg @ringo. Får vi på plass et par offensive spillere kan det blir en bra sesong. Kaptein Messi er og blir viktig for troppen. Han er "limet".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Likevel, det ser MYE bedre ut enn det gjorde på samme tid i fjor. Vi vet dessuten at det kommer noen offensive forsterkninger, så med mindre det kuker seg til noe alvorlig frem mot seriestart så tror jeg vi at vi kommer til å få en helt ok sesong.

 

@ringo

 

På samme tid i fjor hadde vi en mye tynnere tropp, men vi hadde en trener med full fokus på Stabæk. Akkurat det er jeg ikke så sikker på at vi har pt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2015 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...