Gå til innhold

Kamptråd: Chicago Fire - Stabæk 22.02


ÅsmundJ
 Del

Anbefalte innlegg


Høydepunkter fra kampen: https://www.youtube.com/embed/NKgk3V57pzA

 

2015 Simple Invitational

MLS Preseason

Chicago Fire 0:0 Stabaek IF

February 22, 2015 Providence Park

 

Scoring Summary:

None

 

Misconduct Summary:

CHI Razvan Cocis (caution) 51

 

Chicago Fire: Jon Busch, Lovel Palmer (Eric Gehrig 86), Jeff Larentowicz, Adailton, Joevin Jones, Razvan Cocis (Kingsley Bryce 73), Matt Watson (Matt Polster 73), Harry Shipp (Guly do Prado 82), Shaun Maloney (Michael Stephens 73), David Accam (Quincy Amarikwa 62), Kennedy Igboananike (Alex 61).

 

Shots: 10; Shots On Goal: 5; Saves: 1; Fouls: 5; Corner Kicks: 6; Offsides: 4.

 

Stabaek IF: Mande Sayouba, Ville Jalasto (Daniel Granli 76), Morten Skjonsberg, Nicolai Naess, Birger Solberg Meling, Kamal Issah, Cole Grossman (Emil Ekblom 76), Giorgi Gorozia, David Estrada (Eirik Haugstad 85), Anders Trondsen, Luc Kassi (Cornelius Benscik 76).

 

Shots: 5; Shots On Goal: 1; Saves: 4; Fouls: 12; Corner Kicks: 1; Offsides: 2.

Endret av Tom Bruaset
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skuddtrening må til, spillerne må tørre å skyte på mål også utenfor 16meteren!

Da jeg overvar en skuddtrening på en trening på Nadderud i sommer var det sjokkerende tilstander. Man bommet fra 12-14 meter og smilte og lo av det. Som amerikaner burde Bob fått med seg "Practice does not make perfect. Only perfect practice makes perfect." (Vince Lombardi)

 

Solskjær snakket om å terpe og terpe til den satt. Her var det snakk om å dunke unna tre baller så man kunne gå i garderoben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye dårlig forsvarsspill som vanlig sett utifra høydepunktene.

Mande ser jo ut som om han er i sinnsykt bra form! Hvor gode er egentlig disse Fire-folka? Noen som kan sammenligne nivået med TL?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg synes Fire var ganske svake, mulig jeg hadde for store forventninger og så er det preseason og de har mye nytt osv. Osv. Men der var litt blanda drops F.eks. Han høyrebacken med rastaflettene -palmer? Ville jeg ikke hatt om han ble kasta etter oss.

 

Synes vi spiller bra i førsre omgang det er endel småslurv og dårlige pasninger. Meling har et par dårlige der han ikke finner alternativ fremover og istede spiller noe høyrisikopasninger på tvers og skrått bakover. Holdt på å gå riktig galt ved en anledning. Trekker litt ned i en ellers bra omgang fra ham., i andre faller tempoet og kvaliteten i matchhen og vi med den.

 

Synes ellers Georgi ser bra ut jeg også, Sayouba holder oss inne i matchen.

Men Estrada tror jeg ikke er vår neste spiss...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor gode er egentlig disse Fire-folka? Noen som kan sammenligne nivået med TL?

 

Chicago kom nest sist i Eastern Conference i fjor, 13 poeng bak den siste sluttspillsplassen. Før denne sesongen har de byttet ut mange spillere; tror det er snakk om 9 stykker totalt og 7 fra førsteelleveren. Ganske likt som oss, altså. Til forskjell fra oss, har de kvittet seg med folk de mente ikke var gode nok og hentet inn spillere de tror er bedre. De tilhører nok uansett nedre halvdel i MLS.

 

Det inntrykket jeg har fått er at hvis du spør en amerikaner så liker han å tro at MLS ligger nærmere Premier League enn Tippeligaen i kvalitet. Ut fra hva jeg selv har sett, synes jeg nivået her og der er ganske likt. Den store forskjellen er at de fleste lagene i MLS har anledning til å hente 2-3 relativt store navn. Ofte er det dog snakk om spillere som er godt over middagshøyden, alternativt noen fra Mellom- eller Sør-Amerika som ikke er fullt gode nok for topplagene der. Hadde det ikke vært for reglene rundt "designated players" og lønnstak, ville nok flere av dem hatt økonomi til enda bedre spillerstaller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ellers Georgi ser bra ut jeg også, Sayouba holder oss inne i matchen.

Men Estrada tror jeg ikke er vår neste spiss...

 

 

Så spilte ikke Estrada spiss heller da. Vi spilte faktisk uten spiss i denne kampen, siden Trondsen var mer en typisk "nummer 9". Estrada kom ofte rundt på kant og til flere gode innlegg som kunne resultert til store sjanser om vi hade hatt en som var god i boks. Da hadde hans situasjon sett helt annerledes ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Synes ellers Georgi ser bra ut jeg også, Sayouba holder oss inne i matchen.

Men Estrada tror jeg ikke er vår neste spiss...

 

 

Så spilte ikke Estrada spiss heller da. Vi spilte faktisk uten spiss i denne kampen, siden Trondsen var mer en typisk "nummer 9". Estrada kom ofte rundt på kant og til flere gode innlegg som kunne resultert til store sjanser om vi hade hatt en som var god i boks. Da hadde hans situasjon sett helt annerledes ut.

 

Enig dette.

 

I de siste versjoner Stabæk lag skal man ikke kimse av en spiller som klarer å kontrollere ballen kontant etter lange oppspill fra blant andre Nico. Det var i hvert fall noe der, om det er nok er jeg derimot ikke sikker på.

 

Spiss er han ikke, men hvis Boli går trenger vi tross alt en kant og en spiss ettersom vi da mangler både han og Brus.

 

EDIT: leif

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi gjør en OK kamp, mot et lag som ser ut til å være i støpeskjeen. Artig å se Shaun Maloney igjen, men han er ikke hva han engang var...

Helt enig at Mande var vår beste denne kampen. Synes også at Næss gjør en kjempejobb, og slår noen nydelig baller i bakrommet. Vi trenger en Nannskog som kan gjøre om disse til scoringer. We need a spiss. Giorgi var litt usynlig for meg, men det er tydelig på dere at han var god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Chicago Fire - Stabæk 22.02
×
×
  • Opprett ny...