Gå til innhold

Martin - Den Største Gjennom Tidene!


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Budstikka: Andresen spiller gratis for Stabæk

Martin Andresen skal hjelpe Stabæk så godt han kan. Og han skal ikke ha lønn for å spille for klubben.

Den tidligere landslagskapteinen har nå bestemt seg. Han gjør comeback for Stabæk. Helt gratis.

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra B+ i dag:

 

 

Andresen spiller gratis for Stabæk
Martin Andresen skal hjelpe Stabæk så godt han kan. Og han skal ikke ha lønn for å spille for klubben.
Den tidligere landslagskapteinen har nå bestemt seg. Han gjør comeback for Stabæk. Helt gratis.
– Jeg tjener ikke en krone på dette, sier Andresen med et stort smil.
For det er med helt annen motivasjon han tar en ny periode i Stabæk.
– Jeg gleder meg til å spille fotball i Stabæk. Det er lenge siden jeg har spilt fotball på dette nivået, så det blir spennende. Jeg bor her ute (Nesøya), og det er hyggelig hvis distriktet kan få et bra lag. Jeg skal bidra så godt jeg kan. Det er moro å bare være spiller, og det skal bli deilig å slippe alt det styret som er rundt når du er trener og manager, sier Andresen.
Kombinerer med Skeidar-jobb
I tillegg til å spille for Stabæk, skal han jobbe for familiebedriften Skeidar.
– Jeg er enig med Stabæk om tidsbruken, sier Andresen, uten at han vil gå nærmere inn på det.
Martin Andresen ble i fjor løst fra kontrakten som Vålerenga-manager, etter fem år i Oslo-klubben. Nå er han altså tilbake på fotballbanen som bare spiller.
– Jeg har tidligere vært spiller, så spillende trener og manager. Nå skal jeg tilbake som bare spiller. Det er vel ikke så mange som har gått den veien tidligere, smiler Martin Andresen.
Belsvik: – En berikelse
Trener Petter Belsvik sier de har snakket mye om rollefordelingen.
– Det har vi faktisk pratet veldig mye og lenge om gjennom januar, februar og frem til nå – så det er jeg helt sikker på at kommer til å gå bra. Jeg personlig er veldig glad for folk med fotballkompetanse og kjenner Martin veldig godt fra før ettersom vi har spilt sammen. Så vet jeg at hans erfaring er gull verdt. Han blir en berikelse for klubben. Det er jeg sikker på, sier Stabæk-treneren.
Belsvik sier han får en spiller med vinnerskalle og påpeker samtidig at Andresen må få tid på å komme i form.
– Han vet alt om hva dette dreier seg om. Han kan bli en dirigent på banen, og vårt unge mannskap trenger flere tydelige ledere, sier Belsvik.
Spiller onsdag
Onsdag spiller Andresen i Stabæks treningskamp mot Sandefjord.
– Planen er at han skal spille en omgang, så tar vi det derfra. Vi vet at det ikke er sikkert at han kommer til å spille samtlige 90 minutter i 1. divisjon i år, men hans tilstedeværelse og påvirkningskraft på treningsfeltet og i kamper kommer til å være enorm, og det kommer vi til å dra nytte av, sier Belsvik.
Selv om Stabæk og Martin Andresen har blitt muntlig enige om en avtale, har 36-åringen ikke skrevet under på noen avtale med Nadderud-klubben.
– Vi har ikke skrevet på noe papir ennå, men Martin blir med som spiller denne sesongen, så tar vi det stille og rolig. Martin kommer til å trene hardt, så ser vi hvor god form han kommer i. Han har fortsatt et stykke å gå, innrømmer sportslig leder i Stabæk, Inge André Olsen.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og der så stemmer igjen Trådnavnet med mitt syn på Martin.

Mangler bare at Daniel tar på seg skoene og har trent i det skjulte det siste året for å spille gratis og være den spissen vi trenger i ett års tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har stor respekt for Martin Andresen, men merker jeg er litt skeptisk til dette med å spille gratis, uansett historikk og status. Da har man brått ikke de samme forpliktelsene. Det betyr for eksempel at klubben kanskje ikke kan kreve at han stiller opp når vi trenger ham som mest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig hvordan du fikk dette til å bli negativt... Selvfølgelig skal det signeres en kontrakt selv om han ikke skal lønnes av STB.

 

Hvor kom dette med å spille gratis fra? Uansett kontraktens innhold er en kontrakt fremdeles en kontrakt.

 

Det er i følge Budstikka ikke signert noen kontrakt. Jeg mener ikke å være negativ, og vil bare vite hvor mye vi egentlig kan forvente at Martin stiller opp når det ikke skal betales lønn eller foreligger noen kontrakt. Jeg ble brått litt usikker på den faktiske situasjonen når jeg leste dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Merkelig hvordan du fikk dette til å bli negativt... Selvfølgelig skal det signeres en kontrakt selv om han ikke skal lønnes av STB.

 

>Hvor kom dette med å spille gratis fra? Uansett kontraktens innhold er en kontrakt fremdeles en kontrakt.

 

Det er i følge Budstikka ikke signert noen kontrakt. Jeg mener ikke å være negativ, og vil bare vite hvor mye vi egentlig kan forvente at Martin stiller opp når det ikke skal betales lønn eller foreligger noen kontrakt. Jeg ble brått litt usikker på den faktiske situasjonen når jeg leste dette.

 

Ok. Men poenget er at han må jo ha en proffkontrakt for å få spille i Adecco. For å ha en proffkontrakt er det også en minstelønn på et eller annet. Så er det vel dette som er poenget, at lønnen STB må gi MA, sikkert blir finansiert av noen andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Merkelig hvordan du fikk dette til å bli negativt... Selvfølgelig skal det signeres en kontrakt selv om han ikke skal lønnes av STB.

 

>Hvor kom dette med å spille gratis fra? Uansett kontraktens innhold er en kontrakt fremdeles en kon

trakt.

 

Det er i følge Budstikka ikke signert noen kontrakt. Jeg mener ikke å være negativ, og vil bare vite hvor mye vi egentlig kan forvente at Martin stiller opp når det ikke skal betales lønn eller foreligger noen kontrakt. Jeg ble brått litt usikker på den faktiske situasjonen når jeg leste dette.

Ok. Men poenget er at han må jo ha en proffkontrakt for å få spille i Adecco. For å ha en proffkontrakt er det også en minstelønn på et eller annet. Så er det vel dette som er poenget, at lønnen STB må gi MA, sikkert blir finansiert av noen andre.

 

Lærte du det av hdaniels? Knegg knegg knegg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Merkelig hvordan du fikk dette til å bli negativt... Selvfølgelig skal det signeres en kontrakt selv om han ikke skal lønnes av STB.

>Hvor kom dette med å spille gratis fra? Uansett kontraktens innhold er en kontrakt fremdeles en kontrakt.

Det er i følge Budstikka ikke signert noen kontrakt. Jeg mener ikke å være negativ, og vil bare vite hvor mye vi egentlig kan forvente at Martin stiller opp når det ikke skal betales lønn eller foreligger noen kontrakt. Jeg ble brått litt usikker på den faktiske situasjonen når jeg leste dette.

 

 

 

Ok. Men poenget er at han må jo ha en proffkontrakt for å få spille i Adecco. For å ha en proffkontrakt er det også en minstelønn på et eller annet. Så er det vel dette som er poenget, at lønnen STB må gi MA, sikkert blir finansiert av noen andre.

 

 

 

"– Jeg tjener ikke en krone på dette, sier Andresen med et stort smil."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Måtte vel være greit å bruke Martin som assistenttrener også. Han er jo på mange måter mer erfaren enn Belsvik og har sikkert nye ideer.

 

Gjelder å ikke sakke alt for mye akterut i starten av sesongen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Måtte vel være greit å bruke Martin som assistenttrener også. Han er jo på mange måter mer erfaren enn Belsvik og har sikkert nye ideer.

 

Gjelder å ikke sakke alt for mye akterut i starten av sesongen!

 

 

Enig med deg. Men vil også se Belsvik sparket og Martin som ny sjef permanent.

 

Selvfølgelig om klubben vil oppnå noe de neste årene. Det her går ingen veier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Måtte vel være greit å bruke Martin som assistenttrener også. Han er jo på mange måter mer erfaren enn Belsvik og har sikkert nye ideer.

 

Gjelder å ikke sakke alt for mye akterut i starten av sesongen!

 

 

Enig med deg. Men vil også se Belsvik sparket og Martin som ny sjef permanent.

 

Selvfølgelig om klubben vil oppnå noe de neste årene. Det her går ingen veier.

Vet, skjønner ikke hvorfor Stabæk ikke bruker pengene fra tier-aksjonen på å sparke Belsvik ass...

 

Klart han skal fortsette! Kontinuitet er ekstremt viktig for den troppen her, også på trenersiden.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan du si og er viktig nok, men har ikke 8 av 11 på førstelaget hatt mer eller mindre 16 måneders kontinuitet med Belsvik?

Jo, det er jo nettopp det som er poenget mitt?

Fortsette å bygge på det.

Endret av EspenKS
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig synd dette, unggutta hadde trengt Martins erfaring og tyngde. Leser jo at Throndsen har vært nervøs de første matchene.

 

Men igjen; dra Martin inn på trenersiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om han ikke kan spille kamper, så er hans tilstedeværelse på feltet verd sin vekt i gull!

Han kan lære midtbanegutta ting som andre ikke ser, han kan de gå til med spørsmål, han kan være en bauta å støtte seg på!

 

Selv om han er skadet så synes jeg han skal være i kulissene, være i garderoben og tilstede under matcher etc. Selv om han ikke kan spille selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bare å ønske Martin all den gode bedringen han kan få, og håpe at han allikevel deltar med alt han kan. Han kan være forskjell på topp og midt på tabellen, både som spiller og ikke minst som innpisker, motivator, strateg, analytiker og kunnskap. Kort sagt alt en trener i adecco trenger...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Martin - Den Største Gjennom Tidene!
×
×
  • Opprett ny...