Gå til innhold

Tilskuertall Nadderud 2015


d*u*b
 Del

Anbefalte innlegg


Foreløpig 1342 ledige seter + bortesupport, - antallet som er ledig på SS sitt felt. Odd-gutta (Oddrane har busstur nedover) drar rett fra tyskland til Nadderud så har egentlig et håp om at de blir relativt mange. Så det ser jo greit ut foreløpig

 

Edit;

Som en kuriositet; Hvor mange sesongkort har SS tilgjengelig på feltet og hvor mange er solgt?

Endret av knutta
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er redd dette sier mye om hvor dårlig klubben har jobbet opp mot å få nye folk til stadion - f.eks. skoleunger, som gjerne drar med seg litt familie også. Så en helt annen stemning rundt dette i forrige oppgangsperiode (05 -> ca. 09). Lurer på hvor mye man egentlig glemte når vi flytta ned på Fornebu...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror vi faktisk glemte det meste ved den flyttingen. Det har vært snakk om et strategiarbeid som som skulle vise mer lokal forankring osv. Noen som vet om dette er blitt gjennomført, blir det i så fall tilgjengelig for flere osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et element kan være at det var lørdagskamp. Det kom litt brått på for min del og folk har vel generelt mer planer lørdag kveld enn søndag kveld.

 

Dette spilte nok inn. Selv holdt jeg på å glemme meg og møte opp søndag. Tror ikke jeg var alene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det egentlig noen forskning, eller i det minste forskningslignende undersøkelser av hva som faktisk påvirker tilskuertallet og lokal oppslutning rundt fotballag og lignende?

I denne tråden har vi diskutert lokale profiler, lengeværende profiler, pauseunderholdning, kamptidspunkt, tv-tilgjengelighet, bilettpriser, antallet gratisbiletter, innflytterkommunesyndromet, hyttefolket, været, parkering, bussforbindelse, kioskutvalget, annonsering, skolebesøk, Telenor Arena, nedrykk, opprykk, lokalrivalerier, medgangssupportere, osv. Jeg innser at det nok ikke er noen enkeltfaktor som alene bestemmer, men i en bransje med så mye penger i omløp, må vel noen ha gjort noe seriøst for å finne ut av dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe er vel også pris.. det koster 290kr for en voksen på øvre tribune (240 for nedre).. så 2 kompiser som skal på kamp på øvre er det nesten 600kr for 2x45min.. Legg på å betale litt lunkne pølser og (Alltid) tam cola/solo/sprite og vannkaffe så gir det ikke mye igjen..

Endret av Snæss
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det egentlig noen forskning, eller i det minste forskningslignende undersøkelser av hva som faktisk påvirker tilskuertallet og lokal oppslutning rundt fotballag og lignende?

I denne tråden har vi diskutert lokale profiler, lengeværende profiler, pauseunderholdning, kamptidspunkt, tv-tilgjengelighet, bilettpriser, antallet gratisbiletter, innflytterkommunesyndromet, hyttefolket, været, parkering, bussforbindelse, kioskutvalget, annonsering, skolebesøk, Telenor Arena, nedrykk, opprykk, lokalrivalerier, medgangssupportere, osv. Jeg innser at det nok ikke er noen enkeltfaktor som alene bestemmer, men i en bransje med så mye penger i omløp, må vel noen ha gjort noe seriøst for å finne ut av dette?

 

Tror Brustad-rapporten fra 2004 var innom dette temaet. Prøver å finne dokumentet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fader'n, som har vært sesongkortholder i maaange år, ble tatt helt på senga da jeg ringte han lørdag formiddag for å høre om han var klar for kamp. Han var ikke klar for kamp. Andre planer var lagt.

 

Jeg tror faste og forutsigbare kamptidspunkter er svært viktig for publikum - og at det annonseres kraftig dersom man avviker fra søndagskampen. Dette er tross alt et kamptidspunkt som er svært enkelt å forholde seg til, og som det er lett å rekke om man er på hytta, båttur, telttur eller må klippe plenen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Tror Brustad-rapporten fra 2004 var innom dette temaet. Prøver å finne dokumentet.

 

 

Veldig kjapp, bra pace. Må øve på avslutninger, men har potensiale til å putte 11-12 mål på en sesong. Passer ikke spesielt bra i svensk fotball, ikke veldig god på å forlenge kontrakter.

 

 

(Ba-dam-tch)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Finnes det egentlig noen forskning, eller i det minste forskningslignende undersøkelser av hva som faktisk påvirker tilskuertallet og lokal oppslutning rundt fotballag og lignende?

I denne tråden har vi diskutert lokale profiler, lengeværende profiler, pauseunderholdning, kamptidspunkt, tv-tilgjengelighet, bilettpriser, antallet gratisbiletter, innflytterkommunesyndromet, hyttefolket, været, parkering, bussforbindelse, kioskutvalget, annonsering, skolebesøk, Telenor Arena, nedrykk, opprykk, lokalrivalerier, medgangssupportere, osv. Jeg innser at det nok ikke er noen enkeltfaktor som alene bestemmer, men i en bransje med så mye penger i omløp, må vel noen ha gjort noe seriøst for å finne ut av dette?

 

Mener at man har kommet frem til at det er 65% sikkerhet for å fastslå at publikumsoppslutningen vil øke med mellom 15-35% hvis pauseunderholdningen økes med 2/3 av prisreduksjonen på pølser. Men denne rapporten er 3-4 år gammel, og det er uvisst om man kan bruke disse tallene nå som betaling i kiosken gjøres via en app.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tilskuertall Nadderud 2015
×
×
  • Opprett ny...