Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Mjøndalen, Søndag. 3. mai kl. 18:00


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Næss er nok usikker til denne kampen. Hvis han ikke spiller, tror jeg at Ville spiller midtstopper og Daniel kommer inn på back. Ellers ser jeg ikke behov for noen endringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


El Ghanassy er en kvalitetsspiller, men mot Glimt var han svak. Giorgio vil jeg gjerne se fra start. Og herlig nyheter om Næss!

En kamp jeg ikke har fått med meg?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste kampen det tippes overkjøring i på vgdebatt. Alt fra 5-1, 4-0, 3-0. De fleste tror på Stabækseier og med to mål eller mer.

Tror dette kan bli en morsom kamp. Mjøndalen har starta sesongen sterkt, men jeg tror de er i ferd med å miste opprykksboosten. De har sin Diomande ute med skade, som må sies å være den mest kreative spilleren deres. Men de har fremdeles Kapidzic, Gauseth og stand-up makkeren hans Hansen som mulige jokere - i tillegg til Sylling-Olsen.

Det eneste jeg finner om tidligere oppgjør på altomfotball er at vi har møttes èn gang, og at det endte med 2-0 til Stabæk. Nå møtte vi vel Mjøndalen to ganger i Adecco, samt en treningskamp rett før sesongstart.

Selv følger jeg tipsene til flertallet på vgd og tipper 3-1, mål av Asante og to av Diomande :) Utligning fra Mjøndalen på 1-0.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eneste kampen det tippes overkjøring i på vgdebatt. Alt fra 5-1, 4-0, 3-0. De fleste tror på Stabækseier og med to mål eller mer.

 

Tror dette kan bli en morsom kamp. Mjøndalen har starta sesongen sterkt, men jeg tror de er i ferd med å miste opprykksboosten. De har sin Diomande ute med skade, som må sies å være den mest kreative spilleren deres. Men de har fremdeles Kapidzic, Gauseth og stand-up makkeren hans Hansen som mulige jokere - i tillegg til Sylling-Olsen.

 

Det eneste jeg finner om tidligere oppgjør på altomfotball er at vi har møttes èn gang, og at det endte med 2-0 til Stabæk. Nå møtte vi vel Mjøndalen to ganger i Adecco, samt en treningskamp rett før sesongstart.

 

Selv følger jeg tipsene til flertallet på vgd og tipper 3-1, mål av Asante og to av Diomande :) Utligning fra Mjøndalen på 1-0.

I 2013 vant vi 2-0 hjemme i en av de få kampene den sesongen vi vant komfortabelt. Det ble 1-1 så vidt jeg husker i bortekampen, etter sen Stabæk scoring. Har aldri møtt dem i øverste divisjon.

Endret av fornuften
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mjøndalen går på en skikkelig smell før eller siden, får håpe at smellen som kom i forrige runde vedvarer...

Så venter jeg egentlig på en ketchup-effekt fra Stabæk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 898

Huff, jeg surrer det til, mot Tromsø :blush: litt tidlig på dagen. Not so smart.

Kan skje den beste, bra flere bidrar her! Har vært litt stille iår synes jeg

 

Ellers likte jeg avslutningene til Dio på treninga idag

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Møtte ikke 2. laget dem i 3. divisjon en sesong? Den der Rnkovic scoret veldig mange mål og Mjøndalen og Stabæk 2 var helt overlegne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Møtte ikke 2. laget dem i 3. divisjon en sesong? Den der Rnkovic scoret veldig mange mål og Mjøndalen og Stabæk 2 var helt overlegne?

2005. Begge lag endte med 20 1 1 (2. laget med en uavgjort mot Åssiden, mens Mjøndalen hadde uavgjort mot bandyrivalen Solberg). Målforskjell 123-20 for 2. laget, mens Mjøndalen kun greide 102-19.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ref. 2005, mener jeg å huske en helg hvor Mjøndalen hadde knust sin motstander 9-0 lørdag eller søndag, og håpet å ta inn litt på målforskjellen vår. Andrelaget spilte mandagskamp og vant 15-0. Den som klikka mest på dette, var faktisk treneren for laget som lå på tredje plass. Dette var en av mange historier som førte til at man sluttet med kvalikkspill for opprykk fra 3. divisjon (skjønt Nord-Norge har det kanskje fortsatt)...

 

 

Back-on-topic:

 

Jeg ser ingen grunn til å forvente storseier, ei heller sikker seier, mot Mjøndalen i morra. Jeg tror de fortsatt er et lag som blir jevnlig undervurdert av motstander (spesielt spillerne). Samtidig synes de fortsatt det er gøy med Tippeliga-fotball, og har masse innsats. Hvis pila etter hvert begynner å peke nedover, og baklengsmålene renner inn hver kamp, kan det sikkert bli litt dårlig stemning også i Mjøndalen, og Obos-dassen kan komme som en befrielse heller enn noe man kjemper for å unngå. Men inntil videre må vi forvente god motstand, og frykte at vi kan bli tatt litt på senga av pur innsats.

 

Tipper 1-0 til oss etter de svidde sjansers og utrevne hårrøtters kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjensyn med Ulrik Arneberg. Blir interessant å se hva slags spiller det har blitt av han. Virket å ha en veldig sterk sesong i fjor, og ble sågar karet til årets spiller i Drammens Tidende. Synes ikke det er lenge siden han var en lovende junior hos oss, men han har visst rukket å bli 27 år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Mjøndalen, Søndag. 3. mai kl. 18:00
×
×
  • Opprett ny...