Gå til innhold

Kamptråd: Vålerengen - Stabæk, Lørdag 9. mai kl. 20:00


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Ny kamp allerede til lørdag. Vålerengen røyk på hue ut av cup-en i går; det er ikke nødvendigvis noen fordel for oss. Det kan være en såret bjørn vi møter på Ullevål.

Regner med at Næss er klar til kampen; det blir vel antakeligvis det eneste byttet.

 

Legg også merke til at 2.lagene møtes på kunstgresset på søndag klokka 14:00.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det ikke karantene først på det femte gule, deretter hvert andre?

 

Forøvrig tapte jo enga mot Aafk også, så mulig de er inne i en dårlig periode som ikke lar seg fikse med det første.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke enig i at det vil være negativt for oss at VIF røyk ut av cup'en. Å tape fotballkamper er aldri positivt. Og iallfall ikke en rekke med dårlige opplevelser, slik slumgutta har opplevd nå. Det skaper intet annet enn dårlig selvtillitt, og vil gi høye skuldere fra start av. Ja, det kan nok være at en god trener kan bruke dette til å gi gutta sine et tiltrengt fokus, men av alle ting er nok ikke det å "snu skuta" Rekdals styrke. Fordel Stabæk.

 

Ellers kan det vel nevnes at kamptidspunktet skriker "tomme tribuner", noe som definitivt ikke vil hjelpe et lag som trenger all støtte de kan få. Fordel Stabæk.

 

Usikre spillere som Fredheim Holm og Wæhler gir rom for noe usikkerhet rundt formasjon og tropp. Tollås Nation fortsatt ute. Bråthen åpenbart ikke i nærheten av sitt gamle jeg, eller kamp-fit, og denne Brown har ikke vist seg som det scoopet som de håpet på. Generelt en del usikkerhet i troppen deres. Fordel Stabæk.

 

Grindheim fikk ikke karantene, og han har vært god i år. Zahid er skummel. Synes egentlig Langer er bra også.

 

Håper vi holder nullen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå nærmer det seg avspark i årets største Derby (sett med Stabæk øyne) og alikevell er det lovlig stille og heller ingen spekulasjoner i antatt startoppstillingen eller rundt matchen i seg selv..

 

Jeg håper på:

Løven

Ville Næss MMS Meling

Grossmann Gorozia

Yassine. Kassi. Asante

Diomande

 

Håper Næss ikke blir overtent i denne kampen men holder roen, om ikke kan det fort skape mange farlige situasjoner.

 

vi må ta ut Zaid og Grindheim tidlig, da stresser vi fort opp ett enga lag som har dalende formkurve.

 

Edit: trekker ikke inn Fredheim Holm som en vi må passe på da han er usikker til kamp, det samme er Wæhler noe som bør være fordel oss.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Wæhler er ute er forsåvidt veldig fint, men jeg tror Enga kommer til å merke savnet av Gunnarsson og Heltne Nilsen enda mer.

 

Denne kampen kan vippe begge veier. Satser på at vi opprettholder flyten og tar en heldig 2-1-seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Wæhler er ute er forsåvidt veldig fint, men jeg tror Enga kommer til å merke savnet av Gunnarsson og Heltne Nilsen enda mer.

 

Denne kampen kan vippe begge veier. Satser på at vi opprettholder flyten og tar en heldig 2-1-seier.

 

Uhørt, Sayoba slipper da ikke inn mål i TL ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Wæhler ble byttet ut til andre omgang mot Aalesund og har ikke spilt siden. Med Wæhler i midtforsvaret tok Vålerenga 10 poeng på de fire første kampene og lå an til tre nye til pause i den femte kampen. Etter han forlot banen i den kampen gikk Vålerenga fra å lede 1-0 til å tape 1-2 for et AaFK-lag som hadde ett poeng på fire kamper, etterfulgt av 1-1 på Åråsen og tap for Gjøvik-Lyn i cupen. Sikkert noen tilfeldigheter også i at resultatene viser 3(4)-1-0 mot relativt sterke lag med Wæhler og 0-1-2 mot betydelig enklere motstand uten, men jeg tror like fullt at han er en av de viktigste spillerne for Vålerenga.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Wæhler er ute er forsåvidt veldig fint, men jeg tror Enga kommer til å merke savnet av Gunnarsson og Heltne Nilsen enda mer.

 

 

Nei,

 

Ikke i nærheten!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget er helt som forventet:

Sayouba

Ville, Messi, Næss, Birger

Cole, Giorgi

Asante, Luc, El Ghanassy

DIO

 

Benk:

Singh, Hammer, Ekblom, Haugstad, Granli, Bencsik, Østvold

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye ungt på benken, og sterkt. Flere som vet hvor mål står, og på en god dag kan komme inn og snu en kamp i vår favør. Håper er lyseblått, og snart en forhåpentligvis enga banket gulblå.

 

Jeg begynner å bli optimistisk nå, og vinner vi denne kampen så beviser vi at vi virkelig ha noe i toppen å gjøre i år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi forsvarer oss med nebb og klør. Vi har klart å holde unna det verste og null null fortsatt. Tror som hdaniels sier, at enga må få uttelling snart, for å ikke å bli frustrerte. Vi spiller oss sakte men sikkert inn i kampen nå tror jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra at Dio scoret i serien igjen, håper også at Grossman scorer, men om han ikke gjør det så er det ikke så farlig, men håper på flere mål til STB, uavhengi av hvem som scorer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Vålerengen - Stabæk, Lørdag 9. mai kl. 20:00
×
×
  • Opprett ny...