Gå til innhold

Stabæk - Strømsgodset


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Som Uwe Rösler sa til TV2 en gang: "Vi vinner på en dårlig dag og smaker veldig godt". Godset var veldig flinke til å ta ut Dio, men brukte også en del spillere på det, noe vi burde utnyttet ved å bruke kantene mer. Ser at alle fører opp 2-1 som en keepertabbe, i mine øyne er Næss også ganske bidragsytende. Ved å stoppe opp helt plutselig, uten å røre ballen, bidrar han til at Mande havner på halvdistanse.

 

Ser at Godset-fansen prøver å klamre seg til halmstrå. Påstanden om at det er Dio som skulle hatt kort faller på sin egen urimelighet (det er fortsatt en hårreisende takling av Abu). Noen prøver også å si at ballen var over linja før Asante rakk den på 3-2. Vel, det tror jeg linjedommer ser bedre enn TV-kamera fra motsatt side...

 

Til Start-kampen: Benk Issah, sett inn Gorozia på defensiv midt. Terp på spilleforståelse og pasningsvalg.

I mine øyne er det liten tvil om at 2-1 er keepertabbe. Hva f... gjorde han tror i den situasjonen? Ness prøver å følge opp hva han tror Mande legger opp til!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nr. 14: Nøytrale tilskuere vil ha underholdende (=målfylte?) og jevne kamper. Jeg tar gjerne kamper hvor vi dreper enhver spenning lenge før det er slutt, ved godt spill.

 

Angående dette med å elske sporten, jeg elsker ikke Stabæk noe mindre på dager hvor de har færre feilpasninger og spiller bedre defensivt, for å si det sånn.

 

Njo nja. Jævla frustrerende første 10 min av andre omgang, men jeg hadde med meg broren min i dag for første gang på Nadderud som ble fullstendig frelst av ekstremt spennende kamp og elektrisk Nadderud. Kjenner jeg han rett så betyr det 5 000+ i STB(muligens SS-?)-kassa ut året med billetter og servering (og buss?). :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som Uwe Rösler sa til TV2 en gang: "Vi vinner på en dårlig dag og smaker veldig godt". Godset var veldig flinke til å ta ut Dio, men brukte også en del spillere på det, noe vi burde utnyttet ved å bruke kantene mer. Ser at alle fører opp 2-1 som en keepertabbe, i mine øyne er Næss også ganske bidragsytende. Ved å stoppe opp helt plutselig, uten å røre ballen, bidrar han til at Mande havner på halvdistanse.

 

Ser at Godset-fansen prøver å klamre seg til halmstrå. Påstanden om at det er Dio som skulle hatt kort faller på sin egen urimelighet (det er fortsatt en hårreisende takling av Abu). Noen prøver også å si at ballen var over linja før Asante rakk den på 3-2. Vel, det tror jeg linjedommer ser bedre enn TV-kamera fra motsatt side...

 

Til Start-kampen: Benk Issah, sett inn Gorozia på defensiv midt. Terp på spilleforståelse og pasningsvalg.

Jeg nevnte det tidligere i tråden:

 

Issah har vært en skygge av seg selv etter fasten startet, han bør benkes til den er ferdig for han var rett og slett horribel idag. (Og de siste 2-3 matchende

 

http://m.nettavisen.no/sport/fotball/ramadan-skaper-utfordringer-for-fotballspillere---kan-vre-direkte-farlig/3422802649.html

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har forståelse for ramadan som høytid, men det er nok litt tøft å holde kroppen unna mat og drikke når sola her i Oslo står opp 03:57 og går ned 22:42. Jeg ville ikke hatt det bra i kroppen min om jeg bare hadde inntatt næring i litt over 5 timer midt på natta. Men dette er valg man som enkeltperson kan velge å ta - på samme måte som at en trener da kan velge å sette ut en spiller som på grunn av disse valgene presterer under pari.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Som Uwe Rösler sa til TV2 en gang: "Vi vinner på en dårlig dag og smaker veldig godt". Godset var veldig flinke til å ta ut Dio, men brukte også en del spillere på det, noe vi burde utnyttet ved å bruke kantene mer. Ser at alle fører opp 2-1 som en keepertabbe, i mine øyne er Næss også ganske bidragsytende. Ved å stoppe opp helt plutselig, uten å røre ballen, bidrar han til at Mande havner på halvdistanse.

 

Ser at Godset-fansen prøver å klamre seg til halmstrå. Påstanden om at det er Dio som skulle hatt kort faller på sin egen urimelighet (det er fortsatt en hårreisende takling av Abu). Noen prøver også å si at ballen var over linja før Asante rakk den på 3-2. Vel, det tror jeg linjedommer ser bedre enn TV-kamera fra motsatt side...

 

Til Start-kampen: Benk Issah, sett inn Gorozia på defensiv midt. Terp på spilleforståelse og pasningsvalg.

I mine øyne er det liten tvil om at 2-1 er keepertabbe. Hva f... gjorde han tror i den situasjonen? Ness prøver å følge opp hva han tror Mande legger opp til!

 

 

Antar Næss skygger unna fordi keeper roper at han går. Om Mande gjør som han pleier, roper "away", eller holder kjeft, så tar Næss ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For protokollen:

Hvis det skulle vise seg at noen av våre spillere også mottar lønn fra et eller annet spilleselskap, så var gårsdagens kamp en hvor det så slik ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Mande var bra, minus de to helt håpløse inntredene, der vi var heldige at bare en førte til mål. Issah var svak. Gross var også dårligere enn normalt. EL G var bra, og Asante gjorde jobben. Dette var nok ikke Dios beste kamp heller, men han binder opp såpass mange folk, så hans tilstedeværelse alene er viktig. Banes beste etter mitt skjønn var Meling. Ellers var pauseintervjuet med MMS dagens flir. "Nei, vi skal jo rykke ned vi, vet du, Davy"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har forståelse for ramadan som høytid, men det er nok litt tøft å holde kroppen unna mat og drikke når sola her i Oslo står opp 03:57 og går ned 22:42. Jeg ville ikke hatt det bra i kroppen min om jeg bare hadde inntatt næring i litt over 5 timer midt på natta. Men dette er valg man som enkeltperson kan velge å ta - på samme måte som at en trener da kan velge å sette ut en spiller som på grunn av disse valgene presterer under pari.

 

Såvidt jeg vet er det tatt høyde for dette, og muslimer i Norge følger stort sett soltidene i Mekka. Det er likevel langt fra optimalt for en toppidrettsutøver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når langrennsløpere har vært slått ut med magevirus og ikke fått i seg næring, bruker de en liten uke på igjen å bli konkurranse klar. De burde vel spist normalt 2 dager før + matchdag for å kunne presentere som de pleier vil jeg tro...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når langrennsløpere har vært slått ut med magevirus og ikke fått i seg næring, bruker de en liten uke på igjen å bli konkurranse klar. De burde vel spist normalt 2 dager før + matchdag for å kunne presentere som de pleier vil jeg tro...

Det er en gylden regel i Langrenn at 1 uke uten trening tar 3 uker å bygge seg opp til normalt igjen.

Er det tanke på magevirus skal en bli helt frisk (dvs: stabil mage) så rolig opptrening og mye mat i minimum 1 uke FØR kroppen skal testes ut i konkurranse tempo igjen.

 

Issah har sagt han utsetter fasten på kampdag til etter sesongslutt, hvorfor kan han ikke bare utsette HELE fasten til etter sesongen? for dette går ikke bare utover hans prestasjon, men faktisk hele laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Ser at flere påpeker at hverken Grossman eller Issah hadde sin beste kamp, greit nok det. Tross for spesielt en situasjon i første omgang der Grossman slår ballen het upresset rett i beina på en Godset- spiller, så synes jeg at amerikaneren tok seg opp, spesielt i andre omgangen. Synes heller ikke at Issah var så ille at han skal slaktes. Til de som vil ha han benket til neste kamp mot Start, hva er så alternativet? Kassi på sentral midtbane? Det vet vi alle er en risiko. Eller Gorozia? Er redd at han kan bli for offensivt av seg, og da får Grossman får store rom han må dekke på egenhånd.

 

- Meling var god. Godset etterlater seg sjokkerende mye rom på kantene ettersom forsvarsfireren var såpass opptatt av Diomande. Meling var flink til å komme oppover langs venstresiden. Asante synes jeg var langt bedre i denne kampen enn mot Strømmen. Som kommentatoren på Budstikka nevnte gjentatte ganger så skulle Asante i den kampen alltid slå innlegg stillestående som alltid ble lett for forsvaret å klarere, fremfor å skulle utfordre backen en mot en. I denne kampen var han langt flinkere til å utfordre.

 

- Jeg mente før kampen at el- Ghanassy ikke burde starte men komme inn som en joker i andre omgangen. Det viste seg å være lurt at han startet ettersom Godset hadde stort fokus på Diomande men som de fleste lag gjør når vi har el- Ghanassy på banen blir gjerne opptatt av å sende flere spillere på han når han får ballen i mellomrommet. Hadde vi ikke startet med el- Ghanassy så hadde det blitt svært mye stanging mot et forsvar som sikkert lett kunne klarere unna de vi hadde kommet med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Issah, Sayouba og tildels Ness og Diomande var de som skuffet meg mest i forhold til forventingene. Dio løper vanligvis enormt, tipper han kjente det var tredje kamp på seks dager! Asante har en god kamp, og El Ghanassy minner meg mer og mer om Veigard - på godt og vondt (men helt klart mest godt)

 

Det kunne har vært moro å se hvordan Granli eller Haugstad hadde klart seg på midten. Grossman er stort sett veldig trygg, så jeg hadde ikke vært så redd for å sette en unggutt med god teknikk og løpskapasitet sammen med ham.

 

Meling er alltid god, håper vi får beholde ham lenge! Samtidig er det i hvert fall en plass der vi har god dekning :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Issah, Sayouba og tildels Ness og Diomande var de som skuffet meg mest i forhold til forventingene. Dio løper vanligvis enormt, tipper han kjente det var tredje kamp på seks dager! Asante har en god kamp, og El Ghanassy minner meg mer og mer om Veigard - på godt og vondt (men helt klart mest godt)

 

Det kunne har vært moro å se hvordan Granli eller Haugstad hadde klart seg på midten. Grossman er stort sett veldig trygg, så jeg hadde ikke vært så redd for å sette en unggutt med god teknikk og løpskapasitet sammen med ham.

 

Meling er alltid god, håper vi får beholde ham lenge! Samtidig er det i hvert fall en plass der vi har god dekning :-)

Næss var sjef som alltid. Det er så deilig å se han sette fart fremover med ball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Issah hadde mange horrible feilpasninger (tilbake på FKH kampen nivå), og jeg synes man så det på kroppsspråket hans at han stresset (ikke helt utenkelig at han lar seg påvirke av alle som ser på han og lurer på om fasten vil påvirke hans prestasjoner) ... så det kan synes at det påvirker han mer mentalt enn fysisk ... det var i hvert fall en tydelig glad og lettet Issah som bærte Asanta rundt etter seieren ... uansett, han er fortsatt vår beste ryddegutt og ballvinner ... det virker som Bob vet hva han gjør når han gir ham trygghet (rom for feil) og tillit (spilletid) i denne perioden

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Issah hadde mange horrible feilpasninger (tilbake på FKH kampen nivå), og jeg synes man så det på kroppsspråket hans at han stresset (ikke helt utenkelig at han lar seg påvirke av alle som ser på han og lurer på om fasten vil påvirke hans prestasjoner) ... så det kan synes at det påvirker han mer mentalt enn fysisk ... det var i hvert fall en tydelig glad og lettet Issah som bærte Asanta rundt etter seieren ... uansett, han er fortsatt vår beste ryddegutt og ballvinner ... det virker som Bob vet hva han gjør når han gir ham trygghet (rom for feil) og tillit (spilletid) i denne perioden

De evnene han har som ryddegutt på midten sammen med Cole har ihvertfall ikke Kassi. Vi blir et mye utryggere lag defensivt med han inn på midten. De defensive genene er nok ikke de best utviklede hos Luc for å si det sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Strømsgodset
×
×
  • Opprett ny...