Gå til innhold

Stabæk - Vålerenga 1/08/15 kl.18:00


fexter
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Deilig at de fremtidige brukerne i mini-klanen ble kastet bort i dag. Smart ide å sette dem midt på hovis i utgangspunktet....

Var det vår eminente arrangementsansvarlig som bestemte å plassere Mini-Klanen der? Håpløst, i så fall.

Det er jo helt sykt. Tror noen skal ta en liten prat om fotball og slikt i snarlig fremtid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk kamp!

Så utrolig deilig å vinne denne, første omgang må ha vært noe av det beste vi har gjort i år. Eneste som ikke er bra nok er uttellingen foran mål. Vi burde vunnet 5-0. ElG som har så god teknikk og følsomhet må jo klare å score mer?

 

Alt defensivt prima, og det meste offensivt også prima. For et lag vi har!

 

Pussig så dårlige Enga fremsto i dag. Mangel på kvalitet i alle ledd. Berre blir satt inn for å score??? Og Stengel hadde aldri fått plass i startelleveren vår.

Endret av Wilmar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Driter i Wæhler, Miniklanen og annet tull. Bare å nyte en herlig seier etter en meget god kamp. Ekstra digg å tenke på at FKH (igjen) flakset seg til seier mot Viking i går, og at VIF også (naturlig nok) tapte. En superrunde for oss så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shit.

 

Wow.

 

Vi er gode.

 

Er ikke skrevet så mye her etter kampen - men starten av innlegget mitt oppsummerer hvorfor.

 

13. September kan bare komme... Vi er klare. Dette er ikke en kamp om sølvet.

 

 

 

Dette er IKKE EN KAMP OM SØLVET!

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette håndgemenget som det står om i budstikka hvor noen involverte ble kjørt til legevakten. Var dette interne kamphaner eller slummen mot oss?

 

Internbox blant slummen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hahaha, har lest og kost meg på det forumet den siste halvtimen. I kamptråden for gårsdagen og oppgjøret på ullevål.

Hver gang en fyr kommer med noe som: "vi tapte for ett bedre lag", "de vil mer", "bob bradley er en bedre trener enn reka" eller lignende så fyrer resten så jævelig og inviterer til forumpause og det ene og det andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hahaha, har lest og kost meg på det forumet den siste halvtimen. I kamptråden for gårsdagen og oppgjøret på ullevål.

 

Hver gang en fyr kommer med noe som: "vi tapte for ett bedre lag", "de vil mer", "bob bradley er en bedre trener enn reka" eller lignende så fyrer resten så jævelig og inviterer til forumpause og det ene og det andre.

 

Til forskjell fra her...

 

De har for øvrig et poeng når det gjelder STB-ropet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Deilig at de fremtidige brukerne i mini-klanen ble kastet bort i dag. Smart ide å sette dem midt på hovis i utgangspunktet....

 

Var det vår eminente arrangementsansvarlig som bestemte å plassere Mini-Klanen der? Håpløst, i så fall.

 

Han ene voksne som skulle passe på mini-klanen-barna sto bare og viste fingeren til alle rundt seg. Flott forbilde ass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hvor mange tilskuere ble det

4782, dvs nesten fullt.

Irriterende å bli plassert på felt 300 når man ser så mange ledige seter på hovedtribunen

 

På denne kampen her solgte man ikke plassene til sesonkortinnehavere som ikke var på kamp, derfor en del ubenyttede seter på Hovis. På RBK kampen ble sesongkortinnehavere spurt om de skulle på kampen, og om Stabæk kunne selge det evt ubenyttede setet deres.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig at de fremtidige brukerne i mini-klanen ble kastet bort i dag. Smart ide å sette dem midt på hovis i utgangspunktet....

http://www.sthallvardsmenn.no/2015/08/02/ny-uke-nye-muligheter-og-kjapt-tilbakeblikk-pa-stabaek-valerenga/

Gårsdagen snakkis i sosiale medier dreide seg mye om hva Miniklanen opplevde på Nadderud. Undertegnede ble med i en litt opphetet diskusjon, dog uten å ha vært tilstede og sett med egne øyne hva som ble sagt, sunget, gjort og utøvd av obskøne bevegelser fra den ene og andre kanten. Man skal egentlig holde seg for god til å kommentere hva som skjer et sted man ikke er selv, men jeg har selv opplevd å se og høre barn med Vålerenga-effekter bli både skjelt ut, skriki etter og sågar dytta vekk av Stabæksupportere. Det er ikke de yngste Stabæksupporterne eller ultrasen til Stabæk som gjør det, det er dessverre godt voksne «forbilder». Da Stabæk spilte i gymsalen var jeg selv tilstede på en kamp der to barn i alderen rundt 7-9 år ble spytta etter av to voksne «herrer» i dyre nystrøkne Polo-skjorter. I tillegg ble en av barna dytta ned fra tribunetrappa da kampen var ferdig, og forlot Fornebu med ødelagt bukse og et sår i underarmen. Når den som dytta ungen i tillegg sto og gliste med han lira ut av seg, «- kom deg hjem til NAV på østkanten di fattiglus» så er det slikt som klistrer seg fast i både voksne og barns sinn. Derfor reagerte jeg på Twitter i går, og derfor hadde jeg ikke så vanskelig for å se for meg at Miniklanen hadde opplevd sjikane på Nadderud. Jeg beklager selvfølgelig overfor Stabæksupportere om dette ikke stemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Deilig at de fremtidige brukerne i mini-klanen ble kastet bort i dag. Smart ide å sette dem midt på hovis i utgangspunktet....

 

http://www.sthallvardsmenn.no/2015/08/02/ny-uke-nye-muligheter-og-kjapt-tilbakeblikk-pa-stabaek-valerenga/

Gårsdagen snakkis i sosiale medier dreide seg mye om hva Miniklanen opplevde på Nadderud. Undertegnede ble med i en litt opphetet diskusjon, dog uten å ha vært tilstede og sett med egne øyne hva som ble sagt, sunget, gjort og utøvd av obskøne bevegelser fra den ene og andre kanten. Man skal egentlig holde seg for god til å kommentere hva som skjer et sted man ikke er selv, men jeg har selv opplevd å se og høre barn med Vålerenga-effekter bli både skjelt ut, skriki etter og sågar dytta vekk av Stabæksupportere. Det er ikke de yngste Stabæksupporterne eller ultrasen til Stabæk som gjør det, det er dessverre godt voksne «forbilder». Da Stabæk spilte i gymsalen var jeg selv tilstede på en kamp der to barn i alderen rundt 7-9 år ble spytta etter av to voksne «herrer» i dyre nystrøkne Polo-skjorter. I tillegg ble en av barna dytta ned fra tribunetrappa da kampen var ferdig, og forlot Fornebu med ødelagt bukse og et sår i underarmen. Når den som dytta ungen i tillegg sto og gliste med han lira ut av seg, «- komM deg hjem til NAV på østkanten di fattiglus» så er det slikt som klistrer seg fast i både voksne og barns sinn. Derfor reagerte jeg på Twitter i går, og derfor hadde jeg ikke så vanskelig for å se for meg at Miniklanen hadde opplevd sjikane på Nadderud. Jeg beklager selvfølgelig overfor Stabæksupportere om dette ikke stemmer.

Nå satt jeg på øvre, rett over feltet med miniklanen og observerte mye av det som skjedde. Vet ikke hva som ble sagt, eller hva som skjedde før de kom og etter at de ble vist bort.

Først og fremst er det veldig trist om noen har slengt dritt og spyttet etter små barn og om det er riktig så skal jo ikke det skje på nadderud.

Det jeg likevel reagerer mest på er voksenpersonene som drasser med seg en 20-30 barn i ført Vålerenga-klær, okkuperer et helt felt på hovis, for så å reise seg opp for å ta rop over til klanen. Hva kan man forvente? At resten av hovedtribunen er stille slik at de skal få ropt seg ferdig? Å skylde på at de har med barn, endrer jo ikke det ansvaret voksenpersonene rundt miniklanen har. Det er de som har tatt dem med dit. De er jo fullstendig klar over at hjemmesupportere vil reagere på det og at det kan medføre kommentarer og drittslenging. Dersom man stiller seg uforstående til det og ikke forstår at dette er litt dumt, kan man jo spørre seg om man er egnet til å ha ansvaret for barn i slike sammenhenger. At enkelte av de i tillegg veiver om seg med langfingern, gjør jo ikke saken bedre.

 

Likevel uakseptabelt med spytting og drittslenging etter småbarn, dersom det har skjedd

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg satt rett ved, og det var ingen som verken spyttet eller slang dritt til barna.

 

Folk buet og ba dem sette seg ned, men stemningen ble først dårlig etter at et par av ledsagerne begynte å breske seg.

 

Likevel mener jeg det mest kritikkverdige her er at denne gjengen ble plassert der i utgangspunktet. For det første så opptok de fine plasser ganske midt på hovis. Dette er plasser som bør være til hjemmefans. For det andre så er det jo helt huemist å plassere dem midt i hjemmefansen i utgangspunktet. Hvis de på død og liv måtte sitte på hovis, så kunne man plassert dem lengst ut på siden mot brakkene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker vi skrev om dette temaet på nettsidene for noen år tilbake:

 

 

Skjønner ikke hvorfor det er så farlig å være bortesupporter blant hjemmefansen, og har ikke tenkt til å forsøke å forstå det heller.

Kapittel 1 av denne historien utspiller seg i England, der 35 anglofile barn og 25 anglofile voksne hadde tatt turen til London for å følge verdens beste fotballag for nordmenn uten lokal tilhørighet, Manchester United. Opptil flere av barna både var og er kreftsyke, noe som selvsagt gav den fallende storheten Dagbladet gode lesertall. Der satte de seg pent ned blant West Ham-fansen, etter at de tidlig var blitt klar over at de satt på feil sted. Selvsagt hadde de vært ryddige nok til å fjerne supportereffekter, det trengte vel neppe vaktene på stadion å fortelle dem. Eller? Det var uansett helt ok å sitte og deppe på West Ham-scoring, og juble på Mænnju-scoring. Selv ustødige engelskmenn fattet raskt mistanke...

Ifølge de ekstremt kreftsyke barnas verge ropte supporterne først at følget på rundt 60 skulle fjerne seg, deretter ropte noen at de skulle få juling. Følget nektet å flytte seg, istedet jublet de for scoring for United. Til deres store fortvilelse falt det ikke i god jord... Da bråket eskalerte tilkalte de isteden stadionvaktene til å være deres menneskelige skjold. Vaktene forklarte at de ikke hadde kapasitet til å passe på dem, og bad dem innstendig om å forlate stadion. Deretter ble en av vaktene som snakket med dem tatt tak i av hjemmefansen og slått til. Fordi 60 anglofile nordmenn er for påstålige til å flytte seg fra en tribune de ikke skulle vært på (og ifølge noen, i et land de ikke burde vært i). Etter kampen var Heimdal mest opptatt av at noen av barna ble redde, men at de var glade for at Wayne Rooney snudde kampen. De planlegger også flere turer til England, og er tilsynelatende ganske uberørt av at en uskyldig vakt ble slått til på grunn av staheten deres. Heldigvis er det bare å gå til Dagbladet og fortelle at barna har kreft, og historien kan vinkles til at "kreftsyke barn ble truet med juling". Du verden så flott det høres ut.

Så var det klart for en annen kid, denne gangen fra Norges svar på United... Og dessverre ser det ut til at den tidligere nokså ryddige avisa Aftenposten må melke noen kroner på tabloide overskrifter. Magnus (10) truet med bortvisning, står det. Den tårevåte historien handler om Magnus på 10 år som ikke fikk ha på seg Rosenborgutstyret sitt på felt R på Aker stadion under kampen mellom Molde og RBK. For de som ikke er kjent, salkartet ser slik ut:

stadion_ill.jpg

Vel, å ikke få sitte på nabofeltet til Tornekrattet som bortesupporter er vel ikke helt utenkelig? Et titalls andre trøndere ble også bedt om å flytte seg til borteseksjonen, og det gjorde de. Men ikke Magnus. Han ville bli sittende. Så fikk Magnus beskjed om at han kunne bli sittende, men ikke med synlig supporterutstyr. Avisredaksjonen jubler, og hovedtittel og de tre undertitlene lyder nå;

Magnus (10) truet med bortvisning
Ble nektet adgang
Måtte bruke genser
-Skikkelig urettferdig

Det kunne være fristende å snu litt på det hele. For Magnus ble ikke truet med bortvisning først, han ble bedt om å flytte seg. Han ble heller ikke "nektet adgang". At Magnus må bruke genser tar et samlet fotballnorge rennafart og driter i. "-Skikkelig urettferdig" er kommentaren fra Magnus selv, til det faktum at han måtte behandles som de 10 andre trønderne på tribunen. For det mest rettferdige hadde jo vært at han fikk bli sittende, mens alle andre måtte gå.

Godbitene kommer tett, for Magnus' far lirer av seg følgende: "Jeg har vært Rosenborgsupporter i 30 år, men hvis dette hadde skjedd på Lerkendal hadde jeg aldri dratt på kamp igjen!" Der kan dere se, RBK. Dere har Norges desidert skjøreste medgangssupportere. 30 år som "supporter" er ikke nok til å la være å boikotte klubben sin på grunn av at drittungen din ikke får sitte akkurat der han vil.

SÅ: Hvem skal vi skylde på, menneskene bak situasjonene, eller pressen som lar dem komme til orde? Kanskje norske redaksjoner kan fokusere på de positive sakene i fotballen og la være å rive ned hele greia med pisspreik om PR-kåte utskudd som ikke forstår generell supporterkultur? Hva er det som gjør at norsk presse til tider oppfører seg som en 9 år gammel tilbakestående aspergerbombe med megafon, og opptrer som talerør for all verdens folk ingen vil høre om? Vi har fortsatt ikke tilgitt TV2 for at dere vred en positiv artikkel om publikumsinnsatsen i kampen mellom Norge og Danmark til at tribunen var ramponert og alt var dritt. Det er ikke bare dårlig gjort mot alle som jobber med fotballen eller var på stadion og sang, det er dårlig gjort av desken mot journalisten som fikk vridd hele saken sin og smurt navnet sitt utover makkverket til klikkavhengige redaktører.

Det er ikke rart "journalist" fester seg som et utbredt skjellsord. Snart er det bare deg, meg, og 10 x Se og Hør igjen på denne jorda. Og Magnus som sloss med 35 kreftsyke barn fordi ingen fikk sitte der de ville.

 

 

 

 

 

For meg er det helt skrullete å i det ene øyeblikket jobbe aktivt for at fotballen skal være engasjerende og dyrke rivaleriet, og i det neste kritte opp tynne streker og forvente at alle oppfører seg helt prikkfritt uansett hva de provoseres med. Hvis det er slik man er skrudd sammen, kan man heller jobbe med bananer. Eller forresten, de blir jo dårlig stemning om de blandes med epler. Kanskje man ikke skal jobbe med noenting, da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-Blanding av Hjemme og bortesupportere irriterer

-Dårligere plasser for hjemme enn bortesupportere (flere som ser an dagen/vær etc. av de som vi kan trekke til nadderud)

 

Så når man tenker kortsiktig istedenfor langsiktig, er det latterlig å komme med oppfordringer om "innspill"

http://www.budstikka.no/sport/fotball/stabak-fotball/farre-kommer-pa-stabak-kamper-selvfolgelig-er-det-frustrerende/s/5-55-125658

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-Blanding av Hjemme og bortesupportere irriterer

-Dårligere plasser for hjemme enn bortesupportere (flere som ser an dagen/vær etc. av de som vi kan trekke til nadderud)

 

Så når man tenker kortsiktig istedenfor langsiktig, er det latterlig å komme med oppfordringer om "innspill"

http://www.budstikka.no/sport/fotball/stabak-fotball/farre-kommer-pa-stabak-kamper-selvfolgelig-er-det-frustrerende/s/5-55-125658

Vil tro at representasjonsoppgaver Nannskog snakker om vil kunne skape mer interesse. Videre tror jeg klubben på sint kunne tjene på å gi ut gratisbilletter til lag i lokalmiljøet (Asker og Bærum), la oss si at det på hver kamp gis ut 50 billetter til et lokalt lag for spillere og et par voksne som passer på. Om barna har en god opplevelse, vil de mase på sine foreldre om å få gå på flere kamper. Hvordan man velger ut hvilke(t) lag som får billetter må selvfølgelig diskuteres, f.eks beste heiarop, fineste mål/redning/finte/triksing postet på Insta eller lignende
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Vålerenga 1/08/15 kl.18:00
×
×
  • Opprett ny...