Gå til innhold

Stabæk vs Lillestrøm - søndag 16. august klokken 20:00


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Tippeligaen: 20. runde, Søndag 16.08.2015, kl. 20:00
Nadderud Stadion
TV: TV 2 Zebra

Dommer: Svein Oddvar Moen

Kampdelegat: Terje Næss, Strømsgodset IF

 

Vi har grei statistikk mot LSK på hjemmebane, selv om målforskjellen er lik. Det skyldes at vi slapp inn nesten 40% av scoringene i de to matchene i 1999 og 2011.

 

28.09.2014 Stabæk vs Lillestrøm 2 - 0

28.05.2012 Stabæk vs Lillestrøm 4 - 1

20.03.2011 Stabæk vs Lillestrøm 0 - 7 (Fornebu)

29.08.2010 Stabæk vs Lillestrøm 2 - 1 (Fornebu)

08.07.2009 Stabæk vsLillestrøm 4 - 0 (NM - Fornebu)

14.03.2009 Stabæk vs Lillestrøm 1 - 1 (Fornebu)

06.04.2008 Stabæk vs Lillestrøm 4 - 2

23.09.2007 Stabæk vs Lillestrøm 3 - 1

21.05.2006 Stabæk vs Lillestrøm 2 - 2

04.10.2004 Stabæk vs Lillestrøm 1 - 1

10.08.2003 Stabæk vs Lillestrøm 1 - 0

29.09.2002 Stabæk vs Lillestrøm 1 - 1

16.05.2001 Stabæk vs Lillestrøm 3 - 2

01.10.2000 Stabæk vs Lillestrøm 0 - 2

01.08.1999 Stabæk vs Lillestrøm 1 - 6

04.07.1998 Stabæk vs Lillestrøm 1 - 1

12.04.1997 Stabæk vs Lillestrøm 4 - 1

13.10.1996 Stabæk vs Lillestrøm 0 - 3

02.06.1995 Stabæk vs Lillestrøm 0 - 2

 

9 seire - 5 uavgjort - 5 tap, målforskjell 34-34.

 

Lillestrøm:

I følge Kanari-forumet må de unnvære tre spillere pga karantere. Det er Bonke, Martin og Kind Mikaelsen.

 

Stabæk:

Vi har ingen karanterer, men følgende må stå over mot Sandefjord i serien 22. august om de får gult kort på søndag: Luc Kassi, Ville Jalasto, Nicolai Næss, Adama Diomandé, Cole Grossman, Yassine El Ghanassy (alle to gule) og Birger Meling (fire gule). Unngår vi direkte rødt kort i cupkampen mot Sandefjord på torsdag skal alle spillerne være tilgjengelige for spill mot LSK.

 

Lillestrøm kommer fra 0-5-tap hjemme for Rosenborg, men får til gjengjeld seks hviledager, mot Stabæks to. Slitne bein er vel det eneste usikkerhetsmomentet i mine øyne. Håper vi feier over Sandefjord på torsdag og avgjør den kampen tidlig.

Endret av Slum
Oppdatert med dommer.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En del som står i fare for gult. For min del hadde det vært greit om karantener kommer mot LSK, som gjør at noen må stå over mot Sandefjord i stedet for å evt. miste oppgjør mot sterkere motstand som f.eks Viking eller RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Kassi fortsatt i faresonen selv om han stod over pga 2 gule i kampen mot enga i våres?

Kassi er oppført med 2 gule så ja han må stå over v neste gule

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser av statistikken du lister opp, Slum, at det ene resultatet alle gjerne husker (0-7), faktisk er eneste gang vi har tapt hjemme mot LSK siden 2000. Det er en langt bedre statistikk enn jeg var klar over. Jeg må tilstå at jeg flyr så høyt på spillet fra de siste to-tre kampene våre, at jeg faktisk tror vi får en brakseier snart. Enten her eller mot Sandefjord. Jeg føler ikke så mye fra eller til for Sandefjord, så jeg håper definitivt det blir mot "Fugla" vi smeller inn en haug med mål.

 

 

Dette er vel en av rundene med best mulighet til å knappe litt inn på ledelsen til RBK (spiller mot VIF). I så måte blir det litt spesielt å skulle heie på laget som ligger to poeng bak oss. Kanskje vi skal snu på det å si at uansett hvordan det går i den kampen er det til vår fordel. Enten får vi muligheten til å ta inn på laget foran, eller så kan vi øke avstanden bakover (i tilfelle uavgjort er jo faktisk begge deler mulig). Dette avhenger selvfølgelig av at vi selv klarer å ordne tre poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En del som står i fare for gult. For min del hadde det vært greit om karantener kommer mot LSK, som gjør at noen må stå over mot Sandefjord i stedet for å evt. miste oppgjør mot sterkere motstand som f.eks Viking eller RBK.

Kampen mot Viking er først 25. oktober. Tviler derfor på at soning for gule kort nå i august er noen garanti for at man ikke står i faresonen igjen om to måneder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jadda,

Og han er normalt en god dommer for oss, ikke noe å brenne kalorier over :)

@ringo

Ja riktig, han var god både når han dømte straffe mot oss da Granli fikk ballen i ryggen og året før da han ødela kampen mot engen da han viste ut Fantenello på midtbanen i en helt grei duell, god dommer......
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jadda,

Og han er normalt en god dommer for oss, ikke noe å brenne kalorier over :)

@ringo

Ja riktig, han var god både når han dømte straffe mot oss da Granli fikk ballen i ryggen og året før da han ødela kampen mot engen da han viste ut Fantenello på midtbanen i en helt grei duell, god dommer......

 

 

Tror @ringo har statistikken på sin side i denne diskusjonen.

 

For min del kommer jeg ikke til å forvente hverken bedre eller verre enn vanlig av ham før avspark i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke mulig å tyde noen start 11'er utifra dagens trening ettersom det ikke var noen formasjonstrening. Ville og Issah trente ikke. Heller ingen juniorer så det var kun 13 utespillere der

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Intervjuet med Lsk-trener Runar Kristinsson på Romerikes Blads sider kan neppe være egnet til å glede noen på Romerike. Skryter av Stabæk og forteller egentlig at vi er gode til alt, snakker samtidig ned eget lag noe voldsomt synes jeg.

 

Da er det vel typisk at det.... nei, orker ikke å tenke i de baner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk vs Lillestrøm - søndag 16. august klokken 20:00
×
×
  • Opprett ny...