Gå til innhold

Rosenborg vs Stabæk - søndag 13/09 klokken 18:00


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Turinformasjon fra SS finner du her.

 

Billettinformasjon fra stabak.no her.

 

Dato: søndag 13. september 2015 kl. 18:00
Tilskuere: 0
Assistentdommer 1: Magnus Lundberg, Ringsaker IF
Assistentdommer 2: Jan Erik Engan, Loddefjord IL
Kampdelegat: Frode Enge Hovdal, Sola FK
Kampnummer: 99120001181

 

Vår statisikk på Lerkendal er godkjent, i alle fall om vi regner fra 2001.

Siden vårt første Tippeligasesong i 1995 har vi spilt 19 kamper på Lerkendal. 18 mot Rosenborg og èn mot Strindheim. Mot RBK er fasiten 6 seire, 1 uavgjort og 11 tap. Målforskjell 38 - 25 i favør trønderne. Trekker vi ut kampene fra 2001 ser det mye lysere ut. 6 seire, 6 tap og 17 - 18 i målforskjell i favør oss.

 

 

16.05.2014 Tippeligaen Runde 9: Rosenborg - Stabæk 1 - 3
04.05.2012 Tippeligaen Runde 7: Rosenborg - Stabæk 3 - 1
03.04.2011 Tippeligaen Runde 2: Rosenborg - Stabæk 1 - 2
05.05.2010 Tippeligaen Runde 10: Rosenborg - Stabæk 2 - 0
24.06.2009 Tippeligaen Runde 15: Rosenborg - Stabæk 1 - 0

06.08.2008 Tippeligaen Runde 15: Rosenborg - Stabæk 1 - 2
04.08.2007 Tippeligaen Runde 16: Rosenborg - Stabæk 3 - 0
28.08.2006 Tippeligaen Runde 18: Rosenborg - Stabæk 1 - 0

16.10.2004 Tippeligaen Runde 24: Rosenborg - Stabæk 1 - 2

19.10.2003 Tippeligaen Runde 24: Rosenborg - Stabæk 1 - 6
06.10.2002 Tippeligaen Runde 24: Rosenborg - Stabæk 2 - 1
20.10.2001 Tippeligaen Runde 25: Rosenborg - Stabæk 0 - 1
16.07.2000 Tippeligaen Runde 14: Rosenborg - Stabæk 3 - 0
20.06.1999 Tippeligaen Runde 12: Rosenborg - Stabæk 2 - 1

07.05.1998 Tippeligaen Runde 6: Rosenborg - Stabæk 2 - 2
31.08.1997 Tippeligaen Runde 21: Rosenborg - Stabæk 5 - 0
28.04.1996 Tippeligaen Runde 3: Rosenborg - Stabæk 4 - 2
16.05.1995 Tippeligaen Runde 6: Rosenborg - Stabæk 5 - 2

 

Stabæk har ingen karanterer, men en haug med spillere står i fare for å måtte stå over kampen mot Tromsø på Nadderud den 19/09 med gult kort på søndag. Det er Giorgi Gorozia, Luc Kassi, Ville Jalasto, Nicolai Næss, Cole Grossman, Yassine El Ghanassy (alle to gule) og Birger Meling (fire gule).

 

Hvordan ståa er med Rosenborg har jeg ikke tatt meg bryet med å sjekke ut. Men når det gjelder skader skal både Helland og Selnæs være klar for spill igjen i følge rbk.no.

 

Per 07/09 klokken 09:57 var det solgt 11.611 billetter, noe som er flere hundre billetter mer enn de hadde mot Vålerenga tilsvarende antall dager før kamp. På den matchen ble det totalt solgt 20.768, altså 637 billetter fra utsolgt stadion.

 

Diskusjoner rundt laguttaket kan herved begynne.

Endret av Slum
Fjernet Diomande fra kortlisten.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten Søderlund stiller Rosenborg trolig med Matthias Vilhjalmsson som spiss. Det betyr noe mindre hodestyrke, det betyr også færre komiske bom fra 41 cm hold, men alt i alt en svekkelse av bartene. Ser helst at han pådrar seg et rødt kort mot Molde om to uker, så han er ute av semifinalen også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Satser på at diomande ikke får gult da. kjipt å miste han til tromsømatchen

 

?

 

 

 

 

Stabæk har ingen karanterer, men en haug med spillere står i fare for å måtte stå over kampen mot Tromsø på Nadderud den 19/09 med kult kort på søndag. Det er Giorgi Gorozia, Luc Kassi, Ville Jalasto, Nicolai Næss, Adama Diomandé, Cole Grossman, Yassine El Ghanassy (alle to gule) og Birger Meling (fire gule).

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Satser på at diomande ikke får gult da. kjipt å miste han til tromsømatchen

?

 

Stabæk har ingen karanterer, men en haug med spillere står i fare for å måtte stå over kampen mot Tromsø på Nadderud den 19/09 med kult kort på søndag. Det er Giorgi Gorozia, Luc Kassi, Ville Jalasto, Nicolai Næss, Adama Diomandé, Cole Grossman, Yassine El Ghanassy (alle to gule) og Birger Meling (fire gule).

 

Er du seriøs nå!?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å få oss inn på trådens tema igjen, kan vi jo se på hvordan de to lagene ligger an i dag sammenlignet med kampen på Nadderud i mai.

 

Den gang stilte vi slik:

Sayouba

Jalasto - Skjønsberg - Næss - Granli

Issah - Grossman

Asante - Kassi - el-Ghanassy

Diomande

 

Birger Meling erstatter nok Granli på venstreback, det er en klar fordel for oss. Det er naturligvis i angrep at spørsmålstegnene ligger. Asantes plass på høyrekant er vel mer eller mindre den eneste sikre her. Hvem erstatter Diomande? Spiller el-Ghanassy sentralt eller på kant? Hva med Keita? Får Kassi spille fra start eller er det tilbake til supersubrollen? Mange spørsmålstegn her. Jokeren vår er selvfølgelig Justin Mengolo: spiller han? Og hvor god er han?

 

Den gang stilte Rosenborg slik:

Hansen
Svensson - Skjelvik - Eyjolfsson - Dorsin

Jensen - Strandberg - Midtsjø

Helland - Søderlund - Mikkelsen

 

I forsvar antar jeg at Johan Lædre Bjørdal kommer inn på midtstopperplass, mens Skjelvik går ut på backen og dermed henviser Mikael Dorsin til benken. Det styrker dem selvfølgelig på stopperplass (stopper vs. omskolert back (som igjen er omskolert midtbanespiller)), mens på backen er jeg litt mer usikker: Dorsins rutine vs. Skjelviks fart. På midtbanen tipper jeg Selnæs tar Strandbergs rolle som anker, og de har fått flere strenger å spille på når det gjelder indreløpere: Anders Konradsen, Magnus Stamnestrø, potensielt også en offensiv potet i Morten Gamst Pedersen, for å nevne noen. Samlet sett er de nok styrket her også. I angrepet er det en betydelig svekkelse at Søderlund trolig erstattes av Vilhjalmsson.

 

Samlet sett går nok Rosenborg i null, mens jeg vil påstå at vi mest sannsynlig er noe svekket. Samtidig vet verken vi eller Rosenborg nok om Mengolo til å si noe sikkert om hans potensiale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Keita egentlig vist så mye? Det er fristende å dytte inn Granli for å få Birger oppover. Og jeg ville ha vurdert Haugstad i stedet for Kassi også, tror faktisk vi kunne ha løpt over dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har Keita egentlig vist så mye? Det er fristende å dytte inn Granli for å få Birger oppover. Og jeg ville ha vurdert Haugstad i stedet for Kassi også, tror faktisk vi kunne ha løpt over dem...

 

Ikke at det er fasiten, men på VG børsen har Keita det nest høyeste snittet i Stabæk (etter Dio).

 

Hvis Keita benkes skjønner jeg virkelig ingenting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keita har høyt toppnivå og lavt bunnivå. Jeg har nevnt det før; det er gambling å ha han på banen. Det kan bli veldig bra som borte mot godset, og det kan gå veldig trått som hjemme mot LSK (ikke bare Keita som sleit under den matchen). Jeg har trua på at Keita kan briljere på Lerkendal

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med Asante som bakromsspiss og ElG i "Veigar-rollen". Haugstad inn for å bidra begge veier med løpskraft. Noe sånt:

 

Sayoba

Jalasto - Skjønnsberg - Næss - Meling

Issah - Grossman

Haugstad - ElG - Keita

Asante

 

Asante blir nok litt spinkel på topp, men han slipper jo da å slite mot en rimelig rask Skjelvik på kanten.

Etter tre offensive bytter i 2. ser det slik ut, (hvis vi ligger under, og ting ikke funker offensivt):

 

Jalasto - Skjønnsberg - Næss - Granli

Issah - Grossman

Asante - Kassi - Meling

Mengolo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er sterk i trua her ... Gutta våre er best mot de beste, her kommer vi til å få rom, og ikke glem at RBK har en læregutt som trener som blir vill og rådløs i blikket når de ligger under (eller ikke leder), de mangler Søderlund ... oj oj Easymoney sier heg ;jeg vet jeg utfordrer karma her men iforhold til Brutterns hovmod så er det et hav å gå på her ; )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke Dio-tapet har størst betydning i denne kampen. Han er viktigst i kampene vi styrer.

 

Her må vi forvente at RBK har ballen mest, og at vi kjører kontringer. I den fasen har vi spillere som er enda bedre enn Dio. ELG, Keita og Asante er mer enn bra nok til å gi dem trøbbel i massevis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Frister å sette en høvding på 2xSTB på Lerkendal. 50.000 utbetalt.

 

Startet med dette:

azFSMzZW.jpeg

Man tipper da aldri på eget lag?
Uten det hadde jeg ikke hatt råd til å dra på nesten alle borteturene i år og i fjor.

 

Når det er sagt: Oddsen bør være god, optimismen relativt høy og det må gå fint å tape.

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rosenborg vs Stabæk - søndag 13/09 klokken 18:00
×
×
  • Opprett ny...