Gå til innhold

Rosenborg vs Stabæk - søndag 13/09 klokken 18:00


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Greit nok. Vi var ikke i nærheten av RBK. Skjønner ikke hva som har skjedd med presisjonen vår.

 

Jeg synes ikke det er greit nok. Første omgang var bra andre omgang RBK best men vi hadde faktisk 1 mål feil annullert og en i tverrligger, kunne fort vært 1-0 andre veien

Jeg klarer ikke å bli så veldig provosert over den ene feilen denne gangen. Hadde vi kjørt over RBK og blitt fratatt seieren på noe slikt så hadde det vært noe annet. Greit nok at det var en del "Lerkendal-dømming" i 50/50-situasjoner, men ikke i nærheten av nok til at vi ikke kunne tatt dette dersom vi hadde spilt som vi skal. Det hadde vært en liten skandale dersom vi hadde vunnet i dag. Det vi viste i dag var kanskje på nivå med gjennomsnittsnivået vårt i fjor. Jeg skjønner ikke hvordan Dio kan ha så mye å si for resten av spillet vårt, men han hadde tydeligvis enorm impact på hele lagstrukturen.

Ingen tvil om at Dio betydde nesten alt offensivt. Vi ser ikke minst hvor mye han betydde ift å kunne ta imot holde på ballen og selvfølgelig målene. Se ikke minst Keita sin manglende evne til å dempe og holde på ballen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rull inn a, Herman. Faen heller.

 

Rolig, så klart det var kjipt, på toppen av alt tapte jeg drøye to lapper på at det ikke sto seg 0-0, så er RIMELIG forbanna og desillusjonert jeg også.

Synes bare spillet vårt fra defensiv midtbane og oppover var utrolig skuffende, ut fra forventningene laget har skapt tidligere i år. Men så har man blitt utrolig godt vant også. Vi er godt i rute til sølv fortsatt, og det er jo fortsatt en sensasjon. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry ass; linjemannen har en oppgave, høres ut på de som vurderer at det er umulig å gjøre riktig,men det er det selvfølgelig ikke. Og det handler ikke om gullemdalje, men om euroapgia spill. Faen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var surt. Jeg synes det blir veldig dumt å gi dommer skylda for tapet på Nadderud (vi ledet fortsatt 2-1 etter den feilaktige straffen, ffs), men i går var det svak dømming over hele fjøla som dessverre ble matchavgjørende. Ikke for det, det kom dårlige avgjørelser i vår favør til tider også - men dessverre var ingen av dem like store som avblåsningen av Næss og Fergie time-tillegget helt til slutt. Det gule kortet til Grossman for at Helland sklir er heller ikke spesielt fornuftig.

 

I første omgang synes jeg vi har mesteparten av spillet, mens Rosenborg er farlige på kontringer og har de største sjansene. I andre omgang blir vi praktisk talt overkjørt av Rosenborg, men klarer likevel å skape en del sjanser. Rosenborg var også bedre i 2. omgang på Nadderud, og vi må finne et motmiddel mot dette. Det finnes noen lag der man kan ri på en ledelse/0-0 tross at motstander er mye bedre i 2., Rosenborg er ikke et av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes synd på gutta etter den her. Ja, RBK var gode i 2. Omgang, men Næss scora kampens første mål. Håper virkelig det er fordel Stabæk at RBK skal ha en ekstra kamp før semien. Det ville blitt for galt om de skulle ta dobbel. Det ville blitt moralsk feil. Å følge dette laget er, uansett, en opplevelse av å være med på noe som må sies å være større enn en selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det blir helt feil å skylde på dommeren for tapet i går. RBK var klart best i annen omg, selv om vi forsvarte oss godt. Jeg synes hjemmetapet var langt verre, siden vi da var i alle fall like gode, og det var Moens dommertabbe som fikk RBK inn i kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det blir helt feil å skylde på dommeren for tapet i går. RBK var klart best i annen omg, selv om vi forsvarte oss godt. Jeg synes hjemmetapet var langt verre, siden vi da var i alle fall like gode, og det var Moens dommertabbe som fikk RBK inn i kampen.

Sesongen under et er det ikke tvil om at RBK har prestert jevnere og bedre, men desto mer bittert at med litt mer flaks med dommeravgjørelsene kunne vi ha vært 1 p foran. Men ingen vet hva som hadde skjedd om RBK ikke fikk straffe eller hva som hadde skjedd om målet i går ikke ble annullert, og i farten glemmer vi vel også de gangene vi har hatt dommeren med oss... Sannsynligvis jevner det seg ut igjennom sesongen, men det er fortsatt irriterende at gullkampen på sett og vis ble avgjort av dommere...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Totalt unødvendig å slippe inn cornermålet på overtid. Konradsen får stå helt umarkert, og det virker dessverre som at vi (for første gang i kampen) sover i forsvar.

 

MEN, jeg drister meg til å påstå at det kan ha en positiv effekt for cupkampen. Du finner mange historiske eksempler på at to tette kamper (i cup og serie) blir fordelt mellom de to lagene. Ved uavgjort ville det vært ganske åpent i returkampen, og RBK kunne muligens hatt fordelen etter å ha følt at de ikke hadde fått utellingen de fortjente etter presset i 2. omgang. Nå drar vi derimot straks tilbake til Trondheim og er revansjelystne fordi vi tapte en kamp der vi var fullt på høyde med Rosenborg. Det kommer til å slå til vår fordel! La oss sørge for at vi henter hjem seieren i semifinalen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Synes det blir helt feil å skylde på dommeren for tapet i går. RBK var klart best i annen omg, selv om vi forsvarte oss godt. Jeg synes hjemmetapet var langt verre, siden vi da var i alle fall like gode, og det var Moens dommertabbe som fikk RBK inn i kampen.

Sesongen under et er det ikke tvil om at RBK har prestert jevnere og bedre, men desto mer bittert at med litt mer flaks med dommeravgjørelsene kunne vi ha vært 1 p foran. Men ingen vet hva som hadde skjedd om RBK ikke fikk straffe eller hva som hadde skjedd om målet i går ikke ble annullert, og i farten glemmer vi vel også de gangene vi har hatt dommeren med oss... Sannsynligvis jevner det seg ut igjennom sesongen, men det er fortsatt irriterende at gullkampen på sett og vis ble avgjort av dommere...
RBK har dommeren mer med seg enn Stabæk og alle andre lag.. To så avgjørende kamper mot oss underbygger jo det ekstra. Forskjell på å ha med dommeren i kamper du uansett vinner enn så tette matcher. Dommerne har tydeligvis ikke baller til å ta tøffe avgjørelser, spesielt på Lerkendal. I tvilsomme situasjoner tenker dommerne kun på hva som blir mest skadelig for dem selv, altså de vinker Næss av for offside (stor skandale) og de hadde garantert latt den passere motsatt vei. Lei at ingen tar et skikkelig oppgjør mot dette. I tv2 sitter de nærmest og flirer av Lerkendal-dømming, at sånn er det bare liksom.

Det er i hvert fall håpløst å diskutere det med RBKere. Jeg er stemplet som Norges mest sutrete fotballsupporter på Facebook fordi jeg har prøvd å ta det opp (har mange facebookvenner fra Trondheim pga tidligere jobb). har ingen problemer med å innrømme at vi har flaks med dommeren i blant, poenget her er jo bare at disse to kampene som er helt avgjørende for avstanden mellom lagene har blitt preget av to feil avgjørelser. Selv når jeg innrømmer at RBK var best i går og skryter av spillerne deres så tas det som en enorm fornærmelse og de klarer ikke imøtegå denne enkle kjensgjerningen med annet enn hets.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var dommeren så dårlig i går da, helt ærlig? ElG burde hatt et par frispark som han ikke fikk. Bortsett fra det så var det vel helt grei dømming med litt smårusk begge veier. Næss var jo i offside på scoringen; klager man fordi man mener at dommeren ikke burde kunnet reglene og skulle gjort en feil og godkjent målet fordi det var hodet til Næss som brøt offsidelinjen?

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var dommeren så dårlig i går da, helt ærlig? ElG burde hatt et par frispark som han ikke fikk. Bortsett fra det så var det vel helt grei dømming med litt smårusk begge veier. Næss var jo i offside på scoringen; klager man fordi man mener at dommeren ikke burde kunnet reglene og skulle gjort en feil og godkjent målet fordi det var hodet til Næss som brøt offsidelinjen?

Jevnt over RBK hele veien. 50/50 situasjoner går i favør RBK. Også sykt at de ikke får flere gule kort før vi får det første. Og mener du at Næss er i offside??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Rosenborg vs Stabæk - søndag 13/09 klokken 18:00
×
×
  • Opprett ny...