Gå til innhold

stb.guru


bergo
 Del

Anbefalte innlegg


All informasjon som legges ut på stb.guru opprettes og kvalitetssikres manuelt. Siden databasen på stb.guru ikke inneholder kampresultater fra andre kamper enn Stabæk sine, har vi ikke grunnlaget for automatiserte tabeller. Vi har foreløpig heller ikke et system for å hente tabeller fra eksterne kilder.

 

Vi prioriterte historiske runde for runde-tabeller fordi vi så at det hadde en stor verdi. Manuelle tabeller for hver runde er imidlertid svært tidkrevende, og de er derfor ikke oppdatert. Det vil nok komme på et eller annet tidspunkt, men er ikke prioritert fra min side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Anbefaler alle å ta en titt på høydepunktene fra hjemmekampen mot Bryne 4. mai 2013, i førstedivisjon, spesielt de som har glemt det som skjedde på 2-1 til Bryne 3.12 minutter ut i videoen: https://youtu.be/kb9igmZa114

 

Stabæk var kanskje ikke på sitt beste det året, men det var veldig gøy å være stabæksupporter allikevel. Takk til stb.guru som gjør det enkelt å gjenoppleve slike minner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

3 minutter siden, Mikkel skrev:

Noen gode tips på å registrere baner på banehopperen? Jeg får kun opp google maps uten noen søke, eller valgmuligheter for å velge bane/sted. 

Du må gå inn på kamper og huke av på de du har vært på. Banene på banehopperen kommer automatisk inn basert på hvilke kamper du har vært på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Må uttrykke hvor flott denne siden er. Spesielt denne sesongen er det veldig fint å ha en samleside for gamle minner.

Så nettopp gjennom høydepunktene fra den uforglemmelige 2013-sesongen, og merket meg noe spesielt i den uforglemmelige Fredrikstad-seieren hjemme (som jeg faktisk hadde glemt). For spørs om VAR hadde tillatt Brustads vinnermål, for ikke å snakke om situasjonen i det neste høydepunktet.  https://stb.guru/matches/529/stabaek/fredrikstad/1-divisjon/2013

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

På 17.9.2015 den 21.25 skrev bergo:

En underside som tar for seg nettopp slike rekorder er på trappene.

Ønsker ikke mase, men... Ble dette lagt helt på is, eller bare på vent?

Jeg var innom siden etter å ha sett stb.nostalgis video fra kampen mot Molde som ble lagt opp i dag. Får man lagt til disse på de aktuelle kampene?

Det ser ellers ut til at linkene til Budstikka ikke funker lenger ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Tiden på året er kommet hvor man tidligere kunne spille seriekamper, så da kan man i alle fall se gjennom gamle høydepunkter.

https://stb.guru/matches/392/brann/stabaek/eliteserien/2009

12 år siden, bort mot Brann. Hvordan vant vi ikke denne? Latterlig annullering, snytt for straffe og millimetere unna vinnermålet på Espens Hoffs suser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ahh. Verdens farligste side. Mange timer kan brukes der inne.

I mangel av livefotball på en stund kan man jo få på en slags kåring av de mest minnesrike matchene?

Min nominasjon er vår seier 3-2 mot Lyn i 06. Sesongen der gullaget formet seg og ikke minst en av klubbspillerne virkelig stod frem, Stenersen med dødelig venstrefot.

På motstanderlaget stod også en sinnsyk spiller i Edu. Pre Ødegaard, Haaland, kanskje en av de beste som har vært i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev frilin:

Ahh. Verdens farligste side. Mange timer kan brukes der inne.

I mangel av livefotball på en stund kan man jo få på en slags kåring av de mest minnesrike matchene?

Min nominasjon er vår seier 3-2 mot Lyn i 06. Sesongen der gullaget formet seg og ikke minst en av klubbspillerne virkelig stod frem, Stenersen med dødelig venstrefot.

På motstanderlaget stod også en sinnsyk spiller i Edu. Pre Ødegaard, Haaland, kanskje en av de beste som har vært i Norge.

Vil også nominere kampen mot Lyn på Ullevaal 16. mai i 2008. 
 

Vi rundspilte dem etter alle kunstens regler på banen, og på tribunen dominerte Stabækfansen totalt. Det må ha vært 3000 Blaa på stadion, minst!
 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastsik side og god trøst i disse tider. Min fotballhukommelse er kort, men hjemmekampen mot VIF i 2017 4-2 er fortsatt der. En fantastisk snuoperasjon - og ikke så typisk oss. Men her kan jeg huske feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Anders C:

Vil også nominere kampen mot Lyn på Ullevaal 16. mai i 2008. 
 

Vi rundspilte dem etter alle kunstens regler på banen, og på tribunen dominerte Stabækfansen totalt. Det må ha vært 3000 Blaa på stadion, minst!
 

 

Tidenes beste Stabæk-kamp etter min mening. Både på bane og bortetribune. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev Øyvind:

Tidenes beste Stabæk-kamp etter min mening. Både på bane og bortetribune. 

Husker godt den kampen. Møtte et par kanondrita Lyn-fans som ikke skjønte hvorfor det var så få tilskuere på stadion. Prøvde pent og edruelig å forklare at stadion var utsolgt, men den var ikke større. Fikk bare lattermilde sympatierklæringer tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg husker godt da vi slo Brann borte i 2008. Ser tilbake på den kampen som en morsom opplevelse. Tror vi scoret helt mot slutten og i praksis tok seriegull.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev Ace:

Jeg husker godt da vi slo Brann borte i 2008. Ser tilbake på den kampen som en morsom opplevelse. Tror vi scoret helt mot slutten og i praksis tok seriegull.

Må bli den eller cupfinalen. Var på begge, og har vanskelig for å rangere dem. Første og hittil eneste seriemesterskap var i boks vs første og hittil eneste cupfinale. Stooooore opplevelser som satte dype og varige blaa spor!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden skrev Wilmar:

Må bli den eller cupfinalen. Var på begge, og har vanskelig for å rangere dem. Første og hittil eneste seriemesterskap var i boks vs første og hittil eneste cupfinale. Stooooore opplevelser som satte dype og varige blaa spor!

Jeg liker hvordan du har glemt cupfinalen 2008 🙂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 timer siden skrev Anders C:

Vil også nominere kampen mot Lyn på Ullevaal 16. mai i 2008. 
 

Vi rundspilte dem etter alle kunstens regler på banen, og på tribunen dominerte Stabækfansen totalt. Det må ha vært 3000 Blaa på stadion, minst!
 

 

 

17 timer siden skrev Øyvind:

Tidenes beste Stabæk-kamp etter min mening. Både på bane og bortetribune. 

Tenkte faktisk på den på vei hjem fra barnehagen i dag. Fytti grisen for en kamp det var, med unntak av en oktoberkveld i Bergen og 6-2 er det mitt beste minne fra en tribune.

 Jeg hadde akkurat hatt en eksamen (muligens den siste før sommeren) og dro rett på kamp. Husker jeg rett var det 12k-13k på tribunen den dagen, det var i alle fall oppsiktsvekkende tall til en Lyn-kamp å være. Spill mot ett mål, og eneste grunnen til at det ikke endte 6/7-0 var Eddie Gustafsson. Han må fort ha stått sin beste kamp.


3-2-kampen mot Lyn som Frilin nevner er også et helt nydelig øyeblikk. Hvis det var der vi snudde 0-2 til 3-2 og en eller annen stjal hodet til Lyn-maskoten? Husker i alle fall Segerström ❤️ scoret med et hodestøt for evigheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev Ace:

Jeg husker godt da vi slo Brann borte i 2008. Ser tilbake på den kampen som en morsom opplevelse. Tror vi scoret helt mot slutten og i praksis tok seriegull.

Kanskje den mest historiske, men er det den mest minnesrike? kanskje på grunn av tårene som ble felt..?

Man kunne jo kategorisert kampene litt kanskje. Synes Slums innspill er bra i form av viktighet og nerver, Anders tenker tribuneliv som hoveddel tett fulgt av prestasjon.

Personlig husker jeg FFK rimelig godt. Båttur medfølgende supporterskade, ambulanse, ugreie ffk vakter og 3-1 med hjem.

Med klassikere kan jo LSK matcher nevnes i fleng. Bitre tap med håndballspillere og deilige seiere på Åråsen. Min fav mot dem var da Janne brystet ned BHRiise. Ble vel rødt på både Riise og Kippe.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann borte da vi sikret seriegullet rager nok høyest for min del. Jeg hadde kanskje levd litt i fornektelse i kampene før, men så ble det plutselig ikke noe tvil lenger. Gullet var vårt. De spontane gledesscenene og euforien som utspant seg der kan ikke gjenskapes med en tilfeldig seier mot FFK eller Odd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


35 minutter siden skrev frilin:

Kanskje den mest historiske, men er det den mest minnesrike?

For meg er det ingen tvil om at den er mest minnerik, men skjønner hva du mener (tror jeg). Kampens betydning er jo helt avgjørende for hvorfor jeg mener den er mest minnerik.

FFK-kampen du nevner regner jeg med er den fra 2008. Mener den endte 3-0, ikke 3-1, men det er en detalj. Ser man bort fra cupfinaler og direkte avgjørende "finaler" i seriespill troner denne kampen øverst for min del. Full stadion, stappet STB-felt, de to beste lagene i serien, knallvær, kjempestemning, fantastisk spill, resultat, scoringer. Alt var perfekt den dagen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En cupkamp vi vant i TA. Jeg husker ikke hvem vi møtte, og selv om jeg kan sjekke det opp er det ikke så viktig. Det fine med den kampen var at etter uker med stang ut, så fikk vår kjære Bella endelig løsnet proppen i ketchupflasken.

4-0. Fredrik Berglund scoret alle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


32 minutter siden skrev BelgiskBlaa:

En cupkamp vi vant i TA. Jeg husker ikke hvem vi møtte, og selv om jeg kan sjekke det opp er det ikke så viktig. Det fine med den kampen var at etter uker med stang ut, så fikk vår kjære Bella endelig løsnet proppen i ketchupflasken.

4-0. Fredrik Berglund scoret alle.

Lillestrøm hallo! Det var jo det som var best med det.

https://stb.guru/matches/555/stabaek/lillestrom/nm-cup/2009

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev Ace:

For meg er det ingen tvil om at den er mest minnerik, men skjønner hva du mener (tror jeg). Kampens betydning er jo helt avgjørende for hvorfor jeg mener den er mest minnerik.

FFK-kampen du nevner regner jeg med er den fra 2008. Mener den endte 3-0, ikke 3-1, men det er en detalj. Ser man bort fra cupfinaler og direkte avgjørende "finaler" i seriespill troner denne kampen øverst for min del. Full stadion, stappet STB-felt, de to beste lagene i serien, knallvær, kjempestemning, fantastisk spill, resultat, scoringer. Alt var perfekt den dagen. 

Riktig riktig. Veigars udødelige pass med venstre til Daniel. Skrudd rundt forsvarer med litt backspin.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

stb.guru
×
×
  • Opprett ny...