Gå til innhold

En unik kamp på søndag!


ingo
 Del

Anbefalte innlegg


Håper alle tar godt imot gutta! Vi skal feire en sesong (30 kamper). Jeg mener de siste 4 kampene har vært til stryk alle sammen. Til tross for dette kommer gutta med edelt metall rundt kl 23 idag. La oss feire denne bragden nå. Så kan vi klage og bekymre oss på tirsdag.

Endret av PKhelten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper alle tar godt imot gutta! Vi skal feire en sesong (30 kamper). Jeg mener de siste 4 kampene har vært til stryk alle sammen. Til tross for dette kommer gutta med edelt rundt kl 23 idag. La oss feire denne bragden nå. Så kan vi klage og bekymre oss på tirsdag.

Faen heller ... Det har vært en fest av en sesong ... Gleder meg til å hylle gutta!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Eller 5 baklengs på 20min, ny negativ rekord?

LSK på Fornebu i 2011?

 

Sjekket, dagens er faktisk verre, sto 3-0 til pause for LSK da. Tittelen på denne tråden kommer til å bli legendarisk!

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Eller 5 baklengs på 20min, ny negativ rekord?

 

LSK på Fornebu i 2011?

Sjekket, dagens er faktisk verre, sto 3-0 til pause for LSK da. Tittelen på denne tråden kommer til å bli legendarisk!
man traff i det minste på den
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan noen som kjenner til vår Akademi satsingen vår fortelle hvorfor ikke noen fra sportslig ledelse kan fortelle at vi ønsker medalje til feks Bensick når han har mulighet

Sandhu fikk medalje :-)))

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Eller 5 baklengs på 20min, ny negativ rekord?

LSK på Fornebu i 2011?

Sjekket, dagens er faktisk verre, sto 3-0 til pause for LSK da. Tittelen på denne tråden kommer til å bli legendarisk!
man traff i det minste på den

 

Nettopp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herlig sesongavslutning!!


Ingenting er som en nedtur med Stabæk. Skandaler og kriser er det som virkelig driver denne klubben. Det skal være litt motbakke. Å vinne sølv hadde sikkert vært litt digg, men at vi ble skikkelig pissa på i dag føler jeg nesten er en garanti for hardt arbeid og godt fokus foran 2016. Et slag i trynet har en tendens til å motivere folk i og rundt klubben.


En skikkelig fest etter et 1-6 tap ville jo også vært ganske typisk STB... :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å fortsette kommentaren fra forrige tap, og heller spore inn på neste sesong og nye spillere.

...Dog i en mildere tone da dagens resultat strengt tatt har minimale konsekvenser. Selvsagt finner vi spillerne vi trenger neste år selv om vi tjener litt mindre på tredjeplassen, vi er ikke "big spenders" uansett. Og da - som følge av IAOs magi på spiller- og trenerfronten - vinner vi selvsagt den ekstra kvalifiseringsrunden til Europa vi nå må igjennom.

 

Men for å summere: Vi trenger spillere som ikke kun spiller for resultater og egen framtid. Spillere som skjønner at i det øyeblikket du tar på deg Stabækdrakten og entrer gresset for kamp så gir du alt alltid uansett hva som står på spill.

 

De trenger ikke ha de samme sterke følelsene for klubben som vi fans har. Vi trenger ikke et lag bestående av 11xTom Stenvoll. Har man potensialet og troen på egne evner trenger man ikke spille med "hjertet utapå drakta" i en kamp som denne mot Bodø Glimt. Man må dog opptre profesjonelt og gi alt for lagkamerater, støtteapparat og arbeidsgiveren - de som har latt deg leke med ball for å tjene til livets opphold i en verden av uendelig mange andre dårlige muligheter - også i kamper og øyeblikk som for deg personlig fremstår som betydningsløse.

 

Det er egentlig ikke så vanskelig. Resten av oss, som stort sett ikke befinner oss i drømmejobben, de fleste evner å gi minst 80% hver eneste dag på jobb. Da med eneste virkelige motivasjon bundet i det faktum at man må tjene penger for å overleve i hverdagen. Vi verken vinner eller taper medaljer en gang per år/sesong, og ingen jubler og synger når vi lykkes med øyeblikkene, men vi gir allikevel nok til å få jobben gjort etter beste evne hver dag. Ikke bare betyr det mye for eget selvbilde, men vi vet at om vi sluntrer unna så kan andre gjøre det og til slutt får man kollektiv svikt, konkurs og tap av arbeidsplass.

 

Vi gir sågar alt selv om det er vår siste arbeidsdag for de bånd man har rukket å få til kolleger og arbeidsgiver i seg selv er grunn nok til ikke å risikere en blemme som koster millioner for deres framtid. Det er en kjip følelse å forlate dem med - spesielt når det som regel skal så lite egeninnsats til for å komme helskinnet fra det. Det er ingen garanti at man lykkes, vinner og/eller oppnår egne eller andres ønskede mål selv om man gir alt, men gir man alt man evner personlig alltid uansett så slipper man aldri inn 6 mål på under 45 minutter. Gjør man det er det noe feil. Enten har man valgt feil yrke eller så er fokuset i hverdagen helt feil.

 

Til neste år vil jeg ha spillere som bryr seg om det store bildet. Vi trenger ikke hente hjem gamle helter. Vi trenger heller ikke å hente spillere som kan bli ekte glade i klubben. Vi trenger kun spillere som forstår at man representerer noe større, noe som varer alltid uansett hva du personlig bidrar med og hvor lenge du blir. Alltid uansett er hver kamp viktig å kjempe for.

 

De kan gjerne bry seg om egen framtid såpass at konkurranseinstinktet er tent nok på trening og kamp til å holde interne konkurrenter på benken, men springbrettsigneringer med klippekort bør vi være ferdige med. Det kan gjerne være kortsiktige signeringer om kvaliteten er høy, men de må forstå hva det vil si å være profesjonell hver eneste dag og hver eneste kamp alltid uansett. At det er en symbiose mellom egen og klubbens evne til å lykkes, og at dette samspillet ikke opphører i tilsynelatende betydningsløse øyeblikk – spesielt ikke tellende øyeblikk som i dag.

 

Til slutt siden tanken slo meg før kampen i dag, også før jeg så Ohi mot Hødd, legger jeg til at jeg også er skeptisk av natur til spillere som ønsker "morsomme" nummere. De signaliserer en type individualitet som i riktige mengder er en berikelse for lagsport og spesielt fotball med sin tekniske natur, men blir det for mye "meg" er det katastrofe i et lagspill. Ønsket om å være spesiell kan være vel og bra om beina kan understreke det, men det slår veldig fort den andre veien og man blir "spesiell" isteden. Han kan bomme på en låvedør selv om han allerede har driblet seg vei inn i låven. Han velger å skyte fra håpløse posisjoner for sin egen fremgangs skyld - for tenk om det lykkes denne gangen, det gjorde det en gang i historien, jeg kan igjen, jeg kan..ikke - fremfor å tenke laget og se at andre står klare til å skåre på åpent mål.

 

Merk: Jeg har ingen spesielle spillere i tankene i dag selv om siste kommentar nok føles som elg i solnedgang møter lånesoldat på ferie med stormtroopersikte og løs skuddfinger. I dag var det kollektiv kollaps når man fikk høre i pausen at det stod 2-0 i Drammen og det nok ville bli bronse selv om man vant i Bodø. Alt for mange tenkte der og da at der var sesongen over. .....Ja, utover Messi vet jeg ikke om de ble informert i pausen, men 6 mål og verste omgang under Bobs ledelse taler for det. Synd at det ble en slik stor treners exit, men akkurat det glemmer vi fort nok i hans personlige ettermæle. Takk for i år.

Endret av LittleBlueAlien
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen, når det største inntrykket jeg og sikkert fler med meg har av Bob er at han er

 

100% P R O F E S J O N E L L,

 

så presterer spillerne dette? De siste 45 er et stort Fuck Off til alt han har forsøkt å innprente i hodene deres siden han kom inn døra på Nadderud. Fy faen, de burde skamme seg.

 

Edit: men jeg er samtidig jævlig stolt av prestasjonen det er å ta medalje! Paradoks, det der, og det er vel derfor vi elsker fotball...

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

En unik kamp på søndag!
×
×
  • Opprett ny...