Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Det eneste positive med at Glimt snur det er at vi nesten begynner å få kontakt med Strømsgodset, sett at vi leverer i morgen.

Samt at seieren vår mot dem ser sterkere ut enn hvis Høiland & co hadde knust de.

Det er en relativt liten trøst med en "sterk seier" over Glimt hvis det skulle resultere i nedrykk..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Det eneste positive med at Glimt snur det er at vi nesten begynner å få kontakt med Strømsgodset, sett at vi leverer i morgen.

Samt at seieren vår mot dem ser sterkere ut enn hvis Høiland & co hadde knust de.

Det er en relativt liten trøst med en "sterk seier" over Glimt hvis det skulle resultere i nedrykk..

 

Men det viser at vi har høy kvalitet...

Som sagt så var det positive trekk ved at Glimt snudde kampen

 

Men denne sesongen får vi aldri fred. Aldri et jævla pusterom fra bunnstriden. Den katastrofale seriestarten fra en viss mann jeg ikke skal nevne navn på har kostet oss alt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Man er passe naiv hvis man tror Godset skal gi oss noen form for hjelp i kveld. Men det er lov å håpe at julenissen kommer i september også.

Teft, det hadde du ikveld! Tips for morgendagen?

 

Jeg selger lottotallene for 10 000 kr

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva skjer med Godset, ikke vunnet en kamp på 10 runder

 

Fullstendig kollaps som de forklarer med at "de holder på å bygge lag". Synes den forklaringen er ganske tynn.

 

 

Litt som landslaget de siste 10-15 årene altså.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Hva skjer med Godset, ikke vunnet en kamp på 10 runder

 

Fullstendig kollaps som de forklarer med at "de holder på å bygge lag". Synes den forklaringen er ganske tynn.

 

 

Litt som landslaget de siste 10-15 årene altså.

 

 

Hah, perfekt sammenligning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde i utgangspunktet forventet at Glimt skulle vinne denne, så dette var ganske som forventet.

 

I de øvrige fire kampene har Glimt kun en hjemmekamp, og den er mot vriene Viking (et av ligaens beste bortelag) og skal til både Haugesund og RBK, hvor jeg tviler på at de høster særlig mye poeng. Første kamp for dem er på Color Line. Med kunstgress og et (spillemessig) elendig hjemmelag, kan det gå fort gå veien for Glimt. Men så lenge vi gjør jobben mot LSK i morra, så betyr det bare at en av våre nærmeste konkurrenter taper neste runde (evt. at ingen av dem vinner).

 

(En slags) konklusjon: jeg tror vi klarer biffen i morra, LSK (endelig) rykker ned, og AaFK havner på kvalikk, med mindre de skulle klare å slå Glimt neste runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser man på lagene som ligger rundt oss i nedrykkskampen (da har jeg tatt med VIF, Glimt og TIL på 30) og hvilke kamper de har igjen så er det følgende:
LSK: Brann B, Start H, VIF B, Molde H
Aafk: Odd H, Glimt H, Viking B, FKH H, Songdal B
TIL: Molde H, Start B, VIF H, S08 B, Odd H
ViF: RBK B, STB H, TIL B, LSK H, Viking B
Glimt: Aafk B, FKH B, Viking H, RBK B

Vi har igjen VIF B, S08 H, Molde B og Start H. Dette er overkommelig om vi spiller som vi har gjort de forrige kampene, og glemmer LSK kampen.

Helt klart at de andre langene har tøffere kampprogram enn oss. VIF er jokeren her som kan avgjøre for seg selv og de andre lagene i bunnstriden. Vi har hvertfall Start hjemme i siste kamp som kan bli veldig avgjørende. Dette er en fordel for oss når de andre lagene har klart vanskeligere motstand på siste kamp. Alle poeng teller nå og hvert poeng + mål blir avgjørende. For oss har vi bedre målstatistikk enn Aafk, LSK og likt med TIL. Dette kan tale for oss i kampen om å få spille TL 2017. Jeg håper gutta hever seg og glemmer kampen mot LSK så kjemper vi sammen for plass i TL 2017.

Endret av fexter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor skulle de legge seg mot Glimt?

 

Glimt har i mange år vært et slags farmerlag for RBK og Kåre trente de før han endte opp i Trøndelag.

Endret av Ace
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...