Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg klarer ikke heie på Rosenborg, med mindre det skulle være aller siste mulighet for at vi skulle kunne oppnå noe (berge plassen, e-cup-plass, medalje). Det er mer enn nok skaptrøndere i Norge som det er...

 

Heia Glimt, og heia Stabæk.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er en forskjell mellom å håpe at Glimt taper, og å heie på RBK. For oss er det eneste som er viktig hva som skjer i sumpa. Hva de gode klubbene holder på med i toppen er uinteressant. Uavgjort gir B/G et poeng de helt sikkert ville takket ja til om de fikk tilbudet før kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er ikke bare uenig i det med å heie på trønderne, jeg er også uenig i å prøve å gjøre dette til noe annet enn at vi må vinne våre egne kamper. Spesielt da denne mot Sogndal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen lurer på, eller er uenige i, at å vinne kamper er veien å gå. Men å leve så til de grader i en egen boble er det ikke alle andre som gjør. Selvfølgelig er det viktig for oss det som skjer ellers i ligaen også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi gjør jobben selv er vi faktisk litt avhengige av å heie på andre. 61 poeng holder neppe til gull om ikke noen tar poeng fra Rosenborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har mast mye om dette tidligere (i denne tråden tror jeg): de foregående 7 sesongene med 16 lag i tippeligaen har vist at 13 poeng halvveis pleier å holde til å berge plassen.

 

Hvis man også tar med den meget overbevisende førsteomgangen vi fikk se i dag, så skulle det ikke mer til før jeg også heller mot at jeg tror vi berger plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Seieren mot Enga sendte oss opp på 13 plass, før vi med uavgjort i den påfølgende bortekampen mot S08 datt ned igjen på direkte nedrykk.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er jo blitt vant til å ligge i sumpa i år (delt 12. plass etter 1. runde er kanskje den høyeste tabellplasseringen vi har hatt?), men her er litt positiv statistikk:

 

Formtabell siste 6 runder

1.Rosenborg 14p

2.Odd 13p

3.Strømsgodset 12p

4.Haugesund 11p

5.Sogndal 10p

6.Viking 10p

7.Sarpsborg 10p

8.Stabæk 9p

9.Brann 9p

10.Tromsø 8p

11.Bodø/Glimt 8p

12.Molde 6p

13.Aalesund 5p

14.Lillestrøm 4p

15.Vålerenga 2p

16.Start 2p

 

..og enda bedre, formtabell etter siste 3 runder:

1.Odd 9p

2.Rosenborg 7p

3.Sogndal 7p

4.Stabæk 6p

5.Brann 6p

6.Strømsgodset 6p

7.Viking 6p

8.Sarpsborg 6p

9.Tromsø 4p

10.Bodø/Glimt 4p

11.Haugesund 4p

12.Lillestrøm 1p

13.Vålerenga 1p

14.Aalesund 1p

15.Molde 0p

16.Start 0p

 

Edit: Innbyrdes på hvert poeng er lagene er rangert etter målforskjell. Prøvde å få med dette, men formatet skar seg visst helt.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du ikke det kan være viktig for bunnstriden i Tippeligaen som Stabæk er involvert i? I klartekst" Tippeligaen 2016, hvordan skal det gå"!

Endret av arni
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IAO beskriver det som et rotterace i bunnen nå. Ser ut som det blir VIF, Ålesund og kanskje Glimt vi må følge ekstra med på.

 

Tror du egentlig skjønner det..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


IAO beskriver det som et rotterace i bunnen nå. Ser ut som det blir VIF, Ålesund og kanskje Glimt vi må følge ekstra med på.

 

Tror du egentlig skjønner det..

 

Saken diskuteres allerede et annet sted. Mange diskusjoner passer inn flere steder, men det er en fordel å samle diskusjoner om samme tema på ett sted slik at man kan følge diskusjonen enklere.

 

Tror du egentlig skjønner det..

Endret av BlaaAlltid
Lenke til innlegg
Del på andre sider


IAO beskriver det som et rotterace i bunnen nå. Ser ut som det blir VIF, Ålesund og kanskje Glimt vi må følge ekstra med på.

 

Tror du egentlig skjønner det..

 

Når nyheten er at VIF får ny trener neste år og man ønsker å samle diskusjonen på ett sted er vel kanskje "De andre lagene" mer nærliggende enn "Hvordan skal det gå i TL"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stå på, Arni! Det er viktig med litt motvekt til hallelujakoret. Da tror jeg det går bra i Tippeligaen i 2016 :-). Kanskje det tilogmed hadde gått bedre om koret hadde sunget pianissimo, og avsluttet allerede for noen måneder siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stå på, Arni! Det er viktig med litt motvekt til hallelujakoret. Da tror jeg det går bra i Tippeligaen i 2016 :-). Kanskje det tilogmed hadde gått bedre om koret hadde sunget pianissimo, og avsluttet allerede for noen måneder siden.

Enig, her er ingen hvile nå som energien er tilbake i 2016-sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...