Gå til innhold

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Mener vi bør gi Hance- Olsen sjansen på høyreback fra nå av, eller muligens en ny back. I tillegg skaffe en sentral! Issah er helt forferdelig. Hvis Alan fortsatt har tippeliga nivået inne tror jeg han kunne gitt oss en ny dimensjon, og enda mer uforutsigbarhet på kant. Asante har null ballkontroll og spilleforståelse. Han gjør like mye rart med ball i beina som Sayouba, så hadde vært spennende å se Alan der

IA dempet vel ikke akkurat forventningene om at Alan kan komme inn på en kortsiktig avtale på Blaa før kampen. Virket ihvertfall ikke som det sto på Alan, men IA trenger sikkert å få ryddet litt plass først. Et Issahsalg til Hammarby er sikkert en veldig god start.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Mener vi bør gi Hance- Olsen sjansen på høyreback fra nå av, eller muligens en ny back. I tillegg skaffe en sentral! Issah er helt forferdelig. Hvis Alan fortsatt har tippeliga nivået inne tror jeg han kunne gitt oss en ny dimensjon, og enda mer uforutsigbarhet på kant. Asante har null ballkontroll og spilleforståelse. Han gjør like mye rart med ball i beina som Sayouba, så hadde vært spennende å se Alan der

IA dempet vel ikke akkurat forventningene om at Alan kan komme inn på en kortsiktig avtale på Blaa før kampen. Virket ihvertfall ikke som det sto på Alan, men IA trenger sikkert å få ryddet litt plass først. Et Issahsalg til Hammarby er sikkert en veldig god start.

Enig! Hva sa han om Alan?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er jo som vi har vært inne på før, problemene våre hverken startet eller stoppet med Billy, og det er ikke tilstrekkelig bare å bytte trener.

 

Toni har gjort mye riktig, men laget må forsterkes KRAFTIG. Vi trenger selvgående spillere med god spilleforståelse, som gjør riktige valg i pressede situasjoner.

 

Sentral midtbane er første prio, dernest høyre back og så et godt oppspillspunkt fremover på banen.

 

@ringo

 

Blir ikke klok på deg. De samme sentrale midtbanespillerne var gode nok til bronse i fjor under en i følge deg dårligere trener enn vi har nå. Plutselig er det førstepri å erstatte disse. Hva er det jeg ikke forstår?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Mener vi bør gi Hance- Olsen sjansen på høyreback fra nå av, eller muligens en ny back. I tillegg skaffe en sentral! Issah er helt forferdelig. Hvis Alan fortsatt har tippeliga nivået inne tror jeg han kunne gitt oss en ny dimensjon, og enda mer uforutsigbarhet på kant. Asante har null ballkontroll og spilleforståelse. Han gjør like mye rart med ball i beina som Sayouba, så hadde vært spennende å se Alan der

IA dempet vel ikke akkurat forventningene om at Alan kan komme inn på en kortsiktig avtale på Blaa før kampen. Virket ihvertfall ikke som det sto på Alan, men IA trenger sikkert å få ryddet litt plass først. Et Issahsalg til Hammarby er sikkert en veldig god start.
Enig! Hva sa han om Alan?
Han sa de jobbet konkret med to forsterkninger dette vinduet; en offensivt og en defensivt. Underforstått så var vel Alan den offensive. Alan var der, og IA fikk han til å komme fram, og bekrefte noe han tidligere har sagt, nemlig at Stabæk er den beste klubben han har vært i. IA sa at det var sterke krefter som ville at Alan skulle spille for Stabæk. Litt generelt snakket han om at vi i Stabæk liker å selge spillere to ganger, og viste til at korttidskontrakter (138 dager?), åpner opp for bruk av kunstnerskatt (15%), at vi har et konkurransefortrinn med vårt samarbeid med NTG (den 16 årige midtstopperen fra Vigør hadde mange tilbud fra toppklubber (Aalborg, Start bl.a), men han valgt Stabæk pga kombinasjonen skole og fotballsatsing, vi må finansiere en del av driften med spillersalg, at Billy sannsynligvis går til Sunderland. Gikk til kamp med følelsen av at det jobbes med å få til en kort rebootkarriereavtale (sikkert litt som med Yassine og Dio) med Alan. Prince var der med Alan, men ble ikke nevnt.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


skal ikke være umulig å slå Viking neste runde, selv om det klart blir tøft, i tillegg til at vi må opp utrolig mange hakk fra denne kampen. Men Personlig håper jeg ikke eller tror at vi kommer til å se slike dårlige forestillinger som i dag de resterende elleve kampene. Får håpe at dette kun var et arbeidsuhell, at gutta går inn i seg selv og henter frem igjen det potensialet vi har sett siden Toni tok over!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er viktig med 3 poengene nå som VIF og Aafk begynner å ta 3 poengene. Jeg tror definitivt at det går an å ta poeng mot Viking, noe som bør gjøres. Det kommer til å bli en meget tøff høst med kamper for å overleve med Aafk, VIF, LSK og Glimt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper virkelig ikke at en eventuell alan signering er alt dette vinduet har og by på! (Sett bort i fra Nilsson)

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bodø/Gimt spiller mot Lillestrøm i dag. For å klare oss trenger vi å passere ett av disse lagene, og gjerne begge. Hva tror vi om disse lagenes muligheter?

Det beste er en U, da det betyr at et poeng forsvinner
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En U er absolutt beste alternativ for oss.

 

Mer realistisk: med hjemmeseier er det ikke helt usannsynlig at Runar Kristinsson forsvinner ut døra på togstasjonen. Så får folk vurdere om det er en god eller dårlig ting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LSK i ledelsen mot Glimt

 

Edit: 1-1

 

Endte 1-1, ideelt resultat.

Resten av bunnlagenes kamper er VIF-Brann, Aalesund- Molde, HFK - Tromsø og Godset - Start.

Dvs. at vi har god sjans til å ha heng på resten igjen hvis vi klarer å slå viking

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enga er nok utenfor vår rekkevidde nå. Bare å konsentrere seg om lagene under. De kommer til å ende sesongen midt på tabellen uten noe å spille for de siste 3-4 rundene - vi kommer til å ha nerve hele veien. De kommer til å tenke på 2016 som "året som aldri ble til noe", vi kommer til å tenke på 2016 som et av de mest spennende årene i klubbens historie. Og forhåpentligvis med riktig utfall...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår godt hvor du vil, men jeg vil mye heller duppe rundt som middelhavsfarer enn å ha denne type spenning :)

 

Det hadde jo vært fint det og, jeg bare synes det er greit å finne noe positivt i ting. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange resultater som går vei denne runden. Vålerenga vant riktignok, men av alle lagene nedi her, var nok VIF laget jeg aller minst hadde forventet at skulle havne på 14. eller 15. plass.

 

16. Start. Ligger under til pause. Kanskje ikke den viktigste kampen for oss, men greit at de ikke plutselig finner formen. 9 poeng er meget betryggende.

14. AaFK. Taper 2-0 hjemme mot et Moldelag som har vist alt annet enn god form denne sommeren. Kjempeviktig. Kanskje DEN heteste kandidaten til 15.-plassen (med mulig unntak for oss selv)

13. Glimt. Klarte ikke hale i land seieren i en viktig sekspoenger hjemme. Bra. At de tok poeng holder samtidig LSK nede i sumpa også. I slike kamper pleier man vel si at uavgjort er det beste resultatet, da det blir færrest poeng samlet til de to lagene.

12. LSK. Ledet, men slapp inn mot slutten. Se over.

11. TIL. Ligger under til pause i jevn kamp i Haugesund. La oss håpe det holder inn, gjerne med et par hjemmemål til.

10. VIF. Vant, og jeg avskriver allerede dem i kampen om nedrykket. Skulle vi klare å passere dem, må det en rad av gode resultater til, og vi vil ha kommet oss veldig nær midten av tabellen.

 

Står pauseresultatene i Drammen og Haugesund seg, får vi perfekte resultater på alle de fem lagene rundt oss på tabellen. Men det betyr lite om ikke vi gjør jobben sjæl. Nå vil jeg ha poeng i Stavanger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit at Billy har fått mye dritt i veldig mange kamptråder etter at Toni tok over. Men er det mulig at det er ledelsen og sin booking av treningskamper som har vært det mest fatale uansett trener?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du sikkert rett i. Alt henger sammen, helt fra vi ditcha Belsvik (sikkert før det og) og frem til kampen i går. Tegnene har vært der hele veien for de som har gidded å se etter dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tippeligaen 2016 - hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...